Gå til innhold

Endelig! Tenk at jeg er gravid ♡


Frufly

Anbefalte innlegg

Kanskje det :) Håper det går seg til her også for det blir mangen flasker å dra på.

Babyprat er noe av det fineste :rodmer:

Nå hadde akkurat A en skikkelig sprutgulp. Enorme mengder kom opp å over hele A og kjære :fnise:

Usj det har jeg opplevd noen ganger, så mye at man ser melkespor etter oss fra f.eks sofaen og hele veien inn på badet, når jeg etterpå har bært han for å skifte. Samboer har aldri opplevd det, urettferdig! :P Men lenge siden sist nå heldigvis! Man må håndtere de som tynt glass etter de har spist :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Usj det har jeg opplevd noen ganger, så mye at man ser melkespor etter oss fra f.eks sofaen og hele veien inn på badet, når jeg etterpå har bært han for å skifte. Samboer har aldri opplevd det, urettferdig! :P Men lenge siden sist nå heldigvis! Man må håndtere de som tynt glass etter de har spist :fnise:

Heldigvis sjeldent det skjer, men er gla mannen også fikk oppleve det :tunge1: Han ropte på meg, men var igrunn lite jeg kunne gjøre siden han hadde fille å greier.

Bra at det var mannen som fikk det, og ikke du :fnise:

Enig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte kjøpe en lue med hals i joha ull for jeg syns de virker så tynne og gode å ha i vogna. Hvordan er str i disse? Hvilken str trenger A nå når han snart er 6 uker? :klo: Skjønner vist ikke helt disse størrelsene jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I det siste har vi hatt noen grusomme kvelder. Aner ikke hva det er, men A kaver veldig å vil ha mat hele tiden.. Det ender med at han spyr alt opp igjen. Virker som han får mye luft i magen så vi har passa ekstra på å ta pauser under mating for å rape.

Hvis lillegutt ikke spiser opp alt mme etter et måltid, kan vi sette det i kjøleskapet da? :klo:

Ei venninne sa det til meg her en dag, men jeg har lest at det skal kastes så det har jeg gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke varme opp mme igjen. Man kan varme det i vannbad hvis det blir kaldt under måltidet om ungen bruker lang tid, men det skal aldri spares til neste måltid pga oppvekst av bakterier. Er ihvertfall den informasjonen jeg fikk på føden. Synes også det virker litt ekkelt, så hadde neppe tatt rede på det uansett.

Minifom eller fenikkelte skal visst være godt mot luftsmerter, vet ikke om dere har prøvd det eller vurdert det? Om slike ting ikke skulle hjelpe kan det kanskje være aktuelt å bytte type mme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melkebakterier gror fort og er skumle. Blandet mme skal drikkes innen en time, mens den ferdigblandet kan stå åpen maks 24 t i kjøleskapet. Har hørt at man bare skal varme mme en gang. Mens de ferdige trenger man ikke varme om de har romtemp :)

S hadde og en periode rundt en mnd hvor han gulpa og spydde masse :( Men det var mest før vi bytta til Hipp. Lurt å ta rapepauser under mating ja! Prøv minifom som Favole sier. Det selges på apoteket. Mener at jeg har lest at babyer kan ville ha masse mat pga luftsmerter.

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke varme opp mme igjen. Man kan varme det i vannbad hvis det blir kaldt under måltidet om ungen bruker lang tid, men det skal aldri spares til neste måltid pga oppvekst av bakterier. Er ihvertfall den informasjonen jeg fikk på føden. Synes også det virker litt ekkelt, så hadde neppe tatt rede på det uansett.

Minifom eller fenikkelte skal visst være godt mot luftsmerter, vet ikke om dere har prøvd det eller vurdert det? Om slike ting ikke skulle hjelpe kan det kanskje være aktuelt å bytte type mme.

Lurer på hvor hun har hørt det fra. Jeg tørte ikek spørre heller siden hun sa at hun hadde gjort det til begge sine barn som fikk flaske. Det står det på pakken også så måtte bare høre.

Kanskje vi skal prøve miniform hvis det fortsetter. Må den tas hver dag? eller tas denne hvis han får vondt i magen? Har dere begynt med tran forresten?

Har ikke så lyst til å bytte mme for nå bæsjer A stort sett hver dag. Vi bytta til Hipp for ca 2 uker siden. Når han fikk NAN kunne det går mangen dager mellom hver bæsjebleie, da hadde han veldig magevondt om kveldene.

Melkebakterier gror fort og er skumle. Blandet mme skal drikkes innen en time, mens den ferdigblandet kan stå åpen maks 24 t i kjøleskapet. Har hørt at man bare skal varme mme en gang. Mens de ferdige trenger man ikke varme om de har romtemp :)

S hadde og en periode rundt en mnd hvor han gulpa og spydde masse :( Men det var mest før vi bytta til Hipp. Lurt å ta rapepauser under mating ja! Prøv minifom som Favole sier. Det selges på apoteket. Mener at jeg har lest at babyer kan ville ha masse mat pga luftsmerter.

Da skal vi ikke gjøre det ivertfall. Aner ikke hvor hun fikk det fra. Miniform skal kjøpes inn :) De ferdigblanda har jeg ikke prøvd, men tenkte prøve en når vi skal på bytur på Onsdag :)

Sikkert greit å ha siden doseringsbegeret jeg har bare har 3 rom. Spent på hvordan han sover den natta.. Om vi tar frokosten på båten eller hjemme. Tenkte ivertfall legge han i vognbagen den natten slik at hvis han sover kan jeg bare klipse vognbagen på understellet å gå ut dørene. Stell får vi ta på båten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer jeg, man må gi 10 dråper minifom med skje før hvert måltid, men noen ganger når vi dro bort så droppet vi å ta den med el glemte det, gikk helt fint, spørs sikkert hvor lenge man er borte. Så er veldig glad for at vi er ferdig med å gi minifom, sluttet rundt 3 mnd fordi da skal tarmene være modne nok, mange babyer sliter med luft før 3 mnd så ikke sikkert at det nytter å bytte mme. Gikk helt fint å slutte, sluttet gradvis men vet ikke om man må det.

Vi har ikke doseringsbeger,doserer rett i flaskene og tar de med slik :) Så en ting mindre å ta med, og flaskene er sterilisert og har lokk på.

Veldig lurt det med vognbagen ;) Håper han sover godt fremover!

Har dere forresten prøvd smokk når han vil ha mat hele tiden? Kan hende at han bare vil sutte men spiser allikevel og så blir det for mye så han spyr. Hvis det har gått kort tid siden sist han spiste så kan dere prøve smokken? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor hun har hørt det fra. Jeg tørte ikek spørre heller siden hun sa at hun hadde gjort det til begge sine barn som fikk flaske. Det står det på pakken også så måtte bare høre.

Kanskje vi skal prøve miniform hvis det fortsetter. Må den tas hver dag? eller tas denne hvis han får vondt i magen? Har dere begynt med tran forresten?

Har ikke så lyst til å bytte mme for nå bæsjer A stort sett hver dag. Vi bytta til Hipp for ca 2 uker siden. Når han fikk NAN kunne det går mangen dager mellom hver bæsjebleie, da hadde han veldig magevondt om kveldene.

Nei kan heller ikke forstå hvor noen får sånt fra :klo: Skjønner godt at du ikke turte å spørre når du vet hun har gjort det.

Ser at Yesterday svarte ang Minifom, så orker ikke gjenta ;) Så bra at magen fungerer bedre med Hipp, ingenting som er bedre enn det, og da forstår jeg godt at du ikke vil bytte.

