Gå til innhold

Endelig! Tenk at jeg er gravid ♡


Frufly

Anbefalte innlegg

Gikk fint å si fra til sjefen, men det var såklart ikke noe kjekt siden jeg akkurat har begynt. UL som jeg har fått skulle jeg selfølgelig ta for sånn er ikke gøy å utsette ;)

I dag er jeg hjemme alene. Har fått gjort så ufattelig mye :hoppendeglad:

Handla inn mat, vært på besøk hos pappa på jobb, bakt lemon pop-ur rolls :sikle: Viktig å kose seg i ferien ;) Har også lagt indisk kyllingsuppe til mannen kommer hjem. Også har jeg moppa over gulvet i gangen og på badet. Herlig følelse å få gjort såå mye på en dag :hoppe:

Fikk pakke fra Nord-design i dag :nigo: Greide ikke holde meg for det var tilbus på delikate babytøy. Bestilte de i str som passer med vår/høst neste år :P Kjære syns også de var veldig søte :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk ikke til med sitering fra mobilen, men men.. Har ferie nå, vanvittig deilig!! Er på "ferie" der hvor samboers familie kommer fra, har huset til bestemoren hans til disposisjon når vi måtte ønske :) Jeg har dagbok ja, den ligger her inne :)

Så bra at det gikk fint å fortelle det til sjefen, selv om det sikkert er litt kjipt siden du nettopp har begynt. Så spennende det skal bli med UL!:) vet ikke om de ser kjønn så tidlig, men kan jo hende. Tror ikke de bare sier det uten å spørre først om dere ønsker å vite det. Det er jo ikke alle som vil vite, så om de ser kjønn så får dere sikkert spørsmål om det først :)

Kjekt med slike effektive dager! God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favole: Jeg fant den rett etter at jeg hadde posta innlegget :sjenert:

Hørtes koselig ut med ferie der da :) Er det andre i familien som er der også?

Jeg liker gamle hus jeg ;)

Da får vi tenke på om vi vil vite kjønnet :)

Favole og pysepusen: Den UL timen jeg har fått er ordinær. Syns også den var i tidligste laget. Dumt hvis vi bestemmer oss for å vite kjønnet hvis de ikke kan se det. Fatter ikke hvorfor vi skal på UL så tidlig. Er bare 14+3 da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ganske tidlig for ordinær ul, den skal jo være rundt uke 18-20 ca. Det er jo mye som skjer mellom uke 14 og 18 liksom. Du kan jo ringe på mandag å høre om det er noen spesiell grunn til at du skal ha den så tidlig og om du får en til senere i svangerskapet?

Akkurat nå er det bare vi som er her, litt godt å ha huset for oss selv. Men faren til sambo bor like under en time herfra, og flere i hans familie og mange som han er vokst opp med, så det mangler ikke sosial stimuli mens vi er her, det skal være sikkert! Nesten litt i overkant for meg som liker best å ha det litt stille rundt meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favole: Ja det er jo det. Siden jeg har vært på jobb å sagt ifra og sendt inn sånn permisjonssøknad tror jeg at vi går på den UL. Kanskje vi er på en ekstra siden eet er et ivf forsøk? Vi får heller ta en privat UL utenom. Får aldri for mange UL :)

Det kan fort bli litt mye da ja. Men uansett deilig å ha huset for seg selv så dere får litt pusterom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pysepusen

Jeg ville ringt og snakket med dem. Men om dere går så er det eneste som skjer at dere får UL og beskjed om å komme tilbake om fire uker. De kan ikke ta de målingene de skal så tidlig nemlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Måtte bare legge inn et innlegg her. For jeg har også et prøverørs barn i magen. Å det morsommere er at jeg begynte med hormoner i mars som deg og fikk innsatt et egg 11 april, og sto med en positiv test 25 april.

Jeg er i dag 13 uker og 2 dager. Jeg var på ul i uke 8 men fikk ikke da greie på noe termin. Har heller ikke sett i papirene mine om at det står noe når termin er. Får prøve lese gjennom alt igjen. Når har du termin?

Var på privat ul da jeg var 11 pluss 4. Da fikk jeg beskjed om at termin er 2/1 2014.

Jeg må si du har vært heldig når det gjelder lege og Jordmor. Fastlegen min ville ikke ta meg inn før uke 12 til første kontroll pga noe nye regler. Jordmor måtte jeg ringe å ordne med selv og skal ikke dit før i begynnelsen av august .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lemmen: Dette var artig :) Jeg fikk satt inn 12. April. Jeg ble oppring av fertilitetsklinikken 25. April. Det var den dagen jeg skulle ta geaviditetstest. De sa allerede da termindato, men fikk også et skriv fra de der termindato står. Jeg har fått termin 5. Januar:)

Da har jeg nok vært heldig med lege og jordmortimer. De ligger kanskje litt etter her siden vi bor på en liten plass.

Har du fått time til ordinær UL? Elr skal vi på fler UL før den ordinære?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lemmen: Dette var artig :) Jeg fikk satt inn 12. April. Jeg ble oppring av fertilitetsklinikken 25. April. Det var den dagen jeg skulle ta geaviditetstest. De sa allerede da termindato, men fikk også et skriv fra de der termindato står. Jeg har fått termin 5. Januar:)

Da har jeg nok vært heldig med lege og jordmortimer. De ligger kanskje litt etter her siden vi bor på en liten plass.

