Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3


Spiremor

Anbefalte innlegg

Hun er bare hvit på tunga, ja. Men jeg har jo fått det på puppene, og der vises det som røde og såre brystvorter, samt at huden er blank på areola. I tillegg gjør det dødsvondt når J suger seg fast, og iblant kjennes det som om noen driver og røsker inni puppen med piggtråd.

Hmm, tror jeg må få helsesøster til å se på tirsdag. Jeg har også såre brystvorter. Ikke piggtrådfølelse da, men..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har besøk av søsteren til gubben, forloveden hennes og datteren hennes denne helgen. De bysser og laller, triller vogn og skifter bleier. Veldig deilig å "slippe unna" med å bare måtte mate henne! Litt ekstra hvile på meg ;)

Var nede i byen i stad - for et fantastisk vær! Jeg blir så glad når sola skinner! :sol:

Vi skal kose oss med kjempegod kyllingsalat med feta etterpå. Gleder meg som bare rakkern!

Ha en super helg videre, alle sammen! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes utrolig koselig ut med besøk :)

Håper resten av helgen blir like fin! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, tror jeg må få helsesøster til å se på tirsdag. Jeg har også såre brystvorter. Ikke piggtrådfølelse da, men..

Den følelsen kom ikke før etter noen dager med hvit tunge på lille og såre brystvorter hos meg. Lille har tidvis litt feil sugetak når jeg ammer liggende om natta, og jeg har ikke fått til å fikse det ennå. Det påvirker nok også litt.

Håper for din del at du ikke har sopp, for det er noe herk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den følelsen kom ikke før etter noen dager med hvit tunge på lille og såre brystvorter hos meg. Lille har tidvis litt feil sugetak når jeg ammer liggende om natta, og jeg har ikke fått til å fikse det ennå. Det påvirker nok også litt.

Håper for din del at du ikke har sopp, for det er noe herk!

Huff nei det høres ikke godt ut!

Jeg får ikke til liggende amming uten at sugetaket blir feil, så jeg sitter og ammer om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff nei det høres ikke godt ut!

Jeg får ikke til liggende amming uten at sugetaket blir feil, så jeg sitter og ammer om natten.

Jeg har skjønt at jeg er nødt til å ligge så jeg får hvilt litt. Får ikke til å sove på sofaen på dagen, så det er det jeg får fram til jeg står opp som er dagens søvn (med mindre jeg sover når gubben kommer hjem fra jobb).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amming liggende isenga er vanskelig synes jeg også. Jeg ender ofte med å bruke ammeskjold når jeg ligger og ammer. Å sitte går an, men H sover siden av OG vi har dobbeldyne. Blir jo bare knot og ikke minst kaldt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amming liggende isenga er vanskelig synes jeg også. Jeg ender ofte med å bruke ammeskjold når jeg ligger og ammer. Å sitte går an, men H sover siden av OG vi har dobbeldyne. Blir jo bare knot og ikke minst kaldt :P

Hehe, ser den! Har ikke prøvd ammeskjold, må vurderes dersom jeg ikke får fikset på det selv snart.

-------------

Var på helsestasjonen igjen i dag og veide J. Normal vektoppgang er visstnok rundt 200 g i uka, altså 400 g opp siden sist. Lillemor har gått opp 610 g!! :sjokkert: Hun veier 4120 g nå. Lille bolla mi :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen fortalte jeg gubben at jeg savner følelsen av å være kjærester. Han er generelt sett ikke så veldig romantisk, og jeg syns at vi har vært litt krasse med hverandre de siste ukene. Jeg skjønner at vi begge er slitne, selvsagt, men det er viktig at vi holder en god tone og ikke blir uvenner heller.

Nå har han plutselig begynt å nusse meg i nakken og på skulderen mens jeg pusser tenner, han kommer og holder rundt meg hvis jeg er oppe og står og han passet på at jeg lå inntil ham på sofaen da vi så tv på kvelden og jeg ikke satt og måtte amme. Det, sammen med at han sier mye fint, gjør at jeg kjenner at vi er veldig glade i hverandre, og det er så deilig! :rodmer: Har ikke kjent det sånn på en liten stund, altså, og det har nesten vært rart å skulle si at jeg elsket ham. Men nå kjennes det helt riktig ut igjen! :strix:

Alle sier at det er viktig å ta vare på hverandre også når man får barn, og jeg skjønner godt hva de mener nå! Er lett å tenke at den andre er "fienden" når man er utmattet og vil ha ut litt frustrasjon..

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig :rodmer: Det er lett å ta den andre for gitt når man er sliten og lei, men det skal ikke så mye til for å vise at man setter pris på hverandre :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett for meg å ha en skikkelig sovebaby, og at det skulle vare i et par måneder. Nå må jeg innse at hun vokser mye fortere enn jeg hadde trodd, for hun har vært våken siden klokka ni! Vi har lekt mimeleken, kost litt, hun har døst bittelitt, men har stort sett vært veldig oppmerksom. Hun er så søt når hun prøver å smile og å geipe tilbake til meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh! Lille J! Gleder meg til å hilse på henne :)

I like måte med T! Det blir moro å se dem når de møter hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig :hjerte:

Må være så koselig når babyen er så med :)

Og så bra at mannen din forsto dette med nærkontakt :) Det er så viktig! :)

Endret av Askmeagain89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...