Gå til innhold

Familieforøkelse på gang!


TuttaV

Anbefalte innlegg

Ringt i dag og fikk time en uke senere. Her i området kan man kun få ultralyd på mandager :rolleyes: Og selvfølgelig ble det mandagen etter. Jeg som ville ha mandagen før :sur: Men men... får bare smøre meg med tålmodighet! Nesten 6 uker til virker veldig lenge akkurat nå... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du også måttet flytte timen?! Da vet du at det er uutholdelig :fnise:

Ergrer meg over at de ikke har dopplerapparat på legekontoret, er under bestilling :dry:

Siste dagene har jeg vært plaget med litt diffus hodepine utover kveldene... Jeg har sovet greit, så skal ikke være mangel på søvn. Fikk sjekka synsstyrken i sommer,så den skal ikke være så gæren heller. Håper at det egentlig skyldes no virus som går rundt, slik at dette går over. Har vært småforkjøla siden i forrige uke så kan være en begynnende bibulebetennelse... :vetikke::bond:

Misliker å bli så daff på kveldene... Det har jo pleid å være min "prime time" :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, måtte flytte den, for vi er på Kypros ( :nigo: ) da jeg egentlig fikk time, og vips så ble den forskjøvet en uke...

Litt diffus hodepine her også for tida. Tenkte kanskje det fulgte med graviditeten jeg, men det er kanskje ikke et vanlig svangerskapsproblem?

Håper ikke du brygger på noe! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, måtte flytte den, for vi er på Kypros ( :nigo: ) da jeg egentlig fikk time, og vips så ble den forskjøvet en uke...

Litt diffus hodepine her også for tida. Tenkte kanskje det fulgte med graviditeten jeg, men det er kanskje ikke et vanlig svangerskapsproblem?

Håper ikke du brygger på noe! :kose:

Det var jo en veldig ålreit flytte-time-grunn :smilorange:

Hodepine er ikke et typisk svangerskapsproblem, men det er jo et veldig vanlig problem som også gjerne dukker opp under graviditeten. Skyldes som regel mer stress, vond nakke, mas og kjas... Kun kraftig hodepine kan være svangerskapsrelatert, og man er da bekymret for svangerskapsforgiftning. Men er ikke det i mitt tilfelle. Blodtrykket er helt fint (litt lavt egentlig) :Nikke:

Har vel kommet til konklusjonen viral bihulebetennelse i dag. Hadde hodepine hele dagen på jobb, og det begynte å sprenge skikkelig i pannen og bak øyet. Ble tidlig ferge hjem på meg! Var ikke noe særlig syn for pasientene mine :forkjola:

Vel hjemme ble det rask middag og deretter fikk jeg gå å legge meg :sove: Hjalp i noen timer, men nå er slappheten og pinen tilbake. Er jo ikke noe særlig som hjelper mot bihulebetennelse annet enn å holde øre/neser åpne, så må bare bite tenna sammen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kraftig hodepine i 2-3 uker i første trimester, fikk høre at mange gravide har det, jeg var ikke uttørket, syk, eller noe sånt. Heller ikke stresset eller dårligere syn. Og svangerskapsforgiftning får man sjeldent før uke 30.

God bedring! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde kraftig hodepine i 2-3 uker i første trimester, fikk høre at mange gravide har det, jeg var ikke uttørket, syk, eller noe sånt. Heller ikke stresset eller dårligere syn. Og svangerskapsforgiftning får man sjeldent før uke 30.

God bedring! :hug:

Som gravid gjennomgår jo kroppen en del forandringer, så sånn sett kan man forklare tidlig hodepine med (kroppslige endringer i forbindelse med) graviditet. Men graviditeten er ingen direkte årsak. Er mer endringene som gjør en mer utsatt for ytre påvirkninger, det være seg virus, stress e.l., i annen grad en tidligere, også ubevisst. Derfor gravide også oppfordres til å ta influensavaksine!

Svangerskapsforgiftning er vanligst mot slutten ja, men det kontrolleres allikevel ved hver kontroll fordi det KAN oppstå. Man må se på det som en tilstand man alltid skal ha i bakhodet med gravide :Nikke:

Forøvrig ingen hodepine ennå! :danse:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dopplerapparatet på kontoret, så i dag har jeg for første gang fått høre de nydelige hjerteslagene til lille frø! :rodmer: Ca 155 slo de på... hva er det det kjerringrådet sier ang. jente/gutt igjen?

:strix: for 14 uker i dag også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under 150 så er det gutt, over jente, men min gutt ligger på 150-155 ;) Med andre ord bare tull, men en herlig lyd uansett :rodmer:

14 uker! :hoppe:

God helg! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gynekologen jeg var hos og tok UL sa at det med hjerteslagene ikke gjaldt før senere i svangerskapet ;)

Hurra for 14 uker! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under 150 så er det gutt, over jente, men min gutt ligger på 150-155 ;) Med andre ord bare tull, men en herlig lyd uansett :rodmer:

14 uker! :hoppe:

God helg! :skya:

Det var sånn det var ja! Tror nå ikke noe på det uansett, men er jo artig å vite ;)

Ja, virkelig fineste lyden til en person man allerede gleder seg fælt til å bli kjent med :hjerte:

God helg til deg også! :klem:

Gynekologen jeg var hos og tok UL sa at det med hjerteslagene ikke gjaldt før senere i svangerskapet ;)

Hurra for 14 uker! :hoppendeglad:

Tror nå det er sprøyt hele veien jeg da, men artig å vite uansett :fnise:

Ja, ukene går unna :nigo:

14 ukeeeer! :strix:

...Påfallende mange som har ny uke på en fredag!

Yay! :hoppendeglad::klemmer:

Har du også skifte på en fredag?!?

Endret av TuttaV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp sett noen episoder av Jordmødrene, og den ene jordmora lyttet på babyhjertene til de som skal føde og han (en mann ja) gjetta på kjønna og hadde rett på alle ut fra kun hjertelyden! Så kanskje det er noe i det på slutten :) Jeg får målt min sin puls på mandag, kanskje den har synket til "guttenivå" nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se om du "synker" :jepp:

Har en venninne som gjettet kjønn på gravide vennepar bare ut i fra magefølelsen sin. Hun hadde (skummelt mye) rett på 15 par før hun gjettet feil :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay! :hoppendeglad::klemmer:

Har du også skifte på en fredag?!?

Jepp ;) Vet om to andre her på KG som har det også, så det er en litt morsom funfact :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Joda, jeg fikk sove søtt til kl10 i dag. Digg :nigo: Eneste jeg merker er at det er veldig rart å sove alene :sjenert: Er vant til å ha en varm kropp ved siden av meg, så har våkna et par ganger med rumpa utenfor dyna så jeg fryser :fnise:

Har for øvrig fått superdilla på avokado på knekkebrød :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å sove så lenge ;) (lenge for meg iallefall, hehe)

Samboer har i det siste jobbet litt natt og da sover jeg mye dårligere, rart at det har så mye å si. Jeg er så varm at jeg bare holder rundt dyna mi :P

Haåper at resten av dagen blir fin! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...