Gå til innhold

Endelig! Tenk at jeg er gravid ♡


Frufly

Anbefalte innlegg

Hos meg varierte det hvilken pupp det var mest i.

Hvordan var det å møte søskenbarnet til mini? ;)

Huff kjenner at jeg blir svett av å lese om heisen! Samtidig som jeg ser for meg trappene i The big bang theory, hvis du har sett det :fnise:

Har vurdert babysang jeg og men føler ikke at vi har tid. Få høre hvordan det var når dere har vært! ;)

Søskenbarnet var så nydelig! :hjerte:

I går var de hervå fiksa heisen. Spent åå hvor lenge een fungerer :P

Babysang var veldig gøy :hoppe: Bra opplegg :tommelopp:

Vi er vist også med på mye om dagen. Gleder meg til kosedag i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir svett av trappene i TBBT bare av å se på :fnise: Med barnevogn hadde jeg dødd!

Koselig med babysang da, hadde det ikke vært for at jeg høres ut som ei voldtatt kråke når jeg synger hadde det kanskje vært et alternativ for oss også :laugh:

Håper dere fikk tatt igjen litt søvn på dagen i dag og at dere har kost dere på babybesøk :hjerte:

Bra sagt :skratte: Da er vi to :P Er der for lillegutt og for å treffe andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra sagt :skratte: Da er vi to :P Er der for lillegutt og for å treffe andre :)

Vurderer faktisk å høre om det skal være noe babysang her også faktisk, etter at jeg så du skrev om det, til tross for min uvakre sangstemme. Lillekid har sikkert veldig godt av det, og jeg har nok bare godt av å møte andre likesinnede. Tviler for at alle andre som er med på det har sangstemmer som Adele osv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

******

Så gøy med babysang! Flott for både mor og baby å komme seg ut litt :)

Høres passe slitsomt ut uten heis!! Håper den snart blir i orden. Dere betaler jo for å bo der så jammen burde det bli tatt tak i fort!

Ha en finfin dag :)

Ja veldig gøy! :) Utolig deilig å komme seg ut, men kjenner jeg ikke må lage for mangen planer for nå er jeg helt utslitt. Heldigvis fiksa de heisen i går. Uff, det var grusomt å dra på den vogna opp og ned trappene.

Hvordan går det??? :)

Det går bare bra, men har hatt det spinntravelt den siste uka. Deilig med helg nå å ikke for mangen planer.

Jeg pumper fortsatt, men ser det ikke er så lett å få til når jeg er alene og når vi skal på ting. Bruker veldig lang tid på å pumpe å det kommer de ikke så mye ut.. Vet ikke hvor lenge jeg orker å holde på med det.

Denne uka har vi hatt besøk av ei venninne, vært på treff, 3-ukerskontroll på helsestasjonen, vært på besøk på jobben min og på babysang. Neste uke blir garantert en roligere uke. Lillegutt veier 3,9kg :) Deilig at han legger godt på seg siden jeg har vært litt bekymra for det. Jeg sa i fra at jeg ikke fikk til ammingen å helsesøster var helt enig i at vi ikke skulle stresse mer med det.

Har akkurat vaske gulvet i gangen og på kjøkken, deilig å kunne vaske uten å bli vond etterpå :nigo:

Denne helga skal vi til foreldrene mine på Lørdagen for min bror og hans samboer kommer hjem. De bor noen timer herfra så de har ikke fått hilst på lillegutt enda. Blir stas for det er første de er tante og onkel til. Resten av helga har vi ingen planer, deilig!

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bare bra, men har hatt det spinntravelt den siste uka. Deilig med helg nå å ikke for mangen planer.

Jeg pumper fortsatt, men ser det ikke er så lett å få til når jeg er alene og når vi skal på ting. Bruker veldig lang tid på å pumpe å det kommer de ikke så mye ut.. Vet ikke hvor lenge jeg orker å holde på med det.

Skjønner deg såå godt med den pumpinga! Jeg orker ikke det mer og har kuttet det helt ut siden det kommer så lite, og det føles sååå befriende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer faktisk å høre om det skal være noe babysang her også faktisk, etter at jeg så du skrev om det, til tross for min uvakre sangstemme. Lillekid har sikkert veldig godt av det, og jeg har nok bare godt av å møte andre likesinnede. Tviler for at alle andre som er med på det har sangstemmer som Adele osv :P

Nisjda, syng med den stemmen du har :) Trenger ikke synge høyt, viktigste er at babyen din hører deg. Vi var utrolig mangen i dag, det var vist rekord dette året :ler: Bra for meg da for da er det mangen andre som synger. Noen av sangene er på cd i bakgrunnen også så da blir det ikke så pinlig. Er også et par regler så er ikke bare sang.

Etter babysangen har de kaffe og te for de som vil ha det også kan vi ha med niste å spise der. Vi har vært en gjeng som har gått på kafè etterpå også, kjempekos :)

Lillegutt sover enten eller spiser der, men blir nok bedre etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner deg såå godt med den pumpinga! Jeg orker ikke det mer og har kuttet det helt ut siden det kommer så lite, og det føles sååå befriende.

Grunnen til at jeg pumper nå er for at jeg føler jeg får spreng å må få det ut. Hvordan blir jeg kvitt det da? :klo:

Lurer også på hvordan andre gjør det med mengde mat. Lillegutt vil ha ofte mat når vi er ute på ting. Finner ikke roen så han griner å vil ha mat mer enn når vi er hjemme. Også er det vanskelig å vite hvor mye jeg skal lage til for av og til er han ikke så sulten.. dumt å hive ut hele tiden.

Fikk forresten dampsteralisator som jeg bestilte her en dag, utrolig deilig! Jeg styra sånn med den kokinga at det var en befrielse å slippe det styre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veldig befriende å slutte å pumpe ja! Hvis du ønsker å slutte så pump sjeldnere og sjeldnere, får du spreng så pump bare litt til sprenget er over eller håndmelk til det er over. Men ikke la det gå for lang tid mellom hver gang for tidlig, for da kan du få betennelse eller tette melkeganger. Hvis du pumper hver tredje time nå så prøv først hver fjerde time. Er iallefall sånn jeg gjorde det :) Jeg tok det veldig sakte, brukte 1,5 uke trur jeg på å bli kvitt melka. De siste dagene håndmelket jeg bittelitt, og når jeg sluttet med det og så hendte det at det kom ut noen dråper men jeg hadde ikke spreng lenger. Jo sjeldnere man pumper/ammer jo mindre melk produserer man, man produserer melk etter hvor mye brystene tømmes.

Er vanskelig å vite hvor mye de skal spise ja. Hvor mye pleier dere å lage? Det sies at babyer spiser alt de får men det er bare tull, iallefall hos oss. S stopper når han er mett, ofte drikker han alt vi har laget men i blant ikke. Han kan og noen ganger be om mat oftere når vi er borte, spesielt om han er mye våken da. Slitsomt ja. I november og desember når jeg skulle handle julegaver så måtte jeg dra hjem flere ganger fordi han ville bare spise så jeg fikk ikke gjort noe i butikkene. Det har roet seg nå trur jeg, er iallefall mindre spising når vi er borte. S kom fort opp i 120 ml, så han fikk det lenge. Så fikk han 150 ml lenge, og i går økte vi til 180 ml. Det blir noe kasting men da Hipp'en som vi bruker koster 40 kr pakken så går det greit syns jeg. Er bedre å tilby litt for mye enn for lite. Vi bruker store Aventflasker men bruker ennå noen av de små, er kjekt å lage bare litt om han spiste for bare en time siden fordi da spiser han garantert ikke 180 ml.

