Gå til innhold

Endelig! Tenk at jeg er gravid ♡


Frufly

Anbefalte innlegg

Gravide er pliktige til å fortelle sin arbeidsgiver at de er gravid senest 3 mnd før termin, så de har tid på seg til å finne en vikar og andre ting som må gjøres. Jeg vet ikke hvor langt du er på vei i august men sjekk kalenderen du :)

Jeg er og konstant trøtt nå i uke 20, har også lest at det kommer ofte tilbake senere i graviditeten. Men jeg sliter med søvnen så er kanskje derfor. Jeg sov bedre når jeg var trøtt i 1. termin.

Artig at dere har delt nyheten nå med familien :laugh: Jeg gruet meg og, er ikke så gøy med oppmerksomhet syns jeg :P

Jeg går ut i permisjon i midten av Desember. Fan tut i dag at jeg jobber med sjefen ei uke etter min ferie så da kan jeg fortelle det. Da er jeg 14 uker på veg. Eller er det for tidlig?? Det neste blir å vente til august når jeg er 20 -21 uker. Syns det hørtes veldig sint ut jeg da..

Jeg er så glad der er over :ler: Heldigvis blir dte nok ikke værre neste gang. Da kommer vi til å kjøre t-skjorte/genser med storebror/storesøster på :P

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller kanskje det er 3 mnd før man går ut i permisjon man må si det :P Uansett så holder det å si i fra i august ;) Kanskje du har mage allerede i uke 20-21, så kanskje du ikke kan skjule det :gravid: Jeg er overvektig men har allikevel begynt å få synlig mage og får masse blikk av folk som ikke vet på jobb, jeg holder det ikke hemmelig lenger men sier det ikke sånn helt uten videre. Du kan jo si det til sjefen og be henne om å ikke si det til noen, hun har jo taushetsplikt om de ansatte sin helse. Og hvis du mister etter uke 14 (men det skal ikke skje!!) så blir du sikkert sykemeldt og vil ha behov for å fortelle det til sjefen uansett kanskje? Jeg fortalte det selv i uke 15 pga bekkenløsningen, måtte ha tilrettelegging, men hadde kanskje ventet litt til eller ikke :)

Hehe, artig med slike t-sjorter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje det er 3 mnd før man går ut i permisjon man må si det :P Uansett så holder det å si i fra i august ;) Kanskje du har mage allerede i uke 20-21, så kanskje du ikke kan skjule det :gravid: Jeg er overvektig men har allikevel begynt å få synlig mage og får masse blikk av folk som ikke vet på jobb, jeg holder det ikke hemmelig lenger men sier det ikke sånn helt uten videre. Du kan jo si det til sjefen og be henne om å ikke si det til noen, hun har jo taushetsplikt om de ansatte sin helse. Og hvis du mister etter uke 14 (men det skal ikke skje!!) så blir du sikkert sykemeldt og vil ha behov for å fortelle det til sjefen uansett kanskje? Jeg fortalte det selv i uke 15 pga bekkenløsningen, måtte ha tilrettelegging, men hadde kanskje ventet litt til eller ikke :)

Hehe, artig med slike t-sjorter ;)

Jeg venter å ser om jeg vil si det i Juli til sjefen. Vil ikke miste altså, uff..

Jeg har lagt på meg en del det siste året pga lite trening så jeg har litt ekstra rundt magen og hofter fra før. Er oppblåst og jeg har mye dårligere forbrenning etter at jeg ble gravid så det har nok med deg også. Jeg er bare 158cm høy så føler det viser så godt på meg når jeg legger meg.

Så om jeg ser gravid eller feit ut vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Pysepusen: Her er trøttheten tilbake for fult. Verre enn i første trimester, om mulig :P Jeg er trøtt konstant!!

Jeg har også vært sånn i 3. trimester. Helt grusomt. Og nå på slutten er det nesten sånn at jeg må hvile annenhver time :fnise: Men så er jeg jo oppe og tisser sikkert fem ganger hver natt også :tunge1:

Frufly: Dere får få "Jeg skal blir storebror"-genseren til lillegutt om dere får en gutt nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pysepusen

Jeg sa forresten til sjefen i uke 5 at jeg var gravid. Måtte slippe vikartimer pga. bekkenet og måtte få fri en halv dag hver uke pga. bassengtrening... Men så ble jeg jo sykemeldt uka etter. Greit at han visste hvorfor da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært sånn i 3. trimester. Helt grusomt. Og nå på slutten er det nesten sånn at jeg må hvile annenhver time :fnise: Men så er jeg jo oppe og tisser sikkert fem ganger hver natt også :tunge1:

