Gå til innhold

Endelig! Tenk at jeg er gravid ♡


Frufly

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk alle sammen ;) Vi prøver å nyte dagene, men sliter litt med maten. Mye luft i magen stakkar.

Har det veldig bra, men travelt. Noen som har tips til ammepumpe? Vi har arva en enkel avent håndpumpe, men tror vi skal kjøpe en batteridreven/ elektrisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Jeg angrer litt på min Avent, så haddegått for Medela :)

Her måtte vi bruke mye sukkervann i begynnelsen også drikker jeg ammete for å holde magen hennes i gang. Og i begynnelsen - raping. Kunne ta en halvtime, men lurt. Og klar for ny amming :fnise: Ammet minst en gang i timen de første ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer litt på min Avent, så haddegått for Medela :)

Her måtte vi bruke mye sukkervann i begynnelsen også drikker jeg ammete for å holde magen hennes i gang. Og i begynnelsen - raping. Kunne ta en halvtime, men lurt. Og klar for ny amming :fnise: Ammet minst en gang i timen de første ukene.

Medela batteridreven?

:fnise: er vel slik i starten. Sikkert slitsomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Medela batteridreven?

:fnise: er vel slik i starten. Sikkert slitsomt

Ja, eller elektrisk?

Msn blir vant til det :) Hadde alltid vannflaske og fjernkontroll tilgjengelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :vinke:

Dagene flyr. Lillegutt er allerede 7 dager.

Foreldrene våre er stadig innom med middag og mat til oss. De kom innom alle fire rett etter at vi kom fra sykehuset med spekemat, hjemmelagde flattbrød, grøt, og ferdige middsger som vi bare varmer opp. Hadde ikke venta dette. Jeg har vært veldig sliten etter fødsel pga minimal med søvn, men det har komt seg etter at vi kom hjem. Får ikke til å amme. Brystvortene mine går innover så lillegutt sliter med å få tak. Jeg har pumpa fra dag 1 å nå har jeg mye melk. Vi gir min melk i tillegg til erstatning på kopp. Har ikke gitt flaske. På sykehuset begynte jeg å amme med skjold, mn helsesøstrene her anbefaler ikke det. Jeg blir så forvirra. Mangen råd, men hvs skal jeg gå for? Styrte en del med de og, men skulle nok lært meg til de. Herrfly er en super Far. Trøster mye og er med på alle måltider. Jeg kommer til å slite når han begynner i jobb igjen. Mate med kopp er litt dill og siden vi gir både pumpemelk og erstatning.

Jeg tilbyr pupp så ofte jeg kan, men han hyler å snur seg bort. Skjønner det ikke helt og siden han får mat kopp så hvorfor skal han gidde å suge det ut :P Har fått oppleve barseltårene de siste 3 dagene. Dette med amming går inn på meg for jeg ikke får det helt til og siden lillegutt ikke vil ha.

Lillegutt er en helt nydelig gutt. Vi er helt forelska :hjerte: Sover mye så må vekkes til hvert måltid (stort sett). Urolig om kvelden og litt på nettene, men det tåler vi av det lille han gir fra seg då kan vi ikke klage.

Han har gått ned fra 3280 gr som var fødselsvekt til 3116 gr. Var på helsestasjonen både Torsdag og Fredag.

Rorete innlegg, men pyttsann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja den fødselshistorien kommer. Må bare prioritere litt søvn og rutiner først.

Vi har sagt at vi ikke kan ta i mot besøk helt enda siden jeg har vært veldig nedfor.

I dag får vi første besøk fra Kjæres søster og ungene. De kommer med båt fra byen så det blir et par timer. Koselig :) kjøpte forreste medela brystpumpe. Helt super!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den lille ikke får tak, så er ikke ammeskjold dumt. For min del høres det som om det vil hjelpe deg. Hva helsepersonell anbefaler eller ikke går tydeligvis ut på deres egne preferanser. Om du tror det kan hjelpe hos deg, så bruk det :)

Snille foreldrene deres :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker hvordan det var å mate med kopp ja :fnise: Melka endte mye utfor munnen for å si det sånn. Hehe

Hvorfor anbefaler hun ikke ammeskjold? :klo:

Da jeg fødte, så stakk ikke mine automatisk ut selv, så da kom de med et ammeskjold til meg så jeg skulle få ut brystvorta, å evnt ta den bort etterhvert, å når jeg var så ekstremt sår, så hjalp det med ammeskjold. Når jeg kom hjem brukte jeg nesten kun ammeskjold. Jeg tenker det, om det står på å amme med ammeskjold, eller ikke ammeskjold, så er det vell bedre med? Det kan hende du kun må bruke det for å amme, men du får hvertfall amme, å slipper å måtte pumpe å rengjøre for hver gang :)