Det sies at babyer skal ha 15% av kroppsvekta si i løpet av en dag. Så 15% av 3900 g er 585 ml per dag. Så hvis han spiser f.eks 6 måltider så blir det 97 ml per flaske. Spiser han flere flasker blir det mindre mengde per flaske, spiser han sjeldnere blir det større mengde per flaske. Men de går opp i vekt hele tiden så vanskelig å følge med, vi har sluttet å regne på det og gir det han vil ha, og han går opp i vekt. Men er kjekt å kunne regne på det når man ikke vet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nisjda, syng med den stemmen du har :) Trenger ikke synge høyt, viktigste er at babyen din hører deg. Vi var utrolig mangen i dag, det var vist rekord dette året :ler: Bra for meg da for da er det mangen andre som synger. Noen av sangene er på cd i bakgrunnen også så da blir det ikke så pinlig. Er også et par regler så er ikke bare sang.

Etter babysangen har de kaffe og te for de som vil ha det også kan vi ha med niste å spise der. Vi har vært en gjeng som har gått på kafè etterpå også, kjempekos :)

Lillegutt sover enten eller spiser der, men blir nok bedre etterhvert.

Synger jo hjemme, så må vel få til å synge sammen med andre også. Han har ikke begynt å grine eller vist andre surhetstegn enda :fnise:

Grunnen til at jeg pumper nå er for at jeg føler jeg får spreng å må få det ut. Hvordan blir jeg kvitt det da? :klo:

Lurer også på hvordan andre gjør det med mengde mat. Lillegutt vil ha ofte mat når vi er ute på ting. Finner ikke roen så han griner å vil ha mat mer enn når vi er hjemme. Også er det vanskelig å vite hvor mye jeg skal lage til for av og til er han ikke så sulten.. dumt å hive ut hele tiden.

Fikk forresten dampsteralisator som jeg bestilte her en dag, utrolig deilig! Jeg styra sånn med den kokinga at det var en befrielse å slippe det styre.

Tja det var det da.. Se på ammehjelpen.no kanskje? Kanskje korte ned på øktene, og redusere øktene gradvis? Vet det finnes medisiner man kan ta for å ta knekken på produksjonen, det er sikkert best å få det til uten medikamenter, men det er et alternativ ihvertfall. Varme omslag, dusj, håndmelking? Bare for å få tatt det verste.

Vanskelig når man ikke vet hvor mye de vil ha, det blir helt ut noen ml her og der hos oss også, spesielt når jeg ikke aner hvor mye han får fra meg. Men man må vel bare godta at det blir litt svinn innimellom. Vi har ikke vært så mye ute og fartet enda at det har blitt en problemstilling, så kan ikke komme med noe fornuftig svar.

Har bestilt sterilisator jeg også! Kjøpte i byen i dag, men til dobbelt pris av hva som fantes på nett, så skal levere tilbake i morgen. Irriterende, men men :P Får bruke de resterende pengene på noe annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du deler! Vi har gitt 90 ml i ca en uke nå. Av og til vil han ha mer mat etter 1-2 timer å da lager jeg kanskje til 30 ml eller 60 ml. Koster en pakke hipp bare 40 kr? Altså en sånn stor pakke med pulver? Det var isåfall billig :) Nan koster 118kr på rimi. Slitsomt når vi er ute på noe for jeg har ikke en hel pose med flasker med meg :P Når han på en måte blir vekka eller ikke finner roen vil han ha mer mat. Håpte kanskje dette slutta etterhvert, men da gjør det ikke det helt? Skulle så gjerne fått til den amminga.. Syns flasker er stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synger jo hjemme, så må vel få til å synge sammen med andre også. Han har ikke begynt å grine eller vist andre surhetstegn enda :fnise:

Tja det var det da.. Se på ammehjelpen.no kanskje? Kanskje korte ned på øktene, og redusere øktene gradvis? Vet det finnes medisiner man kan ta for å ta knekken på produksjonen, det er sikkert best å få det til uten medikamenter, men det er et alternativ ihvertfall. Varme omslag, dusj, håndmelking? Bare for å få tatt det verste.

