Gå til innhold

Endelig! Tenk at jeg er gravid ♡


Frufly

Anbefalte innlegg

Jeg regner jo ikke med at de blir kjempeglade for at jeg vil hjem etter fire timer, men ble respektert for å ville på hotellet sist så regner med det går bra :)

Og om du møter noen du ikke har kjemi med så er det lov å be om noen andre :)

Jeg har forresten ikke hørt så mange gode historier om sykehuset du hører til nå, så tror det går veldig på personkjemi ;)

Det går nok helt sikkert bra :) Uff, jeg tenker på alt. Måtte bare lufte det å høre hvordan du opplevde det.

Ikke lenge til dere får hilse på snuppa nå:) Jeg syns det har gått så utrolig fort :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, man bekymrer seg for mye rart når man er gravid. De mensmurringene var jeg livredd for forrige gang, men nå vet jeg at det er normalt fordi livmoren vokser og strekker på seg :) Så lenge man ikke har smerter eller blør så er det ingen fare tror jeg! Forresten dårlig gjort at noen ikle har greid å holde tett om graviditeten din :( Men godt du snart er ferdig der! Hvor skal dere flytte?

Hehe, ja veldig mangen rare tanker som kommer. Jeg har ikke hatt litt antydning til blod engang.

Greit å vite at de mensmurringene er normale. Merkelig å være gravid egentlig :P Jeg merka det på kroppen veldig tidlig at det ikke var som det pleide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går å kjenner litt på dårlig samvittighet siden jeg begynner i ny jobb om 1,5 uke. Gruer meg til å fortelle 1 mnd etter at jeg har begynt at jeg er gravid. Jeg fikk jobben før jeg ble gravid. Selv om jeg hele tiden har vist om ivf forsøket ante vi ingenting om at det ville lykkes for oss.

Du må jo ikke fortelle at du er gravid før det er 3 mnd igjen til du går ut i permisjon, da er man pliktig til å fortelle det. Men jeg så det du skrev om at noen på jobben din allerede vet det. Gratulerer med jobben ;)

Kvalme er et veldig godt tegn sier legen min :) Det var sånn han trøstet meg de første ukene. Det er også helt normalt at man kjenner strekk i ligamentbåndene (er det det de heter? I hvert fall noen bånd eller noe som holder livmoren på plass)

Du skal nok oppleve at det er mye som er "normalt" når man er gravid :ler:

Det sa legen min og, men jeg trur egentlig ikke helt på det med kvalmen. Jeg har knapt hatt noe kvalme, og sist jeg var gravid var jeg veldig kvalm men hadde en SA. Så for meg er det motsatt iallefall. Kjenner flere som ikke har hatt noe kvalme og det har gått helt fint. Trur heller at kvalmen bare er at tegn på at man ennå er gravid, ikke et tegn på at babyen kommer til å overleve.

Altså prøver ikke å skremme noen, det gå som det går, og i de aller fleste tilfellene går det bra ;) Trur ikke at du skal bekymre deg Frufly! :hug:

Jeg hadde og masse mensmurringer i begynnelsen og det skjer ennå i blant, var skremt i begynnelsen pga det. Men det gikk jo bra, så langt :)

Ha en super helg! :skya:

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo ikke fortelle at du er gravid før det er 3 mnd igjen til du går ut i permisjon, da er man pliktig til å fortelle det. Men jeg så det du skrev om at noen på jobben din allerede vet det. Gratulerer med jobben ;)

Det sa legen min og, men jeg trur egentlig ikke helt på det med kvalmen. Jeg har knapt hatt noe kvalme, og sist jeg var gravid var jeg veldig kvalm men hadde en SA. Så for meg er det motsatt iallefall. Kjenner flere som ikke har hatt noe kvalme og det har gått helt fint. Trur heller at kvalmen bare er at tegn på at man ennå er gravid, ikke et tegn på at babyen kommer til å overleve.

Altså prøver ikke å skremme noen, det gå som det går, og i de aller fleste tilfellene går det bra ;) Trur ikke at du skal bekymre deg Frufly! :hug:

Jeg hadde og masse mensmurringer i begynnelsen og det skjer ennå i blant, var skremt i begynnelsen pga det. Men det gikk jo bra, så langt :)

Ha en super helg! :skya:

Takk! :nigo:

Det er nok veldig forskjellig om en er kvalm eller ikke. Uansett kan det gå både galt og bra.

