Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3


Spiremor

Anbefalte innlegg

Gratulerer med to mnd!! :hoppe: er det så lenge siden vi skulle på Friday's altså?? :klo: gøy med visning, det har Vi også Vært på idag. Vil så gjerne ha huuuus!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra for to mnd. :) Tiden går fort nå ja. :) J er fem uker allerede. Synes det er rart å tenke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gratulasjoner! :hjerte: Ja, det har gått utrolig fort!

Visningen var på Skedsmo. Så på et fint rekkehus i et veldig barnevennlig borettslag. Huset var veldig flott, med lekre bad, stort, fint kjøkken, uteplass både foran og bak huset og nok soverom til at vi kan få et eget kontor/gjesterom. Eneste problemet er at halve Oslo var der med oss, haha :P Huset var jo perfekt for enhver i vår situasjon, så vi gikk nærmest i kø for å få sett alt! Vi visste at totalprisen var litt over den prisen vi ønsker å kjøpe for, og skjønte fort at vi ikke har nubbsjangs i budrunden :flire: Jaja, vi har i da funnet et område som kan være aktuelt!

Må bare slenge inn at jeg har kjøpt en sånn pumpe-bh som jeg fikk testet for første gang i dag. Så digg å ikke måtte holde flaska! Fikk pumpet 90 ml som gjorde at jeg nå har fullt fylt min første av tre bokser til melkebanken! :nigo::hoppe: Håper siste "barriere" i form av bakterietest også passeres! Har spritet hendene masse underveis og vasket og sterilisert flasker og pumpeutstyr mellom bruk. Har dessverre fremdeles sopp på brystvortene, så kuren er forlenget til det blir helt borte (jeg trodde jo jeg var kvitt det forrige uke, men fortsatte til tuben var tom for sikkerhets skyld..). Hun i melkebanken sa det gikk greit å levere så lenge jeg hadde gått på kuren i minst en uke. Så jeg krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at dere ikke hadde sjanse til å by på huset! Boligmarkedet rundt Oslo virker utrolig stort og vanskelig, vi kjøpte denne eneboligen i sentrum av byen til 1 990 000, 100 kvadrat med to soverom. Husker så godt hvor nervepirrende det var i fjor vinter da vi bydde! Lykke til videre med letingen, håper dere finner drømmeboligen etterhvert! :)

Åh, skulle ønske jeg hadde slik bh da jeg drev og pumpet 24/7! Ble helt ødelagt i skuldrene av å sitte og holde flaskene, ikke fant jeg særlig god sittestilling heller :P

Krysser fingrene for at melken går gjennom bakterietesten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at dere ikke hadde sjanse til å by på huset! Boligmarkedet rundt Oslo virker utrolig stort og vanskelig, vi kjøpte denne eneboligen i sentrum av byen til 1 990 000, 100 kvadrat med to soverom. Husker så godt hvor nervepirrende det var i fjor vinter da vi bydde! Lykke til videre med letingen, håper dere finner drømmeboligen etterhvert! :)

Åh, skulle ønske jeg hadde slik bh da jeg drev og pumpet 24/7! Ble helt ødelagt i skuldrene av å sitte og holde flaskene, ikke fant jeg særlig god sittestilling heller :P

Krysser fingrene for at melken går gjennom bakterietesten! :)

Skulle ønske det var sånne priser i Oslo! Huset vi så på ble til slutt solgt for 3,3 mill. Vi hadde ikke klart å leve om vi hadde gått så langt opp, hadde bare akkurat fått råd til å bo der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hus i Oslo til 3,3 er ikke spesielt dyrt syns jeg! Da vi kjøpte leilighet for et par år siden ga vi 3.750 ' ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hus i Oslo til 3,3 er ikke spesielt dyrt syns jeg! Da vi kjøpte leilighet for et par år siden ga vi 3.750 ' ;)

