Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3


Spiremor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var du hos vanlig lege eller gynekolog? Jeg må få bestilt kontroll for meg jeg og.

Jeg var hos vanlig lege. Han ga meg henvisning til gynekolog som skal fikse spiral og vurdere om livmoren har trukket seg sammen og trukket seg tilbake til der den skal være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering mens vi er innen rekkevidde for nett:

På fjellhytta har J sovet 7-8 timer hver natt! :nigo: Til gjengjeld har hun hengt i puppen i lang tid før vi endelig har fått lagt henne. Brystvortene mine er fremdeles veldig såre, så vi testet ut morsmelkerstatning fra Hipp den ene kvelden. Merket ikke noe til dårligere/tregere mage hos lillemor, så da tror jeg vi trygt kan bruke det iblant :hoppendeglad: Hun ble ikke mett nok, da, så jeg måtte amme henne inne i senga så hun fant roen ordentlig. Tror hun er en skikkelig kosejente :rodmer:

Et av barna i nabohytta er syke, så lille J har surklet masse i natt :( Hun småhoster litt også. Får vondt av henne, men det virker som om det har gått greit for henne til nå. Håper bare at hun ikke blir dårligere!

Nå skal jeg endelig dusje! :hjerte: Hyttelivet er herlig, men den dusjen man tar når man kommer hjem fra hytta er herlig, haha :fnise:

Fortsatt god påske! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, den dusjen etter en lengre hyttetur er så fantastisk god! :laugh:

Så flink jente dere har! Her må vi nok vente lenge til vi kan sove så lenge sammenhengende. Hun er så vant til å få mat hver tredje time, så hun våkner opp av seg selv og krever mat på klokkeslaget :P

Dere er tøffe som tar henne med på fjellhytta så tidlig! Tipper dere har kost dere masse :) Har du prøvd å smøre brystene ofte med brystmelk? Det fungerte hos meg på barsel, men da var melken ekstra fet. Er ikke sikkert det funker med den tynne melka som ligger ytterst nå? Verd å prøve :)

God påske! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig dere er da!! Kan tenke meg at det er godt med mange timers sammenhengende søvn.

Fortsatt god påske!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, den dusjen etter en lengre hyttetur er så fantastisk god! :laugh:

Så flink jente dere har! Her må vi nok vente lenge til vi kan sove så lenge sammenhengende. Hun er så vant til å få mat hver tredje time, så hun våkner opp av seg selv og krever mat på klokkeslaget :P

Dere er tøffe som tar henne med på fjellhytta så tidlig! Tipper dere har kost dere masse :) Har du prøvd å smøre brystene ofte med brystmelk? Det fungerte hos meg på barsel, men da var melken ekstra fet. Er ikke sikkert det funker med den tynne melka som ligger ytterst nå? Verd å prøve :)

God påske! :biggrin:

Begynner å bli bra nå som hun ikke henger så mye i puppen (hatt to veldig gode dager nå) :) Lar puppen lufttørke etter amming, så smører jeg med Purelan når jeg tar på nytt ammeinnlegg.

Det er forresten surrealistisk hvor fort blygheten min forsvant rundt puppene mine da jeg måtte begynne med amming! Det kjennes mest som om jeg drar fram en albue eller noe, ikke noe som vanligvis skal dekkes til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, bra du er komfortabel med amming. :)

Jeg er enda blyg sånn sett da, for når det ikke bare er meg og R så bruker jeg singlet ned, topp opp-metoden når jeg ammer slik at ingen ser noe av puppen min. :P For andres del også, for mange blir skikkelig ukomfortabel og vet ikke hvor de skal feste blikket når jeg begynner å pakke fram puppen. De virker alltid litt lettet når de ser at jeg ikke viser noe som helst :fnise: Men det skjønner jeg da. Før jeg selv ble vant med amming og sånt så ble jeg på samme viset da noen skulle amme. Nå bryr det meg ikke. Som du sier, det er som om den som ammer bare blottlegger en albue. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten surrealistisk hvor fort blygheten min forsvant rundt puppene mine da jeg måtte begynne med amming! Det kjennes mest som om jeg drar fram en albue eller noe, ikke noe som vanligvis skal dekkes til :P

:skratte: Men superbra at du tenker sånn altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lunsjtid, og vi har stoppet på en veikro på veien hjem til Oslo. Før vi kjøpte bil var det mange år siden sist jeg kjørte, så jeg har fått øvd meg litt. Nå har jeg kjørt hele veien hit og tenkte å kjøre videre et stykke også. Deilig med mestringsfølelse, selv for noe så "enkelt" som å oppfriske gamle kunster :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur!! Blir vel godt å komme hjem igjen?

Takk! Kom oss endelig hjem, etter ti timers kjøring..! Skulle egentlig ha vært hjemme halv seks, men påskekøen er helt insane. Vi sto i kø inn mot Elverum i halvannen time. På den tiden kom vi oss 7 km. Ny kø fram mot Minnesund, men det løste seg heldigvis opp og ble deilige 100 km/t ved broa :nigo:

Deilig å være hjemme igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemor er så søøøøt! :hjerte: Har på seg ny drakt som hun fikk av svigers, og den er så nusselig :rodmer: Beige med rosa katter og en sløyfe på.

Og det er så godt og varmt ute nå, nesten 13 grader! :hoppendeglad: Må vel bytte ut voksiposen i vogna med en dyne eller noen tepper. Gleder meg til å trille litt etterpå! Elsker sol og varme!! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor er så søøøøt! :hjerte: Har på seg ny drakt som hun fikk av svigers, og den er så nusselig :rodmer: Beige med rosa katter og en sløyfe på.

Og det er så godt og varmt ute nå, nesten 13 grader! :hoppendeglad: Må vel bytte ut voksiposen i vogna med en dyne eller noen tepper. Gleder meg til å trille litt etterpå! Elsker sol og varme!! :sol:

Det er så koselig å kle opp de små i søte klær! :rodmer:

Heldig dere som har finvær! Jeg våknet i natt av dundrende regn på taket, så det frister ikke akkurat med noe trilletur i dag... Jeg får heller tenke på den flotte sommeren de har spådd, skal visst bli kjempevarmt! Men igjen blir jeg litt bekymret for lille, redd det blir for varmt :/

Kos dere i finværet! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtt med de små antrekkene! :) her er det 14 grader, helt nyyydelig! Kos dere masse i finværet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For et herlig vårvær! :sol: Selv om vi bare gikk til og fra butikken, var det helt supert!

Dessuten har jeg fått pumpet til melkebanken for første gang i dag, og er veldig fornøyd med det :nigo: Pumpet lenge, men hadde nettopp ammet, så jeg fikk ikke ut mer enn 50 ml. Det ble en fin cm nederst i boksen! Tenkte egentlig å ta litt til i dag, men lillemor trengte visst mer, så da rekker jeg ikke mer pumping. Jaja, en ny dag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et herlig vårvær! :sol: Selv om vi bare gikk til og fra butikken, var det helt supert!

Dessuten har jeg fått pumpet til melkebanken for første gang i dag, og er veldig fornøyd med det :nigo: Pumpet lenge, men hadde nettopp ammet, så jeg fikk ikke ut mer enn 50 ml. Det ble en fin cm nederst i boksen! Tenkte egentlig å ta litt til i dag, men lillemor trengte visst mer, så da rekker jeg ikke mer pumping. Jaja, en ny dag i morgen!

Så flott at du gir melk! Jeg satt veldig pris på å kunne dra nytte av det tilbudet på barsel, E fikk kun bankmelk der. Glad hun fikk morsmelk i starten og ikke rett på MME :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...