Raven Emerald Skrevet 30. april 2013 #261 Skrevet 30. april 2013 Det er mange puslespill-biter fra egen barndom, som plutselig faller på plass takket være denne tråden. =P 4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #262 Skrevet 30. april 2013 Her kan det bli mye mas om barne-TV i perioder. (Fantorangen er obligatorisk å se på såklart! ) så en dag det ble sutring etter at fantorangen var ferdig for hun ville se på mer TV, så trakk jeg ut kontakten og sa at tvn var ødelagt. Så fikk frøkna sitte og kjede seg litt, og plutselig var hun mer enn villig til å hoppe i dusjen og legge seg B-) Cola i kaffekoppen hender stadig vekk (og hun har godtatt forklaringen på at koppen må stå oppe på hylla/høyt oppe for at hun ikke skal skumpe borti den "varme" koppen. Jeg kjøpte en cd med en kort lyd-bok ting på, til de kveldene jeg er for sliten til å lese. Hun må rydde rommet selv, og vaske gulvet, fordi jeg ikke gidder, og fordi "alle" stor-jenter gjør det. Hun er straks 4, og er henrykt når hun får lov til det! En flaske med grønnsåpe vann og en mopp gjør susen Hun spiser brødskiver fra brødskivemaskinen på butikken, for da slipper jeg mas om å kjøpe alt mulig rart. Høres ut som en unge som aldri får mat nå vi er på butikken "mamma, kan jeg værsåsnill få en tørr brødskive?" Vel, hun synes det er stas å få spise den uten pålegg og slipper å sitte i ro når hun spiser den. Er jeg sliten så slurver jeg med middagen, speilegg, omelett, fjordland lignende greier, eller havregrøt(med konditorfarge oppi, så det er enten prinsessegrøt eller gørrgrøt. ) Anonym poster: 5ca110170f7f882c592de653deb03a78 5
Gjest regine Skrevet 30. april 2013 #263 Skrevet 30. april 2013 Nei, det har ikke gjort deg til en uperfekt forelder, men akkurat til en sånn perfekt forelder "jeg gjør alltid arbeidet sammen med barna, det er så kjekt" Æsj, kjenner jeg blir svett av tanken. Noen ganger er det godt å ikke være tålmodig og inkluderende, men i stedet bare få ting gjort. Jeg synes det er godt å få sendt dem ut å leke, og gjør unna husarbeid. Sånne perfekte foreldre er vel akkurat sånne som gir oss andre dårlig samvittighet for det vi ikke gjør sammen med eller for barna våre....? Klart det er kjekt å gjøre unna en del ting. Samtidig var utgangspunktet for mitt innlegg noen som skrev at de nettopp IKKE gjorde husarbeid etter at ungene var i seng = det skulle hun ha dårlig samvittighet for, fordi hun da gjorde husarbeid istedenfor å leke med barna. mitt poeng er 1) å "leke" med barna er unødvendig og 2) det ER greit å gjøre husarbeid når ungene er der, både for å ha fri når de er i seng og fordi de (små!) syns det er stas å få være med på ordentlige gjøremål, ikke bare dilling. Men jeg skjønner altså at man skal ha dårlig samvittighet uansett. dvs om man gjør husarbeid uten eller med barna.....