Han er helt nydelig :rodmer: Sikkert godt å komme hjem nå vil jeg tro. Å ta den tiden du trenger til og komme deg. Her kom barseltårene den 3 dagen, å igrunn mest den dagen. Jeg grein å grein, klarte ikke stoppe :fnise: Var nok ammingen her også. Siden jeg var så ekstrem sår. Blod å skorper, det gjorde så ekstreeemt vondt hver gang hun tok tak :( Å hun gikk jo opp i vekt før vi reiste hjem fra sykehuset, men plutselig gikk hun bare ned. Så vi introduserte mme tilslutt, å gikk bare mer og mer over til det :( Vi fikk også sopp, så stresset jeg ganske mye når sambo skulle reise på jobb i nordsjøen, så vil tro det var mye av derfor jeg endte med så lite melk, at etter hver amming så måtte hun ha flaske i tilegg...

Jeg vil gjerne ha navn, er så spent på hva dere har landet på ;)

Så bra at de kommer med mat til dere! Vi spiste gjerne ikke middag før i 10-11 tiden på kvelden den første tiden. Vi glømte å lage oss mat rett å slett. Så husk å spis! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis den lille ikke får tak, så er ikke ammeskjold dumt. For min del høres det som om det vil hjelpe deg. Hva helsepersonell anbefaler eller ikke går tydeligvis ut på deres egne preferanser. Om du tror det kan hjelpe hos deg, så bruk det :)

Snille foreldrene deres :ler:

Irriterer meg litt at de anbefaler så ulikt. Veldig forvirrende for meg.

Vi er virkelig heldige som får mat servert på døra. Setter utrolig stor pris på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snill familie du har!! :) Ikke alle som ordner såpass opp for nybakte foreldre.

Høres ut som at dere har det bra til tross for litt barseltårer og ammestyr.

Hvis du vil amme og får det til med skjold så vil jeg anbefale deg å gjøre det! Gjør det som funker for deg og lillegutt. Det viktigste er at dere begge trives med det.

Kos dere med besøk! Lurt å begrense litt. Det gjorde vi denne gangen og det er deilig at ikke folk renner ned dørstokken hver dag :)

Kos dere videre og NYT tiden. De vokser så himla fort.

Gleder meg til fødselshistorie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S fikk kopp bare det første døgnet. Vi lærte å holde han så han satt og holde koppen foran han. Da strakk han automatisk ut tunga og drakk som en katt :) Så da måtte han jobbe for maten. Hvordan gjør dere det?

Men så fikk jeg ammeskjold og de sa at det ca er det samme som å gi flaske så da fikk han flaske. De anbefalte ammeskjold bare midlertidig om brystvortene er normale, så er sikkert derfor helsesøstra di reagerte, at hun ikke vet at noen må bruke skjold uansett som deg. Jeg fikk en brosjyre som de var pålagt til å dele ut om ammeskjold og avvenning. Selv om jeg brukte skjold så øvde jeg på å amme uten og. Problemet her var at S ikke klarte å sutte rett, men skjold hjalp ikke da melke produksjonen var elendig. Ble hylskriking og at han snudde seg bort. Men det er ikke ditt problem så bruk skjoldet du! Og flaske ville jeg og brukt, de må jobbe når de får flaske så lenge de har rett type tut, ikke en som det renner masse ut av. Men smokk er lurt å vente med så han ikke foretrekker den.

Kjempe flott familie du har! De burde vært obligatorisk at foreldre som bor nært tok med seg ferdig middag til de med en nyfødt ;) Svigers kom med masse rått kjøtt som vi la i fryseren, skjønte ikke hvordan det skulle hjelpe oss da vi bor 2 min unna Rema.

Er normalt å grue seg til mannen skal ut i jobb igjen, trur at samtlige nybakte mødre gruer seg til det. Men det går sikkert kjempe fint :)

Håper du får til amminga snart og slipper koppen ;)

:hug::hjerte:

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest pysepusen

Helt enig i at skjold er tingen. I følge ammehjelpen er det ikke det samme som flaske. De må jobbe like mye for å få melka ut som når man ammer. Amming med skjold er mye bedre enn ingen amming :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at skjold er tingen. I følge ammehjelpen er det ikke det samme som flaske. De må jobbe like mye for å få melka ut som når man ammer. Amming med skjold er mye bedre enn ingen amming :)

Men ammeskjold kan føre til sugeforvirring når man slutter, så sånn sett likt flaske. Men trenger man ammeskjold så trenger man den og da er det jo greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Men ammeskjold kan føre til sugeforvirring når man slutter, så sånn sett likt flaske. Men trenger man ammeskjold så trenger man den og da er det jo greit :)

Å ja, sånn ja. Men skjold er bedre enn ingen amming :) Og har man skikkelig innovervendte brystvorter skal det vel litt til å klare amming uten?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, sånn ja. Men skjold er bedre enn ingen amming :) Og har man skikkelig innovervendte brystvorter skal det vel litt til å klare amming uten?

Var det jeg mente med den siste setningen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...