Gå til innhold

Endelig! Tenk at jeg er gravid ♡


Frufly

Anbefalte innlegg

Malt hjelper veldig på å få ut bæsj hvertfalø. Vi brukte et helt glass, gidde det i en periode, ei spiseskei i hver flaske :) sukkervann fikk vi beskjedom å gi minimalt av, når jeg var på barselhotellet. Men har gitt det noen ganger når det står på som værst her også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så deilig å få sove såpass lenge :)

Ja det var veldig deilig! :)

har flytta han i senga vår nå så må ligger han i babyneste midt mellom oss. Har egen dyne. Siden han ligger i babyneste så ligger han ikke klin inntil oss.

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj herlig. Supert at sukkervann funker! S fikk det når han var urolig på sykehuset så glemmer at det kan hjelpe magen. Malt som man kan gi for magen inneholder og mye sukker. Bæsjer gutten din hver dag?

Vi gir 5 skjeer med mme nå og vann så det blir 150ml til samme. Vet at andre gjør det sånn mens noen andre bruker f.eks 5 skjeer +150 ml vann, da blir det totalt mer enn 150 ml. Vet ikke hva som er rett men S legger hverken for mye eller for lite på seg så vi gjør sånn som vi gjør.

Veldig herlig at ting hjelper. Har bytta til ener smokkene også så satser på nedre kveld. A bæsjer hver dag etter at vi bytta til Hipp :)

Vi pleier å gi 120 ml + 4 skjeer som blir 135ml. Ikke alltid han drikker det opp. Om kvelden lager jeg av og til 150ml vann + 5 skjeer. Står slik på pakken ivertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malt hjelper veldig på å få ut bæsj hvertfalø. Vi brukte et helt glass, gidde det i en periode, ei spiseskei i hver flaske :) sukkervann fikk vi beskjedom å gi minimalt av, når jeg var på barselhotellet. Men har gitt det noen ganger når det står på som værst her også :)

Ta trenger vi nok ikke gi malt siden han bæsjer hver dag, men skal ha det i bakhode hvis han får treg mage :) Er luft i magen A sliter med. Håper det bedrer seg nå som vi har skifta til 1'er smokkene på flasken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var veldig deilig! :)

har flytta han i senga vår nå så må ligger han i babyneste midt mellom oss. Har egen dyne. Siden han ligger i babyneste så ligger han ikke klin inntil oss.

Veldig greit å ha babynest til det formålet :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi den der ammeteen. Kommer ikke helt på hva den heter i øyeblikket. Men kok vann, ta oppi en pose te i en kopp, la den kjøle seg. Ta 3-5 ml i ei sprøyte å spørøyt i munnen før måltider. Da kom det masse luft ut her hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig greit å ha babynest til det formålet :Nikke:

Det er det :)

Gi den der ammeteen. Kommer ikke helt på hva den heter i øyeblikket. Men kok vann, ta oppi en pose te i en kopp, la den kjøle seg. Ta 3-5 ml i ei sprøyte å spørøyt i munnen før måltider. Da kom det masse luft ut her hvertfall ;)

Skal gjøre det vist det skjer igjen :) Etter at vi bytta til smokkestr 1 igjen så har han ikke hatt luftssmerter :nigo: Nå har vi hatt to kvelder der han sovner i halv 10 tiden, deilig! Håper det fortsetter slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alt bra ellers hos dere,Frufly? Trives du godt i mammarollen? :) Og er formen og kroppen god etter svangerskap og fødsel? :)

Ha en flott tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alt bra ellers hos dere,Frufly? Trives du godt i mammarollen? :) Og er formen og kroppen god etter svangerskap og fødsel? :)

Ha en flott tirsdag!

Har helt glemt st jeg skulle svare. Denne uka har vært supertravel!

Trives veldig godt i mammarollen! :)

Eneste jeg sliter med er st visse folk blander seg i mating og overkjører meg med rutiner. Det liker jeg svært dårlig!

Gav beskjed, men nådde ikke frem så må ta det opp på ny.

Formen er bra! :tommelopp; Har gått en del turer å kjendt lite til smerter. Var en dag jeg gikk tur i over en time i høyt tempo, da kjendte jeg det etterpå i symfysen og lår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var skikkelig nervøs når svigermor ville gi J flaske i forrige uke, er jo kun jeg og mannen som har gjort det til nå. Jeg stoler jo på henne i forhold til ungen, men likevel... Hadde hun gjort det på en måte jeg ikke var komfortabel med, og ikke tatt til seg beskjeder fra oss, så ville jeg nok ikke latt henne gjøre det flere ganger med det første.

Er det ikke normalt at folk spør foreldrene hvordan de pleier å gjøre ting da? :klo: Greit nok at barn bør lære seg å bli "håndtert" av flere (spesielt de nærmeste som besteforeldre osv)., men det bør jo gjøres så likt som de rutinene de er vant med tenker jeg. Ihvertfall når de er så små som våre er nå, de kan vel ikke skille mellom "sånn er det hjemme og sånn er det hos bestemor" akkurat. Kan hende jeg er helt på bærtur, men er sånn jeg tenker iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opplevde i går at Svigerfar fant flaske i vognå med gamel og kald melk å gav. Var sånn ca 2 timer gammel. Fant dette ut etter den var gitt.

Jeg vil ha faste måltider der A spiser til han er mett. Ca. 3-4 timer mellom hvert måltid. Syns ikke andre skal blande seg i det å gi for de tror han er sulten. Vi var i en stor sammenkomst så jeg var å pratet med noen anere mens dette skjedde. Fant flaska på et bord å spørte sambo om han ante hvem som hadde gitt å det hadde han fått med seg. Men hadde han sagt noe? Nei! :roll: å han vet veldig godt at det er bakteriebome delux.