Enig! Huset vi ser på, ligger på 4,2 og vi synes det er dyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset vi så på ligger på Skedsmo, så det er ikke inne i Oslo. Og det er på 88 kvm. Vi har 70 i leiligheten vi bor i nå i utkanten av Oslo. Den kjøpte vi for 1,67 mill i 2010. Bør kunne få 2,15 nå ifølge takst satt i januar. Så vi har litt egenkapital imellom der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi på vei til mormor (oldemor for J). Gleder meg sånn til å se henne! Hun har vært veldig engasjert i lillemor og sendte meg masse meldinger da hun kom til. Nå har jeg tatt på J en ulldress hun fikk av mormor, og hun er sååå fin! Passet bra at vi våknet til snø i dag, så hun ikke renner bort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var utrolig koselig å se mormor igjen i går! Hun passer så godt på J og var så redd for å miste henne eller holde feil. J koste seg også, så det gikk bare bra :)

I dag har jeg møtt tre andre fra en barselgruppe jeg ble tilfeldig invitert med i. Traff ei på seksukerskontrollen som inviterte meg i sin gruppe, siden jeg ikke hadde fått noe tilbud om egen barselgruppe for februar.

Babyene var født i januar, og det var veldig godt å høre om hvor mye bedre rutinene blir for alt fra søvn til mating på så kort tid! Jeg har mye å glede meg til ;)

I morgen blir det åtteukerskontroll. Da får hun også den vaksinen hun skulle ha fått sist. Det er visst veldig strengt, så hun kunne ikke få siden hun manglet et par dager før hun ble seks uker. Spent på hvor stor hun er nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud som tiden flyr. Fødte ikke du i forrige uke? :fnise: Godt at det går bra med dere hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, tiden flyr virkelig!

Kontrollen gikk bra :) Hun veier 5030g nå, så vi kom oss over 5kg! Er så rart å tenke på at noen babyer blir født så store. Hun har jo vokst så mye siden fødselen!

Alle tingene vi har bekymret oss for i forhold til utviklingen hennes var visst helt normale. Hun klarer det hun skal, og flere av tingene vi trodde det var forventet at hun skulle kunne til nå er ting som kan ta et halvt år eller mer før hun kan :fnise: Kjenner at jeg er blank på utvikling, altså!

I dag har vi hatt besøk av et vennepar og kost oss med indisk middag og nybakt brownies med is og blåbær til dessert. Praktisk med besøk, de passet på J og bysset henne i søvn, skiftet bleie og bar henne da hun gråt. Vi fikk beskjed om å bare bli sittende, hehe.

Det ble sent i kveld, men vi har kost oss masse! :nigo: Sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er gøy å følge utviklingen deres. Også er det litt godt å snakke med andre som er bekymret for det samme eller kan fortelle at det og det er helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Over 5 kg ja! :) Det er jo ikke verst. :) Dvs. for meg er hun skikkelig lita. :P J var 4800 g en uke etter fødsel han, og er nå seks uker gammel og veier over 6 kg. :fnise: Skjønner det er litt rart å tenke på at noen kommer ut så stor som di jente er nå, og det er jo litt rart. :P Jeg på min side synes det er rart å tenke på at mange babyer på to mnd veier bare 500 g mer enn det J gjorde da han var født. :P Men sånn blir det jo hvis man er vant til litt store babyer, og det samme for dere da, som er vant til litt mindre baby. :P

Uansett, herlig med frisk og fin baby. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi hatt besøk av Malicious med mann og baby! Det var utrolig koselig, og det er så fint å se at andre foreldre og barn har likhetstrekk med oss og J :nigo:

Babyene ser ikke ut til å se hverandre foreløpig, men det blir kanskje mer interessant senere. Vi voksne koste oss med kyllingsalat før barna fikk pupp og vi tok turen ut. Med dagens vær ble det en trilletur langs elva før besøket måtte ta t-banen hjem.

Vi fortsatte trilleturen helt til et lite vann, og der var det fullt av mennesker som grillet, matet fugler og koste seg - herlig! :sol:

Jeg prøver egentlig å gå ned de siste 4 kiloene fra før graviditeten, men vi slo til med en is på vei hjem :P

Kvelden var fin lenge, og vi fikk sett litt av serien Daredevil, men nå er lillemor umettelig og utrøstelig :( Har lagt oss nå og ammer i senga. Håper det roer seg snart, får jo vondt av henne :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puppene mine kjennes helt tomme, og har vært sånn i hele dag. Jeg har ammet, og J har roet seg etterhvert, men det føles som om økedøgnet ikke har hjulpet på melka. Puppene er bare slappe teposer nå.. Håper faktisk på litt brystspreng i natt eller morgen tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...