Gå til innhold

Endelig! Tenk at jeg er gravid ♡


Frufly

Anbefalte innlegg

Dere bør ikke bruke apotek-midler mot halsbrann, det er aluminium i de som fungerer som nervegift for oss. Kan gi fosteret mange allergier bl.a. og økt risiko for å utvikle alzeimers brukt i store doser. Sjekk ut "aluminiumsalderen" på nett-tv´n til nrk, der er det flere som nevner dette. Da er det bedre å ty til mandler eller lovehearts. Bare et obs, obs!

Hæ? :sjokkert:

Jeg som var å kjøpte noe som heter Galieve. Damen som arbeider der anbefalte den, og hun sa at den kunne jeg bruke selvom jeg er gravid?.. Hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hæ? :sjokkert:

Jeg som var å kjøpte noe som heter Galieve. Damen som arbeider der anbefalte den, og hun sa at den kunne jeg bruke selvom jeg er gravid?.. Hmm..

Se dokumentaren og døm selv. Jeg er blitt veldig skeptisk og planlegger å kjøpe meg en ny deo! Ang. allergier så fant forskerne ut at man utviklet allergier mot den maten som ble inntatt samtidig med et produkt med aluminium i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se dokumentaren og døm selv. Jeg er blitt veldig skeptisk og planlegger å kjøpe meg en ny deo! Ang. allergier så fant forskerne ut at man utviklet allergier mot den maten som ble inntatt samtidig med et produkt med aluminium i seg.

Fikk ikke med meg at du skrev at det var en dokumentar du hadde sett, men forsto det nå! Skal absolutt sjekke ut den når jeg kommer hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Hjelpe sikkert, men jeg er allergisk mot mandler så tror ikke jeg skal prøve det :ler:

Haha! Hadde holdt meg unna da, ja! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, at det går ann. Veldig synd. Håper det ikke hemmer deg for å få fast jobb. Har du søkt på jobber nå i dt siste? Hva vil du jobbe med?

Da er det nok lurt å gjøre som du gjør å ikke si noe om graviditeten siden en ikke er plitig til å si noe før 3mnd før man går ut i permisjon. Synd at det skal være slik.

Gavicson har jeg ikke prøvd så det vil jeg prøve ut :)Tenkte jeg skulle på apoteket på Torsdag, da kan jeg jo spørre om det i samme slengen :)

Merkelig at du får det etter du har drukket melk. Syns selv det hjelper litt på med melk.

De siste ukene har jeg ikke søkt noe. Føles egentlig litt bortkastet å begynne i ny jobb over sommeren (det er det de fleste arbeidsgivere ønsker nå) og ta permisjon fra ca 1. oktober. Er sosionom og pga helsa er en kontorjobb det beste for meg. Og det er ikke så mange av de her som blir utlyst, folk holder jo på jobben sin om de trives. Akkurat nå jobber jeg som vikar i en barnehage (småbarnsavdeling) og det er ok midlertidig :) Få mye barneerfaring! :laugh:

Dere bør ikke bruke apotek-midler mot halsbrann, det er aluminium i de som fungerer som nervegift for oss. Kan gi fosteret mange allergier bl.a. og økt risiko for å utvikle alzeimers brukt i store doser. Sjekk ut "aluminiumsalderen" på nett-tv´n til nrk, der er det flere som nevner dette. Da er det bedre å ty til mandler eller lovehearts. Bare et obs, obs!

