Gå til innhold

Tråden for ikke-perfekte foreldre

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått barna såpass tett at de spiller og leker med hverande.... avlaster meg, så jeg ikke behøver å aktivisere dem så mye... veeeldig greit... :-)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Har fått barna såpass tett at de spiller og leker med hverande.... avlaster meg, så jeg ikke behøver å aktivisere dem så mye... veeeldig greit... :-)

Ja, dette gjør deg virkelig til en ikke-perfekt forelder. Uffoghuff

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Ler og ler av denne tråden =)

Anonym poster: 856ecf902a1fb65f85056380eb6ade92

AnonymBruker
Skrevet

I dag har sønnen min fått bagels med karbonader til middag, ikke en eneste grønnsak. Jeg glemte å spise før vi dro i svømmehallen og var så sulten at det svimlet for meg på vei hjem, så vi stakk innom Meny og kjøpte det de hadde der. Guttungen tror han har spist bolle til middag. :fnise:

Anonym poster: 0c3d3154ad2cc32e802ce170aad081e0

• Liker 4
Skrevet

Vår iPad er også "ødelagt", den virker kun med headset på.

Datteren min har skjønt hvordan man tar av lydløs knappen..... -.-

Gjest Riskjeks
Skrevet

Kan ikke noen bare starte en egen tråd om barneforsikring de som er så interessert i det...

Jeg har enda en synd å bekjenne - jeg kaster innimellom noen av barnas leker. De jeg selv liker dårligst selvsagt. Sånne store, stygge, bråkete greier. Hvis ungene ikke har lekt med en slik leke på en stund, blir det plutselig "borte" gitt.

Skrevet

Husker dere Lily's blomsterbutikk?

Ihvertfall så satt de "under rosen" når de skulle snakke alvor.

Barna mine innrømte hva som helst når de ble plassert på kjøkkenbordet med en tørka rosekvast i taklampa. Da MÅ man nemlig si sannheten :fnise:

• Liker 13
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Alice i Eventyrland, mod

Skrevet

Lagde kryss i taket med elektrikertape hver gang han spiste opp middagen sin. Ikke så ille kanskje, men besøkende lurte jo fælt på hva vi holdt på med. :)

• Liker 1
Skrevet

Eldste sønnen min skulle kun bli lest for fra mummitrollet fryser da han var liten. Gjerne opptil 4 ganger hver kveld.

Jeg gjemte den boka på mange steder, men funnet ble den hver gang. Til slutt hadde jeg fått nok av mummitrollet, så jeg kasta hele boka på peisen. Guttungen fikk til forklaring at mummitrollet ikke fryser lenger ( hvilket han jo egentlig ikke gjorde lenger heller).

Kjenner fortsatt at det vrenger seg når mummitrollet blir nevn.

• Liker 18
Gjest Nikki09
Skrevet

Siden mange nevner middag her så må jeg fortelle at innimellom så har vi nachos til middag. Altså, nacho-chips, kjøttdeig og ost på toppen. Ungene elsker dette! Potetgull til middag er ren lykke her i gården :fnise:

Det hender også at jeg legger litt godteri på bordet før jeg legger meg på lørdagskvelden, sånn at ungene kan få spise godteri til frokost foran barnetv og vi voksne kan få sove litt lengre! Nå skal det sies at seksåringen er flink til å lage brødskiver til seg og lillesøsteren før de spiser godteri, men det er faktisk ikke krise for oss om de spiser godteri først :)

• Liker 7
Skrevet

Siden mange nevner middag her så må jeg fortelle at innimellom så har vi nachos til middag. Altså, nacho-chips, kjøttdeig og ost på toppen. Ungene elsker dette! Potetgull til middag er ren lykke her i gården :fnise:

Det hender også at jeg legger litt godteri på bordet før jeg legger meg på lørdagskvelden, sånn at ungene kan få spise godteri til frokost foran barnetv og vi voksne kan få sove litt lengre! Nå skal det sies at seksåringen er flink til å lage brødskiver til seg og lillesøsteren før de spiser godteri, men det er faktisk ikke krise for oss om de spiser godteri først :)

Den nachomiddagen bruker vi også. Sleng på mais så har du grønnsakene på plass. :fnise:

• Liker 6
Skrevet

Gjemmer meg bak kjøleskapsdøra og hoster høyt når jeg åpner ei flaske brus og heller opp i kaffekoppen. (selvfølgelig ;))

Lyver om at ungen får jevnlig tran hvis helsesøster spør. Han har vel fått ei skei tran to-tre ganger i året...(sooom jeg prøver å veie opp for ved å ha laks en gang i uka)

Har slutta å lese bøker på sengekanten for han- det ender som regel med at jeg sovner først.

Da han var yngre brukte jeg å fortelle groteske historier om karius og baktus som hugget og borte hull i tennene hvis han nektet å gape når tannkosten kom. Funket alltid...

