Gå til innhold

Endelig! Tenk at jeg er gravid ♡


Frufly

Anbefalte innlegg

De skjønner nok hvem det kommer fra, sånn er det her også hvis mannen sier ifra til noen i sin familie, men det egentlig er etter beskjed fra meg. Jeg sier stort sett alltid ifra der og da om det skjer noe, men om det gjentar seg etter at de har fått beskjed om å la være, så får han ta det opp. Samme andre veien om det skulle være noe i min familie han reagerer på.

Jeg hadde garantert kommet til å spurt om regler og sånt i ren irritasjon og sinne :fnise:

Alltid godt å få ut litt steam ;) Hva ellers har man vel KG til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man skal få foreldrepenger etter hva man har jobbet, ta det opp med sjefen, de har antakelig bare tatt hensyn til kontrakten du har på 93 %.

En ting at ikke alle vet at melk er bakteriebombe, men å ta seg til rette slik hadde jeg ikke gjort, man spør alltid før man gir en baby mer mat. Og man gjør ikke ting med vilje som kan vekke en baby. Så si i fra! Er veldig godt å få slikt ut! Og få høre at det ikke er deg selv som tenker galt ;)

Jeg får vondt i bekkenet på samme måte, lengre turer gir meg vondt i symfysen og stråling nedover lårene.

Trodde kanskje det var Nav som betalte de resterende ut? Får høre med arbeidsgiver i løpet av uka.

Ja jeg syns det er helt sykt at noen kan gjøre slik. Selv om det er godt ment så skal det fra nå av kun skje ved avtale med oss. Skal alltid tømme ut melka nå slik at det ikke ivertfall aldri skjer igjen. Deilig med en dagbok jeg kan få ut mine tanker og følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde kanskje det var Nav som betalte de resterende ut? Får høre med arbeidsgiver i løpet av uka.

Ja jeg syns det er helt sykt at noen kan gjøre slik. Selv om det er godt ment så skal det fra nå av kun skje ved avtale med oss. Skal alltid tømme ut melka nå slik at det ikke ivertfall aldri skjer igjen. Deilig med en dagbok jeg kan få ut mine tanker og følelser.

NAV betaler alle foreldrepengene mens arbeidsgiver som regel forskutterer. Ingen grunn til at NAV skal betale de 7% om arbeidsgiver forskuterer resten :)

Ja hell ut melka :) Noen trur at man kan gjøre litt sånn som man vil. Trur folk er lei av klaginga i dagboka mi fordi er flere som aldri kommenterer i den lenger og noen kommenterer "alt" annet enn svigermor :fnise: Men men, er min dagbok så mitt det som skrives der for å si det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skjønner nok hvem det kommer fra, sånn er det her også hvis mannen sier ifra til noen i sin familie, men det egentlig er etter beskjed fra meg. Jeg sier stort sett alltid ifra der og da om det skjer noe, men om det gjentar seg etter at de har fått beskjed om å la være, så får han ta det opp. Samme andre veien om det skulle være noe i min familie han reagerer på.

Jeg hadde garantert kommet til å spurt om regler og sånt i ren irritasjon og sinne :fnise:

Alltid godt å få ut litt steam ;) Hva ellers har man vel KG til?

Skjønner nok garantet det. Siden det ikke nådde frem så må jeg få han til å ta det opp. Det får de bare respektere at slik vil vi ha det. Føltes mye lettere i kroppen etter å ha fått litt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner nok garantet det. Siden det ikke nådde frem så må jeg få han til å ta det opp. Det får de bare respektere at slik vil vi ha det. Føltes mye lettere i kroppen etter å ha fått litt ut :)

Det blir bare verre av å gå rundt å irritere seg over slikt, få det ut! :) Deres baby, dere som bestemmer, sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ta en prat med svigermora mi i samme slengen? :fnise: Hun hadde virkelig trengt å høre at det er vår unge fra noen andre! Hører ikke på oss.

Hvordan går det eller? Gikk det greit i byen i forrige uke? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Misunner dere ikke svigermødrene deres altså :( Har hatt myyye uenigheter med min opp gjennom årene, men heldigvis ikke ang ungen foreløpig. Det må nok føles ekstra sårt kan jeg tenke meg, særlig når man er førstegangs. Håper det bedrer seg for dere begge :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ta en prat med svigermora mi i samme slengen? :fnise: Hun hadde virkelig trengt å høre at det er vår unge fra noen andre! Hører ikke på oss.

Hvordan går det eller? Gikk det greit i byen i forrige uke? :)

:fnise:

Svigermor er faktisk ikke så værst, syns Svigerfar er værre :P

I byen gikk det fint ;) Fikk ordna de ærenda jeg hadde. Handla litt klær til A på Lindex. Fant mye fint der :) Forelska meg helt i ei selebukse i dongri med stjerner på knappene :rodmer: Fant også en herlig natttas og ei fargerik bukse. Ble en del kafèstopp siden venninna mi hadde med seg dattera på 3 år, men det var bare kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner dere ikke svigermødrene deres altså :( Har hatt myyye uenigheter med min opp gjennom årene, men heldigvis ikke ang ungen foreløpig. Det må nok føles ekstra sårt kan jeg tenke meg, særlig når man er førstegangs. Håper det bedrer seg for dere begge :klem:

Heldigvis er det ikke hver helg vi er i selskaper. Syns de styrte litt mye med han. Har ikke tatt det opp med kjære enda, men må det.

