Gå til innhold

Endelig! Tenk at jeg er gravid ♡


Frufly

Anbefalte innlegg

Godt at første arbeidsdag var fin og at kvalmen ikke ødela noe for deg :)

Har dere tenkt på når dere skal fortelle det til foreldrene dine? Eller er det ikke noe stress? :)

Håper du får en fin dag og at du ikke regner bort slik som vi gjør her på østlandet. Øs pøs regn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt at første arbeidsdag var fin og at kvalmen ikke ødela noe for deg :)

Har dere tenkt på når dere skal fortelle det til foreldrene dine? Eller er det ikke noe stress? :)

Håper du får en fin dag og at du ikke regner bort slik som vi gjør her på østlandet. Øs pøs regn.....

Vi har ikke bestemt oss for når vi vil fortelle det til foreldrene våre. Vi har hatt så mye å tenke på i det diste så har glemt det litt ut. Vi drøyer det nok litt til med å fortelle det :)

Her har det vært oppholdsvær og litt solgløtt innimellom :) men nå i ettermiddag har det blåst opp litt så tror regnet er på veg. Var skikkelig kaldt siste timen på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en grei dag på jobb. Veldig rolig. Kjenner jeg ikke er så sliten når jeg kommer hjem fra jobb som jeg var før. Litt godt å orke å finne på noe annet enn å ligge på sofaen når jeg kommer hjem.

Var på en annen avdeling i dag så ble mye nytt i dag også. Jeg har jobbet med de minste barna i mangen år så det er merkelig å jobbe med de store nå. Kjenner jeg ikke er helt inni det. Jeg får se og lære av de andre så kommer det seg nok :ler: Slik som samlinger og konflikløsninger er ikke helt det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hva du snakker om! Har selv jobbet lenge i barnehage. Det er veldig koselig med de små, men jeg likte best å jobbe med de store for der kan du kommunisere og ha ordentlige samtaler og barna sier utrolig mye rart og morsomt! ;) Også forstår de jo generelt mer. Men er veldig kos med de minste også da! Hver sin sjarm ;)

Godt du har litt mer overskudd. Jeg har ikke fått det før nå. Endelig greier jeg å sitte oppe litt lenger enn til 20.30 på kveldene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på en småbarnsavdeling, klart de snakker mindre men jeg bare prater jeg og får jo svar :laugh: Og de forstår veldig mye, mye mer enn jeg hadde trudd, selv om de ikke klarer å svare og forklare. Store barn er jo mer selvstendig så litt lettere sånn sett, men iallefall i "min" barnehage er det mer behagelig på småbarns fordi der er det maks 10 barn mens storebarns har 20 unger. Jeg syns at det kan være vanskeligere å løse konflikter med de store, de er mer sta :P

Så bra du har mer energi, det hadde jeg ikke når jeg var i uke 7 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hva du snakker om! Har selv jobbet lenge i barnehage. Det er veldig koselig med de små, men jeg likte best å jobbe med de store for der kan du kommunisere og ha ordentlige samtaler og barna sier utrolig mye rart og morsomt! ;) Også forstår de jo generelt mer. Men er veldig kos med de minste også da! Hver sin sjarm ;)

Godt du har litt mer overskudd. Jeg har ikke fått det før nå. Endelig greier jeg å sitte oppe litt lenger enn til 20.30 på kveldene :fnise:

Det er sant at en kan kommunisere mer med de store barna. Alikevell har jeg alltid likt å jobbet med de minste barna så det er det jeg føler jeg får til. Barn har mangen gullkorn på lager :)

Ikke så trøtt denne uka, men sist uka var pyton.

Jeg jobber på en småbarnsavdeling, klart de snakker mindre men jeg bare prater jeg og får jo svar :laugh: Og de forstår veldig mye, mye mer enn jeg hadde trudd, selv om de ikke klarer å svare og forklare. Store barn er jo mer selvstendig så litt lettere sånn sett, men iallefall i "min" barnehage er det mer behagelig på småbarns fordi der er det maks 10 barn mens storebarns har 20 unger. Jeg syns at det kan være vanskeligere å løse konflikter med de store, de er mer sta :P

Så bra du har mer energi, det hadde jeg ikke når jeg var i uke 7 :)

Jeg får høre med styrer om det er mulig å bytte til høsten for jeg kjenner jo det at jeg ikke får det helt til. Jeg er jo så hormonell også så i dag holdt jeg på å begynne å grine. Har aldri vært sånn :ler: Var heldigvis ingen som merka det, men jeg var lei meg etter at jeg kom hjem fra jobb så noe må jeg gjøre.

Ikke kjekt å føle at du ikke mestrer jobben heller :(

Sist uke var jeg veldig trøtt, men denne uka har det vært litt bedre :)

men er vist ikke lenge til jeg må legge meg kjenner jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det? :)

Det går bare greit :) Bare ikke så flinke til å skrive her inne.

Grunnen til at jeg ikke har oppdatert her inne er for vi har hatt så mye på planen i det siste. I helgen var vi i byen der vi bodde for 2 uker siden :P Sambo var i utdrikningsslag og jeg var med noen venninner.

