Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3


Spiremor

Anbefalte innlegg

Hvordan er det med dere, har E fått noen faste rutiner ennå?

Ingen faste spise/sove tider enda nei..

Skal skrive mer om det i dagboka mi etterpå.

Hvordan gikk legetimen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deilig med litt rutiner da! vi hadde det helt til i går, da bestemte lillingen seg for å være våken fra 18-02 sånn ca :P Tror han hadde økedøgnlignende i går, for han spiste hver time frem til 00. Da lå han bare i senga si og lagde lyder for seg selv, også bæsja han to fulle bleier! :ler: Den siste kom sånn 01.30, og jeg hadde akkurat sovna, så det var litt kjipt å bli vekt av "HNGHH" splosj :ler:

Wæh, glemte å skrive rutinene! Han legger seg sammen med meg rundt 22.30, så ammer jeg han, bytter bleie i senga, og han får kos og rap og nattasang. Så legges han over i sin seng der han ligger og pludrer, fjerter, presser til ca 00, og da pleier han å sovne. Sover til alt mellom 05-06, får mat og vi bytter bleie, sover til ca 08, får mat, sover til ca 10, får mat, go da står vi opp :nigo:

Wow, så digg! Kjipt med denne natta, men sånne rutiner til vanlig høres supert ut! :nigo:

Edit: og den lydsekvensen hørtes veldig kjent ut ;)

Endret av Spiremor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen faste spise/sove tider enda nei..

Skal skrive mer om det i dagboka mi etterpå.

Hvordan gikk legetimen?

Det gikk fint :) Legen var enig i at det var trøske med spredning til meg,og jeg har fått medisin til J.

Det er helt fantastisk trillevær idag! :sol: Anbefaler en tur ut for alle i Oslo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt fantastisk trillevær idag! :sol: Anbefaler en tur ut for alle i Oslo!

Håper på å få til det etter en liten formiddagslur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig vær vi har hatt i det siste! Fantastisk deilig :) greit å få sjekket hos legen, da! Har du fått svar på prøvene dine om melkedonasjon forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig med fint vær :) faktisk vært det her også mer eller mindre to dager.

Spent på svaret på prøven din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært kjempe vær i Bergen idag også! Jeg gikk ute littegranne idag og det var så fint.

Og så flink med melkedonasjonene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra!!! I dag er J 1 måned! :strix: I tillegg fikk jeg telefon fra Melkebanken, og prøven var negativ! Det betyr at jeg skal starte å pumpe om en ukes tid (pga behandlingen for trøske) og så levere inn minimum to fulle bokser som skal sjekkes for bakterier. Det er visst sånn at noen bare har mer bakterier i melka enn andre.

Fikk også avklart at cmv ikke er kyssesyken likevel, men et annet virus.

Edit: skrivefeil

Endret av Spiremor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra!!! I dag er J 1 måned! :strix: I tillegg fikk jeg telefon fra Melkebanken, og prøven var negativ! Det betyr at jeg skal starte å pumpe om en ukes tid (pga behandlingen for trøske) og så levere inn minimum to fulle bokser som skal sjekkes for bakterier. Det er visst sånn at noen bare har mer bakterier i melka enn andre.

Fikk også avklart at cmv ikke er kyssesyken likevel, men et annet virus.

Edit: skrivefeil

Så bra at prøvene var fine og at du da kan donere :danse: Flott gjort! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra!!! I dag er J 1 måned! :strix: I tillegg fikk jeg telefon fra Melkebanken, og prøven var negativ! Det betyr at jeg skal starte å pumpe om en ukes tid (pga behandlingen for trøske) og så levere inn minimum to fulle bokser som skal sjekkes for bakterier. Det er visst sånn at noen bare har mer bakterier i melka enn andre.

Fikk også avklart at cmv ikke er kyssesyken likevel, men et annet virus.

Edit: skrivefeil

Oi! er hun så stor allerede! Det har gått fort :O Gratulerer med både 1 mnd gammel baby og at prøven var negativ :hoppe:

Grunnen til at kyssesyken ble nevnt er fordi cmv tilhører samme familie som viruset til kyssesyken (Epstein barr). Så det stemmer at det ikke er nøyaktig det samme viruset, men det er i samme familie :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 1 mnd :strix: og for negativ prøve! Man kan visst få kyssesyke av CMV også, men det kalles da CMV mononukleose. Men er vanligst at det er epstein barr virus:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er så rart å ta på området rundt arret etter keisersnittet. Store deler av vevet rundt har redusert førlighet, så det kjennes som om jeg tar utenpå skikkelig tykk hud eller noe sånt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 1 måned og negative prøver :hoppe:

Endret av Askmeagain89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for en måned! Så fort det har gått. :)

Angående trøske.. Har selv lite erfaring rundt det, men er det bare hvitt belegg på tunga? Eller må det lukte eller hva? Lillebror er hvit bakerst på tungen, men synes jeg han har vært omtrent fra fødselen, så har tenkt det bare var melkebelegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for en måned! Så fort det har gått. :)

Angående trøske.. Har selv lite erfaring rundt det, men er det bare hvitt belegg på tunga? Eller må det lukte eller hva? Lillebror er hvit bakerst på tungen, men synes jeg han har vært omtrent fra fødselen, så har tenkt det bare var melkebelegg.

Hun er bare hvit på tunga, ja. Men jeg har jo fått det på puppene, og der vises det som røde og såre brystvorter, samt at huden er blank på areola. I tillegg gjør det dødsvondt når J suger seg fast, og iblant kjennes det som om noen driver og røsker inni puppen med piggtråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...