Gå til innhold

Familieforøkelse på gang!


TuttaV

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uken startet egentlig helt fantastisk. Er på kurs i Bodø, mandag til onsdag, og etter grytidlig fly rakk en venninne og jeg frokost på en kaffebar :kaffekopp::sikle: åh, det var altså helt fantastisk med litt urbane inntrykk! :nigo:

Vi har kurs til ganske sent utpå dagen, så er ikke mye jeg rekker ellers. Ble tid til litt hvitevareplanlegging og et deilig bad i badekar i går kveld :)

Endret av TuttaV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres deilig ut! :jepp: Selv om jeg ikke har fått helt smaken på kaffe igjen... :sjenert: En svak kaffe latte går greit, men blir det mer kaffe enn det, så smaker det pyton! :fnise:

Håper du får tid til å nyte hotell/bylivet litt i kveld også, så ikke det bare blir kurs! ;)

Hva slags hvitevarer skal dere ha? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må sies at det kun er cappuccino som går her i gården også. Kaffe blir for stramt... men det var så herlig med duften av fersk kaffe og nybakte bakevarer :)

Vi skal hovedsakelig ha hvitevarer fra Siemens. Har valgt å gå for 2 kjøleskap (1 kombi frys/kjøl) fremfor hjørnekjøleskap og 1 kombi mikro/ovn fremfor vanlig.ovn utover det som er standard. Dette for å kunne ha godt med lagringsplass særlig til festlige lag ;)

Har du noen gode tips med nytt hus?

Endret av TuttaV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor du egentlig bor :) Men det vil du kanskje ikke si.

Jeg kan sende det til deg på en pm ;) jeg er uansett nysgjerrig på navnet til lillegutt :jepp:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forsøkte å legge igjen en kommentar her for en liten stund siden, men ser ut til at jeg ikke klarte det!

Så morro med nr 2, og du er jo et godt stykke på vei allerede! Håper alt står bra til og at bekkenet ikke har tenkt til å bli plagsomt!

Veldig spennende med nye huset også! Gratulerer!! Gleder meg til å følge deg :) ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Hurra for urbane inntrykk og badekar! :hoppe: Jeg har alltid elsket badekar, sikkert fordi mormor hadde det da jeg var liten. Men får ikke badekar hjemme :sukk: , kjære har masse forestillinger om vannskader og blabla :ler: Det hjelper ikke at svigerfar har vært vaktmester i store deler av sitt yrkesliv heller... Men det er lov å drømme!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må sies at det kun er cappuccino som går her i gården også. Kaffe blir for stramt... men det var så herlig med duften av fersk kaffe og nybakte bakevarer :)

Vi skal hovedsakelig ha hvitevarer fra Siemens. Har valgt å gå for 2 kjøleskap (1 kombi frys/kjøl) fremfor hjørnekjøleskap og 1 kombi mikro/ovn fremfor vanlig.ovn utover det som er standard. Dette for å kunne ha godt med lagringsplass særlig til festlige lag ;)

Har du noen gode tips med nytt hus?

Mitt beste hvitevaretips er ihvertfall å styre unna whirlpool og ukjente merker.. ;) Siemens er jo kjent for å være bra, så det er nok et trygt valg :jepp: Vi har induksjonstopp fra Siemens, og har vært veldig godt fornøyd med den :) 2 kjøleskap høres voldsomt ut! :ler: Vi har et ekstra høyt kombiskap vi, og det holder i massevis.. :fnise: Hvis jeg skulle ønsket meg noe mer, hadde det nok heller vært en større fryser enn et større kjøleskap ;) Men for all del, alltid kjekt å ha! :jepp: Forresten lurt å se på desibel og energiforbruk på kjøleskapene. Der er det stoore forskjeller! Vi trodde vi ville ha no-frost, men slo det raskt fra oss da vi så hvor mye de bråkte. Vi gikk for low-frost i stedet, og har enda ikke trengt å tenke på noe av-ising, etter et drøyt år :) Innebygd kjøleskap utgikk også, i og med at de er betraktelig mindre enn frittstående.

Kjempelurt å tenke på lagringsplass allerede i planleggingsfasen. Det gjorde vi også, og det er jeg veldig glad for nå. Vi har mange lure løsninger som naboene i like hus ikke har :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste hvitevaretips er ihvertfall å styre unna whirlpool og ukjente merker.. ;) Siemens er jo kjent for å være bra, så det er nok et trygt valg :jepp: Vi har induksjonstopp fra Siemens, og har vært veldig godt fornøyd med den :) 2 kjøleskap høres voldsomt ut! :ler: Vi har et ekstra høyt kombiskap vi, og det holder i massevis.. :fnise: Hvis jeg skulle ønsket meg noe mer, hadde det nok heller vært en større fryser enn et større kjøleskap ;) Men for all del, alltid kjekt å ha! :jepp: Forresten lurt å se på desibel og energiforbruk på kjøleskapene. Der er det stoore forskjeller! Vi trodde vi ville ha no-frost, men slo det raskt fra oss da vi så hvor mye de bråkte. Vi gikk for low-frost i stedet, og har enda ikke trengt å tenke på noe av-ising, etter et drøyt år :) Innebygd kjøleskap utgikk også, i og med at de er betraktelig mindre enn frittstående.