Nei trenger ikke fortelle noe før 3 mnd, men det kommer jeg nok til å gjøre. Gruer meg siden jeg ikke skal jobbe mer enn et halvt år før jeg går ut i permisjon, det er det jeg kjenner på. At jeg har fått en fast jobb så må de ha en ny inn for meg ikke lenge etter at jeg har begynt.

Håper det går bra at gullet holder seg det inne! :hjerte:

Ha en kjempe fin helg du også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen klorer seg sikkert godt fast til sin mamma :strix:

Jeg skjønner det med jobben, men bare ta det som det kommer, går sikkert bra det og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

At jeg har fått en fast jobb så må de ha en ny inn for meg ikke lenge etter at jeg har begynt.

Det er nok sånt de er veldig klar over når de ansetter kvinner i din alder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen sjef som kan fovente at man skal sette livet på hold bare fordi man venter barn/prøver å få barn :)

Du må ikke finne på å ha dårlig samvittighet for at du sa ja til ny jobb, og så ble gravid. Familieforøkelse er noe av det som man omtrentlig kan forvente kommer til å skje hos de fleste i alderen 20-35(+/-), både hos menn og kvinner. Så da så :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen klorer seg sikkert godt fast til sin mamma :strix:

Jeg skjønner det med jobben, men bare ta det som det kommer, går sikkert bra det og :)

Håper det :strix: Jeg drømmer mye om at jeg får babyen i armene :rodmer: Å det bare guttebabyer jeg får :fnise:

Går sikkert bra med jobben. Var ikke lett å få alt til å klaffe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok sånt de er veldig klar over når de ansetter kvinner i din alder ;)

Er nok det ;)

Ha en fin Søndag! :klemmer:

Jeg skal straks ta på meg bunaden, er så kvalm. Håper det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen sjef som kan fovente at man skal sette livet på hold bare fordi man venter barn/prøver å få barn :)

Du må ikke finne på å ha dårlig samvittighet for at du sa ja til ny jobb, og så ble gravid. Familieforøkelse er noe av det som man omtrentlig kan forvente kommer til å skje hos de fleste i alderen 20-35(+/-), både hos menn og kvinner. Så da så :jepp:

Nei det er sant :jepp: Får bare legge vekk den dårlige samvittigheten med en gang.

Ha en fin søndag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BUNAD :hjerte: Jeg elsker å gå i bunad, og syntes det er nydelig!! Jeg var litt trist inni meg, da jeg kunne bruke bunaden i konf, OG 17 mai i år. Men så passer den jo ikke :ler:

Jeg vil se bilde av deg i bunad, på insta :nigo:

Lykke til. Håper du overlever kvalmen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det der med jobb tenker jeg på også.

Jeg har ikke fast nå men søker og søker. Er så usikker på om jeg skal fortelle om graviditeten i et evt intervju eller om jeg skal vente til jeg får jobb. Ikke lett det der, men det er som de andre sier, alle har rett på jobb uansett og man burde også forvente at folk i vår alder er kapable til å stifte familie ;)

Håper dere har hatt en kjempefin helg!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BUNAD :hjerte: Jeg elsker å gå i bunad, og syntes det er nydelig!! Jeg var litt trist inni meg, da jeg kunne bruke bunaden i konf, OG 17 mai i år. Men så passer den jo ikke :ler:

Jeg vil se bilde av deg i bunad, på insta :nigo:

Lykke til. Håper du overlever kvalmen :klemmer:

Jeg liker også veldig godt å gå i bunad, men i går var det ikke så veldig stas. Det var varmt, jeg var så kvalm under hele konfirmasjonen. Fekk spist mat, men når det kom til kaker var det værre. Spiste et tynt stykke med sjokoladekake bare for syns skyld å det måtte jeg presse i meg. Uff det var grusomt. Fekk ikke tatt bilde av meg i bunad. Hadde nok med å ikke spy og få tatt bilder av konfirmanten :sjenert:

Huff, det der med jobb tenker jeg på også.

Jeg har ikke fast nå men søker og søker. Er så usikker på om jeg skal fortelle om graviditeten i et evt intervju eller om jeg skal vente til jeg får jobb. Ikke lett det der, men det er som de andre sier, alle har rett på jobb uansett og man burde også forvente at folk i vår alder er kapable til å stifte familie ;)

Håper dere har hatt en kjempefin helg!! =)

Husker ei venninne av meg var i samme situasjon for noen år siden. Da sa jeg også til henne at det var slik det måtte regnes med og at hun ikke måtte tenke på det. Værre når jeg nå står i den situasjonene selv. Ikke lett det der. Du må jo ikke fortelle om gaviditeten da, det er jo ennå veldig tidlig :sjenert: men sjønner om du syns det er vanskelig.

