Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3


Spiremor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så fantastisk! :rodmer: det er viktig å ta vare på hverandre som kjærester, absolutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er viktig å ta vare på hverandre selv etter at man har fått barn.

Jeg har også tenkt mye på det. Vi har en tendens til å være litt harde mot hverandre når vi er trøtte og slitne. Prøver å si til meg selv at jeg må ta meg sammen og være flinkere til å ikke være slem mot han siden han stiller opp så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu hei, så våken J har vært i går og i dag! I går sov hun kanskje to og en halv time iløpet av et strekke på tretten timer. Natta brukte hun litt bedre, men hun våknet likevel hver andre time. Derfor sørget jeg for å ligge helt stille og la henne sove lengst mulig da hun sovnet oppå armen min da vi ammet i morges.

I dag var hun veldig urolig fram til akkurat det øyeblikket jeg skulle kle på henne for å gå ut :P Da hadde hun akkurat klart å sovne av seg selv. Fikk henne ned i vogna, men litt borti gata begynte hun å hylgrine - hun er så trøtt, stakkars! Jeg ble nødt til å bære henne bort til butikken mens jeg trillet vogna. Heldigvis sovnet hun sånn at jeg fikk lagt henne ned mens vi handlet. Hun sov fremdeles da vi kom hjem fra butikken (møtte samboeren der borte), så da gikk jeg en ekstra halvtime med henne.

Utrolig nok klarte hun å sovne igjen etter at vi kom opp i leiligheten og jeg fikk tatt av henne bamsedressen - hurra! Hun sov til syv, og jeg håper hun klarer å sove godt i natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei for å møte Malicious og lille T! Er så spent på hvordan J og T kommer til å reagere når de ser hverandre! Typisk er vel null reaksjon, haha :fnise: Blir koselig uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig dag! Hva syns du om J og T som så hverandre for første gang? Som forventet? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig dag! Hva syns du om J og T som så hverandre for første gang? Som forventet? :P

Hadde det kjempekoselig! Var litt lite reaksjon fra de små, men de er jo nettopp det: små. Får heller håpe at begge er litt mer oppmerksomme etter påske! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på besøk i barnehagen og hilst på kollegaene mine og alle barna. De syns det var stor stas å få møte lille J! :strix:

I tillegg har hun sovet kjempemasse både i natt og fram til nå på dagen, så jeg tror hun prøver å ta igjen litt av den søvnen hun tapte de dagene hun knapt sov på dagtid. Deilig for mor! :nigo:

Syns litt synd på henne, da, for hun gulpet plutselig masse i dag tidlig. Det bare rant ut gjennomsiktig sikkel med små melkeflekker i.. Glad for at hun i alle fall har skjønt at hun må snu hodet til siden når det skjer, og ikke opp, som hun gjorde i starten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woooow nå har jeg lest - ikke alle sidene - men maaaange! Så koselig å lese hele "gangen" i det og ikke minst at dere koser dere såpass med den lille. Det gjør den tunge ventetiden for oss andre litt lettere merker jeg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blir fort mer våkne ja! Det merker jeg allerede på J som bare er 13 dager. :) Nå ble jo han født 12 dager over da, så vil tro de blir mer våkne tidligere enn de som er født tidligere slik som du jente. :)

Godt å høre at du koser deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woooow nå har jeg lest - ikke alle sidene - men maaaange! Så koselig å lese hele "gangen" i det og ikke minst at dere koser dere såpass med den lille. Det gjør den tunge ventetiden for oss andre litt lettere merker jeg ❤️

Så koselig at du ville lese litt hos meg! :velkommen:

Ja, jeg syns det er moro å kunne lese om veien hit selv :) Tenker at jeg kan skrive ned noen datoer og hendelser fra dagboka og sørge for at bønna har litt bakgrunnsinfo til når hun selv skal prøve å få barn en dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på seksukerskontroll for lillemor. Hun er ikke seks uker før på torsdag, men de måtte ta det nå pga påsken. Så hun får ikke vaksine før neste kontroll.

Hun har vokst masse, og det er helt supert! Fikk også stilt mange spørsmål til både lege og helsesøster. J får visst ikke være i direkte sol, så vi kunne ta med en paraply til henne på fjellet i påsken sånn at ikke hun bare må være inne. Så hun skal få være med i solveggen litt! :nigo::sol:

Helsesøster sa også at all pressingen er vanlig fram til ca tre mnd. Så etter påske skal vi teste å ikke bruke Minifom og se om vi ser forskjell fremdeles eller om det er unødvendig. Jeg og gubben er litt uenige, for jeg syns Minifomen hjelper masse. Vi får se, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en herlig natt! Hun sov fire timer sammenhengende, så brukte vi en time på medisiner, bleieskift og amming før hun sov tre timer til :nigo:

Det ble en tidlig morgen, men det betyr at jeg har fått ordnet litt klesvask. Nå sitter jeg og ammer mens jeg ser tv. Etterpå skal vi dra og besøke en venninne som har forstuet ankelen og er litt låst fast hjemme hos seg selv. Tenkte å stikke innom butikken og kjøpe jordbær som vi kan kose oss med - Mmm!

Ha en fin dag, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde det kjempekoselig i går!

Det var et eller annet som gjorde at J begynte å hylgrine idet vi skulle dra, og jeg vet fremdeles ikke hva som var galt. Men jeg tok henne på armen og gikk til bussen, og der fikk jeg lagt henne ned helt fint.

Hun sov til vi kom til venninnen min, deretter sov hun fra vi hadde kledd av henne og helt til jeg skulle dra og møte gubben.

Måtte mate før jeg dro, og da ville hun ikke ned i vogna igjen. Bar henne til bussen, og da gikk det greit igjen. Etter det sov hun i tre timer, helt til vi kom hjem igjen fra Barnas Hus! To matinger og litt våkentid før hun la seg for kvelden rundt halv ti.

Jeg våknet av lydene hennes rundt ett i natt, og gikk og forberedte alt til stelling og hentet medisiner. Da jeg kom inn igjen var det blitt stille, så jeg la meg ned med plan om å plukke henne opp ved neste lyd. Jeg sovnet og våknet ikke igjen før 05:20!! :sjokkert: Hun var fremdeles ikke våken, så for eksperimentets skyld ble jeg liggende til hun faktisk våknet/begynte å gråte. Da var klokka 06:30!

Hun sov med andre ord ni (!!!!!) timer i natt! :sjokkert: Og jeg har sovet kjempelenge sammenhengende! :hjerte::bolledeig:

Nå har vi vært oppe og skiftet bleie, ammet i senga og tatt medisin. Hun ligger i babynestet sitt, jeg tenkte å se om hun vil sove enda litt til.

Hvis dette blir en ny trend sier jeg bare halleluja! Og jeg er ikke troende engang! :P

------------

Det ble forresten ikke til at vi kjøpte noe på Barnas Hus. Vi kom halvveis inn og så at det var masse kø ved barnevognene. Lurte på hva som var greia med at alle trengte hjelp fra vognavdelingen på en onsdag. Så kom vi oss forbi dem ved å gå rundt og innså at det faktisk var køen fra kassa!! Som gubben sa, den køen tok sikkert 40 minutter å komme seg gjennom, så da var det ikke verdt det å kanskje få tak i noe som vi trenger om noen måneder. Da dro vi heller hjem igjen for å rydde litt. Ble bare en klesvask og å bære ut papp, men det ble i alle fall gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...