Har du fått time til ordinær UL? Elr skal vi på fler UL før den ordinære?

Har ikke fått time til ordinær ultralyd enda. Jeg regner med at den blir en gang mellom når jeg er uke 17 og 20. Hvis jeg ønsker flere UL uten om det må jeg gå privat. Jeg bor i en stor kommune med dårlig råd så det er nok årsaken. Kommunen du bor i har nok et bedere tilbud enn min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått time til ordinær ultralyd enda. Jeg regner med at den blir en gang mellom når jeg er uke 17 og 20. Hvis jeg ønsker flere UL uten om det må jeg gå privat. Jeg bor i en stor kommune med dårlig råd så det er nok årsaken. Kommunen du bor i har nok et bedere tilbud enn min.

Blir spennende med UL :hoppe:

Vi må sikkert betale for en privat UL om vi vil vite kjønnet. men syns egentlig bare det er kos å gå på UL en ekstra gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg hadde IVF og hadde flere ultralyder, men det var en del av "pakken" de betalte for, trur jeg. Merkelig hvis den tidlige UL dere ikke har med IVF å gjøre, ordinær skal jo ikke være så tidlig fordi de skal sjekke helsa til babyen og se etter avvik, noe synes sikkert i uke 14 men neppe alt. Jeg ville ringt de i morgen og spørre om hvorfor du skal så tidlig.

Hvordan går det ellers? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende du har blitt kalt inn så tidlig pga ferie...... De som utfører skal ha ferie, og hvis den er så lang at du overskriver x antall uker så kaller de deg heller inn litt tidligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pysepusen

Det kan hende du har blitt kalt inn så tidlig pga ferie...... De som utfører skal ha ferie, og hvis den er så lang at du overskriver x antall uker så kaller de deg heller inn litt tidligere.

Men det blir jo bare dobbeltarbeid. Om man er på UL og den viser at man er mindre enn 17 uker så må man uansett tilbake for å måle og sjekke det de skal.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har jo som regel bare fire uker ferie i strekk, og det er vel sjelden bare ett menneske som utfører ultralyd på sykehus, og alle tar ikke ferie samtidig. Så tenker nok at det må være at du har fått en ekstra pga ivf, siden du om fire uker enda er innen "fristen" for å rekke ordinær ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vel være noen på sykehuset uansett for å utføre akutt-ul. Ting skal jo sjekkes i uke 18-20, så uke 14 er tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest pysepusen

Det er mange på dette sykehuset til å utføre UL :) Så jeg er overbevist om at de fikser ferien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg hadde IVF og hadde flere ultralyder, men det var en del av "pakken" de betalte for, trur jeg. Merkelig hvis den tidlige UL dere ikke har med IVF å gjøre, ordinær skal jo ikke være så tidlig fordi de skal sjekke helsa til babyen og se etter avvik, noe synes sikkert i uke 14 men neppe alt. Jeg ville ringt de i morgen og spørre om hvorfor du skal så tidlig.

Hvordan går det ellers? :)

Vi var på tidlig UL i uke 7. Tror ikke vi får flere da.

Vi har vært på en liten ferie så er derfor jeg ikke har skrevet i dagboken i det siste. Besøkte storebror og samboeren han i Bergen, også har vi vært noen dager på Voss. Skulle gå fjelltur, men vi ble omtrent oppspist av mygg så vi gav lit fort opp. Gikk over en demning å der var det helt forferdelig med mygg. Vi måtte springe over for vi ble angrepet av mygg. Svelget mangen mygg og etterpå hadde vi en sjau med å få alle myggene bort fra klær og sekk. Det er det værste vi har opplevd av mygg. Jeg trodde vi kom til å dø :fnise:

Har hatt litt vondt i hodet i det siste og veldig treg mage så ser ut som jeg er høygravid allerede. Ikke noe gøy.

Det kan hende du har blitt kalt inn så tidlig pga ferie...... De som utfører skal ha ferie, og hvis den er så lang at du overskriver x antall uker så kaller de deg heller inn litt tidligere.

Kunne vært, men som pysepusen sier så blir det bare dobbeltarbeid.

Men det blir jo bare dobbeltarbeid. Om man er på UL og den viser at man er mindre enn 17 uker så må man uansett tilbake for å måle og sjekke det de skal.

Ja er sant det. Drefor endte det med at jeg ringte å spørte :sjenert: Var det som var det lureste, ellers måtte jeg tilbake igjen. Måtte bare fordøye det litt for vi var jo så gira på UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har jo som regel bare fire uker ferie i strekk, og det er vel sjelden bare ett menneske som utfører ultralyd på sykehus, og alle tar ikke ferie samtidig. Så tenker nok at det må være at du har fått en ekstra pga ivf, siden du om fire uker enda er innen "fristen" for å rekke ordinær ul.

Sikkert bare blitt gjor en feil siden vi har vært på tidlig UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Mandag var vi å såg på vogner :rodmer: Siden vi bor et stykke unna utstyrsbutikker benytta vi muigheten siden vi var i Bergen. Kjære var veldig enig i mitt vognevalg så tror jeg får det som jeg vil :nigo:

Fikk også handla litt ull, garn og ammeinnlegg på nøstebarna :) Kjøpte i nøytrale farger slik at vi kan bruke det til neste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...