ainna Skrevet 30. april 2013 #264 Skrevet 30. april 2013 Men jeg skjønner altså at man skal ha dårlig samvittighet uansett. dvs om man gjør husarbeid uten eller med barna..... Ja, det er noe av poenget, den der dårlige samivttigheten ;-) 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #265 Skrevet 30. april 2013 Det er nok de perfekte som ikke er komfertabel med denne tråden. Vi andre trenger en slik tråd for å huske på at vi er normale gode foreldre selv om vi ikke gjør alt "etter boka", selv om vi ikke er superforeldre... Nemlig! ELSKER denne tråden for her er det mennesker jeg liker . Mennesker som aldri har noen historier blir jeg egentlig litt betenkt over da det blir så tydelig at de prøver å fremstå som noe perfekt som selvsagt ikke finnes. Anonym poster: a50da30262b3b77a245648283d46532c 6
LillaFrosk Skrevet 30. april 2013 #266 Skrevet 30. april 2013 Åååh, denne tråden likte jeg Selv er jeg alene med ungen, og er i tillegg student - så jeg er veldig ofte sliten. Det ender selvsagt med at tven står litt for ofte på, og at ungen gjerne får legge puslespill og leke med ting ALENE. Steker også sånne rundstykker fra butikken og lager kakao, de dagene jeg er skikkelig sliten - rett og slett fordi jeg ikke orker å lage middag. Har ikke grønnsaker ofte nok til middagen.. Ikke fiskemiddager heller.. Jeg er en hykler uten like når det kommer til "godteri kun på lørdag", og jeg tipper på at jeg gjør langt flere ting som er oppfattet som "feil". 2
Silfen Skrevet 30. april 2013 #267 Skrevet 30. april 2013 Forøvrig, så kjefter jeg HØYT. Trekker de strikken langt nok så blir jeg en brøler. Jeg banner til og med, som til fjortisen i går når hun for femogtyvende gang på en halvtime spurte om jeg kunne kjøpe spotify. Slutt å mas, for faen, kom med pengene til spotify sjøl, ellers gjør jeg som det passer meg med mine! Snerr, glefs, grrrrrrrrr! Skikkelig pedagogisk ... 10
Gjest Riskjeks Skrevet 30. april 2013 #268 Skrevet 30. april 2013 Forøvrig, så kjefter jeg HØYT. Trekker de strikken langt nok så blir jeg en brøler. Jeg banner til og med, som til fjortisen i går når hun for femogtyvende gang på en halvtime spurte om jeg kunne kjøpe spotify. Slutt å mas, for faen, kom med pengene til spotify sjøl, ellers gjør jeg som det passer meg med mine! Snerr, glefs, grrrrrrrrr! Skikkelig pedagogisk ... Må innrømme at stemmen heves en del ganger her også. Noen forbudte ord kommer også Og så må jeg innrømme den kanskje største KG-synden av alle: Jeg satte barna mine i beltestol da de var ca 3 år gamle! :O De ble så sutrete av å sitte bakovervendte, husker med gru en mareritt-tur på i utgangspunktet 3 timer som ble til 5 pga kø, og en unge som hylte konstant og prøvde å vri seg ut av selene.... Nei, her har vi byttet til beltestol så fort de har vært høye og tunge nok. Heldigvis er de ganske store for alderen Nå.... Skyt meg 5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #269 Skrevet 30. april 2013 Liker denne tråden for her er det ærlige mennesker med selvtillit og ikke slike fisefine noen Anonym poster: a50da30262b3b77a245648283d46532c 6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #270 Skrevet 1. mai 2013 Jeg kjefter også hvis treåringen ikke hører etter trass i gjentatte formaninger. Og truer med at det ikke blir dessert hvis ikke det spises nok av middagen. Men jammen har hun blitt flink til å spise opp middagene. Så jeg koser meg virkelig når vi er på beøk hos folk som har mer fri barneoppdragelse, som ikke vil nekte dessert selv om barna ikke smaker på maten. Når de andre barna sier "liker ikke" og springer og herjer rundt middagdbordet. Uten at foreldrene har noen sanksjonsmuligheter. Mens jenta mi sitter lydig og spiser maten sin. Da er jeg nok ingen perfekt mor, men en fornøyd og tilfreds mor, i allefall. Anonym poster: 38a81f5a229ccd58610ba3a431dda989 1
Disco Biscuit Skrevet 2. mai 2013 #271 Skrevet 2. mai 2013 Senest i går lokket jeg vesla inn i huset med boller fordi jeg ikke orket(frøs sånn) å stå ute å leke mer i det dårlige været 6
Tolly Skrevet 2. mai 2013 #272 Skrevet 2. mai 2013 Riskjeks, jeg tar visst oppstilling ved siden av deg. Men her var jenta akkurat ett år da vi kjøpte ny, forovervendt bilstol. (Jeg forventer hvert øyeblikk å bli dratt ut på plassen her og steinet av arge kg-ere) Ellers har vi ikke rukket å komme så galt avsted enda, hun nærmer seg 1,5 år, så er lita enda. Men det blir noe youtube på iPaden for at jeg skal få i meg en kaffekopp. Ellers forundrer det meg hvor mye folk sover!! Det er ikke rart jeg kjeder vettet av meg mellom 06 og 11 om dagen, når alle andre snorker i vei.
