Gå til innhold

Endelig! Tenk at jeg er gravid ♡


Frufly

Anbefalte innlegg

Moren min slet med det samme og hun måtte pumpe ut brystvortene de første ukene etter fødsel, om du skjønner. Prøvd det? Hvis ikke det hjelper stemmer jeg også for brystskjold! Følg mammahjertet ditt. Brystskjold er bedre enn å drive og pumpe seg og mate med kopp, for det må jo bli fryktelig slitsomt for deg/dere i lengden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Moren min slet med det samme og hun måtte pumpe ut brystvortene de første ukene etter fødsel, om du skjønner. Prøvd det? Hvis ikke det hjelper stemmer jeg også for brystskjold! Følg mammahjertet ditt. Brystskjold er bedre enn å drive og pumpe seg og mate med kopp, for det må jo bli fryktelig slitsomt for deg/dere i lengden?

Jeg begynte å pumpe rett etter fødselen. De 3 første dagene var det helt rødt det som kom ut, mn nå har det røde gått bort å jeg har en del melk. Brystvortene er fremdeles innover så han får ikke tak stakkar. Vil tro brystskjold er bedre enn ingen amming. Det er veldig styr med mating med kopp så hadde vært deilig å slutte med det. Tenker det blir ekstra styr når jeg skal ut på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Mating med kopp må være utrolig slitsomt. Jeg hadde i hvert fall ikke orka det lenge. Hadde nok funnet flaske da ;) Så dere er kjempeflinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mating med kopp må være utrolig slitsomt. Jeg hadde i hvert fall ikke orka det lenge. Hadde nok funnet flaske da ;) Så dere er kjempeflinke!

Kommer til å gå over til flaske veldig snart om amming ikke går. Vi hadde lyst til å prøve lengst mulig. Siden vi begge er hjemme funker det, men kommer til å være styr når kjære begynner på jobb igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er bekkenet??? Bra håper jeg! :)

Bekkenet og lårene er bra :danse: Helt fantastisk å kunne sove og bevege seg mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære har blitt syk. Tett i nesa og vond i hele kroppen. Dumt at det skjer nå som han er hjemme. Tar å bli far :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

God bedring! Ikke rart han blir syk etter å ha bodd på sykehuset. Jeg kan aldri gå innom der uten. Tørr luft og luftanlegg ;)

...men nå får han se hvordan det er syk og være far samtidig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Kommer til å gå over til flaske veldig snart om amming ikke går. Vi hadde lyst til å prøve lengst mulig. Siden vi begge er hjemme funker det, men kommer til å være styr når kjære begynner på jobb igjen.

Lurt! Man skal ikke slite seg helt ut heller.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselshistorie

Jeg våknet i halv fire tiden natt til Fredag av at eg måtte på do å hadde litt murringer. Gikk på do å da tørket eg friskt blod og masse slim. Ble litt redd. Ringte legekontoret når de åpna for å høre å da fikk jeg time. Legen kunne se spor etter blod, men kunne ikkje finne ut hvor mye åpning jeg hadde. Legen pratet med en jordmor å de ble enige om at siden eg ikkje hadde noe annet skulle jeg gå hjem å vente til det skjedde noe mer.

Skjedde ingenting meir den dagen så vi la oss som normalt. Jeg våknet i halv fire tiden av at eg var helt gjennomvåt på singleten min også hadde eg masse murringer. Fikk ikkje sove etterpå så eg satt i stua. Disse murringene kom regelmessig så jeg brukte en rie app for morroskyld. Dette registrerte jeg i 2 timer. Det kom hver 30-20 min så eg ringte fødeavdelingen for å høre hva eg skulle gjøre. De sa vi skulle ta den første ferjen å komme ut så kunne vi heller vente der ute til det skjedde noe.

Fikk vekket kjære. Vi smørte niste og pakket med oss det siste i baggene. Kjøreturen var grei. Hadde rier på 20-10 min mellomrom så det var helt overkommelig. Eg var bare såå lettet over at vi kunne kjøre ut selv.

Da vi kom til sykehuset i 9 tiden om morningen satt vi der å ventet litt på at eg skulle bli undersøkt. Riene begynte å avta så eg var redd vi ble sendt hjem igjen.

Ei koselig jordmor tok i mot oss. Hun kjendte på magen og sjekket åpningen. Jeg hadde 3 cm åpning. Ble koblet til en maskin for å registrere når riene kom.

Vi fikk et rom der vi kunne slappe av litt å vente å se om det skjedde noe mer. Riene kom med 15-20 min mellomrom. Vi spiste, leste i blader innimellom riene. Hadde til og med en kjøretur rundt i byen for de sa vi bare måtte ta en tur ut om eg orka :ler:

Rundt 15.30 kom riene med 5 min mellomrom. 17.15 har riene økt på og åpningen er 4 cm. Jeg sa at eg ønsket badekar, men det var ikke ledig. Prøvde dusje litt, det var godt en liten stund.

