Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

:klem:

Vi hadde også en lang periode med puppenekt. Utrolig slitsomt! Følte at det var noe galt med meg, siden han måtte lures til å få mat... Nå har det gått helt over!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Så bra at det har gått over hos dere, Sushi! Håper det ikke varer lenge her altså, jeg blir helt matt! Er visst et utviklingssprang på gang nå, symbolisert med en tordensky på Wonder Weeks app'en. Synes det stemmer bra med hvordan han er nå! Og er spent på hvordan det blir å ha dåp neste søndag. Han kan være blid og utrolig skravlete, men også ultra-grinete og sur. Han sover heller ikke stort, men sover bedre når vi er ute og gjør ting istedetfor å bare være hjemme.

Anyway; det er lørdagskveld! :nigo: Snuppa er på overnatting hos ei venninne, eldstemann kom hjem fra en kamerat i stad, og lillebror sitter hos mannen og prater og koser seg. Fikk 'lurt' i ham pupp i stad, og nå skal han snart få den siste flaska for i dag og legge seg. Jeg har rydda og skifta sengetøy, nå synes jeg at jeg har fortjent en Corona!

Endret av La Traviata
Skrevet

Det synes jeg også! :Nikke:

Jeg fant forresten ut at det funka best å gi pupp når mini nettopp hadde våkna fra en dupp. Når han var litt småtrøtt så glemte han at han egentlig hata puppen. :P

Skrevet (endret)

Oi, her er det motsatt! Når han akkurat har våkna er han så sur at han liksom må 'komme litt til seg selv' før jeg kan amme. Har prøvd flere ganger, det nytter ikke! Om natta tar han alltid puppen uten trøbbel, da.

Av og til føles det å ha en baby som å prøve å løse en serie med gåter som kanskje/kanskje-ikke henger sammen med hverandre. Og halvparten av tiden er man enten for sliten til å prøve å tenke klart, eller så er det en hyling uten like som bedøver enhver fornuftig tanke.

Meeeen - noen ganger er det helt ålreit, og han smiler og babler og klarer plutselig noe nytt! :hjerte:

Endret av La Traviata
Skrevet

Sukk. Disse mennene altså. Han ligger og snorker på sofaen, var så sliten sa han. Så neste gang jeg er sliten, skal jeg bare legge meg til å sove på sofaen, uansett hva som må gjøres og hvor mange unger som maser og hyler.

Yeah, right... :fnise:

Skrevet

Hahaha, den er jeg lett med på!

As if :ler:

Skrevet

:vinke:

Har falt litt av lasset i ferien og forsøker å komme meg ajour i dagbøker. Ikke lett, her skravles det jo på alle fronter (og det er jo det som er herlig! ;) ). Men altså, jeg synes du skulle prøve å sovne på sofaen, jeg, om så bare som et... forskningsprosjekt. Hva skjer hvis mor kollapser av trøtthet? Forhåpentligvis trår jo både mann og store barn til- etter at de er ferdige med å klø seg i hodet og lure på hva som foregår... :ler:

Håper dere har en fin søndag!

• Liker 3
Skrevet

Jeg liker planen til Mafalda :fnise:

Skrevet

Hihi, det bør prøves! Men jeg tror jeg vet hva resultatet blir. Mann og store barn klarer seg alltids, men å rydde opp etter seg, det har de ikke hørt om. Så etter å ha sovet på sofaen blir det jeg (i svært groggy tilstand) som må gå rundt og plukke opp klær fra gulvet, skylle flasker, rydde inn i oppvaskmaskinen, feie opp smuler fra gulvet, gå ut med lillebrors bleiepose og henge opp det våte tøyet som noen hadde glemt at de hadde. :fnise:

Her har ikke natta vært så verst, lillebror ville ha mat kl 05 og så kl 08. Og jeg må skryte litt av mannen også, det fortjener han! Han sto opp med lillebror etter at han hadde fått morgenpuppen, ga ham flaske og lagde god frokost til oss! Jeg fikk sove en time ekstra og kom opp til ferdig frokost, deilig! :nigo:

