Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lykke til i morgen! Det går så bra, så! :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjør det nok, Leopanter!

Takk, Kakaoen og Favole!

Ligger og ammer og prøver å våkne og planlegge dagen. Hverdagen er tilbake for fullt, de største barna har dratt til skolen og mannen på jobb. Vi skal på helsestasjonen kl 12, spent på hvor stor han har blitt og hvordan han takler vaksinene! Halv 2 kommer eldstemann fra skolen, og lekser skal gjøres, middag skal lages og både han og snuppa skal kjøres til og fra svømming til forskjellige tider. Denne uka får vi klare oss uten besteforeldre-hjelp, for mamma og pappa drar til Bergen i dag for å være barnevakt for ungene til broren og svigerinna mi, de skal nemlig til Toscana på høstferie.

Ha en god mandag, alle! :)

Skrevet

Så godt å høre at gulvet er ferdig :danse:

Lykke til med både vaksiner og den faste mandags-sjongleringa i dag :P

Skrevet

Skjønner ikke at dere ville fikse det gulvet altså. Dere var jo på vei til å skape en ny trend! :lillesky:

• Liker 1
Skrevet

Takk for det Lilleninja!

Hihi Siyha :ler: Synd at vi ikke blir trendsettere, flatt gulv er av en eller annen grunn ganske praktisk :fnise:

Ferdig med kontroll og vaksiner, og lillebror veier nå 6150 gram, er 62,5 cm lang og 42 cm rundt hodet! :) Stor og fin! Vaksiner var litt vondt, men gikk fort over. Spent på om han får noen reaksjon i kveld.

Han har litt tendens til favorittside, og trenger å trene mer i mageleie, så det må vi jobbe med her hjemme. Fikk henvisning til fysio også.

Har vært og handla litt og levert klokka mi til reparasjon. Har bestemt meg for å bli sunnere, no more Pepsi Max, godis og kjapp usunn mat i hverdagen! Lei av å føle meg oppblåst og dassete. Skal lage gode salater til lunsj og har kjøpt inn smoothies, frukt og grønt pluss fetaost og nøtter. Til middag i dag blir det imidlertid kjapt og ferdiglaga pga svømminga: sushi på de voksne og pastasalat med kylling til barna.

• Liker 1
Skrevet

Så fin og stor han er blitt. :)

Jeg har også begynt et nytt og bedre liv noen ganger i det siste... :sjenert: Men så har forkjølelsesesongen kommet og ødelagt det, jeg spiser alltid masse tull når jeg er syk. I tillegg føler jeg at amminga ødelegger litt, jeg får et enormt søtsug av å amme. :dry:

Skrevet (endret)

Ja, det med søtsug og behov for mye 'dritt' under amming merker jeg også! Jeg var veldig flink før jeg ble gravid med lillebror, spiste lavkarbo og trente mye! Men i svangerskapet var jeg først veldig kvalm og måtte bare få i meg det jeg orka tanken på, og så fikk jeg ikke trent stort pga bekkenet. Bekkenet hindrer meg fra å jogge og trene mye fortsatt, men kostholdet kan jeg jo i hvert fall gjøre noe med! Det føles jo mye bedre på kroppen med sunnere mat, og det smaker veldig godt også! Kommer selvsagt til å unne meg litt i helger og i selskaper og sånt.

Skulle tro det var jeg som hadde fått vaksiner i dag, og ikke lillebror! Han la seg i stad uten en lyd, mens jeg lå og frøs under tepper på sofaen og slokna fullstendig under Dagsrevyen. Følte meg så groggy etterpå at jeg knapt klarte å gå rett. Har blitt tett i nesa og vondt i halsen, hoster en del. Sitter og drikker varm te med honning og har tatt C-vitaminer. Skal snart legge meg, må bare finne fram klær til ungene i morgen.

Endret av La Traviata
Skrevet

God bedring :klem: Bra at det gikk fint med lillebror etter vaksinene da :)

• Liker 1
Skrevet

Hvordan er formen i dag? Håper det fortsatt går bra med lillebror! Ekstra kjedelig hvis han reagerer på vaksinene nå som du ikke er helt på topp selv :(

Skrevet

Ble overgangen fra varmelandet til regntunge Norge for hard for mor?

Håper natta og søvn gjorde sin virkning og at du er i bedre form i dag :blomst:

Skrevet

Å nei, god bedring til deg også! Høres ut som vi har fått samme virus.