18.00 blir vi flyttet til fødestuen. Det var så rart for jeg tenkte at det fortsatt ikke var virkelig at vi snart skulle få hilse på babyen.

Eg står en stund oppe i preikestolen, puster meg igjennom riene. Får en varmepaking som jeg har på i korsryggen. Fikk også en kald klut som jeg har i pannen og over øynene. Dette hjalp veldig. Kjære hadde jobb med å passe på at den var kald.

Får akupunktur med god effekt. Sovnet nesten mellom riene. Fikk prøve lystgass, men syns ikkje det var noe.

Kl. 21.15 har eg 9 cm åpning og vannet går. Fostervannet er klart.

Får en vaskeklut til som eg legger over munnen og nesen. Det var veldig godt det også så enda en jobb for kjære. Må bare nemne hvor fantastisk han er under hele fødselen. Skryter, passer på å minne meg på å puste og at jeg får det slik jeg vil ha det.

22.30 står eg opp i preikestolen igjen å puster meg fint igjennom riene. Får lov til å trykke når jeg får trykketrang.Jeg kjenner at det trykker på. 22.45 starter jeg trykking. Lillegutt sitt hodet ligger ikkje helt rett så jeg får beskjed om å ligge litt på siden å trykke for å se om det hjelper. Får vondt av å ligge på siden så legger meg på ryggen igjen.

Riene er for korte til at jeg greier å trykke han ned. Husker dette var skikkelig frustrerende for det var flere ganger de kunne se hodet, men så sluttet riene å jeg må begynne på nytt. Fikk aldri fullføre når jeg var komt så godt i gang. Husker jeg var så utrolig sliten.

Det kommer fleire og fleire folk inn. Jeg blir koblet til syntocinondrypp 23.20 for å få lengre rier, og koblet til stan for å følgje med på lillegutt sin hjertelyd. Lillegutt sin hjertelyd er helt fin hele tiden. 23.55 får jeg bedøvelse i skjeden. Da har jeg holdt på så lenge så lillegutt må hjelpes ut med tang. Han blir født 00.06 den 29. Desember. Verdens nydeligste gutt blir lagt på brystet :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh jeg blir helt rørt!! :rodmer:

Hvordan var fødselsppplevelsen? Er du skremt eller føder du gjerne igjen? :) Jeg har alltid vært redd for hjelpemidler som tang og vakuum.. Det virker så brutalt...

Takk for at du delte historien din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aaaw!! :rodmer: Hva slags bedøvelse fikk du? Å sove mellom riene kan jeg ikke skjønne at går an ;)

Bedøvelsen var for de måtte klippebog ta med tang tror jeg :klo:

:fnise: Kan forstå den :P Følte den akupunkturen hjalp meg veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh jeg blir helt rørt!! :rodmer:

Hvordan var fødselsppplevelsen? Er du skremt eller føder du gjerne igjen? :) Jeg har alltid vært redd for hjelpemidler som tang og vakuum.. Det virker så brutalt...

Takk for at du delte historien din :)

Var ikke noe behagelig å føde, men gjør det gjerne igjen :Nikke: Bare ikke helt enda.

Jeg har også vært skeptisk til det, men han måtte ut å jeg merka roen på alle de som var der inne så stolte på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Wææææ, måtte du klippe? DET og tang og vakuum er min skrekk! Du er tøff! Men - må man så må man ;)

Ellers hørtes det ut som en fin opplevelse sammen med mannen din :hjerte: Det øyeblikket når man får møte babyen sin for første gang er så fint! Å, nesten sånn at jeg vil en gang til :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wææææ, måtte du klippe? DET og tang og vakuum er min skrekk! Du er tøff! Men - må man så må man ;)

Ellers hørtes det ut som en fin opplevelse sammen med mannen din :hjerte: Det øyeblikket når man får møte babyen sin for første gang er så fint! Å, nesten sånn at jeg vil en gang til :ler:

Ja. Må si jeg ikke kjendte noe til det, men syns de holdt på å sy i en evighet. Var sykt vondt i underlivet i to dager etter fødselen, men det var det.

Det øyeblikket kommer jeg aldri til å glemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du delte historien din :)

Tenker litt som deg, ikke behagelig å føde, men gjør det gjerne igjen. Tror vi må være sprø hele gjengen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fungerer det med brystskjold :hoppe:

Vi har øvd oss både i går og i dag, men er i dag vi har fått dreisen på det :)

Helsesøster va her på besøk i dag. Det gikk fint. Veldig fornøyd med helsesøsteren vi har fått. Hun anbefalte meg å prøve med brystskjold fremover siden vi hadde prøvd såpass lenge uten nå og siden det ikke fungerte. Jeg begynte med brystskjoldet i går, men sa ingenting om det.

Fikk svar på det vi lurte på.

I morgen skal vi ta nyfødtbilder av lillegutt. Det er ei som nettopp har starta litt på hobbybasis så det koster ikke mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...