Gå til innhold

Familieforøkelse på gang!


TuttaV

Anbefalte innlegg

Merker at jeg har begynt å glede meg SKIKKELIG til jul! Mest av alt fordi eksamenene er overstått da :fnise: Men også fordi stemningen er så fin, og jeg kan pynte det nye huset vårt til jul ordentlig for første gang. Maten gleder jeg meg kjempemasse til også! :fnise: Dessuten blir denne jula sikkert den siste "tradisjonelle" jula for min del, så jeg skal virkelig ta vare på den.

Jeg og mannen pleier nemlig å feire hver for oss, hos familie, men til jul 2014 er vi jo mest sannsynlig blitt foreldre, og da går det ikke an å feire hver for oss lenger. Enten må vi starte vår egen juletradisjon bare vi tre, eller så må vi bytte på hvilken familie vi skal feire hos. Det blir uansett ikke det samme lenger :P

Hvordan feirer dere jul? Er dere alene, eller bytter dere på hvor dere feirer? :)

Jeg synes alle som gidder å sitte ned med håndarbeid er fantastiske. Skulle ønsket jeg hadde evnen og tålmodigheten til å gjøre det! :) Satser på at tanter, bestemødre og oldemødre vil strikke til den lille her, ellers blir det nok ikke noe strikk i det hele tatt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er så mye fint med jula. Og i år gleder jeg meg ekstra til førjulstiden. Håper vi skal greie å få til mye kos i hverdagen selv om vi ikke har alt "stæsjet" vårt her oppe. Lillemor er jo gammel nok nå til at vi kan spille henne opp litt :fnise:

Det er et dilemma det der, med hvem man skal feire hos. Har dere noen ideer om hvordan dere skal gjøre det?

Vi begynte å feire jula sammen etter at vi giftet oss. Annenhver gang hos hver familie. Begge foreldrene våre bor ganske nærme hverandre, så vi har faktisk anledning til å se det ene paret på formiddagen og det andre på ettermiddagen. I år skal vi være hos mine foreldre - det gleder jeg meg enormt til! :hoppendeglad:

Etter hvert tenker vi at vi skal ha julaften hjemme hos oss, slik at vi kan skape tradisjoner for M og lille frø. Har selv så utrolig gode minner fra jula hjemme, så vil prøve å gi det samme fra en alder hvor M kanskje husker noe til året etter...

Veldig hyggelig å kunne strikke gaver til personer som ikke er så glad i å strikke selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg elsker jula! Håper virkelig det blir en hvit jul i år, da er det så fint at jeg går rundt og er varm om hjertet konstant :)

Vi tenker også å feire hos oss selv etter hvert. Vi feirer annet hvert år med min og hans familie (med skilte foreldre vil det si at jeg bare får feira med mamma hvert fjerde år) og når vi feirer med hans familie bruker vi rundt en time og et kvarter hver vei. Det frister ikke så mye, er slitsomt nok når vi kjører dit alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juuula!! :rodmer: Og i år har jeg en baby! ;)

Vi var i fjor hos samboer sine foreldre på julaften og hos mine i romjula, regner med at det blir motsatt i år. Ser for meg annenhver jul hos våre foreldre så det blir rettferdig. Og etterhvert for oss selv, men kanskje ikke før vi har flere barn :) Før i fjor så var vi hver for oss hos våre familier.

Jeg begynte å hekle noen stjerner til juletreet i fjor men heklet ikke nok, men vet ikke om jeg rekker det før denne jula med en liten baby, men kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg elsker jula! Håper virkelig det blir en hvit jul i år, da er det så fint at jeg går rundt og er varm om hjertet konstant :)

Vi tenker også å feire hos oss selv etter hvert. Vi feirer annet hvert år med min og hans familie (med skilte foreldre vil det si at jeg bare får feira med mamma hvert fjerde år) og når vi feirer med hans familie bruker vi rundt en time og et kvarter hver vei. Det frister ikke så mye, er slitsomt nok når vi kjører dit alene.

Jeg håper det blir hvit jul på Østlandet hjemmet på ferie, men snø og is kan holde seg borte her i nord slik at bekkenet mitt klarer seg også når jeg skal være alene :fnise:

Skjønner godt at det ikke frister med å bruke så mye tid. Vi har 10 min til hver av våre foreldre og 5 min mellom dem, så slipper heldigvis lange avstander, men det er jo allikevel ting som må dras på!

Juuula!! :rodmer: Og i år har jeg en baby! ;)

Vi var i fjor hos samboer sine foreldre på julaften og hos mine i romjula, regner med at det blir motsatt i år. Ser for meg annenhver jul hos våre foreldre så det blir rettferdig. Og etterhvert for oss selv, men kanskje ikke før vi har flere barn :) Før i fjor så var vi hver for oss hos våre familier.

