Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3


Spiremor

Anbefalte innlegg

Og når den hånden har sylskarpe negler som knuger inn mot halsen :ler:

Vi er så heldige! Vi har helt perfekte babyer :)

Sylskarpe negler 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan går det hos dere? :)

Her går det fint :) Litt såre brystvorter ettersom J har spist så ofte og suger så hardt om dagen, så det går en del Purelan ;) Tror jeg skal klare meg alene i morgen, når gubben starter på jobb igjen, men jeg kjenner at det blir litt skummelt å ha alt ansvaret alene.

Hva med dere? Og når skal mannen tilbake på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det fint :) Litt såre brystvorter ettersom J har spist så ofte og suger så hardt om dagen, så det går en del Purelan ;) Tror jeg skal klare meg alene i morgen, når gubben starter på jobb igjen, men jeg kjenner at det blir litt skummelt å ha alt ansvaret alene.

Hva med dere? Og når skal mannen tilbake på jobb?

H skal på skolen i morgen, så første dag alene jeg også! Gruer meg litt men det går nok bra :)

Testa brystskjold forresten? Anbefaler det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh, skal dere begge være alene for første gang i morgen?? :) Det er skummelt, men veldig koselig! Vi koser oss som bare det. Og det er SÅ fint når mannen kommer hjem fra jobb, og han strener rett bort til lillingen og koser og susser og klemmer på han. Blir jo nyforelska hver dag :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H skal på skolen i morgen, så første dag alene jeg også! Gruer meg litt men det går nok bra :)

Testa brystskjold forresten? Anbefaler det!

Har ikke testet det, nei, skal sette dem fram nå. Får se om jeg får til å bruke det i morgen!

Har du noen planer for første dagen deres alene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æh, skal dere begge være alene for første gang i morgen?? :) Det er skummelt, men veldig koselig! Vi koser oss som bare det. Og det er SÅ fint når mannen kommer hjem fra jobb, og han strener rett bort til lillingen og koser og susser og klemmer på han. Blir jo nyforelska hver dag :hjerte:

Ååå, gleder meg til å se gubben komme hjem igjen :rodmer: Han er mye bortpå og nusser henne nå, blir sikkert så han må plukke henne opp når han kommer hjem i morgen.

Skal benytte meg av åpen veiing på helsestasjonen i morgen. Tror hun har vokst en del, men fint å få det bekreftet.

-----------------

Jeg har forøvrig trappet ned på smertestillende for et par dager siden, og det har egentlig gått fint. Men i kveld hostet jeg, og det kjentes som om magen min revnet i det området innenfor arret mitt som er vondt. Gikk et par timer, og så nøs jeg, og tårene piplet mens jeg satt bøyd over en pute og pustet tungt.. Skal nevne det når jeg er på helsestasjonen i morgen, men regner med at det bare er vondt pga at jeg har trappet ned, og at det ikke egentlig er noe galt. Får evt ta ekstra smertestillende når det blir så vondt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at du har vondt. Jeg ser jo for meg at det er sykt vondt i mange mange uker etter keisersnitt.. Hvordan er det å bevege seg eller gå turer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke testet det, nei, skal sette dem fram nå. Får se om jeg får til å bruke det i morgen!

Har du noen planer for første dagen deres alene? :)

Målet er å komme seg ut en tur i allefall. Sikter ikke veldig høyt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjekt med åpen veing ja! Vi var forrige uke, har lyst til å dra igjen denne uka, men så lenge ungen produserer masse tissebleier og bæsjebleier så vet jeg jo at han legger på seg. Var også anbefalt å ikke veie hver uke så jeg :fnise:

Så det går bra med ammingen? :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at du har vondt. Jeg ser jo for meg at det er sykt vondt i mange mange uker etter keisersnitt.. Hvordan er det å bevege seg eller gå turer? :)

Så lenge jeg har hvilt nok har det egentlig gått fint, selv om jeg har hatt litt vanskelig for å rette meg helt ut. Nå går det fint, jeg kjenner stort sett ingenting til det med mindre jeg tar på det eller har på klær som strammer akkurat der arret er. Eller hvis jeg hoster/nyser, men det er noe helt eget altså..

Kan være vanskelig å sette seg opp i senga når jeg skal amme eller trøste lillemor, men det er også noe som går bedre og bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet er å komme seg ut en tur i allefall. Sikter ikke veldig høyt :P

Fint mål ;) Én aktivitet per dag er nok maks! Her drister jeg meg til helsestasjonen og deretter skal jeg hente nøkkel til garasjen vår hos vaktmesteren. Det er heldigvis på veien hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjekt med åpen veing ja! Vi var forrige uke, har lyst til å dra igjen denne uka, men så lenge ungen produserer masse tissebleier og bæsjebleier så vet jeg jo at han legger på seg. Var også anbefalt å ikke veie hver uke så jeg :fnise:

Så det går bra med ammingen? :kose:

Masse tiss og bæsj her også, men jeg vil bare få bekreftet at melka mi er bra nok. Både mormor og tante hadde nemlig lite næring i sin melk, og ble nødt til å ty til mme.

Edit: glemte å svare på spørsmålet ditt :P

Ammingen går bra. Hun har riktignok spist i nesten to timer nå, men sover endelig. Så jeg skal skifte bleie og deretter prøve å få meg litt søvn selv også før jeg må dra.

Tror gubben har "reddet" meg litt i og med at han hjalp meg med å få til liggestilling om natta til tross for myk madrass. Nå kan jeg faktisk sove litt under ammingen på natta :hjerte:

Endret av Spiremor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på om du/dere kanskje hører til samme helsestasjon som oss.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om du/dere kanskje hører til samme helsestasjon som oss.....

Hmm, sender deg pm på fb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smerter ved hosting/nysing er naturlig for da strekkes det i vevet som fremdeles er ømt:) det er nok helt fint! Men skader ikke å spør på helsestasjonen!:)

Håper første dag alene går fint!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prøv å ikke skifte bleie rett etter at du hører henne bæsje. La det gå ca. 15 min for å være sikker på at hun er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å spørre om arret/såret mitt da jeg var på helsestasjonen, men ellers fikk jeg veid J og spurt litt rundt pressingen hennes. De sa at det var helt normalt med litt pressing, men at vi kunne gi Minifom og bruke kolikkgrepet (som jeg har fått tips om fra flotte kg-ere allerede) og ellers fortsette som før.

Så vidt jeg har skjønt er det meningen at babyer skal gå opp igjen til fødselsvekt innen to uker etter fødsel. Det betyr at lillemor skulle veie rundt 3,2 kg i går. Hun veide 3510 g :P

Melodiana: vi prøver å vente litt etter å ha hørt at hun bæsjer, og gjerne løfte henne litt og stryke på mage/ryg. Forsøker å hjelpe henne med å få ut mer. Vi er nok ikke flinke nok til å vente, for vi pleier å skifte etter ca fem min, forutsatt at vi ikke hører mer during i bleia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...