Heilo Skrevet 2. mai 2013 #273 Skrevet 2. mai 2013 Da min eldste var liten fikk hun utrolig mange leker med lyd i gave. Grusomme, høye, pipende lyder. Jeg sa: Leker til baby MÅ steriliseres! Og slengte alt oppi en kjele og kokte det. De fleste lekene ble stille... Omtrent på samme tid innrømmet min far at han var grunnen til at min barndoms leker med lyd ikke virket særlig lenge... Sånn ellers så har jeg et barn som ikke liker nesten noe middagsmat. Barnet må pent sitte ved bordet mens vi spiser, og jeg lager ikke ekstra mat. Men barnet nekter likevel å smake. Og nå er barnet så stort (9 år) at det selv går og smører seg en brødskive av og til, og jeg orker ikke protestere på det. Den verste historien (for meg) hendte for noen år siden. Mellomste barnet var utrolig vanskelig når det gjaldt måltider, nektet å spise når det var mat og var dødsens sulten et kvarter etter at maten var ryddet vekk fra bordet. Så til slutt sa jeg at dette må det bli slutt på. Heretter serveres ikke mat utenom måltidene her i huset. Og barnet nektet å spise kveldsmat, men forlangte mat like etter at jeg hadde ryddet av bordet. Jeg beklaget og sa at det ikke ble mer servering før frokost, og barnet måtte legge seg uten mat den kvelden. Like etter leggetid kom svigermor innom. Barnet sto opp, kastet seg rundt halsen på henne og ropte: "Bestemor! Jeg får ikke MAAAT! Og jeg er så sulten!" og hulket og gråt. 11
Niennas Skrevet 2. mai 2013 #274 Skrevet 2. mai 2013 Jeg har nok litt hormoner for tiden, for jeg ble skikkelig irritert på mannen min da han idag varmet fiskekaker til datteren vår. "VARMET DU DE?! Du vet man kan spise fiskekaker kalde?". "-Ja, men gjør det noe da?" "åååh, nå FORVENTER hun jo varme fiskekaker hver gang". Og jeg ble enda mer irritert da mannen min ikke skjønte hvilket ork jeg synes det var å servere varme fiskekaker 15
~umulia~ Skrevet 6. mai 2013 #275 Skrevet 6. mai 2013 Ikke så perfekt i dag nei, gullet ser på fantorangen og spiser sjokko weetos, som kombinert snacks og kvedsmat. Jeg koser meg med surfing og facebook. Det er fantastisk stille og rolig her nå. 1
Gjest Riskjeks Skrevet 6. mai 2013 #276 Skrevet 6. mai 2013 Fordi jeg ville sove lenge i går, fikk ungene Havrefras til frokost. Altså uten melk. De tok med seg pakka og åt det som potetgull foran TV'n. Men Havrefras er vel tross alt ganske sunt?
siebaeo Skrevet 6. mai 2013 #277 Skrevet 6. mai 2013 Altså, tørr Havrefras må da være lov..! Her blir det servert "sheviåos" bart som bestikkelse og forrett både titt og ofte..
Gjest Riskjeks Skrevet 6. mai 2013 #278 Skrevet 6. mai 2013 Altså, tørr Havrefras må da være lov..! Her blir det servert "sheviåos" bart som bestikkelse og forrett både titt og ofte.. Hehe klart det er lov! Her i huset er det en yndet latmannsfrokost i helgene. Men "perfekte" foreldre lager vel nybakte rundstykker med næringsrikt pålegg og ferskpresset juice i helgene?
Ciara Skrevet 6. mai 2013 #279 Skrevet 6. mai 2013 Hehe klart det er lov! Her i huset er det en yndet latmannsfrokost i helgene. Men "perfekte" foreldre lager vel nybakte rundstykker med næringsrikt pålegg og ferskpresset juice i helgene? Nei, juice er jo såååå usunt! 3
Gjest Riskjeks Skrevet 6. mai 2013 #280 Skrevet 6. mai 2013 Nei, juice er jo såååå usunt! Stemmer! Isvann med sitronskiver kanskje? Økologisk dyrkede i eget drivhus 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå