Gå til innhold

Familieforøkelse på gang!


TuttaV

Anbefalte innlegg

Gjest Neferet

Så bra alt sto bra til med lille frø! :hjerte: Tenker det var stas med en sniktitt! :jepp:

Og godt å høre dere er på bedringens vei! Jeg har nå begynt å bli nervøs for å dra på meg noe forkjølelse eller noe annet nå som turen nærmer seg. Snart blir jeg vel inspirert av japanerne og begynner å gå med munnbind :ler: Men ved nærmere ettertanke er vel ikke det så lurt heller, for da blir jeg ihvertfall syk når jeg først tar det av... :fnise: Jaja, litt rambling her fra meg på morgenkvisten.... :rolleyes:

Ha en fin dag! :klemmer:

Endret av Neferet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig! :rodmer:

Og litt urettferdig at du får snikkikke hele tida! :snurt::fnise:

:fnise::lur:

Hehe ja urettferdig! :snurt: Du er ganske trygg nå med tanke på at du neppe mister barnet :danse:

Ja, føler meg ganske trygg nå. Det er deilig :)

Blir nok ennå en liten stund til det er facebook offisielt, men.... det er vel rett og slett fordi jeg ikke vet ennå om vi skal gidde å annonsere det der :vetikke:

Så bra alt sto bra til med lille frø! :hjerte: Tenker det var stas med en sniktitt! :jepp:

Og godt å høre dere er på bedringens vei! Jeg har nå begynt å bli nervøs for å dra på meg noe forkjølelse eller noe annet nå som turen nærmer seg. Snart blir jeg vel inspirert av japanerne og begynner å gå med munnbind. Men ved nærmere ettertanke er vel ikke det så lurt heller, for da blir jeg ihvertfall syk når jeg først tar det av... Jaja, litt rambling her fra meg på morgenkvisten.... :rolleyes:

Ha en fin dag! :klemmer:

Superstas! Gynekologen ble så utrolig glad på mine vegne også... var litt festlig :fnise:

Du er nå søt med dine reisenerver da :ler:

:klem:

----------

Nest siste jobbdag på sykehuset! :bond:

Jeg er helt gåen i rygg og nakke etter all flyttinga i går... Massasje anyone?! Vi fikk heldigvis ordna oss barnevakt så vi kunne jobbe litt effektivt begge to. Men jeg dro tilbake på kvelden for å ta mine siste ting alene. Kjenner i bekkenet og ryggen at jeg egentlig burde være litt forsiktig :roll:

I dag gjenstår det å laste ting over i bil og henger, men det skal kjære og svigerfar få ta seg av :Nikke: Deretter er det husvasken... gah! :pasha:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

:ler: Noe må jeg jo ha å glede meg over... :flau:

Håper resten av flyttinga og vasken går greit, og ikke mer på bekostning av rygg og bekken! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg gidder å annonsere det på fb. De som vet det, vet det jo. Resten får tidsnok vite det, med mindre de er så perifere bekjente at de ikke trenger den opplysningen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev ingenting om graviditet på fb denne gangen. Det vil si - det kom vel frem der etter hvert, med noen bilder av meg med svær mage, men da var jeg i hvert fall 7 mnd på vei, så det var ikke akkurat hemmelig lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev noe kryptisk på Facebook i ca uke 20, var ingen reaksjon, trur kanskje ei venninne skjønte det (som vet at jeg er gravid) og klikte på liker. I ettertid har jeg postet et bilde da av meg, men ikke et sånt "ååå se på magen min"-bilde, men det synes at jeg hadde mage, da var det noen så som spurte om jeg er gravid. Kommer ikke til å skrive en klissete "kose kose nusse nusse" status som mange skriver, men sikkert poste et bilde av gutten når han er født. Har mye slekt og nære venner på Facebook som jeg ikke møter ofte pga avstand, så lettvint å dele med de ett bilde isteden for å sende 20 mms'er og kanskje glemme noen. De aller aller nærmeste skal få en mms først uansett, som mine søsken og foreldre ;) Har ikke noe i mot om en eks-kollega jeg ikke har møtt på 5 år får se bilde av babyen min, vi er jo venner på facebook så da blir det sånn. Er ikke top secret at jeg får en baby :fnise:

Men kommer ikke til å poste daglige bilder av babyen til han er 18 år som enkelte venninner gjør :P Blir sikkert 3 bilder frem til han er 18 :)

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som dere sier, så vet jo de som "burde" vite om det allerede.... Vet at kjære har litt lyst til å annonsere det, men er vel mest av alt fordi vi bor her oppe og det ikke blir naturlig å sende sms med melding om at vi venter baby til hans gamle kollegaer.

Husvasken i går gikk heldigvis greit. Svigerfar passet M mens kjære og jeg hadde effektiv vasking i 3 timer. Rimelig utslitt i går kveld da vi kom hjem kl. 00.30, men ser frem til en rolig kveld alene :) burde vel egentlig pakket ut av litt esker, men vet ikke helt om jeg gidder :sjenert:

Kjære har reist sørover med svigerfar i dag for å starte riving av huset på tomta vår i morgen :bond: På mandag kommer firmaet med svære maskiner også, så nå er vi plutselig i gang :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev noe kryptisk på Facebook i ca uke 20, var ingen reaksjon, trur kanskje ei venninne skjønte det (som vet at jeg er gravid) og klikte på liker. I ettertid har jeg postet et bilde da av meg, men ikke et sånt "ååå se på magen min"-bilde, men det synes at jeg hadde mage, da var det noen så som spurte om jeg er gravid. Kommer ikke til å skrive en klissete "kose kose nusse nusse" status som mange skriver, men sikkert poste et bilde av gutten når han er født. Har mye slekt og nære venner på Facebook som jeg ikke møter ofte pga avstand, så lettvint å dele med de ett bilde isteden for å sende 20 mms'er og kanskje glemme noen. De aller aller nærmeste skal få en mms først uansett, som mine søsken og foreldre ;) Har ikke noe i mot om en eks-kollega jeg ikke har møtt på 5 år får se bilde av babyen min, vi er jo venner på facebook så da blir det sånn. Er ikke top secret at jeg får en baby :fnise:

