Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3


Spiremor

Anbefalte innlegg

Så flott at du gir melk! Jeg satt veldig pris på å kunne dra nytte av det tilbudet på barsel, E fikk kun bankmelk der. Glad hun fikk morsmelk i starten og ikke rett på MME :)

Det var viktig for meg ettersom jeg har opplevd premature tantebarn og jeg vet at pappa fikk tak i det til lillesøsteren min da mamma døde (lillesøsteren min var bare 18 dager gammel). Så jeg vet hvor dyrebar denne melken er. Mangler bare å få tatt bakterieprøve, men hun i melkebanken ville ha tre bokser for å teste melka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag morges kom gubben inn og sa han ikke skjønte hvordan hjernen klarte å finne på så rare drømmer og så fort den kom på elementene i drømmene. Hodet mitt måtte tydeligvis toppe ham, for jeg drømte nettopp at jeg var en musikalartistsoyabønne i menneskelig form. Jeg og mine medartister improviserte et show innerst i Oslofjorden hvor jeg ble dyttet rundt på vannet i et eller annet vi fant flytende, samtidig som vi sang, danset og unngikk hvithaier som dukket opp med jevne mellomrom :P Jeg var temmelig forvirret da jeg våknet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De rare graviddrømmene har ikke gitt seg helt? :fnise:

Helt klart ikke! Men jeg har alltid drømt mye rart :P Drømte en gang at jeg kysset en gutt, og da jeg åpnet øy var han blitt til Shabana Rehman! Tror det var rundt den tiden hun var så mye i mediene for mullahløftet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag var J våken i tolv timer sammenhengende. Jeg fikk ca 20 minutter på morgenen for meg selv før hun våknet og holdt det gående resten av dagen. Fikk knapt gått på do eller laget meg mat (halleluja for Fjordland!). I tillegg hadde gubben kurs og kom ikke hjem før fem minutter etter at jeg endelig hadde fått henne til å sovne ca halv ti. Var så utslitt at jeg gråt flere ganger iløpet av dagen, samt at jeg måtte få grått litt på sofaen mens han holdt rundt meg før vi kunne legge oss.

Han sover egentlig på gjesterommet på hverdager, men han sov hos meg og J og var mental støtte for meg og bar J litt da det trengtes.

I går, torsdag, fikk jeg besøk av en venninne. Hun visste at jeg var sliten, så det skulle bli et kort besøk. Igjen var J bare supervåken, selv om hun hadde sovet litt på natta. Da viste venninnen min meg et akupunkturpunkt på utsiden av stortåa som man kan holde på for å sovne. J var trøtt, og responderte på bare noen sekunder med å glippe med øynene. Etter ca et minutt hadde hun sovnet! Da begynte jeg faktisk å gråte.. Hun sov bare fire minutter, men vi gjorde det igjen, og da sov hun i 40 minutter. Jeg ammet henne og da venninnen min fikk holde henne, sovnet J igjen. Tror faktisk hun sov i to timer! Det var helt fantastisk!

Den onsdagen gjør at jeg angrer litt på at jeg under graviditeten sa til gubben at det bare var å dra på guttetur en langhelg.. Han har betalt alt uten mulighet for å få noe igjen hvis han ikke drar likevel. Og det er en del penger, for de skal til utlandet. Han har bedt meg om å få noen til å hjelpe meg, sånn at jeg klarer meg. Utrolig hvor vanskelig jeg har for å be om hjelp, merker jeg! Har sendt melding til søsteren min nå, men hun har barn, så jeg kan ikke be henne om å være her hele perioden han er borte. Må spørre flere også, håper bare hun i alle fall kan hjelpe en dag, kanskje tilogmed sove over. Så krysser jeg fingrene for at hun har fått rutiner rundt seg til da som hjelper henne med å sove og være litt mer forutsigbar :hjerte:

Endret av Spiremor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våken i 12 timer uten at hun sov? Det er lenge! Da skjønner jeg at du er sliten!!!

Når skal han på guttetur da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer?! Jøss!

