Gå til innhold

Endelig! Tenk at jeg er gravid ♡


Frufly

Anbefalte innlegg

Gjest pysepusen

Er det vanlig da å få vite termin så tidlig som i uke 7? Trudde at fosteret må vokse en del, derfor har man ordinær ultralyd i uke 18 og ikke før. Men jeg kan jo ta feil :)

Gratulerer med 7 uker! :blomst:

Helt vanlig å få termindato på tidlig UL. Men det er terminen de setter på ordinær UL som teller. Hvordan det er når man vet innsettingsdato og alt vet jeg ikke da. De måler jo fosteret uansett når de tar en UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 uker :strix:

Takk :hoppe:

--------------------------------------------------------

I går flytta vi inn i leiligheten. Godt å være ferdig med det :jepp: For et styr! Jeg er ikke helt i form om dagen å i tillegg tåler jeg lite mas og kjas..

Vi fiikk fiksa det viktigaste i går kveld, resten får vi ta litt etter litt. Vi har ikke komfyr enda. Skal få en av tanta til pappa, men hun hadde sagt på Onsdag. Pappa skulle høre om vi kunne hente den litt før.

Vi hadde planer om å handle mat i går etter at vi hadde fått inn alt, men fant fort ut at alle butikkene hadde stengt tidligere pga pinsen. Så i dag fikk vi handla litt småting på bensinstasjonen.

Vi elsker jo å lage masse god mat så er så stusselig uten mat og komfyr :sjenert:

Er så kvalmen og rar i kroppen så er begrensa hvor mye skive jeg orket. Har ikke orka å pakke opp ting i dag for det har vært så varmt og fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med nyinnflytting :) Bare hvil og kos deg litt. Ikke stress med å pakke ut ditt og datt, snart er det på plass skal du se!

Håper ikke kvalmen er alt for slem mot deg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flytting! ;) Vi holder på å flytte om to uker, er glad jeg slipper å bidra så mye (men litt dårlig samvittighet og). Ryggen min er ikke glad i å løfte ting for tiden. Er dere fornøyde med den nye leiligheten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nyinnflytting :) Bare hvil og kos deg litt. Ikke stress med å pakke ut ditt og datt, snart er det på plass skal du se!

Håper ikke kvalmen er alt for slem mot deg :hug:

Takk :) I dag har vi ikke gjort veldig mye. Foreldrene mine ville ha meg med en gangske lang tur, men jeg sa at vi hadde så mye å gjøre i leiligheten :sjenert: men sannheten er at jeg har vært så kvalm og trett at jeg ikke orka tanken. Håper virkelig formen blir bedre for jeg begynner jo i ny jobb i morgen. Hjelp!

Gratulerer med flytting! ;) Vi holder på å flytte om to uker, er glad jeg slipper å bidra så mye (men litt dårlig samvittighet og). Ryggen min er ikke glad i å løfte ting for tiden. Er dere fornøyde med den nye leiligheten? :)

Takk ;) Det går jo greit å flytte, men jeg blir så lei meg når andre kommenterer at vi har så mye ting og tang og det blir så mye mas. Er ikke i humør til å motta slike kommentarer om dagen så da svarer jeg frekt tilbake :ler: Vi er veldig fornøyde med den nye leiligheten. Lite kjøkken i forhold til vi er vane med men det går seg nok til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig da å få vite termin så tidlig som i uke 7? Trudde at fosteret må vokse en del, derfor har man ordinær ultralyd i uke 18 og ikke før. Men jeg kan jo ta feil :)

Gratulerer med 7 uker! :blomst:

På oul sa jordmor at hun ikke ville gjøre noen endringer på termin fordi jeg hadde vært på tidlig ul og det var de som var mest nøyaktig når det gjaldt å regne termin for de første ukene skal alle vokse i likt tempo :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ordna at vi kunne hente komfyren i dag så nå er det bokstaveligtalt boller i ovnen :sikle: Vi er så drit lei skive/knekkebrød. Til lunsj fikk vi kjøpt oss thai mat for det selges det i ei vogn rett borti her :nigo:

Gruer meg veldig til å begynne i ny jobb i moren siden jeg er så kvalmen og sliten om dagen. Håper det går over fort som fy...