Helgen var det så som så med. Føler kontstant jeg må :kvalm: . Skikkelig vemmelig. I dag slet jeg veldig på jobb for det går alt i et raskere tempo enn kroppen min greier.

Hatt en fin helg du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det gikk bra med kvalme, bunad og konfirmasjon! :klemmer:

Er så glad for at den helgen er ferdig. Fysjameg! Jeg må spise lite, men ofte ellers får jeg halsbrann. Ante ikke hva det var før, men fant fort utav hva det var. Ikkel ett å spise lite men ofte i selskaper så jeg var helt ferdig når vi kom hjem til leiligheten. På ferja måtte jeg finne do de siste 15 min slik at jeg kunne hive meg inn der i full fart.

Håper du hadde en bedre helg enn jeg hadde :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det der med jobb tenker jeg på også.

Jeg har ikke fast nå men søker og søker. Er så usikker på om jeg skal fortelle om graviditeten i et evt intervju eller om jeg skal vente til jeg får jobb. Ikke lett det der, men det er som de andre sier, alle har rett på jobb uansett og man burde også forvente at folk i vår alder er kapable til å stifte familie ;)

Håper dere har hatt en kjempefin helg!! =)

Man blir diskriminert for det dessverre, uansett hvor ulovlig det er så velger arbeidsgivere andre enn den gravide når de har flere å velge mellom. Fordi de kan lyve og si at de likte intervjue til den andre mye bedre og den andre personen er mye mer kvalifisert, selv om den gravide kanskje faktisk var den beste. Vet om flere som har opplevd det :( Har ikke fast jobb selv og søker på jobber, og kommer ikke til å fortelle på et intervju at jeg er gravid så lenge det ikke er veldig synlig. Man er ikke pliktig til å fortelle det på et intervju, kun pliktig til å fortelle det 3 mnd før man går ut i permisjon. Så de kan ikke bli sure etterpå, selv om de kanskje blir det. På en måte tenker jeg at jeg vil ikke ha en arbeidsgiver som diskriminerer gravide, men samtidig så vil jeg jo ha fast jobb!

Er så glad for at den helgen er ferdig. Fysjameg! Jeg må spise lite, men ofte ellers får jeg halsbrann. Ante ikke hva det var før, men fant fort utav hva det var. Ikkel ett å spise lite men ofte i selskaper så jeg var helt ferdig når vi kom hjem til leiligheten. På ferja måtte jeg finne do de siste 15 min slik at jeg kunne hive meg inn der i full fart.

Håper du hadde en bedre helg enn jeg hadde :klemmer:

Har du prøvd Gaviscon? Det kan gravide ta mot halsbrann, det funker bare litt på meg, men bra på mange andre :) Jeg får merkelig nok halsbrann av melk på kvelden! Melk skal jo hjelpe mot halsbrann :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, at det går ann. Veldig synd. Håper det ikke hemmer deg for å få fast jobb. Har du søkt på jobber nå i dt siste? Hva vil du jobbe med?

Da er det nok lurt å gjøre som du gjør å ikke si noe om graviditeten siden en ikke er plitig til å si noe før 3mnd før man går ut i permisjon. Synd at det skal være slik.

Gavicson har jeg ikke prøvd så det vil jeg prøve ut :)Tenkte jeg skulle på apoteket på Torsdag, da kan jeg jo spørre om det i samme slengen :)

Merkelig at du får det etter du har drukket melk. Syns selv det hjelper litt på med melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis mandler når du har halsbrann! :)

Hjelpe sikkert, men jeg er allergisk mot mandler så tror ikke jeg skal prøve det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bør ikke bruke apotek-midler mot halsbrann, det er aluminium i de som fungerer som nervegift for oss. Kan gi fosteret mange allergier bl.a. og økt risiko for å utvikle alzeimers brukt i store doser. Sjekk ut "aluminiumsalderen" på nett-tv´n til nrk, der er det flere som nevner dette. Da er det bedre å ty til mandler eller lovehearts. Bare et obs, obs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...