Mange gravide bruker gaviscon, som er laget for at gravide skal kunne bruke de da gravide ikke kan bruke andre piller mot sure oppstøt. Så tviler for at de inneholder noe som kan skade fosteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste ukene har jeg ikke søkt noe. Føles egentlig litt bortkastet å begynne i ny jobb over sommeren (det er det de fleste arbeidsgivere ønsker nå) og ta permisjon fra ca 1. oktober. Er sosionom og pga helsa er en kontorjobb det beste for meg. Og det er ikke så mange av de her som blir utlyst, folk holder jo på jobben sin om de trives. Akkurat nå jobber jeg som vikar i en barnehage (småbarnsavdeling) og det er ok midlertidig :) Få mye barneerfaring! :laugh:

Mange gravide bruker gaviscon, som er laget for at gravide skal kunne bruke de da gravide ikke kan bruke andre piller mot sure oppstøt. Så tviler for at de inneholder noe som kan skade fosteret.

https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=4084611&c=3403606&g=false

Bruksområde

For symptomatisk behandling ved hiatus insuffisens, sure oppstøt og halsbrann. Gaviscon danner sammen med magens saltsyre et lokalt beskyttende lag som legger seg over mageinnholdet. Dette hindrer at surt mageinnhold kommer opp i spiserøret. Gaviscon gir rask lindring og effekten varer i over 2 timer. I tillegg har miksturen en syrenøytriliserende effekt pga. innhold av syrenøytraliserende.

Bruksmåte/Dosering

10-20 ml inntas 30 minutt etter måltid, umiddelbart før sengetid og ved behov. Dosen kan skyldes ned med en liten mengde vann. Miksturen skal omrystes før bruk. Skal ikke oppbevares i kjøleskap. Gaviscon skal ikke tas samtidig med fruktjuice. Behandlingstid ved reflusøsosfagitt bør begrenses til 8 uker.

Oppbevares ved romtemperatur (15-25 oC)

Forsiktighetsregler

Vis forsiktighet ved bruk av Gaviscon: Dersom du har alvorlig nedsatt nyrefunksjon, spesielt dersom du behandles med dialyse, bør du ta kontakt med legen din før bruk av legemidlet. Ved alvorlige plager eller ved langvarig behandling uten bedring skal lege kontaktes for nærmere utredning.

Medikamentet reduserer effekten av jernpreparater, og legemidlene bør derfor ikke tas samtidig. Gaviscon og andre medikamenter bør tas med minst to timers mellomrom.

Les pakningsvedlegget nøye.

Bivirkninger

Det er rapportert om hudutslett, kløe og ødem, men bivirkningene kan ikke bekreftes å ha sammenheng med inntak av legemidlet.

Sammensetning

Natriumalginat, natriumhydrogenkarbonat, aluminiumhydroksid, kalsiumkarbonat, konserveringsmiddel (E 216, E 218), xantangummi, kolloidal vannfri silika, sakkarinnatium (E 954), renset vann, bringebæraroma, vaniljearoma, sitronaroma.

Barn / Gravide / Amming

Gaviscon kan brukes under graviditet og amming.

stoffet som det advares mot i dokumentaren, også etter forskning, er oppført på innholdslisten til gaviscon. Det er en litt naiv og godtroende holdning du utviser her spør du meg. Men det er du som velger om du vil ta den risikoen, også får andre som ikke vil gamble med dette etter å ha blitt opplyst om risikoen velge å ikke ta den. Det er opp til en selv, det er jo din helse :) Men å stole blindt på myndigheter, selv helsemyndighetene ja, mener jeg de fleste burde vite bedre om i disse dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje jeg er naiv, men har lest at den er laget for gravide, så er jo dumt om gravide faktisk ikke kan bruke den, og det er jo ikke min feil, er ikke jeg som har produsert den. Jeg stoler ikke blindt på noen. Men mange gravide bruker G. Selv har jeg knapt brukt den fordi den funker ikke på meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har jeg ikke hatt halsbrann så gadd ikke kjøpe det på apoteket. Tror jeg tester love hearts hvis det kommer igjen.

I går hadde jeg siste dag på jobb, veldig rart. Fikk så mye fint :hjerte:

Barna på avdelingen laget kake til meg sammen med en voksen såklart så det koste vi oss med. :hjerte: Fikk gaver og blomster fra foreldre og barn, med nydelige ord om hvordan de satt pris på den jobben jeg gjorde. Veldig rørende for en gravid liten dame :cry3:

Fikk også laaaaange pause for å si ha det til alle. Av alle kollegaer fikk jeg gavekort på Brødrene pedersen og en album med bilder av meg sammen med barna igjennom di 3 årene jeg har vært der. a

Alle avdelingene hadde skrevet noe fint til meg. De to jeg jobber på avdeling med hadde skrevet et eget brev til meg. Så fikk jeg også gave fra de to jeg jobber med. Skikkelig rørende og fin avslutting :rodmer: Følte meg nesten litt dum som ikke hadde annet enn kake med meg, men men... Jeg gav jo hver sitt påskeegg til de to jeg jobber med.

Har forresten vært på UL i dag :strix: Lille babyen var så liten. 8mm også fikk jeg høre et bankende hjerte :hoppe: Alt såg veldig fint ut :nigo:

Lurer litt på å fortelle det til de kommende besteforeldre, men aner ikke hvordan :vetikke: Er det kjipt å sende sms? Så mye enklere det :P

Har også hatt en koselig date med venninne K i dag. Fikk flyttegave og søtt kort av hun :) Jeg skal jo besøke henne neste helg :ler: Da får jeg finne på noe til henne som jeg kjøper lokalt da kanskje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en koselig avslutning da! Hørtes skikkelig fint ut :hjerte:

Må ha vært helt fantastisk å endelig få høre det lille hjertet slå :strix: Vi har ringt til våre foreldre og sagt at de skal bli besteforeldre, har ikke tålmodighet til å vente til vi treffer dem for å si noe. Kan jo sende en mms av graviditetstesten med en liten tekst eller noe? Glade blir de nok uansett, og vil tro at mødrene vil være kjappe på tråden etterpå, hehe ;) Lillebroren min er på fylla i kveld, så jeg tenkte å sende ham en mms i morgen med bilde av testen og skrive at han må slutte å være så uansvarlig ungdom som drikker midt i uka, for han skal jo tross alt bli onkel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååhh, så fantastiske kollegaer du har! Hørtes ut som en perfekt avsluttning, selv om det er trist også!

Og herlig med UL og bankende lite babyhjerte!! :strix:

Fikk du konstantert termin?

Jeg har så lyst på tidlig UL for å sjekke at jeg er såpass langt på vei som jeg er.. Men det er jo bare 6 uker til ordinær ultralyd så jeg burde greie å holde meg.

Ang å fortelle vordende besteforeldre så har jeg en gøyal rebus som jeg sendte til mine! Det ble tatt godt imot og det var en litt annen måte å si det på! Si ifra hvis du vil ha rebusen så skal jeg finne den til deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en koselig avslutning da! Hørtes skikkelig fint ut :hjerte:

Må ha vært helt fantastisk å endelig få høre det lille hjertet slå :strix: Vi har ringt til våre foreldre og sagt at de skal bli besteforeldre, har ikke tålmodighet til å vente til vi treffer dem for å si noe. Kan jo sende en mms av graviditetstesten med en liten tekst eller noe? Glade blir de nok uansett, og vil tro at mødrene vil være kjappe på tråden etterpå, hehe ;) Lillebroren min er på fylla i kveld, så jeg tenkte å sende ham en mms i morgen med bilde av testen og skrive at han må slutte å være så uansvarlig ungdom som drikker midt i uka, for han skal jo tross alt bli onkel :P

Så da er det ikke bare meg som er tidlig:) Kommer nok til å si det i løpet av uka tenker jeg. Er jo kjekt om de allerede kan begynne å strikke små søte klær ;)

Ha en fin 17. Mai:)

Vi skal pakke og rydde hele dagen så blir ikke feiring på oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååhh, så fantastiske kollegaer du har! Hørtes ut som en perfekt avsluttning, selv om det er trist også!

Og herlig med UL og bankende lite babyhjerte!! :strix:

Fikk du konstantert termin?

Jeg har så lyst på tidlig UL for å sjekke at jeg er såpass langt på vei som jeg er.. Men det er jo bare 6 uker til ordinær ultralyd så jeg burde greie å holde meg.

Ang å fortelle vordende besteforeldre så har jeg en gøyal rebus som jeg sendte til mine! Det ble tatt godt imot og det var en litt annen måte å si det på! Si ifra hvis du vil ha rebusen så skal jeg finne den til deg ;)

Ja det var den beste avsluttningen jeg noen gang har fått :nigo: Kommer til å huske den :jepp:

Hun sa ingenting om termin. Den stod på arket fra fertilitetsklinikken. Forandrer de på den da? Siden de har alt av datoer på papiret. Hmm?

6 uker går fort. Hvordan gjør jeg videre?? Må jeg kontakte legen for å gi beskjed at jeg er gravid? Eller hvordan går jeg videre frem?

Ja takk, jeg vil veldig gjerne ha rebusen :) Likte den måten å fortelle det på :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danser: for 7 uker!!! :strix:

Syns ukene fyker jeg. Håper det går like fort frem til uke 12 :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååja, det blir jo litt annerledes med dere da for det blir jo ganske nøyaktig med termin og sånn :)

Skal rote frem rebusen Ila dagen så kan du sende den når du vil :)

Du burde ringe legen ja! Så får du time til første svangerskapskontroll rundt uke 12 :) Der får du mer info om gangen videre. Skal du følges opp av klinikk eller flere ultralyder nå eller skal til bare være som de er framover?

Håper dagen deres har vært super!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig da å få vite termin så tidlig som i uke 7? Trudde at fosteret må vokse en del, derfor har man ordinær ultralyd i uke 18 og ikke før. Men jeg kan jo ta feil :)

Gratulerer med 7 uker! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååja, det blir jo litt annerledes med dere da for det blir jo ganske nøyaktig med termin og sånn :)

Skal rote frem rebusen Ila dagen så kan du sende den når du vil :)

Du burde ringe legen ja! Så får du time til første svangerskapskontroll rundt uke 12 :) Der får du mer info om gangen videre. Skal du følges opp av klinikk eller flere ultralyder nå eller skal til bare være som de er framover?

Håper dagen deres har vært super!:)

Ja tror det :jepp:

Gleder meg til å se den. Vi prøver å vente litt til siden jeg bare er 7 uker, er jo enda veldig tidlig. Hvis jeg blir dårligere så kan det være jeg bare forteller det, så vet de hva det er.

Jeg har nylig bytta lege siden vi flytter i morgen, men det gjelder ikke før 1. Juni. Kan prøve å ringe legen å få time etter 1. Juni.

Jeg tror det er som vanlig nå fremover. Jeg tenkte høre med andre her inne som har vært igjennom det samme.

Travel dag, men har også lagt inn litt soving på sofaen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det vanlig da å få vite termin så tidlig som i uke 7? Trudde at fosteret må vokse en del, derfor har man ordinær ultralyd i uke 18 og ikke før. Men jeg kan jo ta feil :)

Gratulerer med 7 uker! :blomst:

Siden det er prøverør så fikk jeg en dato med en gang. Samme med tidlig UL.

Tusen takk ;)

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er prøverør så fikk jeg en dato med en gang. Samme med tidlig UL.

Tusen takk ;)

Åja det tenkte jeg ikke på, men det blir jo noe annet ;) Trur ikke man får termin på tidlig UL når man ble gravid på vanlig måte. Men har skjønt det sånn at terminen også flyttes pga størrelsen på fosteret i uke 18, om det har vokst litt tregt så får man en senere termin og hvis det har vokst fort så får man en litt tidligere termin. Har iallefall lest det en plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 7 uker :nigo:

Termindato er ganske nøyaktig ved ivf, kan avvike noe dog, jeg ble satt tilbake 2 dager selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er rebusen og svaret blir "Dere skal bli besteforeldre" :laugh:

IKKE HER MEN..+ E + DET SOM ER UTENPÅ EGGET - L + - D + GJØR PRESTEN - R + IKKE BIOLOGISK MOR/FAR + ANNET ORD FOR MAT + GAMLE!

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...