Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3


Spiremor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Joda, det kan drikkes mer eller mindre sammenhengende, kun avbrutt av små rapepauser når hun slutter å suge selv om jeg blåser på henne/klemmer hånda hennes/stryker henne på kinnet eller panna. Legger jeg henne i babynestet uten å legge henne til puppen igjen først for å sjekke om hun tar den igjen, går det maks 30 sekunder før hun smatter og spiser på hendene sine igjen. Innen ti minutter gråter hun igjen..

Det er sånn det var i natt, fra 18:10 til 06:30 i dag tidlig. Så sov hun plutselig til kl 11! :sjokkert: Forskjellen fra natta var at da tok gubben henne med seg på stua og satte på tv-en. Hun hadde jo det i går kveld også (altså lyden fra tv-en og varmen fra stua), men det virker som om hun roet seg da hun kom ut igjen dit.

Vi har prøvd litt forskjellig for å hjelpe henne med å finne roen (og gi meg litt nattesøvn), men har ikke funnet fasiten ennå. Nå prøver jeg å sove når jeg kan (skal legge meg nå), samt at vi lurer på å vekke henne for litt oftere mating på dagen. Hun kan jo lett sove fire timer da.. Vi får se hvordan natta blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er det på sin plass med litt skryt: mannen har vært utrolig flink til å stelle og ordne for meg. Han vet jo at jeg er ganske låst til hjørnet i sofaen med ammeputa i fanget, så han lager mat til meg og rekker meg ting som ligger på bordet og rydder mens jeg ammer. Og hvis vi ikke skal et eller annet, har han i dag sendt meg i seng.

Han er også fantastisk med lillemor :rodmer: Bærer henne, steller henne, synger for henne osv. Han har nok skjønt at han er pappa mer enn jeg har skjønt at jeg er mamma. Elsker ham virkelig utrolig høyt, og merker det ekstra nå som han passer sånn på oss (jentene hans, som han sier) :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Så flink mannen er :) Er nok ikke så lenge til dere får litt mer innarbeidet rutiner og struktur på sovingen ❤️ Du får utnytte å sove der du kan frem til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er det på sin plass med litt skryt: mannen har vært utrolig flink til å stelle og ordne for meg. Han vet jo at jeg er ganske låst til hjørnet i sofaen med ammeputa i fanget, så han lager mat til meg og rekker meg ting som ligger på bordet og rydder mens jeg ammer. Og hvis vi ikke skal et eller annet, har han i dag sendt meg i seng.

Han er også fantastisk med lillemor :rodmer: Bærer henne, steller henne, synger for henne osv. Han har nok skjønt at han er pappa mer enn jeg har skjønt at jeg er mamma. Elsker ham virkelig utrolig høyt, og merker det ekstra nå som han passer sånn på oss (jentene hans, som han sier) :hjerte:

Å så søt og snill han er :) Det er det jeg kaller en ekte mann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har kommet nå! Er som en ketsjupflaske som har blitt tett, og så klemmer noen på den så det kommer en eksplosjon ut :P

Hahaha, jepp! AKKURAT sånn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lite som høres så koselig ut som å se hvordan mannen i sitt liv er som pappa :rodmer:

Endret av Androide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, for en natt! Lillegull har sovet masse!! Begynte med hyppige matinger på kvelden, så jeg fryktet reprise av natt til i går, men plutselig ble det nok. Jeg valgte å vekke henne etter tre timer og ammet i en time, samt brukte god tid på raping og å legge henne ned i senga hennes. Vekket henne på nytt tre og en halv time senere. Da var jeg nok ikke flink nok til å vente, for hun måtte få mer en halvtime etter at vi var ferdige. Puppet ekstra, og så sov hun til vi skulle opp rundt syv/ halv åtte :biggrin:

Har vært litt hyppigere nå på morgenen, men det går fint.

Nå skal vi prøve å bade henne for første gang! Hun presser masse, så jeg håper ikke hun bæsjer nedi der, haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du fått beskjed fra sykehuset om å vekke henne ca hver tredje time siden hun ble født en stund før termin? Hvis de ikke har sagt noe om det, så ville jeg latt henne regulere det selv hvis jeg var deg. :)

Jeg måtte vekke O hver tredje time siden han hadde gulsott. Tok ikke lange tiden før han var så innarbeidet på hver tredje time at han konsekvent våknet nøyaktig så ofte hver natt (oftere ved økedøgn så klart). Slik holdt det på i mange måneder. :P

Så jeg håper i alle fall på at lillebror ikke har noe ekstra slik at jeg får samme beskjed, for jeg vil helst at han kan få sove til han våkner om natten, og heller spise litt mer hyppig på dagtid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...