Siden vi bare har en bil skal jeg prøve å sykle eller gå til jobb. Tar ca. 20 min å gå hver veg. Nesten ikke mulig å sykle opp for meg i den dårlige formen jeg er så må sikkert leie sykkelen :P Tenkte kanskje at den lufteturen til og fra jobb kan gi meg litt mer energi ;)

Vi gleder oss VELDIG til å handle mat i morgen. Tror aldri jeg har hatt så tomt kjøleskap. Tenkte prøve Farris mot kvalme,har hørt det skal hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk ;) Det går jo greit å flytte, men jeg blir så lei meg når andre kommenterer at vi har så mye ting og tang og det blir så mye mas. Er ikke i humør til å motta slike kommentarer om dagen så da svarer jeg frekt tilbake :ler: Vi er veldig fornøyde med den nye leiligheten. Lite kjøkken i forhold til vi er vane med men det går seg nok til :)

Vet foreldrene dine at du er gravid? :) Kommenterer virkelig folk sånt¨på den måten? Det er jo normalt som voksen å ha masse ting. Vi har allerede pakket en del og ingen som har vært innom her har kommentert negativt at det er mye esker, bare sagt at det er vanlig å ha mye ting. Dere har garantert ikke unormalt mye ;)

På oul sa jordmor at hun ikke ville gjøre noen endringer på termin fordi jeg hadde vært på tidlig ul og det var de som var mest nøyaktig når det gjaldt å regne termin for de første ukene skal alle vokse i likt tempo :-)

åkey ;)

Fikk ordna at vi kunne hente komfyren i dag så nå er det bokstaveligtalt boller i ovnen :sikle: Vi er så drit lei skive/knekkebrød. Til lunsj fikk vi kjøpt oss thai mat for det selges det i ei vogn rett borti her :nigo:

Gruer meg veldig til å begynne i ny jobb i moren siden jeg er så kvalmen og sliten om dagen. Håper det går over fort som fy...

Siden vi bare har en bil skal jeg prøve å sykle eller gå til jobb. Tar ca. 20 min å gå hver veg. Nesten ikke mulig å sykle opp for meg i den dårlige formen jeg er så må sikkert leie sykkelen :P Tenkte kanskje at den lufteturen til og fra jobb kan gi meg litt mer energi ;)

Vi gleder oss VELDIG til å handle mat i morgen. Tror aldri jeg har hatt så tomt kjøleskap. Tenkte prøve Farris mot kvalme,har hørt det skal hjelpe.

mmmmm, boller :laugh:

Jeg bor 5 å gå unna jobben som jeg begynte i for ikke så lenge siden, planen var å gå men pga bekkenløsning ble det kortvarig. Litt flaut at jeg må kjøre det korte stykket! Men sikkert nesten like ille som å være kvalm :( Har du prøvd Seaband? Jeg syns at kullsyre hjelper mot kvalme, spesielt cola.

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine vet ingenting om at jeg er gravid. Uff, ja vi har fått høre det både før vi flytta og når vi flytta. Alle er jo godt voksne folk så er igrunn litt rart. Jeg svarte noe som at ja du får begynne å se i skuffer og skap så finner du sikkert dobbelt så mye som her. Blir så forbanna jeg :frustrert:

Bedre å kjøre den lille biten til jobb da, enn å bli enda værre. Seaband har jeg ikke prøvd. Kanskje jeg skal kjøpe meg det en dag :) Cola har jeg prøvd å det funker som bare det ;) men ikek så bra å pøse på meg cola i lengeden heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde kjøpt Seaband i dag eller i morgen om jeg var deg og du sliter veldig med kvalmen ;) Så slipper du å drikke cola eller annet bare pga kvalmen. Jeg syns iallefall at Seaban funker supert og flere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjøpt Seaband i dag eller i morgen om jeg var deg og du sliter veldig med kvalmen ;) Så slipper du å drikke cola eller annet bare pga kvalmen. Jeg syns iallefall at Seaban funker supert og flere andre :)

Jeg jobber så merkelige tider denne uka at jeg ikke rekker apoteket. Får kanskje gått innom på Fredag. I dag har jeg bare vært kvalm litt i dag tidlig, herlig!! Kanskje det var siden jeg hadde første dag i ny jobb at jeg var så spent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var det kjekt første dagen?

Ja den var veldig bra! :) Tror jeg kommer til å trivest der :)

Ble jo litt kasta inn i det, men det er egentlig bare gøy at det skjer noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med kvalmen din? Plaget den deg?

I går gikk det veldig greit med kvalmen. Var kun litt om morningen så gikk det bort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...