Koselig å treffe de igjen selv om det bare var litt over en uke siden jeg hadde sett de :)

Mandag var vi på komlemiddag hos svigers hele gjengen og Farmoren til sambo er der på besøk. Herlig å bli invitert på middag på en Mandag. Svigermor syns det er så kjekt å invitere på middag på en hverdag slik at vi kan få middag etter at vi har vært på jobb. Hun jobber nattskift så har i perioder mye fri. Dette er noe jeg liker :nigo:

I går hadde vi besøk av svigers og Farmoren. Farmoren til kjære bor noen timers kjøring unna og ikke alltid like frisk så det var kjekt at hun fikk mulighet til å se hvor vi bor også :jepp:

Svigermor hadde med seg melkekaker og lefser slik at vi skulle slippe "bryet" med at de kom. Hun er så søt :hjerte: Vi laget til fruktsalat for det da :fnise:

I dag skal jeg bare slappe av :icon_lol: for jeg har planer helt frem til Søndag. I morgen skal vi går tur en jentegjeng. Fredag er det personalfest og Lørdag skal vi rydde ut og vaske leiligheten byen for da er overtakelsen. Skal bli deilig å komme i mål :)

Sånn utenom er jeg syyyykt trøtt :Gjesp: Må opp 1-2 ganger om natten for å tisse og spise kjeks :fnise: Går å gjesper hele dagen lang på jobb. Ikke noe stas i ny jobb, men jeg kan ikek for det. Legger meg tidlig også,men det nytter ikke. Kvalmen er bare litt om morning og mye om ettermiddagen og natt. Slitsomt siden det går utover nattesøvnen.

I morgen skal jeg til legen. Spennende siden det er ny lege og siden alt er nytt for meg :hoppe:

Tenk at jeg snart er 9 uker :strix:

Føler magen eser ut, er så oppblåst og ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj så opptatt du er ;) At du har energi til det, heldige du :) Jeg hadde null energi når jeg var like langt på vei som deg, og nå har jeg og lite igjen men er pga dårlig søvn og mye sommervarme. Selv om du sover dårlig som meg så klarer du mer enn meg og bra er jo det ;) Jeg var og oppblåst når jeg var like langt som deg.

Masse lykke til i morgen! Er spennende å være hos lege og jordmor, for da kan man prate med noen profesjonelle om graviditeten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Ååååååå, jeg gleder meg sånn til å se deg med mage! :hjerte: Håper dere vil komme på besøk en tur når snuppa har kommet ut? Så skal vi komme til dere til høsten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at de fleste her inne kjenner noen som er her ;) Ser i nesten alle gravid-dagbøkene at folk snakker om å møtes fordi de kjenner hverandre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj så opptatt du er ;) At du har energi til det, heldige du :) Jeg hadde null energi når jeg var like langt på vei som deg, og nå har jeg og lite igjen men er pga dårlig søvn og mye sommervarme. Selv om du sover dårlig som meg så klarer du mer enn meg og bra er jo det ;) Jeg var og oppblåst når jeg var like langt som deg.

Masse lykke til i morgen! Er spennende å være hos lege og jordmor, for da kan man prate med noen profesjonelle om graviditeten :)

Har ikke mye energi, men må bare holde ut :P

Bare 2 uker til vi tar ferie så jeg ser litt frem til den ;)

Legen sa eller gjorde ikke så mye. Sjekka blodtrykket også måtte jeg levere en urinprøve. Fikk time hos jordmor i midten av Juni :)

Ååååååå, jeg gleder meg sånn til å se deg med mage! :hjerte: Håper dere vil komme på besøk en tur når snuppa har kommet ut? Så skal vi komme til dere til høsten :)

Hihi, jeg tror det likosm ikke før jeg ser det. Glder meg, kan nesten ikke vente :danse:

Det vil vi såklart :) Dere får gi beskjed når dt har roa seg og når dere er klar for besøk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har inntrykk av at de fleste her inne kjenner noen som er her ;) Ser i nesten alle gravid-dagbøkene at folk snakker om å møtes fordi de kjenner hverandre :)

Åja, det har jeg ikke tenkt på :) Det var slik jeg fikk vite om kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fortalt det til de kommende besteforeldrene forresten? :)

Nei :lur: Kommer nok til å gjøre det i løpet av 1-2 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke mye energi, men må bare holde ut :P

Bare 2 uker til vi tar ferie så jeg ser litt frem til den ;)

Legen sa eller gjorde ikke så mye. Sjekka blodtrykket også måtte jeg levere en urinprøve. Fikk time hos jordmor i midten av Juni :)

Tok du ikke blodprøve? Eller har du gjort det før? :)

Ha en flott fredag og en super helg!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ingen blodprøve nei. Litt merkelig kanskje?

Takk! Ønsker deg det samme :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodprøvene skal visst ikke tas før rundt uke 12, så det var nok helt normalt :)

Mange har tatt blodprøve tidligere, jeg tok den i uke 9 :) Hvorfor uke 12 egentlig? Er jo for å sjekke blodtypen (om man er rhesus +/-), om man har HIV, syfilis (mener det var det) og om man har antistoffer for rubella (røde hunder). Det endrer seg jo ikke mellom uke 9 og 12 :) Ikke alle får målt HCG, jeg gjorde ikke det, fastlegen min sa at de gjør bare det om de mistenker at noe er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...