Skrevet (endret)

Takk, dere! :klem:

Merka det i helga at jeg begynte å bli tett, i går begynte hosten. Har også vært litt svimmel sånn til og fra i flere dager, men jeg tror det hjalp med en god natts søvn! Er tung i kroppen og føler meg litt varm, så vi tar en rolig innedag. Det regner ute, så det passer egentlig greit ;)

Lillebror er i strålende humør i dag og virker ikke som han har reagert noe særlig på vaksinen i det hele tatt. Han var bare litt ekstra trøtt i går, that's it :)

Endret av La Traviata
  • Liker 1
Skrevet

Har fått bestilt meg frisørtime neste uke, skal bli så deilig å få klipt seg og få litt freshere farge! Bare minicolor da, men.. ;)

Blir en del å ordne med fram til dåpen, men i dag fikk jeg også tatt noen bilder av godklumpen som kan brukes på dåpskaka :)

Har egentlig veldig mye som skal ordnes og fikses, men vet ikke helt når jeg skal få tid. Han ligger jo ved puppen halve dagen føler jeg. Resten av tida ordner jeg med flasker, rydder, kjører klesvask, dusjer og spiser selv. Har holdt meg til sunne ting til lunsj i dag, avokado fylt med fetaost og nøtter, cherrytomater og litt mais. Namnam!

Eldstemann er hjemme og driver med lekser, lillebror har ligget ved puppen i over 1 time og skal vel snart ha flaske, og etter det er det tid for middagslaging. Ovnsbakt laks med grønnsaker og ris. Så skal jeg dra ut for å levere tilbake PramPacken vi leide i ferien. Det er ikke akkurat så mye alenetid på meg for tida, så den tida alene i bil blir rene luksusen - kan høre på akkurat det jeg vil! :nigo:

• Liker 1
Skrevet

Den avokadolunsjen hørtes deilig ut! Må notere meg den bak øret. Jeg var som deg veldig flink med både kosthold og trening før jeg ble gravid med lillebror, har aldri vært i så god form før. Litt deprimerende å ha så lang vei tilbake, kjenner jeg... Men som du sier så er det ingen grunn til å være slapp med kostholdet bare fordi man ikke kan trene som før! Så snart, veldig snart, skal jeg skjerpe meg. :fnise:

Skrevet

Hurra, da kan vi være sunne sammen! :)

Herlighet, nå er jeg sliten! Etter en dag med veldig mye bæring på lillebror, stress med lekser, middag og kjøring att og fram med PramPack i ruskevær er ryggen min helt kaputt! Og så er jeg småirritert på mannen. Han kom hjem litt før jeg måtte kjøre i stad, og jeg ga klare beskjeder om hva som var gjort og hva som måtte gjøres mens jeg var borte. Så kommer jeg hjem igjen senere på kvelden, og han har tydeligvis ikke fått med seg NOE av det jeg sa! Lekser med snuppa hadde han gjort, men resten av beskjedene gikk ham hus forbi. Og så hadde lillebror bæsja seg helt ut, så det første jeg måtte gjøre da jeg kom inn døra var å hoppe i dusjen med ham (det liker han!) og sette i gang enda en klesvask. Så måtte jeg gå gjennom et skjema med spørsmål om skolen sammen med snuppa mens jeg amma og prøvde å få i meg en liten matbit. Den forrige klesvasken var ikke hengt opp, og kjøkkenet var helt kaos. Så måtte jeg lage i stand flaske med en baby som slett ikke ville bli lagt ned eller sitte i vippestol, og jage de eldste barna i seng. Mannen hang opp tøy og ga flaske + tran, men han greier ikke å rydde opp etterpå og skylle flaska. Og etter at alle barna er i seng setter jeg meg til å brette tøy selv om ryggen er helt ødelagt, og det klagde jeg om - og fikk et 'hmm' til svar. Han kunne like gjerne vært på en annen planet. Ligger bare på sofaen og driver med telefonen, mens jeg gjør alt. :sinna:

Skrevet

Åh, for en deilig kveld da gitt :roll: Hørtes fryktelig kjent ut med mannfolk som ikke får med seg hva som må gjøres, og det er så slitsomt. Du får spørre om han finner gull innpå telefonen siden den er så interessant ;)

Skrevet

Noen ganger er han bare så fjern! Han skjønner det ikke selv engang...

Prøver å holde meg våken så jeg kan få med meg Homeland-premieren! Har pakka gymtøyet til eldstemann, tent telys i stua, lagd meg en kopp te med honning og spiser speltknekkebrød med salami. Hører regnet utenfor og har det ganske koselig! Så kan mannen sitte der for seg selv så mye han vil. Han blogger visst fra ferien vår, forresten.

Skrevet

Ooo, homeland! Visste ikke at det var premiere engang. Blir for lite tid til TV for tida!

Skrevet

Herregud, du har hatt en travel dag i dag! Dumt av mannen å ikke stille opp ordentlig, og ordne opp etter seg selv :/

Håper du får en fin kveld, og at du får med deg premieren :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...