Håper du får hjelp i helgen, ikke bra for hverken deg eller lillemor at du blir så sliten :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skal bort helgen til 1. mai. Har spurt søsteren min, men hun er borte da. Skal høre med foreldrene mine og en venninne eller to.

Om det blir helt krise må jeg bare si til gubben at det ikke går... Det er i så fall dødskjipt for oss begge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går sov J en del på dagen, men kun mens jeg holdt henne og vugget på henne. Hun var våken i noen timer på kvelden, og da fikk gubben en "smak" av den dagen jeg hadde på onsdag. Sammen brukte vi rundt to timer på å få henne til å sovne for kvelden!

Hun våknet da vi la oss rundt elleve, hun fikk litt pupp og så sovnet hun. Fikk faktisk til å flytte henne til sin egen seng, hvor hun sov helt til 04:10! :hoppendeglad: Puppet litt, og hun sovnet i senga vår og sov til syv. Mer pupp og hun sov til nærmere ti! Dette er fantastisk!! :bolledeig:

Føler meg endelig litt uthvilt etter onsdag! Fremdeles forkjølet, men nå er vi det, alle tre :P

Nå skal jeg stå opp og lage meg ristet brød til frokost - nam! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hun ha et utviklingsprang? Eller har hun vært sånn hele tiden? De sliter ofte med søvnen når det er et sånt sprang på gang.

Men slitsom er det ja :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skal bort helgen til 1. mai. Har spurt søsteren min, men hun er borte da. Skal høre med foreldrene mine og en venninne eller to.

Om det blir helt krise må jeg bare si til gubben at det ikke går... Det er i så fall dødskjipt for oss begge..

Håper du finner noen som kan hjelpe deg.

Samboeren her skal på kurs med overnatting i mai men kun en natt og det er ikke langt å kjøre hjem om det blir krise. Men vet ikke om jeg hadde sagt ja til en langhelg alene med E allerede nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hun ha et utviklingsprang? Eller har hun vært sånn hele tiden? De sliter ofte med søvnen når det er et sånt sprang på gang.

Men slitsom er det ja :klemmer:

Hun har veldig forskjellige dager, så jeg vet ikke. Det kan ha vært pga endringer etter påske eller, som du sier, utviklingssprang. Håper det siste, for jeg føler hun ligger litt etter sine jevnaldrende. Sikkert innenfor normalen, men jeg blir litt undrende likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du finner noen som kan hjelpe deg.

Samboeren her skal på kurs med overnatting i mai men kun en natt og det er ikke langt å kjøre hjem om det blir krise. Men vet ikke om jeg hadde sagt ja til en langhelg alene med E allerede nå.

Jeg sa ja mens jeg gikk gravid og trodde det var enklere å ta vare på et barn enn det faktisk er. Hadde han kunnet vente med å bestille til nå hadde jeg nok sagt at det ikke var noe jeg var klar for.. Men men. Kan være jeg kan bo hos foreldrene mine og få hjelp av dem? Må bare høre med dem, de har så mange planer hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au! Andre forsøk på samleie siden J kom til. Denne gangen med kondom og masse glidemiddel. Sist ble det ca 40 sekunder. Nå ble det kanskje 4 minutter med forsiktige bevegelser. Framgang, men den kanten på kondomen er jo helt jævlig! Får bestille time hos gynekologen så fort som mulig, så jeg kan få satt inn spiral.

Vil gjerne ha mer sex, så vi får øve oss litt mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi på visning. Vi titter litt på muligheter for neste bolig. Huset vi skal se på er litt dyrere enn vi ønsker, men vi vil i alle fall ta en titt. Da får vi et inntrykk av markedet :)

Ooog i dag er J to måneder!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper det ordner seg slik at foreldrene dine kan hjelpe til når mannen din skal bort, slik at han får reist og du får sjelefred :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 mnd allerede? Tiden flyr virkelig :sjokkert: Godt å høre at du har fått hvilt deg litt etter onsdagen. Lykke til på visning. Jeg elsker å gå på visning :ler:

OG: GRATULERER med 2 mnd <3<3

Endret av kaffemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...