Jeg begynte å hekle noen stjerner til juletreet i fjor men heklet ikke nok, men vet ikke om jeg rekker det før denne jula med en liten baby, men kanskje :)

Ekstra koselig med en baby i hus. Selv om han ikke får så mye med seg i år, så får jula allikevel en ny dimensjon :Nikke:

Vi også har tenkt av vi må "få litt fler" før vi kan begynne å feire jul alene i eget hus, men ser for meg at det ikke blir mange årene før vi begynner å gjøre det. Tenker at begge sett med foreldre vil bli invitert, også får de velge selv hvem de drar til.

Helt i starten sover de jo veldig mye, så hvis du ikke har planer om mye besøk o.l., får du sikkert tid til å hekle noen stjerner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert litt tyngre siden du er gravid, og at høsten er her, mørkere kvelder og morgener :)

Har ikke planer om mye besøk, de får komme de som vil bare ikke daglig og ikke langvarig besøk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bare på en måned nå har det gått fra helt lyst når jeg står opp til bekmørkt frem til langt etter jeg kommer frem på jobben. Og jeg har en times reisevei :erter: Helt sikkert bidragende... Også er jeg skikkelig B-menneske. Kan få tid til det meste på kvelden :lur:

Driver og funderer på om jeg skal bestille meg (eller... oss) en ukeplan via Japanphoto. Syns sånne ukeplaner virker geniale, og da slipper V-mannen å spørre meg om alt. Jeg lager som regel lister over ting, men de forsvinner jo fort :roll: Nå er det halv pris på planene, og da er det jo endel penger å spare! Lurer bare på hvordan jeg skal få integrert lille frø... Har ultralydtime 28.10, så da er det 2 dager til tilbudet går ut. Men må jo ha med ham/henne også! hmm... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør planen klar og lagre om det er mulig og legg til den lille når du kommer hjem fra ul? El bare lag en plan selv i Word, neppe like fancy men da har du god tid :) Det finnes også kalendere på nettet som du kan bruke, bruk Paint eller noe sånt og legg til de bildene du vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert om vi skal lage noe selv, men får det ikke helt i rette formatet og i en kvalitet som er holdbar over tid. Så får nok prøve det første du foreslo! Gjøre ting klart også legge til lille frø så fort vi vet :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke en mann jeg anser som så veldig romantisk, men i dag overrasket han meg med 10 røde roser på bryllupsdagen vår :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, gratulerer med bryllupsdagen som var i går! :blomst:

Og gratulerer med 16 uker ;)

Endret av leopanter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk! føles mye nærmere enn 4 år...

Vi har fått til mye på i løpet av denne tiden, og nå begynner vi å nærme oss der jeg vil være :hjerte: - med vår egen lille familie, nær slekt og venner, i egen bolig, med frihet til å velge den jobben jeg selv vil :)

Endret av TuttaV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, gratulerer med bryllupsdagen som var i går! :blomst:

Og gratulerer med 16 uker ;)

:strix: takk! Deilig å begynne og komme litt ut i 2. trimester...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hjerte: Gratulerer med overstått bryllupsdag!! :klemmer:

Takk :klem: og velkommen hjem! :hoppendeglad:

Hvordan går det med den gravide da? :)

Formen er upåklagelig om dagen. Ingen uttalt trøtthet og får greit i meg mat. Har gått opp 1 kg nå, fornøyd med det :Nikke: Bekkenet er ok, så har begynt å trene litt. Følte all muskulatur jeg hadde forsvant da jeg var så trøtt og sliten, så tenker jeg må bygge opp litt igjen så ikke bekkenet slår ille ut like tidlig som sist... Har bedt om veiledningstime på treningssenteret spesielt mtp stabilisere mage/rygg/bekken, så håper jeg får noen gode tips. Hater egentlig styrketrening :erter:

Takk som spør :klem:

I dag kjente egentlig for første gang en enorm glede og forventning over å skulle få et barn til. Har helsestasjonen i dag, så er kanskje derfor ;) Gleder meg utrolig til å skulle få elske og følge opp enda et lite vesen, se h*n utvikle egen personlighet :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at formen er bra ;) Veldig lurt å trene!

Skjønner litt hva du mener fordi jeg følte på det samme i går selv om dette er første barnet mitt. Jeg var hos jordmora i går og venterommet ligger vegg i vegg med venterommet til helsesøstra, og døra mellom stod åpen. Der så jeg ei mor med en liten baby som ble målt og veid, da fikk jeg litt tårer og mer glede over å bli mamma, selv om jeg aldri har opplevd det før :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig øyeblikk. Nå er det jo ikke lenge til du har lillegutt i armene selv! Jeg kan bare skryte av å være over 1/3 :erter:

Har avspaseringsdag i neste uke og gleder meg allerede vilt til langhelg - uten noen planer :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...