Eldstemann sykla bort til en kamerat i stad, og nå kom snuppa akkurat hjem fra overnatting. Om 1,5 time skal hun ut igjen, i bursdagsselskap til ei jente i klassen. Mannen skal snekre på lister på kjøkkenet og jeg og lillebror skal gå en tur for å slippe unna byggebråket ;)

Skrevet

Har hatt en veldig fin søndag! :)

Lillebror sovna halv ni, og denne dagen har vært så bra - ingen krangling med puppen! Han har hatt to mega-bæsjebleier, så kanskje det hjalp å få ut litt? Har jo hatt inntrykk av en del magevondt de siste dagene.

Vi trilla bort til bursdag med snuppa kl. 2 i dag, og etter det gikk vi en lang tur, nesten 6 km! Han sov først en liten halvtime, så var han våken og klar for mat, så vi stoppa på det lokale bygdemuseet der han fikk flaske og jeg drakk en kaffe. Så sov han kanskje 20 minutter til i vogna på vei hjem. Nydelig vær i dag, og flotte høstfarger!

Mens vi var ute hadde mannen fått på plass gulvlister og begynt på middagen. Fikk hjem ungene fra vennebesøk og bursdag, koste oss med deilig stek og hadde filmkveld etterpå. Så på en gammel klassiker fra da vi var små: E.T. *phone home* Tror det var jeg og mannen som var mest rørt, hihi :hjerte:

Nå blir det en rolig søndagskveld med Alt for Norge og Downton Abbey. Lader opp til en veldig travel uke, som starter tidlig i morgen med møte på skolen, og fortsetter med masse dåpsforberedelser, møte med høstgruppa på 3. trinn (skal arrangere Halloweenfest for ungene), nytt Formannskapsmøte om skolestruktur, frisørtime og de vanlige aktivitene på svømminga og koret.

Skrevet

Tidlig mandag morgen på oss, vi skulle ha møte på skolen ang. eldstemann kl. 08:30.

Men læreren hans var syk i dag, heldigvis møtte læreren i parallellklassen (som også har en del med ham å gjøre) opp. Men BUP kom ikke! Er så irritert. Har ringt dem, de skulle ringe opp igjen.

PPT var der jo, så vi fikk svar på en del vi lurer på og fikk uttrykt hva som er viktig for oss og for eldstemann. Men disse møtene blir alltid 'halvveis'. Enten blir de avlyst i siste liten (det skjedde de to siste gangene) eller så er lærer/PPT/BUP syke eller kan ikke komme. Blir så oppgitt!

Heldigvis går det mye bedre med ham på skolen nå, men overgangen til 5. klasse har vært stor.

Sliten nå, har vært en travel morgen og mye å tenke på. Lillebror sover, og jeg har sendt inn bestilling på dåpskake og sitter med en kaffekopp og venter på at BUP skal ringe.

Må ut og handle etterpå, og så kommer de største barna hjem og da blir det lekser, middag og svømming for begge to. Egentlig skulle mannen på et møte i Høstgruppa på 3. trinn, vi skal arrangere Halloweenfest i år, men vi måtte bare si at vi ikke kommer, det blir travelt nok som det er!

Skrevet (endret)

Fortsatt irritert på BUP. De ringte ikke tilbake, til slutt ringte jeg opp igjen og fikk til svar at 'vår' kontaktperson var opptatt hele dagen. Hun skulle få beskjed om å ringe meg i morgen... Skal gjerne vedde på at det ikke skjer! Ja, jeg er sinna som dere skjønner :sinna: De hadde lovet å komme på skolemøte, hadde fått beskjed om når og hvor det var, men ingen derfra dukket opp.

