Gå til innhold

Endelig! Tenk at jeg er gravid ♡


Frufly

Anbefalte innlegg

Jeg hadde mye hodepine i begynnelsen. Det kan være så mange grunner. Prøv å få i deg nok væske i løpet av dagen :) Og når du begynner å spise litt mer "normalt" så blir nok hodeverken borte skal du se :)

Har du gått opp mye til nå da?

Hørtes ut som en hyggelig helg på hytta! Jeg eelsker hytteturer :)

Håper du får en fin kveld og en flott arbeidsuke :)

Uff, det er ikke godt. Håper det snart går over. Prøver å drikke mye om vi har en vannklosset i nærheten. På hytta har vi sånn forbrenningsdo så tør ikke gå på do hver time :P men nå er vi hjemme :)

Har gått opp 4 kg til nå.

Glemte å skrive at foreldrene mine har fått boblebad ute på hytta så vi fikk bobla oss der, det var deilig det :)

Takk! Håper jeg også. Orker ikke hodepine på jobb altså.

Jeg hadde og mye hodepine i begynnelsen, husker ikke helt når det gikk over men kanskje ca så langt som du er på vei nå Frufly. Hjalp ikke å drikke mye for jeg trudde at det var det, var ingenting som hjalp bortsett fra å sove.

2 kg er ikke kjempe mye da ;) Verre om det var 20 kg.

Da håper jeg at det går over her også. Jeg hadde det en del i starten, men da var det ikke så gale som nå. Da var det mer en lett hodepine. Nå verker det skikkelig fremme i pannen også må jeg ha det helt mørkt og ingen lyd.

Nei det er sant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Twelve12

Heldigvis mye bedre nå :) Er det noe jeg mangler siden jeg får så ofte hodeverk? Jeg får ta det opp med lege elr jm neste gang jeg skal der.

Var innom foreldrene mine i stad å da måtte jeg såklart trø på vekta :sur: Hadde gått opp 2 kg til :sjokkert:

Ikke veid så mye på mangen, mangen år.

Litt bra at vi begynner å jobbe i morgen slik at vi får inn de daglige sunne måltidene istedenfor all den dritten vi trykker i oss i ferien. Har sagt til sambo at han også må slutte å knaske på all slags dritt om kvelden for da spiser jo jeg også det.

Hodepine er vanlig i svangerskapet pga hormoner. Migrenen jeg har fått var værst og mesty hyppig mellom uke 6-10 da hormonene sto på som værst. Nå er den ikke så ille, og kommer heller ikke så ofte. Takk GUD for det...

De sier også at litt hodepine er vanlig i 2. trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodepine er vanlig i svangerskapet pga hormoner. Migrenen jeg har fått var værst og mesty hyppig mellom uke 6-10 da hormonene sto på som værst. Nå er den ikke så ille, og kommer heller ikke så ofte. Takk GUD for det...

De sier også at litt hodepine er vanlig i 2. trimester.

Uff, ikke godt. Må bare holde ut å håper på at det snart går over :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg sleit veldig med hodeverk før jeg ble gravid. Kunne nesten bli gal av det. Men etter jeg ble gravid har jeg hatt det kun 1-2 ganger :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg sleit veldig med hodeverk før jeg ble gravid. Kunne nesten bli gal av det. Men etter jeg ble gravid har jeg hatt det kun 1-2 ganger :biggrin:

Åh, hørtes fint ut da :smilorange: Håper det går over. Liker ikke å putte i meg smertestillende jeg.. ivertfall ikke når jeg har en bebis i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg sleit veldig med hodeverk før jeg ble gravid. Kunne nesten bli gal av det. Men etter jeg ble gravid har jeg hatt det kun 1-2 ganger :biggrin:

Det er div ting man blir kvitt som gravid men som kommer tilbake etterpå i de fleste tilfellene. Som personer med epilepsi kan oppleve at det blir borte som gravid, eller med ADHD. Min ADHD ble borte første gang jeg var gravid selv om det var bare i 7 uker, mens nå ble den ikke borte. Mens noen blir enda verre som gravid, som at de f.eks får mye mer epilepsianfall enn før. Så kanskje det gjelder hodepinen din og :) Får håpe at det ikke kommer tilbake, kan sikkert skje det og!

Har du hodepine i dag Frufly? Jeg tok bare paracet et par ganger i begynnelsen som gravid pga hodepine, men var ganske skeptisk. Er vist bare de første ukene at det kan være ille for babyen, så trur at du kan ta paracet oftere nå siden du er 14 uker, men kanskje høre med legen om det og ikke høre på meg ;). Leste en plass her om dagen at Ibux er greit fra andre trimester, men jeg velger allikevel å unngå det hele svangerskapet da det har vært fy lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er div ting man blir kvitt som gravid men som kommer tilbake etterpå i de fleste tilfellene. Som personer med epilepsi kan oppleve at det blir borte som gravid, eller med ADHD. Min ADHD ble borte første gang jeg var gravid selv om det var bare i 7 uker, mens nå ble den ikke borte. Mens noen blir enda verre som gravid, som at de f.eks får mye mer epilepsianfall enn før. Så kanskje det gjelder hodepinen din og :) Får håpe at det ikke kommer tilbake, kan sikkert skje det og!

