Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3


Spiremor

Anbefalte innlegg

Hurra for at hun har gått over fødselsvekta.

Går det bra å være alene på dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra for at hun har gått over fødselsvekta.

Går det bra å være alene på dagen?

Det har gått fint til nå :) I går hang hun i puppen neste hele dagen, men jeg fikk spist litt og i alle fall sett masse tv :P

I dag skal vi til Gaustad for å ta en blodprøve av meg. Det skal sjekkes om jeg har hatt noe som heter cmv-virus (hvis jeg husker riktig), noe 60% av befolkningen tester positivt for. Om jeg tester negativt kan jeg donere brystmelk som kan gis til premature og syke barn, noe jeg har hatt lyst til å gjøre lenge :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for negativ verdi. Det høres så fint ut å donere melk :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig tanke Spiremor :hjerte: Jeg håper jeg også får gjort det når den tid kommer for jeg leste det var veldig behov for det. Håper testen er negativ så du får donert melk :) Jeg syns det er flott at folk gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vurderte å donere melk sist siden jeg hadde innmari mye, men jeg visste ikke om den testen. Hva er det slags virus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får svar på blodprøven om noen dager. Det er visst et virus i hepatittfamilien? Hun jeg møtte i dag sa at 70% av befolkningen tester positivt for cmv, og at det er større sjanse for å ha det jo eldre man er. Så om jeg er godkjent donor blir jeg sjekket igjen hver tredje måned.

De vil vanligvis ha inn donorer både med og uten viruset, men nå har de så mange positive som gir at de kun trenger melk som de aller minste kan få. I andre deler av landet er det sikkert behov uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kan jeg henvende meg om jeg vil donere? :)

Det er noe som heter Melkebanken på Rikshospitalet. Jeg kan sende deg en e-postadresse på fb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sliten at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.. J har hengt på puppen i snart fire timer, og de gangene hun har sovnet der har hun våknet når jeg har prøvd å flytte henne over i senga. Har ikke sovet noe på dagen i dag, så jeg var trøtt fra før av (både fra natt til i dag og tidligere netter). Nå føler jeg meg utmattet, for såret/arret gjør såpass vondt at jeg måtte ta smertestillende igjen også (sluttet egentlig helt i går morges, ga opp rundt kl ni i kveld..). Gubben har "fått tillatelse" til å spille, så han aner ikke at jeg har sittet i stua og grini i halvannen time. Kunne sikkert ha avbrutt ham, men han kan jo ikke gi henne pupp..

Prøver å komme meg i seng, men har bare såvidt rukket å pusse tenner med lillemor på armen. Hun begynte å hylgrine på slutten av tannpussen, så da var det tilbake til hjørnet mitt i sofaen. Neste gang hun sovner håper jeg at jeg i det minste får kledd av meg og lagt oss, så jeg kan døse mens jeg ammer liggende.

Er det grusomt å si at jeg savner å være gravid, ettersom jeg i det minste kunne styre tiden min selv..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda :( Nei, det er ikke grusomt. De første ukene kan være veldig slitsom og du er garantert ikke den eneste som har tenkt den tanken :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt normalt å føle på det. Å få baby er ingen dans på roser for de fleste. Majoriteten opplever nok å være ganske sliten den første tiden. Derfor håper jeg du prioriterer søvn foran frokost med samboeren din, og at du legger deg til å sove når baby sover på dagen. Det e en viktig prioritering. Og dersom det kommer perioder hvor hun sover lite på dagtid, så kan mannen din ta henne når han kommer fra jobb så du får sove litt. :klemmer:

Jeg har vært så sliten at hodepinen har dundret, øynene svidd og alt bare har vært tungt, så vet hvordan det er. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CMV er i herpesvirus ja, og det er det viruset som vanligvis gir "kyssesyke":)

Huff forstår du er sliten :klem:

I hvertfall ikke tenk på det som et nederlag at du trengte smertestillende igjen. KS er et stort inngrep og man kjenner det vel ofte lengre på kropen enn ved vaginal fødsel. Håper dagen i dag er bedre :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klem til deg! Det blir nok bedre :) Håper du sover når du kan nå, og ikke prioriterer å stå opp med mannen for å spise frokost :) Og lille J må lære seg å sove og spise mer effektivt, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg!! Det er ikke lett. Til og med jeg har dager hvor tårene bare renner. M skjønner ingenting. Jeg prøver å forklare at jeg gråter pga det eller det men det er ikke lett for disse mannfolka å forstå alt.

Enig med de andre. Synes du skal prøve å prioritere søvn fremfor måltider sammen med samboeren. Vi trenger søvn mellom ammingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! :kose: Håper (og tror!) det blir litt bedre etterhvert. Keisersnitt er et kjempestort inngrep, så det er overhodet ikke noe nederlag å ta smertestillende.

Syns ikke det er noe grusomt å si jeg. Jeg syns det er tøft av deg å innrømme, for tilsynelatende så er alt så fantastisk med et nyfødt barn i hus, mens realiteten er vel heller ofte at det er skikkelig hardt arbeid! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å sove lenger dagen etter at jeg snakket med dere. Ligger til mellom ni og ti nå, avhengig av når lillemor våkner for pupp. Det hjelper :)

Jeg får ikke til å sove på sofaen, og vil ikke sove på et annet rom enn lillemor på dagen (og vil heller ikke ta henne inn på soverommet igjen når det er dag), så det blir som regel litt søvn i en time eller to når gubben kommer hjem. Legger meg helst rundt ti, evt litt før. I går kunne jeg ha lagt meg halv ni hvis ikke lillemor hadde vært så lite enig i planen min :P

Nå har gubben fått sove på sofaen i halvannen time, for han var så sykt sliten etter jobb. Tenker at jeg sender ham og J på butikken og går og legger meg når han våkner.. Så kan han få planlegge middag!

Lillemeg, hvis det er kyssesyken betyr det at jeg sannsynligvis ikke kan donere likevel :( Så vidt jeg vet hadde jeg det i russetiden (legen var litt usikker på diagnosen da). Får se hva hun i melkebanken sier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...