Vanskelig når man ikke vet hvor mye de vil ha, det blir helt ut noen ml her og der hos oss også, spesielt når jeg ikke aner hvor mye han får fra meg. Men man må vel bare godta at det blir litt svinn innimellom. Vi har ikke vært så mye ute og fartet enda at det har blitt en problemstilling, så kan ikke komme med noe fornuftig svar.

Har bestilt sterilisator jeg også! Kjøpte i byen i dag, men til dobbelt pris av hva som fantes på nett, så skal levere tilbake i morgen. Irriterende, men men :P Får bruke de resterende pengene på noe annet ;)

Mors stemme er det fineste vet du :hjerte: unasett hvor fælt det høres ut :ler:

Har bare pumpa sånn ca 3 ganger på et døgn nå for jeg får bare ikke til å priorirere pumpinga. Skal prøve å bare pumpe ut den værste sprengen så minker det nok.

Får bare lage til litt ekstra å heller hive det, blir nok litt slikt ja for er vanskelig å beregne for hvert måltid.

Surt å oppdage at den er billigere andre plasser, men bra du får ordna det. Kjøper du Avent sin? Bestilte på komplett til 645 kr, syns igrunn ikke det var så dyrt når den hjelper meg så mye :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mors stemme er det fineste vet du :hjerte: unasett hvor fælt det høres ut :ler:

Har bare pumpa sånn ca 3 ganger på et døgn nå for jeg får bare ikke til å priorirere pumpinga. Skal prøve å bare pumpe ut den værste sprengen så minker det nok.

Får bare lage til litt ekstra å heller hive det, blir nok litt slikt ja for er vanskelig å beregne for hvert måltid.

Surt å oppdage at den er billigere andre plasser, men bra du får ordna det. Kjøper du Avent sin? Bestilte på komplett til 645 kr, syns igrunn ikke det var så dyrt når den hjelper meg så mye :P

Tror han liker pappaens stemme bedre, men skal da få omvendt han :fnise:

Jo mindre stimulering, jo mindre produksjon vil det bli. Bare man får ut nok til å unngå betennelse da, det vil man jo gjerne unngå.

Det er kjempevanskelig å beregne, så det får heller bare bli litt svinn. Heldigvis ikke dyrt for en pakke mme :) Kjøpte avent sin ja, betalte over 1000 kr for den og mannen fant den til 500 og noe + frakt. Virkelig verdt det, gleder meg til den kommer, for koking er noe dritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror han liker pappaens stemme bedre, men skal da få omvendt han :fnise:

Jo mindre stimulering, jo mindre produksjon vil det bli. Bare man får ut nok til å unngå betennelse da, det vil man jo gjerne unngå.

Det er kjempevanskelig å beregne, så det får heller bare bli litt svinn. Heldigvis ikke dyrt for en pakke mme :) Kjøpte avent sin ja, betalte over 1000 kr for den og mannen fant den til 500 og noe + frakt. Virkelig verdt det, gleder meg til den kommer, for koking er noe dritt!

Skal se etter at du begynner på babysang at han liker din stemme bedre.

Syns mme er dyrt jeg :sjenert: men gir Nan å det er sikkert dyrere.

Blir bra når du slipper koking :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du deler! Vi har gitt 90 ml i ca en uke nå. Av og til vil han ha mer mat etter 1-2 timer å da lager jeg kanskje til 30 ml eller 60 ml. Koster en pakke hipp bare 40 kr? Altså en sånn stor pakke med pulver? Det var isåfall billig :) Nan koster 118kr på rimi. Slitsomt når vi er ute på noe for jeg har ikke en hel pose med flasker med meg :P Når han på en måte blir vekka eller ikke finner roen vil han ha mer mat. Håpte kanskje dette slutta etterhvert, men da gjør det ikke det helt? Skulle så gjerne fått til den amminga.. Syns flasker er stress.