Men kommer ikke til å poste daglige bilder av babyen til han er 18 år som enkelte venninner gjør :P Blir sikkert 3 bilder frem til han er 18 :)

Syns nå det er koselig å dele en av livets største gledelige begivenheter på facebook med et bilde som du sier :Nikke: men det finnes mange nok som er ivrig på å oppdatere om både svangerskapsplager, fødselsdetaljer og babydetaljer. Unødvendig :dry: Er jo greit for ungen selv å ikke finne hele oppveksten sin på sosiale medier om 20 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns nå det er koselig å dele en av livets største gledelige begivenheter på facebook med et bilde som du sier :Nikke: men det finnes mange nok som er ivrig på å oppdatere om både svangerskapsplager, fødselsdetaljer og babydetaljer. Unødvendig :dry: Er jo greit for ungen selv å ikke finne hele oppveksten sin på sosiale medier om 20 år!

Ja og jeg deler så lite bilder av meg selv der så hvorfor dele alt av barnet mitt? ;)

Spennende med husbygging! :) Vil det ta lang tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og jeg deler så lite bilder av meg selv der så hvorfor dele alt av barnet mitt? ;)

Spennende med husbygging! :) Vil det ta lang tid?

Byggingen vil ta maks ett år, men vi håper å kunne flytte inn i mai/juni :jepp:

----------

Alene med M, så må jeg finne på noe så vi skal være underholdt begge to. Frøkna sover nå (etter at hun selvfølgelig våkna tidlig... Jeg som hadde håpet hun sov til 8 :sukk:), men når hun våkner skal vi reise for å bade i en av nabobyene her. Er et par timers reisetid hver vei (inkl. Ferge), så vi skal overnatte hos min tante for å slippe å ta returen allerede i kveld. I morgen håper jeg vi får besøkt min kusine og hennes barn på 4 og 7 før vi må reise.

God helg, dere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badeland var superpopulært :jepp: "Meiræ, Meiræ" :bolledeig:

Første dag i ny jobb i dag. Klokken ble satt på 05.30 :Gjesp: så nå sløver jeg litt på sofaen mens det vaskes tøy før jeg skal gå til sengs... Koselig i sofaen er at jeg nettopp kjente det jeg tror er de første små bevegelser fra lille frø :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg digger badeland selv :danse:

Spennende med ny jobb, hva slags jobb er det? :)

Enda mer spennende med frø-bevegelser :rodmer:

Jeg er under et obligatorisk løp med turnustjeneste. Er nå ferdig med sykehustjenesten og har startet i distrikt :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, her vil jeg følge med! :hallo:

Kjekt å bivåne noen som er et bittelite hestehode foran meg selv i graviditeten, så jeg vet hva jeg har å se fram til ;) Har selv termin 11. mai, og det virker som en halv evighet fram i tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Innom og oppdaterer meg, kjekt at alt står bra til! :klemmer:

:klem:

Ååå, her vil jeg følge med! :hallo:

Kjekt å bivåne noen som er et bittelite hestehode foran meg selv i graviditeten, så jeg vet hva jeg har å se fram til ;) Har selv termin 11. mai, og det virker som en halv evighet fram i tid...

Så hyggelig med nye følgere! Du er hjertelig velkommen :)

Gratulerer så mye med graviditeten :strix: du har vel ganske nettopp funnet det ut?

------------------------------------

Det har vært to ålreite første dager på jobb. I dag fikk jeg gjort litt småkirurgisk arbeid (elsker det!) og hadde flere barnepasienter. Favorittgruppen min :)

Fortalte om graviditeten i går, og heldigvis ble det tatt veldig godt i mot. Jeg kommer jo til å få fritak fra vakter i 3. Trimester, og disse må de andre to ta... legger jo litt ekstra arbeid på dem :sjenert: Allikevel var de positive til å ta all ferien på slutten av mitt halvår hos dem, slik at jeg får dratt hjem tidligere, og at jeg bruker avspaseringsdager i jula slik at jeg forhåpentligvis får ca 2 uker sammenhengende jule/nyttårsferie :hoppendeglad:

Endret av TuttaV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med nye følgere! Du er hjertelig velkommen :)

Gratulerer så mye med graviditeten :strix: du har vel ganske nettopp funnet det ut?

Tusen takk for det! :) Ja, fant det ut for akkurat en uke siden, både livredd og overlykkelig :fnise:

Så heldig du er som er kommet så langt at du kan fortelle det til folk! :) Og så bra at kollegene dine tok imot nyheten så fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra innstilling hos dine nye kollegaer! :hoppe: Tenker det var gode nyheter å få!! :jepp: Og deilig med en god start i den nye jobben også, fin start på høsten! Håper det fortsetter sånn! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig var den nye senga til M i hus :hoppendeglad: Eller.. det vil si... i huset vi skal bo i etter jul :erter:

Fant den på tilbud :lur: Kommer til å bli julegaven til M i år, og antageligvis litt av bursdagsgaven også (Hun har jo bursdag 3. januar). Greit å kunne gi noe praktisk siden vi uansett måtte kjøpt ny når lille frø skal overta nåværende seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...