Frufly: Dere får få "Jeg skal blir storebror"-genseren til lillegutt om dere får en gutt nå ;)

Så det blir ikke bedre med andre ord :P

Drømmer jo så mye hver natt så er helt utslitt når jeg våkner :ler:

Vi har bare to dager igjen på jobb så er det FERIE :danse:

Har han sånn genser ja, stilig! Det vil vi gjerne ;) Hvis vi får en gutt da :rodmer:

Jeg sa forresten til sjefen i uke 5 at jeg var gravid. Måtte slippe vikartimer pga. bekkenet og måtte få fri en halv dag hver uke pga. bassengtrening... Men så ble jeg jo sykemeldt uka etter. Greit at han visste hvorfor da :)

Oj så tidlig ja, men det måtte nesten til da.

Jeg venter til etter ferien min så sier jeg det i midten av Juli. Tror det skal holde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært i byen der vi bodde denne helga også i 35+40 års dag til svigerinne og svoger.

Fikk shoppa masse på dagen.Jeg handla 4 par sko :sjokkert: Jeg som aldri finner sko måtte jo bare slå til da. Vi møtte et vennepar av oss i byen å spiste lunsj med de. Det er de vi skal i bryllup til denne helga. De skal ha bryllupsfest i Warszawa. Gleder oss veldig til det :) Vi reiser Torsdag morning.

Vi måtte såklart fortelle nyheten til svigerinne og svoger. Vi skulle jo overnatte hos de også hadde liksom ingen unskyldning. Jeg elsker jo sprudlevin så de hadde nok tatt meg på den :ler:

De ble kjempe glade på våre vegner :rodmer: Sa de gledet seg veldig til å bli Tante og Onkel igjen ;) Festen var veldig kjekk. Det var så god mat,Tapas bestilt fra Matsalen og litt sushi :sikle:

Vi la oss i 2 tiden for da var jeg så trøtt og folk begynnte å bli så fulle. Festen holdt vist på til mornings så er glad i la oss for det hadde ikke jeg greid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 10+3 i dag :danse: Syns tiden flyr avgårde jeg :nigo:

Snart er jeg jo 12 uker :lur:

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går veldig fort!! :) Så herlig å snart være over de magiske 12 :danse: Håper du har hatt en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går veldig fort!! :) Så herlig å snart være over de magiske 12 :danse: Håper du har hatt en fin helg!

Ja det gjør den :nigo:

Håper vi kommer over den da :)

Jeg hadde en fin helg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal de ha festen i Polen? Er en av de polsk? :)

Snart 12 uker :danse:

:jepp: hun er polsk :)

Jeeei :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du når du skal ha ordinær UL? Har vært innom så mange dagbøker i det siste så går litt i surr når det gjelder å huske alt om alle :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du når du skal ha ordinær UL? Har vært innom så mange dagbøker i det siste så går litt i surr når det gjelder å huske alt om alle :rodme:

Det forstår jeg godt, ikke tenk på det :) Nei det har jeg ikke fått enda. Skal til jordmor om en uke så tenkte spørre da.

Må reise litt når vi skal UL så må snart få greie på det slik at jeg kan gi beskjed på jobb siden jeg må ta fri en hel dag. Vet ikke hvordan slikt funker, om jeg må avspasere eller om jeg får det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lurer litt på å ta en sydentur i September, da er jeg nok 23-25 uker.. Noen som har erfaring med å reise til varmen når en er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur man har krav på fri med lønn til alle svangerskapskontrollene, og UL er en svangerskapskontroll. Mens fysioterapi ol. må man som regel ta seg fri til, avspasere eller permisjon uten lønn, hvis jeg ikke tar feil. Om du får fri hele dagen med lønn vet jeg ikke, du får spørre sjefen når det nærmer seg, da må du jo avsløre at du er gravid. Eller bare avspasere om du vil holde det hemmelig :)

Men det er en lege som må henvise deg til UL, har du vært hos fastlegen på kontroll? De var superraske når det gjaldt meg, jeg var hos fastlegen i uke 9 og neste dag fikk jeg brev fra sykehuset med time hos UL ca 2 mnd senere. Fastlegen må ha sendt henvisningen elektronisk for posten er ikke så rask :) Jordmødre er "bare" en sykepleier med en videreutdannelse så de kan ikke henvise til sykehus, spesialister ol. Er kun leger som kan henvise til sykehus og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Du har krav på fri med lønn når du skal på svangerskapsrelaterte kontroller. Det har også mannen din (eller, min har...) :)

Varme og graviditet. Jævlig nå på slutten :tunge1: Vet ikke hvordan det er når man er litt over halvveis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...