Kjempelurt å tenke på lagringsplass allerede i planleggingsfasen. Det gjorde vi også, og det er jeg veldig glad for nå. Vi har mange lure løsninger som naboene i like hus ikke har :nigo:

Vi er nemlig sånne som alltid hadde/har fullt kjøleskap, selv med bare oss to. Så for å ha mulighet til å kjøle ned drikkevarer/bursdags- og festkaker/rester m.m., så ønsker vi to. Vi har allerede en stor fryser i kjelleren, men ble anbefalt å ha en liten en lett tilgjengelig i tillegg av Kvik-dama vår, for å ha is om sommeren, noe grønnsaker og annet, så det er lett å ta opp :Nikke: Lenge leve latskapen :sjenert:

Har ikke så mye peilig på desibel og energiforbruk på kjøleskapene, men de er nå begge energiklasse A++ (116 og 226 kWh/år) og har lydeffekt på 33 og 25 dB. Kombiskapet har low-frost, ikke noFrost her heller :riste: Vi har valgt å ikke ha takhøy innredning fordi det vil gjøre kjøkkenet helt asymmetrisk (på grunn av en bærebjelke i taket), så de blir innebygde og desverre litt mindre enn frittstående. Men liker at de blender inn i resten av innredningen :jepp:

------

På grunn av utformingen kommer vi til å ha to hjørneskap med sånn uttrekksfunksjon. Jeg har aldri hatt sånn før og er litt usikker på hva som egentlig kan passe å ha i et sånt skap? Man kan jo ikke trykke ting inn heller, for da vil det jo dette utfor kanten når man åpner skapet :vetikke: Noen med erfaring?

Ellers telles det ned til ultralyd! Bare 5 dager nå! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite peiling på slike kjøkkenskap desverre, men høres praktisk ut da 😀

Spennende med UL ! Vil dere vite kjønn nå eller vente til fødsel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på at mine foreldre forresten har et hjørneskap med utrekksfunksjon. Der har de kjeler, stekepanne etc :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det var noen innlegg jeg hadde gått glipp av?!

Hurra for urbane inntrykk og badekar! :hoppe: Jeg har alltid elsket badekar, sikkert fordi mormor hadde det da jeg var liten. Men får ikke badekar hjemme :sukk: , kjære har masse forestillinger om vannskader og blabla :ler: Det hjelper ikke at svigerfar har vært vaktmester i store deler av sitt yrkesliv heller... Men det er lov å drømme!!

Upraktisk å ha slik en yrkesskadet gjeng rundt seg :fnise:

Vi kommer til å ha 2 badekar. Det ene blir "barnebadekar" for det er kun 110cm langt (skal bli bygd inn så fint og fancy ;) ), mens "voksenbadekaret" på "spabadet" vårt kun er på drømmestadiet... Det blir satt av plass, men har ikke råd til å sette det inn helt med en gang.

Men gleder meg til skikkelig badekar jeg og! Er noe med å slappe helt av innsunket i varmt vann :)

Jeg forsøkte å legge igjen en kommentar her for en liten stund siden, men ser ut til at jeg ikke klarte det!

Så morro med nr 2, og du er jo et godt stykke på vei allerede! Håper alt står bra til og at bekkenet ikke har tenkt til å bli plagsomt!

Veldig spennende med nye huset også! Gratulerer!! Gleder meg til å følge deg :) ha en fin dag!

Hyggelig at du legger igjen kommentar nå :Nikke:

Vi var heldige og klaffet umiddelbart, så ukene har gått unna allerede. Er jo straks halvveis!

Alt står bra til foreløpig, men føler sterkt at jeg må passe på. Er bare strålende fornøyd over at snøen smeltet her nå. Mindre fare for å gli på isen :nigo:

Lite peiling på slike kjøkkenskap desverre, men høres praktisk ut da

Spennende med UL ! Vil dere vite kjønn nå eller vente til fødsel? :)

Vi vil definitivt vite kjønn nå :jepp:

Du får slenge inn et "tipp" til tippelista mi ;)

Kom på at mine foreldre forresten har et hjørneskap med utrekksfunksjon. Der har de kjeler, stekepanne etc :)

Vi har en hjørnekarusell hvor vi tenkte å ha kjeler og sånt, så den funksjonen er allerede "tatt". Men takk for forslaget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Ser det var noen innlegg jeg hadde gått glipp av?!

Upraktisk å ha slik en yrkesskadet gjeng rundt seg :fnise:

Vi kommer til å ha 2 badekar. Det ene blir "barnebadekar" for det er kun 110cm langt (skal bli bygd inn så fint og fancy ;) ), mens "voksenbadekaret" på "spabadet" vårt kun er på drømmestadiet... Det blir satt av plass, men har ikke råd til å sette det inn helt med en gang.