Har du hodepine i dag Frufly? Jeg tok bare paracet et par ganger i begynnelsen som gravid pga hodepine, men var ganske skeptisk. Er vist bare de første ukene at det kan være ille for babyen, så trur at du kan ta paracet oftere nå siden du er 14 uker, men kanskje høre med legen om det og ikke høre på meg ;). Leste en plass her om dagen at Ibux er greit fra andre trimester, men jeg velger allikevel å unngå det hele svangerskapet da det har vært fy lenge.

Jeg har heldigvis ikke vondt i hodt i dag ;) Det hadde vært kjipt å ringt å sakt at jeg ikke kunne komme på jobb første dag etter ferien. Håper den holder seg borte nå.

Jeg bruker bare å ta paracet om jeg må. Har ikke rørt ibux for jeg har hørt at gravide ikke skal ta det så da har jeg ikke tenkt på det engang. Får ringe legen om det varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag på jobb etter ferien gjekk veldig bra :nigo: Litt kjipt å være ferdig med ferien så tidlig, men vi har heldigvis spar 1 uke og 3 dager som vi kan ta til høsten. Tenker ta det i September.

Litt rart for jeg glemte nesten ut at jeg var gravid. Ingen jeg jobber med vet om det enda. Jeg har bare jobbet der 3 uker føre jeg gikk på ferie så følte ikek det passet seg å si det sånn helt uti det blå :P

Når fortalte dere det til kollegaer? Jeg har jo fortalt det til styrer, men ingen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det i uke 15, planen var å vente til etter ultralyd i uke 19, jeg var også ganske ny i jobben. Men så sliter jeg med bekkenløsning og det ble verre da, så jeg sa i fra for å få tilrettelegging. Ville vente i tilfelle det var noe galt, fordi jeg viste ta kollegene kom til å bli litt giret da jeg jobber i en barnehage :P

Så bra du ikke har hodepine og at første arbeidsdag etter ferien gikk bra ;) Jeg fikk selv en gang en kraftig UVI natt til første arbeidsdag etter sommerferien, var litt flaut på en måte å ringe og si at jeg var syk (smerter i blæra så klarte knapt kjøre til legekontoret, og iallefall ikke dra på jobb). Den gangen jeg hadde en SA så skjedde det kvelden før første arbeidsdag etter ferien, sommeren året før. Så to somrer på rad ble det fravær på meg første dag etter sommerferien :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det i uke 15, planen var å vente til etter ultralyd i uke 19, jeg var også ganske ny i jobben. Men så sliter jeg med bekkenløsning og det ble verre da, så jeg sa i fra for å få tilrettelegging. Ville vente i tilfelle det var noe galt, fordi jeg viste ta kollegene kom til å bli litt giret da jeg jobber i en barnehage :P

Så bra du ikke har hodepine og at første arbeidsdag etter ferien gikk bra ;) Jeg fikk selv en gang en kraftig UVI natt til første arbeidsdag etter sommerferien, var litt flaut på en måte å ringe og si at jeg var syk (smerter i blæra så klarte knapt kjøre til legekontoret, og iallefall ikke dra på jobb). Den gangen jeg hadde en SA så skjedde det kvelden før første arbeidsdag etter ferien, sommeren året før. Så to somrer på rad ble det fravær på meg første dag etter sommerferien :P

Får si det når det føles naturlig tror jeg, men er greit å fortelle det og da sånn hvis det skulle være noe. Tror ikke jeg greier å vente heelt til uke 19 når jeg skal på UL.

Det var jo veldig uflaks at det skjedde to år på rad, men ikke noe å gjære med sånn heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

Ja veldig :hoppe: Er spent på om jeg får før eller etter nyttår jeg :P

Ja jeg også. Tvillinger kommer som regel en stund før termin, så jeg regner igrunn med at jeg tilbringer julen 2013 på sykehuset. Men for ungene sin skyld håper jeg at jeg klarer å knipe igjen til over nyttår. Hehe

Hvilket fylke bor du i (du trenger ikke svare hvis du ikke vil da :) )

Jeg har menstermin nyttårsaften og tidlig-UL termin 2.januar, så det kan visst bli litt fødeaction på KG blant julenisser og nyttårsraketter....... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har menstermin nyttårsaften og tidlig-UL termin 2.januar, så det kan visst bli litt fødeaction på KG blant julenisser og nyttårsraketter....... ;)

Ojoj, dette kan bli spennende :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Jeg har menstermin nyttårsaften og tidlig-UL termin 2.januar, så det kan visst bli litt fødeaction på KG blant julenisser og nyttårsraketter....... ;)

Oi så morro. Førstemann! :P:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får si det når det føles naturlig tror jeg, men er greit å fortelle det og da sånn hvis det skulle være noe. Tror ikke jeg greier å vente heelt til uke 19 når jeg skal på UL.