Greit at barna skal lære å bli håndtert av flere, men når de er så små så mener jeg det mest er foreldrene. Jeg vil iverfall ha d slik. Jeg opplever ikke at de spør oss alltid. Bare gjør ting som om det er ders unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over til noe helt annet. Jeg har 93% fast stilling, men har jobba 100% i barnehagen etter at jeg begynte. Får bare permisjonspenger fra arbeidsplassen på de 93%. Har jeg ikke rett på 100% si jeg skulle ha jobba det/elr avtalte å jobbe så mye frem til jul? Jeg var sykemeldt, men skreiv ekstra timer for det. Hvem betaler ut de 7%? Nav? Hvordan går jeg frem? :klo:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ikke bra at han fikk i seg gammel melk, det skal jo ikke mye til før det begynner å dannes bakterier :s Jeg hadde nok klikket i alle mulige vinkler om mannen min hadde sett at det hadde skjedd, og ikke gjort noe med det :overrasket: Selv om det er ens egne foreldre eller hvem som helst, så må man si ifra.

Ufint å gå frem på en sånn måte synes jeg, har jo med folkeskikk å gjøre. Ville ikke likt om noen hadde gjort som det passet dem med min sønn, og hvordan ville de likt det om situasjonen var motsatt?

Håper du får mannen med på "ditt" lag, eller egentlig A's lag. Det er jo om hva som er til det beste for hans del, spesielt dette med maten! Kan jo kanskje heller si med dem at de kan få gi mat når det passer deg/dere, men det er du/dere som best ser når han faktisk er sulten, og en av dere skal lage til maten. Ville sagt rett ut at gårdagens hendelse ikke er akseptabel og du risikerer ikke gjentakelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fatter ikke at det går ann å styre slik. Jeg vil ikke at andre skal ta seg til rette slik så dette skal mannen ta opp med han. Vi ble enige om å kaste maten etter hvert måltid med en gang. Er nok veldig sårt for sambo når jeg kommenterer ting foreldrene ikke skal gjøre osv, men det må han tåle når det er såpass galt.

Svigers maser hele tiden om mat om det kommer en lyd fra A. Dette er jeg lei av så kommer til å si neste gang at det ikke er måltid enda. Om de ikke greier å underholde han annet en mat så får di gi han til meg.

Opplevde også at etter at jeg hadde parkert vogna med en sovende gutt så går Svigerfar å bysser på lillegutt. Jeg sa klart i fra at han ikke skulle gjøre det for han sov, men han fortsatte bare. Blir så provusert. Hadde virkelig ikke trodd at dette skulle bli et problem siden vi har hatt et så bra forhold til A kom til verden. Dette har skjedd flere ganger så nå må jeg ta det opp med kjære igjen at ingen skal røre A om han sover. Slik var det i starten også at de pirka han i ansiktet og vugga på vugga når han sov. Jeg ønsker å prøve at A får sove i fred og uten at det hele tiden må være bevegelse.

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen bør absolutt ta det opp, det er hans foreldre og da hans "jobb". Det er jo like ille uansett hvem det er som gjør feilen, men er nok best at den som står de nærmest tar praten :)

Man kan jo ikke drive å fylle på med mat HVER gang ungen ønsker en form for oppmerksomhet. De vil jo etter hvert mer enn bare spise, tisse, bæsje, sove... Du og mannen leser jo kjappere hva det er A egentlig vil, men som du sier så bør de jo heller gi han til deg hvis de ikke kan tilby noe annet enn mat.

Er det ikke noe med at man "aldri" skal vekke en baby som sover? Jeg forholder meg ihvertfall veldig til den, vekker han ikke med mindre det er høyst nødvendig, og ingen får "plukke" på han, og hadde blitt særdeles irritert om andre hadde funnet det for godt å ta han opp fordi de ville ha litt babykos eller hva som helst. Irriterende når folk ikke hører etter! Får spørre hvilke "regler" de hadde når de hadde baby selv, var det noe spesielt de ikke likte at folk gjorde med barna deres.. Kanskje de tenker seg litt om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det ikke, men hvis jeg vil ha slutt på det så må jeg ta det opp. De vet nok godt at det kommer fra meg for kjære sier aldri i fra og han bryr seg ikke om sånne filleting, men jeg godtar det ikke.

A var trøtt i går, men da ble det stappa i han mat så det er ikke greit så fra nå av er det mor eller far som gir mat. En sjelden gang kan de få gi, men det skal ikke bli en vane.

Har også hørt det at en ikke skal vekke en sovende baby.

Vet ikke om jeg tør spør om de hadde regler på babyene og om det var noe spesielt de ikke likte :P Må tenke litt på den.

Det var slik helt i starten også at de vugga og plukka på lillegutt når han sov i vuggen. Jeg gav da beskjed om at når han sover skal han få sove i fred, men det har de vist allerede glemt ut :roll: men når jeg da sier i fra så bør de høre etter. Nei, dette skal kjære ta opp.

Godt å få det ut :bolledeig: Har vært skikkelig sint og lei etter gårsdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal få foreldrepenger etter hva man har jobbet, ta det opp med sjefen, de har antakelig bare tatt hensyn til kontrakten du har på 93 %.

En ting at ikke alle vet at melk er bakteriebombe, men å ta seg til rette slik hadde jeg ikke gjort, man spør alltid før man gir en baby mer mat. Og man gjør ikke ting med vilje som kan vekke en baby. Så si i fra! Er veldig godt å få slikt ut! Og få høre at det ikke er deg selv som tenker galt ;)

Jeg får vondt i bekkenet på samme måte, lengre turer gir meg vondt i symfysen og stråling nedover lårene.

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...