Lillebror har vært helt håpløs ved puppen i dag, enten er det hyyyling eller skravling - han slipper taket for å se rundt seg og bable! Prøvde å gå på et stille rom og amme, han roet seg litt, sugde litt, begynte å klage, tok litt smokk, fikk magemassasje, sugde litt igjen, men slo seg ikke til ro - så han fikk kveldsflaska si. Da den var tom, var det helt krise, så jeg ammet litt igjen - og etter 2 minutter slapp han taket, så opp på meg og gliste! Raringen! Jeg er utslitt nå, og har fått kink i nakken/skulderen av alle de rare ammestillingene jeg måtte prøve. Sikkert bare en periode, men jeg blir snart sprøøøø! :bond:

De største ungene har vært på svømminga; jeg leverte og mannen henta. Begynner å få dreisen på disse mandagene! :)

Ellers har vi prøvd bleiestørrelse 4 noen dager, for nr. 3 (Libero) er trange synes jeg. Men det viser seg at nr. 4 blir litt for romslige enn så lenge, og det har vært noen rare lekkasjer, så da blir det 3'er bleier en stund til. Har også begynt å finne fram noen klær i str. 68! Hvor har den lille babyen min tatt veien?

Endret av La Traviata
Skrevet

Skjønner godt at du er irritert! Er så dårlig at de ikke møter opp til slikt, det er jo ganske viktig for den det gjelder, i dette tilfellet storebror.

Høres ut som matsituasjonen er litt heftig for tiden :s har ingen tips å komme med, håper det bedrer seg snart!

Skrevet

Så irriterende og uprofesjonelt av BUP!

All medfølelse ang. puppetull, er som om jeg skulle skrevet det selv for noen uker siden. Hold ut! :klem:

Skrevet

Takk for sympatien, Favole og Sushi! :klem:

Det er veldig frustrerende, og noen av de triksene jeg har brukt før hjalp ikke i går... Jeg fikk kink i nakken og vondt i skulderen av bæring, byssing og alle de rare ammestillingene jeg måtte prøve.

Lillebror sov til litt før kl 06, så samsov vi og puppet til kl 08. I går var jeg så sliten av den puppenektinga og hylinga hans at jeg la meg samtidig med ham kl 21, så jeg er spent på hvordan denne dagen blir...

Har ryddeprosjekt i huset i dag, og de to eldste skal til mamma etter skolen, så da blir det litt roligere her i ettermiddag. :)

Skrevet

Skjønner du ble irritert. For meg som samarbeider tett med BUP i jobben kom det ikke noe stort sjokk akkurat. Alltid på samarbeidsmøter mangler vi enten BUP, Habiliteringstjenesten eller DPS, spørs hvilke instanser som er inne, men alltid de viktige psykologene/legene som glemmer møtene selv om det er sendt inn møteinnkalling lang tid i forveien. Akkurat som vi andre og familien ikke har viktigere ting fore enn å sitte og vente på de, forsøke å ringe de og til slutt ende opp med å måtte innkalle til enda et møte. Grrr! Hehe.

Skrevet

Kjenner meg så igjen, Siyha! Og de har ikke ringt hittil i dag. Men jeg venter litt til før jeg 'maser' igjen.

Har rydda og ordna en del i dag, funnet fram dåpslue også. Men den er litt stor og ganske 'jentete' - og jeg finner ikke den lua eldstemann hadde da han ble døpt.

Noen som vet hvor jeg evt. kan kjøpe ny dåpslue? Tør ikke bestille på nett da jeg trenger den førstkommende søndag.

Skrevet

Kanskje du får festet noen blå bånd, eller noe annet blått, på den jentete lua? Hvordan jentete er den da, dåpsluer er vel hvite uansett.. Om ikke du har den lua eldste hadde på seg i sin dåp, så er det kanskje andre i familien som har den? Jeg kan dessverre ikke komme på hvor du kan få kjøpt ny, men håper du klarer å finne den som eldste hadde, eller kan klare å feste noe blått på den lua du har.

Skrevet

Hjelpes - jeg blir sliten bare av å lese om den puppebalinga. :blink: Håper det går seg til snart!

Skrevet (endret)

Her er bilde av lua:

34sj7g3.jpg

Den ser rett og slett ikke fin ut på ham :(

Har spurt mamma og svigermor om de har noen sånne luer liggende, og skal evt. sjekke barne/babybutikkene her på senteret.

Puppenekt fortsatt, må nok pumpe meg...

Endret av La Traviata

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...