Det var jo veldig uflaks at det skjedde to år på rad, men ikke noe å gjære med sånn heller da.

Så bra at første arbeidsdag gikk fint og at hodepinen er borte :)

Jeg er nok litt sånn som deg, for jeg er ikke den som bare buser ut med ting..Det må liksom passe seg, hvis du skjønner? :fnise: Det må bli snakk om graviditet eller fødsler for at jeg skal si noe. hehe..

Innen du er 19 uker kommer det sikkert noen kommentarer på magen, tror du ikke? :) Har du fått noe mage i det hele tatt eller kan du skjule den godt under klærne enda? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at første arbeidsdag gikk fint og at hodepinen er borte :)

Jeg er nok litt sånn som deg, for jeg er ikke den som bare buser ut med ting..Det må liksom passe seg, hvis du skjønner? :fnise: Det må bli snakk om graviditet eller fødsler for at jeg skal si noe. hehe..

Innen du er 19 uker kommer det sikkert noen kommentarer på magen, tror du ikke? :) Har du fått noe mage i det hele tatt eller kan du skjule den godt under klærne enda? :)

Det var så deilig å kunne starte på jobb i tipp topp form. Har ikke vært sånn det var de første ukene for da var jeg jo så sliten og kvalm og humøret var ikke på topp heller.

Jeg sa det forresten til hun ene jeg jobber med i dag, men det ble litt teit :P Sa det i farten at det er greit at hun vet om at jeg er gravid siden vi skal jobbe sammen :fnise::flau: Hu blei selfølgelig overraska og gratulerte meg :) Jeg hadde ikke hatt problemer med å si det om jeg kjendte de jeg jobber med, men siden jeg er ny så ble det veldig rart.

Jeg har fått en liten mage, men er veldig oppblåas også da.. men de merker det nok etterhvert :P Jeg pleier gå med litt løse t-skjorter eller gensere så det viser ikke enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å ser litt på nav sine sider anngående svangerskapspermisjonen. Jammen ikke lett å vite hva vi skal velge. 80% eller 100% foreldrepenger? :vetikke:

Jeg har veldig lyst å ha mini i barnehagen når den er 1,5 år, elr at vi løser det med at mini er i barnehagen et par dager i uken om vi ikke får det til på andre måter.

Jeg tenker å ta permisjon fra jobben min på 100% å gå ned til f.eks 60%, men at jeg også tar kveldsvakter og helgevakter for å få litt eksta penger inn.

Hvordan gjør dere andre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Foreldrepenger ja..Det er litt av ett regnestykke.

Ting å ta med i beregningen;

-får du penger fra NAV eller fra arbeidsgiver?

-om du får fra NAV, ta med i beregning at du bare får feriepenger av 12 uker, ikke hele året.

-om det er stor innteksforskjell på deg og mannen.

100% utbetaling lønner seg i mest, spesielt da om man klarer å legge til side penger, så man kan ta ulønnet permisjon ved behov.

For oss gjorde feriepenger og lønn såpass stor forskjell, siden permisjonen min strekker seg over 2013-2014, at jeg skal fortest mulig tilbake i jobb i 2014. 3 mnd ekstra opptjening av feriepenger har mye å si på inntekt for oss. Vi er såpass heldig med barnehageopptaket kontra fødsel, og ferie, at det ikke blir ett problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Jeg kommer til å ta 100% permisjon. Kommer til å gå ned litt på inntekten, men det klarer vi å leve med. Jeg begynner også på nettbasert studie til høsten, hvor jeg også får studelån. Så kommer uansett til å ha mer i permisjonstiden enn jeg har idag.

Men siden jeg er gravid med to, kommer jeg også til å ta et halvt år ulønnet permisjon når de betalte ukene er over. Tjener på det ettersom jeg får 5000 i kontantstøtte per barn etter de er året. Det blir jo 10 000 bare der, pluss barnetrygd og studielån. Kommer til å leve som jeg gjør nå på det.

Gubben tar sine 14 uker, og jeg tar mine og alle fellesukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med graviditeten!! Fulgte deg tidligere i prøvedagboka, så dette var sannelig hyggelig lesning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok 80% permisjon fordi det ikke utgjorde særlig stor forskjell på utbetalinger i måneden. Rådene til Nique ville jeg fulgt om jeg var deg. Ikke lett å sette seg inn i alt dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...