Veldig sårt når noen andre tar over rollen å mater og steller i hytt og pine :roll: De er bare besteforeldre ikke foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sovet hos foreldrene mine i natt ;) Sambo skal på et kurs i kveld så da ville jeg lufte meg og A litt siden sambo må ha bilen. A var våken fra 15.30 til 23.30. Sov helt til 06.30 i dag tidlig og sovna etterpå igjen. Greit med litt avlastning i går kveld :) Og de ordna ikke med mating men gav han til meg som normale folk hadde gjort. Vi skal innom Oldeforeldrene på vei hjem, blir kos! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres koselig ut ;) Skull ønske mine foreldre var så nært. Bra de gjorde som de skal :)

Har A mange oldreforeldre? S har ei sørpå og ei i Asia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig greit når de er så nært. Veldig greit :) Har nok litt lavere terskel overfor mine foreldre. Lettere å gi beskjed om det er noe også.

A har tilsammen 4 oldeforeldre. 3 på min side og ei olemor på kjæres side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er det ikke hver helg vi er i selskaper. Syns de styrte litt mye med han. Har ikke tatt det opp med kjære enda, men må det.

Veldig sårt når noen andre tar over rollen å mater og steller i hytt og pine :roll: De er bare besteforeldre ikke foreldre.

Ser den veldig godt, synes de bør spørre først i det minste. Svigermor her har spurt allerede om hun ikke kan passe han noen timer slik at jeg og mannen får litt fri bare vi to, men det er jeg IKKE klar for. Jeg må sitte på hendene mine bare hun gir han mat eller bytter bleia hans.Tror jeg måtte ha hatt skypekontakt kontinuerlig om hun skulle hatt han alene i noen timer :P

Så godt med litt avlastning, blir jo noe annet når man er der selv også :) Herlig at han sov så lenge :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er naturlig i de fleste tilfeller å ha lavere terskel for sine egne foreldre, det er tross alt noen man har kjent hele livet :)

Jeg hadde ikke taklet at svigermor skulle passet S nå, hun får vente til han er 18 år :fnise: Neida men stoler ikke på at hun vil følge de viktigste rutinene, og spesielt ang mat. Ser for meg at hun kan prøve å la han sutte på en sjokolade allerede.

Håper dere får en super helg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mensen igjen på Fredag :( Sybs den kunne holdt seg borte en stund til, men siden jeg ikke ammer kan jeg ikke vente meg det. Er det vanlig at en blør kraftig på første blødning etter fødsel? Eller så har jeg glemt hvordan det var før. Hadde ivertfall helt glemt hvor sykt vondt jeg har det de første dagene. Våkna i natt å hadde så vondt at jeg nesten ikke kom meg ut av senga for å få henta noe smertestillende.

Har fått time hos gyn i Mars for å sette inn hormonspiral. Det er det beste for meg for da kan jeg risikere å miste mensen helt. Håper det skjer :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du. Jeg fikk også mensen ganske kjapt. Å den var mye mer kraftif enn før, å er det enda!!! Hva skjer med det :(:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet du. Jeg fikk også mensen ganske kjapt. Å den var mye mer kraftif enn før, å er det enda!!! Hva skjer med det :(:P

Ånei :( Vil ikke ha det slik fremmover. Må gå med nattbind om jeg ikke vil ha lekkasje. Håper hormonspiral hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk virkelig nok av bind etter fødselen så klarer ikke gå med bind så her er det ob helt til slutten når jeg kan bruke truseinnlegg.

Er det pga mensen du skal begynne på hormonspiralen? Her gåe jeg på ingenting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh som jeg gruer meg til mensen kommer tilbake.. Håper jeg rekker å få inn spiralen før det skjer! Hvilken skal du ha, den for tre eller fem år? Var ei i dagboka mi som nevnte at det var kommet en ny for ikke lenge siden med varighet på bare inntil tre år, så tror jeg går for den siden vi sikkert vil prøve på en til om ikke så alt for lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk virkelig nok av bind etter fødselen så klarer ikke gå med bind så her er det ob helt til slutten når jeg kan bruke truseinnlegg.

Er det pga mensen du skal begynne på hormonspiralen? Her gåe jeg på ingenting :)

Helt enig! Jeg brukte menskopp før jeg ble gravid, men det var vondt å bruke det nå :( Må hamstre tamponger i morgen :) Det er pga mensen jeg skal begynne på hormonspiral. Jeg har endometriose så er best å ikke ha mensen for ofte for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...