Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3


Spiremor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Får jo bare vente å se da ja..:) håper du får negativ på den slik at du kan gi melk!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens mål: dusje! Sist jeg gjorde det mens jeg var alene med J, la jeg henne i babynestet oppå stellematta. Sånn fikk hun superhøye kanter rundt seg og lå samtidig mykt. Heldigvis for meg ble hun ikke urolig mens hun lå der, så de ti minuttene jeg brukte i dusjen gikk bra :nigo:

Jeg sang hele tiden, da, selv om hun sikkert hadde klart seg uten det også. Her om dagen støvsugde vi, og hun sovnet faktisk av lyden!

----------

Jeg fikk forøvrig fortalt av søsteren min (som er lege) at lillemor har litt trøske på tunga. Hun sjekket brybrystvorta mi, men da var den ikke rød, så hun trodde ikke jeg hadde fått det. Har lest litt mer, og jeg tror dessverre jeg har fått det likevel.. De er røde og såre, det gjør vondt når lille suger seg fast,pluss at det er noen punkter i puppen som "brenner" mens hun suger. Skal ringe henne senere, tenker jeg, og sjekke om jeg må inn til min egen lege og ta prøver eller om jeg skal begynne med salve umiddelbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det en dusj? ;)

Kjedelig med trøske. Men det er vel ganske lett å behandle når man først setter i gang? :klo::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvsuger og vaskemaskin har visst ofte god effekt på å bysse småbarn i søvn :)

Trøske.. Jeg hdde selv det du beskriver, etter en dag med salve var vondtene borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig med trøske da! Anbefales vel at babyene blir behandlet også, med mycostatin. Og det er ikke reseptfritt med mindre jeg tar helt feil... Men hør du!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med trøske da! Anbefales vel at babyene blir behandlet også, med mycostatin. Og det er ikke reseptfritt med mindre jeg tar helt feil... Men hør du! :):)

Den kuren funka dårlig på min når han fikk trøske. Brukte den i en uke uten at det skjedde noe. Anbefaler å dyppe en qtips i vann og corsodyl. Da forsvant det etter 2-3 dager.

Mye bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte farris i går, og har prøvd å gni det på tungen hennes etter mat. Hun lukker munnen, da, så jeg har ikke klart å få det så langt inn :P Gubben skal kjøpe med canesten som jeg skal bruke på brystvortene etter amming, men søsteren min sa jeg burde ta prøver hos legen uansett. Så da må jeg opp tidlig i morgen.

Vet dere om man må møte opp til åpningstid eller om det holder å ringe på morgenen og komme etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det en dusj? ;)

Kjedelig med trøske. Men det er vel ganske lett å behandle når man først setter i gang? :klo::)

Ja, hun lagde nesten ikke en lyd mens jeg var i dusjen, så det gikk overraskende bra :nigo:

Det kan være lett å behandle, men jeg leste på ammehjelpen sine sider at det må behandles i minst 14 dager.. Håper det går over på den tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis går plagene over ganske fort når man får startet med behandlignen.Behandlingen er ofte lenger for å være sikker på at det går bort. Sammenlign med urinveisinfeksjon og antibiotika, etter 1-2 dager er plagene borte men du må likevel bruke det i 10 dager =)

Hadde selv trøske i munnen her for 5 mnd siden - både mannen og jeg! Men ikke lillemor! Tror vi blei smitta av en nevø, og han ble smitta av svigermor.. Gudene vet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis går plagene over ganske fort når man får startet med behandlignen.Behandlingen er ofte lenger for å være sikker på at det går bort. Sammenlign med urinveisinfeksjon og antibiotika, etter 1-2 dager er plagene borte men du må likevel bruke det i 10 dager =)

Hadde selv trøske i munnen her for 5 mnd siden - både mannen og jeg! Men ikke lillemor! Tror vi blei smitta av en nevø, og han ble smitta av svigermor.. Gudene vet.. :)

Håper det fungerer fort, for tårene spretter når hun plugger seg på puppen nå!

Virker ikke som om hun merker noe til at hun har trøske, da.

Hun har en tendens til å suge hardt i brystvorta samtidig som hun drar hodet bakover. Det er ikke akkurat godt, spesielt ikke nå! >_<

En god ting er at jeg tror jeg er omtrent ferdig med renselsen! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka åtte var jeg stort sett klar for å legge meg, siden jeg var ganske sliten. Gikk og stelte meg, og så våknet J. Samboeren min skulle gi henne morsmelk på flaske, men det ble heller stress med baby som hylgrein, vi skiftet bleie og klær til nattpysj, flasken brukte en evighet på å bli varm, da hun endelig hadde fått spist litt og jeg skulle legge meg, oppdaget jeg at hun hadde bæsjet på nytt, denne gangen gjennom pysjen. Nytt skift, hun tisset på håndkleet på stellematta, pysjen ble lagt i bløt og flekken vasket med gallesåpe, babyen hylgrein igjen og det var mildt sagt kaos i heimen :P Nå håper jeg at hun blir mett av flaska (hadde 95 ml i den), hvis ikke må jeg dra fram puppen igjen. Har kommet meg i seng, da!

God natt, folkens ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Kjæresten prøvde å gi henne smokk like etter måltidet, og han gikk masse med henne, men jeg hørte gjennom døra til soverommet at hun gråt noen hikst her og der. Han ga til slutt opp, for hun søkte etter puppen. Rundt ti fikk jeg endelig lagt henne fra meg, og da sov hun lenge :nigo:

Har puppet igjen nå (våknet mellom ett og to), og håper det holder til rundt kl 4. I så fall følger hun sitt eget nattmønster så langt veldig bra! Det virker som at hun pleier å våkne rundt 00-01, så rundt 03-04, og deretter rundt 06-07. Deretter er det mer uregelmessig. Håper dette ikke jinxes av at jeg skriver det ned! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har puppet igjen nå (våknet mellom ett og to), og håper det holder til rundt kl 4. I så fall følger hun sitt eget nattmønster så langt veldig bra! Det virker som at hun pleier å våkne rundt 00-01, så rundt 03-04, og deretter rundt 06-07. Deretter er det mer uregelmessig. Håper dette ikke jinxes av at jeg skriver det ned! ;)

Og gikk det som du skrev inatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og gikk det som du skrev inatt?

Mer eller mindre! Det neste måltidet var forskjøvet med en halvtime, og jeg vekket henne litt over syv pga legetimen i dag. Så intervallene er ganske like! :hjerte: Håper det holder seg, sånn at vi har litt forutsigbarhet på natta i alle fall!

Hvordan er det med dere, har E fått noen faste rutiner ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med litt rutiner da! vi hadde det helt til i går, da bestemte lillingen seg for å være våken fra 18-02 sånn ca :P Tror han hadde økedøgnlignende i går, for han spiste hver time frem til 00. Da lå han bare i senga si og lagde lyder for seg selv, også bæsja han to fulle bleier! :ler: Den siste kom sånn 01.30, og jeg hadde akkurat sovna, så det var litt kjipt å bli vekt av "HNGHH" splosj :ler:

Wæh, glemte å skrive rutinene! Han legger seg sammen med meg rundt 22.30, så ammer jeg han, bytter bleie i senga, og han får kos og rap og nattasang. Så legges han over i sin seng der han ligger og pludrer, fjerter, presser til ca 00, og da pleier han å sovne. Sover til alt mellom 05-06, får mat og vi bytter bleie, sover til ca 08, får mat, sover til ca 10, får mat, go da står vi opp :nigo:

Endret av missdior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...