Men gleder meg til skikkelig badekar jeg og! Er noe med å slappe helt av innsunket i varmt vann :)

"Voksenbadekar på spabadet" :daane: :daane: :daane:

Fritt for å passe huset deres når dere drar på ferie!! :lur::nigo:

Og så må jeg jo :hoppe: litt for at det snart er UL! :jepp: Håper dere er heldigere enn Mazzi så dere faktisk ser noe til krabaten der inne! :ler: Spennende å se om jeg har tippet riktig denne gangen (husker ikke lenger om jeg gjorde det sist...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg skrev (hos Doh) at jeg var overbevist om at jeg måtte ha Mountain Buggy søskenvogn også (fordi vi er så fornøyde med singelvogna), men nå har den fått en konkurrent tror jeg :sjenert:, nemlig Babyjogger city select! Virker jo genial med alle de kombinasjonsmåtene, og utrolig kjekt å kunne bruke den som singelvogn senere også :jepp:

Vi har city select! Den er kjempekjekk! Det eneste jeg bekymrer meg litt for er at bagen ikke er så veldig lang, så baby kommer til å vokse ut av den om ikke så aaaalt for lenge... Og så er det ikke veldig god demping i den, så det rister litt når vi går på humpete underlag, men det virker ikke som ungene bryr seg med det. Men alt i alt anbefaler jeg den absolutt! Som singelvogn er den kjempelett og fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Voksenbadekar på spabadet" :daane: :daane: :daane:

Fritt for å passe huset deres når dere drar på ferie!! :lur::nigo:

Og så må jeg jo :hoppe: litt for at det snart er UL! :jepp: Håper dere er heldigere enn Mazzi så dere faktisk ser noe til krabaten der inne! :ler: Spennende å se om jeg har tippet riktig denne gangen (husker ikke lenger om jeg gjorde det sist...)

Hehe... det hørtes kanskje litt vel fancy ut :sjenert: Men da har vi en huspasser! :fnise:

Planen er å få plass til et badekar med plass til to (vi vil ikke ha boblebadekar, så blir bare litt "ekstra stort" badekar) og ha litt hyller og diverse til masse levende lys. Ser for meg å ligge der med et vinglass i hånda :lur: Ellers blir det ikke så mye fancy annet en do og vask ;)

I andretasje blir det litt mer praktisk småbarnsfamilierettet med stellebord og barneleker.

Jeg krysser også fingrene for bedre innsyn! :jepp:

Vi har city select! Den er kjempekjekk! Det eneste jeg bekymrer meg litt for er at bagen ikke er så veldig lang, så baby kommer til å vokse ut av den om ikke så aaaalt for lenge... Og så er det ikke veldig god demping i den, så det rister litt når vi går på humpete underlag, men det virker ikke som ungene bryr seg med det. Men alt i alt anbefaler jeg den absolutt! Som singelvogn er den kjempelett og fin!

Åh, så kjekt å få høre en personlig erfaring! Jeg tenkte faktisk jeg skulle droppe bagdelen og kun kjøpe ekstra sportssete, da jeg har lest om folk som har benyttet den til baby fra 2,5 mnd (iom at den kan legges helt flat). Prøve å spare litt penger :sjenert: Tenkte heller å kjøpe adapter slik at vi kan feste bilstolsetet på den.

Så bra den er god som singelvogn også! Det tror jeg blir viktig for vårt bruk :Nikke:

------------------

Da kan jeg bekrefte at det ikke finnes spor av manglende matlyst her i gården :opplyser: På butikken i dag kjøpte jeg både en pose toffin, marsipan og en pakke med kjeks, med intensjon om å smake på det meste i kveld :sjenert: Nå skal det sies at jeg ikke hadde spist middag da og var ganske sulten, men allikevel. Merker at jeg har MYE mer lyst på usunne ting om dagen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Samme her! :sukk: Er stort sett sulten igjen en halvtime etter at jeg har spist, og spiser snart mer enn mannfolka på jobb til lunsj! :sjenert:

Hilsen hun som nettopp smugspiste noen Smash til dessert mens de andre var på badet og skiftet bleie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig vet vi jo ikke kjønn, men hvis vi venter ei jente til, så er det ikke så mye i klesveien vi trenger i første omgang. Men har lagd en liten liste med ting vi trenger uansett med nummer to:

- søskenvogn: foreløpig heller jeg mot Babyjogger city Select, da den også kan brukes som singelvogn.

- Ullpose: vi har en, men nurket må jo også ha!

- ny stelleveske: vi har en, men den holder på å revne i stroppen sin (var en gammel "hofteveske" som jeg hadde fra ungdomsskolen), så jeg syns vi kan unne oss en ny, skikkelig en. Aller helst vil jeg ha denne. :hjerte:

- Stokke Flexi Bath: fordi vi hittil har hatt en kjempestor badebalje som er stor og stygg og upraktisk på badet. Nå har vi trøbbel med å få fraktet den fra Nord-Norge, så tenker å la den bli igjen på hytta her oppe, og kjøpe oss ny for å ha i nytt hus (som kan stuves bort når vi er lei av å se på den :lur:)

Andre forslag/tips som jeg ikke har tenkt på foreløpig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...