Bare 40 kr ja på Rema, eller 38 trur jeg, iallefall rett under 40 kr :) Er litt mindre i den enn i NAN pakkene. Vi bruker 2,5 pakker i uka nå så glad for at Hipp er så billig. Men hadde selvsagt byttet til en dyrere om Hipp ga S vondt i magen. Flasker er stress ja men må man så må man. Om litt under en mnd skal vi begynne med fast føde og det blir og mer tungvint! Kan jo ikke gi han kald mat fra glass når vi f.eks er på et kjøpesenter. Ikke at vi er ofte på kjøpesenter for det er vi ikke :)

Om han oftere og oftere vil ha mat oftere enn hver tredje time så ville jeg økt til 120 ml :) Sover han bra på natta? Ofte vil de ha mer mat på kvelden for å "lade opp" for natta, kanskje han kunne fått 120 ml da og 90 ellers, bare et forslag om han ikke sover mange timer sammenhengende på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal se etter at du begynner på babysang at han liker din stemme bedre.

Syns mme er dyrt jeg :sjenert: men gir Nan å det er sikkert dyrere.

Blir bra når du slipper koking :jepp:

Betaler vel rundt 40 kr for en pk Hipp, men Nan er sikkert noe dyrere ja. Mtp at amming er gratis (haha.. right..!) blir jo egentlig det meste dyrt i forhold.

Gleder meg veldig til å slippe å koke! Håper på kjapp levering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 40 kr ja på Rema, eller 38 trur jeg, iallefall rett under 40 kr :) Er litt mindre i den enn i NAN pakkene. Vi bruker 2,5 pakker i uka nå så glad for at Hipp er så billig. Men hadde selvsagt byttet til en dyrere om Hipp ga S vondt i magen. Flasker er stress ja men må man så må man. Om litt under en mnd skal vi begynne med fast føde og det blir og mer tungvint! Kan jo ikke gi han kald mat fra glass når vi f.eks er på et kjøpesenter. Ikke at vi er ofte på kjøpesenter for det er vi ikke :)

Om han oftere og oftere vil ha mat oftere enn hver tredje time så ville jeg økt til 120 ml :) Sover han bra på natta? Ofte vil de ha mer mat på kvelden for å "lade opp" for natta, kanskje han kunne fått 120 ml da og 90 ellers, bare et forslag om han ikke sover mange timer sammenhengende på natta.

Når dere begynner med fast føde kan du ha med fruktpurre/smoothie, banan og skive etterhvert?

Det var billig med hipp i forhold til hva Nan koster der vi handler, men mat må han ha så skal tåle det :P

Gav 120 ml i natt å da sov han mye bedre ) Fikk mat rundt 22.3. Våkna 3 å var klar for mat. Sov til 06.30 så vi har hatt en grei natt. Tenkte fortsette med 90 ml på dagtid, men hvis han vil mat oftere øker vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler vel rundt 40 kr for en pk Hipp, men Nan er sikkert noe dyrere ja. Mtp at amming er gratis (haha.. right..!) blir jo egentlig det meste dyrt i forhold.

Gleder meg veldig til å slippe å koke! Håper på kjapp levering :)

Tror jeg må sjekke den andre butikken her som selger hipp hva den koster der. Du gav også hipp? Hva var grunnen til at dere valgte hipp? Vi gav også hipp en periode, men da hadde lillegutt mye vondt i magen. Aner ikke om det var hippen elr om det bare var en periode han hadde vondt for dette var dagene etter at vi kom hjem fra sykehuset.

Alt er dyrt i forhold til amming ja, men mat må de ha:)

Tok litt lang tid syns jeg. Tror det tok en uke fra keg bestilte til jeg fikk den. Føltes ut som en evighet, men egentlig er det ikke lang ventetid det da :P Bare litt utålmodig.

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen sier at når man bytter mme så må man prøve den en hel uke fordi babyer får vondt i magen av å bytte, andre sier at man må prøve i hele to uker. Vi brukte

Nan Ha før og den fikk S vondt i magen av og han hadde ennå vondt de første dagene på Hipp, men så gikk det over. Han gulper også mindre av Hipp.

Men babyer er forskjellige så kanskje din lille gutt har det best med Nan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...