Sier det er et troll på loftet som kommer ned om kvelden hvis han ikke legger seg til å sove når klokka bikker langt over leggetid og jeg vil ha fred.

Sier at han kommer til å krympe og bli mindre enn katta hvis han ikke spiser brokkolien sin...

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger, når jeg er skikkelig sliten, har jeg løyet og sagt at Leos Lekeland er stengt selv om jeg vet at det er åpent fordi jeg heller vil sette på en film til ungen og sove på sofaen.

Anonym poster: d3cfb5b3b94f778238275d35385df00c

• Liker 2
Skrevet

Kjenner meg igjen i brødskive på butikken tingen, men her henter hun seg brødskiver så fort hun ser brødskjæremaskinen. Å når hun går å gnafser på brødskiva si, så er all masingen etter is borte.

Mine barn pleier også å forsyne seg av brødskorpene som ligger igjen etter at vi har skjært brød på butikken.. :fnise: Så går de der så fornøyd å gnager på skalken, skulle nesten tro di ikke fikk mat hjemme!

• Liker 3
Skrevet

Ja, dette gjør deg virkelig til en ikke-perfekt forelder. Uffoghuff

nei, ser den... :-) jaja.

Men det å virkelig ikke like å leke med barna, pusle og tegne...

Føler meg mange ganger ganske talentløs når jeg leser sånne tips om hva man kan gjøre sammen med barna, og jeg bare tenker "pjuk"...

Veldig lettet når de har glede av hverandre :-)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også stemamma da. Her var det en periode 3åringen nektet å rydde opp lekene sine, så jeg truet med å kaste de. Det fungerte en liten stund til hun en dag virkelig ikke ville rydde. Så jeg hentet poser for å se om det hjalp. NEIDA! Hun hjalp meg med å kaste lekene sine! Så tenkte jeg okey.. hva gjør jeg nå? Så jeg gikk ned i boden med dem mens faren forklarte at nå ble lekene virkelig kastet. Da jeg kom opp satt jenta og gråt. Etter noen uker tenkte jeg at hun måtte ha glemt det så mens hun var hos moren sin hentet jeg lekene og la de i lekekassa. Da hun kom tilbake til oss var hun overlykkelig over at lekene var kommet tilbake! Så vi havnet på en ny runde hvor hun nektet å rydde til slutt.

Her står lekene i et hjørne i stua fordi vi deler soverom og hun vil ikke leke på eget rom uansett. Så da må hun rydde sine egne leker.

Vi nekter også hjelpe hun med ting vi vet hun klarer selv.

Hvis hun må være hjemme fra barnehagen med meg pga hun er syk(jeg er sykemeldt og trenger å ta det med ro før hun kommer hjem fra barnehagen for å ha overskudd) så setter jeg på barnetv og gir hun fox når jeg trenger hvile.

Vi tar hun også vekk fra matbordet om hun tuller for mye fordi vi ønsker oss matro!

Også leser vi "babybøkene" for henne når vi ikke orker å lese et skikkelig eventyr. Da er det sånn 4 sider med teletubbiene hvor det stort sett er ah-oh som sies.

Kjøper også bestikkelser til henne innimellom for å få ferd.

Huker av som anomym. For jeg føler meg fæl til tider, men alt som er lov andre steder er ikke alltid lov her. Samarbeidet med mor er dessverre ikke det beste så hun får nok 2 forskjellige oppdragelser.

Anonym poster: b9ca1c50a94029e5ccc3462f4ca72c77

• Liker 2
Skrevet

Det kunne aldri falle meg inn å gjøre unna husarbeidet etter at gutten har lagt seg slik som veldig mange ser ut til å gjøre. Det gjør jeg unna når han er våken slik at jeg kan få slappe av på kvelden.

• Liker 12
Skrevet

Ha på barnetv veldig høyt om morgenen, og låse døren til voksensoverommet, mens barna ser på barnetv med godteri :sengekos:

• Liker 4
Skrevet

Det kunne aldri falle meg inn å gjøre unna husarbeidet etter at gutten har lagt seg slik som veldig mange ser ut til å gjøre. Det gjør jeg unna når han er våken slik at jeg kan få slappe av på kvelden.

For meg er også kveldene hellige (annet enn i helgene, da drøyer vi gjerne legging litt, fordi han stort sett sover lengre morgenen etter da). Dvs. jeg kan godt bruke dem på oppussingsgreier vi holder på med, men sjelden husarbeid som å vaske bad eller støvsuge. Badet vaskes ofte en morgen i uka hvor jeg begynner sent på jobb, og hvor jeg plasserer gutten i badekaret så lenge. Støvsuging og annen vasking og rydding gjøres med ham på slep, og han syns det er topp å "hjelpe til" eller leke rundt meg. Mulig dette blir annerledes når han blir større, men enn så lenge går det an å gjøre husarbeid og være aktivt sammen samtidig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...