Har ikke begynt med tran nei, føler ikke at tran er noe som er nødvendig heller. Skal heller gi d-vitamin dråper etter anbefaling fra helsesøster, kjøpte det igår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tran nei, siden S gulper så mye. Tran kan ødelegge stoff, vil ikke få ødelagt våre klær, hans, alle gulpekluter, sengetøy, sofaen, vognposen osv. Ødelagt som i stygge flekker og lukt som ikke går bort. D-vitamin er at bra alternativ ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svarer jeg, man må gi 10 dråper minifom med skje før hvert måltid, men noen ganger når vi dro bort så droppet vi å ta den med el glemte det, gikk helt fint, spørs sikkert hvor lenge man er borte. Så er veldig glad for at vi er ferdig med å gi minifom, sluttet rundt 3 mnd fordi da skal tarmene være modne nok, mange babyer sliter med luft før 3 mnd så ikke sikkert at det nytter å bytte mme. Gikk helt fint å slutte, sluttet gradvis men vet ikke om man må det.

Vi har ikke doseringsbeger,doserer rett i flaskene og tar de med slik :) Så en ting mindre å ta med, og flaskene er sterilisert og har lokk på.

Veldig lurt det med vognbagen ;) Håper han sover godt fremover!

Har dere forresten prøvd smokk når han vil ha mat hele tiden? Kan hende at han bare vil sutte men spiser allikevel og så blir det for mye så han spyr. Hvis det har gått kort tid siden sist han spiste så kan dere prøve smokken? :)

Okei, takk! :)

Siden vi ikke har miniform prøvde vi sukkervann. Syns det hjelpte veldig for han rapte godt en stund etterpå.

Tror han har fått mye luft i seg pga vi bytta til den smokken på flaska med to dråper. Det er de siste dagene han har fått mest av den med to dråper så er helt sikkert det. Skal legge de vekk nå å bare bruke nr 1 for å se om det hjelper i morgen.

Har prøvd smokk når han vil ha mat, men han spytter den bare ut.

Hvordan måler du opp vann når du har mme i flaskene? Hvis du feks har 4 skjeier med mme i flaska så heller du vann til 135ml? Det var lurt da så slipper en ta med den boksen. Nok å dra på så hadde vært greit å sluppet den boksen.

Nei kan heller ikke forstå hvor noen får sånt fra :klo: Skjønner godt at du ikke turte å spørre når du vet hun har gjort det.

Ser at Yesterday svarte ang Minifom, så orker ikke gjenta ;) Så bra at magen fungerer bedre med Hipp, ingenting som er bedre enn det, og da forstår jeg godt at du ikke vil bytte.

Har ikke begynt med tran nei, føler ikke at tran er noe som er nødvendig heller. Skal heller gi d-vitamin dråper etter anbefaling fra helsesøster, kjøpte det igår :)

Vil også prøve d-vitamindråper for jeg like ikke den fæle tranlukta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tran nei, siden S gulper så mye. Tran kan ødelegge stoff, vil ikke få ødelagt våre klær, hans, alle gulpekluter, sengetøy, sofaen, vognposen osv. Ødelagt som i stygge flekker og lukt som ikke går bort. D-vitamin er at bra alternativ ;)

Forstår den. Vi går også heller for d-vitamindråper. Alt for å slippe den grusomme lukta av tran på alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gav A sukkervann i går å det hjalp veldig. Kom masse luft ut så sovna han etter en time.. men han våkna igjen etter 15 min for han måtte ha litt påfyll av mat. Sov helt til halv 6 i morges, herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj herlig. Supert at sukkervann funker! S fikk det når han var urolig på sykehuset så glemmer at det kan hjelpe magen. Malt som man kan gi for magen inneholder og mye sukker. Bæsjer gutten din hver dag?

Vi gir 5 skjeer med mme nå og vann så det blir 150ml til samme. Vet at andre gjør det sånn mens noen andre bruker f.eks 5 skjeer +150 ml vann, da blir det totalt mer enn 150 ml. Vet ikke hva som er rett men S legger hverken for mye eller for lite på seg så vi gjør sånn som vi gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...