Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3


Spiremor

Anbefalte innlegg

Gjest Runforit

Stakkars lille, hun presser og presser, både som våken og i søvne.. Hun bæsjer jevnlig, og da kommer det som fra en spruteflaske. Iblant blir hun så frustrert av pressinga at hun begynner å gråte, og jeg får skikkelig vondt av henne :( Er det noe vi kan gjøre, bortsett fra å gå med henne eller stryke på henne eller bøye beina hennes opp mot magen?

Hva med Idoform? Ser mange bruker sånne dråper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minifom kan prøves, helsesøster anbefalte oss det da jeg snakket med henne i dag. Tommy Tub eller annen badebøtte kan bli neste løsning. Vi har jo en balje med sete, men ikke bøtte av denne typen. Kunne vi evt ha brukt en ren vaskebøtte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan sittestilling er i tummy tub, men burde være mulig å bruke en bøtte også. Baljen dere har funker ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan sittestilling er i tummy tub, men burde være mulig å bruke en bøtte også. Baljen dere har funker ikke?

Vi har bare badet henne én gang siden vi kom hjem, skal bade henne igjen i morgen. Sist så hun mest forvirret ut nedi der, og så tisset hun på meg da jeg løftet henne opp :P Får ikke vannet så veldig høyt opp på kroppen, da, det er en stripe for maks vannstand på spedbarnsinnlegget. Hun får over rumpa og korsryggen, men mage og armer er over vann. Vi var litt usikre sist, så det ble ikke så lenge. Får bade litt lenger i morgen. Hun bæsjet forsåvidt etter badet sist. Så det hjalp kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde vi hadde hatt dagens periode med våketid og hyppig spising. Hun var lenge våken i stad. Men da vi la henne var det som om noe sa pling, og hun ble lys våken :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minifom funket ikke her. Babymassasje fungerte veldig godt, du kan prøve å finne noen videoer på YouTube? Det som også fungerte, dog da han var litt eldre, var å stimulere åpningen kjempeforsiktig med en varm Q-tip. Det er jo det kattemødre gjør, for eksempel. Første gangen jeg gjorde det, måtte jeg hoppe unna fordi det kom i ekstremfart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lurer på om minifomen kan ha hjulpet litt, hun har presset litt mindre i dag enn i går. Men det kan være at det er tilfeldig, eller så kan det være at vi bare tror det er mindre i dag..

Vi forsøker å stryke/massere både rygg og mage, men jeg må nok sjekke ut YouTube for litt bedre instruksjoner og forslag til andre metoder.

Det med q-tipsen blir nesten som da jordmor lot termometeret være oppi rumpa til lillemor ekstra lenge da hun ikke fikk ut bæsjen. (Det var mot slutten av beken, før det hadde begynt å bli grønt og siden sennepsgult.) Det var visst ikke anbefalt å gjøre det selv, så det å stimulere på utsiden, som dere gjorde, må jo være ypperlig! Hvordan varmet dere q-tipsen egentlig? Bare varmt vann?

Takk for tipsene! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forøvrig brukt dagen fram til litt over tre på å tusle rundt på et kjøpesenter. Skulle få fikset noen småting på bilen som ikke var gjort da vi hadde overtakelse av den, men det var jo ikke ferdig før etter fem og en halv time!

I mellomtiden fikk vi tak i en tynn ullpysj til, dog i str 56, vi fikk spist både lunsj og cookie og bolle, og vi fikk sett litt av stafetten på ski for menn. Hørte avslutningen på radio, det var en spennende innspurt!

I tillegg har vi fått testet ut stellebagen ordentlig. Lillemor måtte skiftes på to ganger mens vi var der, og hun sørget for at vi brukte opp tre av bleiene jeg hadde pakket med på én skifteøkt :P Vi trodde hun var ferdig med å bæsje, så vi la klar den nye under rumpa hennes. Hun bæsjer. Ny bleie. Hun tisser OG bæsjer. Vi venter litt. Jeg begynner å gjøre klar neste. Hun bæsjer på hånda mi før jeg rekker å bytte bort bleia :P Da skyndte vi oss med å ta på ny bleie, kle på henne og trille videre før hun rakk å bæsje enda mer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å komme seg ut litt :) Høres ut som dere har kost dere :)

Hvilken stellebag har du?

Husker ikke modellen, men det er en Storksak. Den ser egentlig litt ut som en dokumentmappe, og er nøytral sånn at gubben skulle synes det var greit å gå med den også. Beige/kaki med brune detaljer. Skulle gjerne ha vært enda litt større, da, men den har drøssevis med rom og lommer! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke modellen, men det er en Storksak. Den ser egentlig litt ut som en dokumentmappe, og er nøytral sånn at gubben skulle synes det var greit å gå med den også. Beige/kaki med brune detaljer. Skulle gjerne ha vært enda litt større, da, men den har drøssevis med rom og lommer! :nigo:

Ah :) Må sjekke ut :) godt poeng det med mannen. Lommer er veldig praktisk. Jeg tror aldri jeg har sett en stelleveske som ikke har vært overfylt ;) kanskje de alltid er for små ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med q-tipsen blir nesten som da jordmor lot termometeret være oppi rumpa til lillemor ekstra lenge da hun ikke fikk ut bæsjen. (Det var mot slutten av beken, før det hadde begynt å bli grønt og siden sennepsgult.) Det var visst ikke anbefalt å gjøre det selv, så det å stimulere på utsiden, som dere gjorde, må jo være ypperlig! Hvordan varmet dere q-tipsen egentlig? Bare varmt vann?

Takk for tipsene! :nigo:

Varmt vann ja :jepp: Jeg la også merke til at det hadde en klar effekt med termometer, og så leste jeg om Q-tip. Jeg stakk den ikke inn, bare rotet litt rundt åpningen, liksom. For å irritere eller stimulere eller hva du vil kalle det. Og det funket som bare det :) Man skal jo være veldig forsiktig, men man bruker jo termometer der også, og man forstår jo at hvis man presser noe inn der kan man ødelegge noe... Sunn fornuft, tenker jeg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Varmt vann ja :jepp: Jeg la også merke til at det hadde en klar effekt med termometer, og så leste jeg om Q-tip. Jeg stakk den ikke inn, bare rotet litt rundt åpningen, liksom. For å irritere eller stimulere eller hva du vil kalle det. Og det funket som bare det :) Man skal jo være veldig forsiktig, men man bruker jo termometer der også, og man forstår jo at hvis man presser noe inn der kan man ødelegge noe... Sunn fornuft, tenker jeg :jepp:

Jepp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og når den hånden har sylskarpe negler som knuger inn mot halsen :ler:

Vi er så heldige! Vi har helt perfekte babyer :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når den hånden har sylskarpe negler som knuger inn mot halsen :ler:

Vi er så heldige! Vi har helt perfekte babyer :)

Jaaa! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...