Silfen Skrevet 7. mai 2013 #301 Skrevet 7. mai 2013 En opplagt mor er en bedre mor. Hadde gjort det der selv. 2
skruf Skrevet 7. mai 2013 #302 Skrevet 7. mai 2013 En gang da minstejenta var lita så hadde hun hatt spysjuka hele dagen, og påfølgende natt fikk jeg det. Spydde kontinuerlig hele natta, lå på badegulvet med et pledd rundt meg, null søvn på et døgn. Dagen etter måtte hun såklart være hjemme fra barnehagen. Bærte tv og dvdspiller inne på soverommet, dro med meg bleier, våtservietter, masse juice og div kjeks/potetskruer, så hadde vi en hel dag i senga mens hun gnaflet i seg div snacks og så ubegrenset med film, mens jeg døste under dyna... 4
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 7. mai 2013 #303 Skrevet 7. mai 2013 I går "kjefta" jeg på babyen min. Jeg ble så frustrert fordi hun ikke lå i ro når hun skulle spise. Hun ville ikke ha pupp og ikke flaske. Så da tok mor frem streng-stemmen(selv om jeg selvfølgelig vet at det å "kjefte" på en liten baby har ingenting for seg). Hun bare gliste tilbake
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #304 Skrevet 7. mai 2013 I går "kjefta" jeg på babyen min. Jeg ble så frustrert fordi hun ikke lå i ro når hun skulle spise. Hun ville ikke ha pupp og ikke flaske. Så da tok mor frem streng-stemmen(selv om jeg selvfølgelig vet at det å "kjefte" på en liten baby har ingenting for seg). Hun bare gliste tilbake Jeg har skreket "hold kjeft" til babyen min etter at han hylte og hylte og hylte i flere dager i strekk, pappaen hans ga faen og jeg var helt på randen av sammenbrudd. Det var da jeg skjønte at jeg måtte gjøre noe med familiesituasjonen vår. Anonym poster: 0c3d3154ad2cc32e802ce170aad081e0 1
Gjest Riskjeks Skrevet 7. mai 2013 #305 Skrevet 7. mai 2013 Jeg får ikke til å Sitere noen innlegg akkurat nå, Men mitt poeng ved innlegget er at ingen er perfekte, noen gjør det "lille ekstra". Men ved å lage en sånn tråd, der den ene er verre enn den andre, og i tillegg kommentere at "sånn hadde ikke de perfekte mødrene gjort". Jeg synes det er å rakke ned på seg selv og andre. Du rakker ned på de som fremstår som perfekte og rakker ned på mennesker som ikke gjør det. Greit nok at det er betryggende og få høre at du er den eneste som ikke gjør ting på en enkel måte eller annerledes måte. Men ved å lese den tråden her og se ting som jeg tror de fleste gjør og det under tittelen "ikke perfekte mødre". Jeg er vel lei sv at folk skal omtrent sette hverandre i bås, lage egne klasseskiller og håne hverandre på bakgrunn av ting som er så himla ubetydelig. Jeg synes man skal få det opp og frem at man ikke er en dårlig mor selv om man kjøper kneip eller lar ungene få tørre weetos foran tv'n. Ikke lage egne tråder for de som da vil gå som "ikke perfekte". Ikke rart folk får psykiske problemer og prestasjonsangst i dagens samfunn, når man prøver det man kan for at hverdagen skal gå opp også ender opp med å lese om ting man selv gjør i en tråd som heter "ikke perfekte" og med folk som håner de perfekte. Denne tråden er jo til for å vise at de fleste av oss (alle?) ikke er perfekte foreldre, og at det er helt fint! Ingen er jo perfekte, men mange forsøker å fremstå slik, noe som gjør at mange foreldre(les: mødre) føler seg utilstrekkelige. Poenget med denne tråden er vel å vise at "du er ikke alene" 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #306 Skrevet 7. mai 2013 Jeg tenker det egentlig er en litt viktig tråd. Hvor mange "perfekte" mødre tror du ikke som egentlig ikke er så "perfekte" likevel? Man kan jo få inntrykk av at det nesten er forventet at man skal være perfekt, og jeg tror nok de færreste er i stand til å levere på alle områder. Noen baker brød, lager egen juice, middag fra bunnen, har huset strøkent, veloppdradde barn, og hva har du. Men så "feiler" de ved å true med nissen, sette på filmer fordi de ikke gidder å leke, bestikker ungene med dessert for å få dem til å spise opp maten... Og så føler de seg mislykket likevel. Og da er det jo fint å lese en tråd hvor man kan se at man er en helt normal forelder, at man ikke er alene om å "feile". Man trenger ikke være perfekt for å være en god forelder, man trenger ikke gjøre alt "riktig" for å oppdra snille barn eller for at barndommen deres skal bli bra. Neivel, så gidder du ikke leke med ungene hver dag. Men ungen synes sikkert det er helt topp å få se film og kose seg med tørre sjokolade-cheerios. Og det er godt å se at "perfekte" mødre "feiler" på noen områder. Kanskje de ikke synder på de samme tingene som meg, men det har ingenting å si. Jeg blir sliten av ungene i blant, og det er betryggende å se at det er vanligere enn man kan få inntrykk av. At det virker som en skrytetråd, kan komme av at det føles så godt å få bekreftet at de syndene man begår, ikke er så ille likevel. Så da kommer man med den ene historien "verre" enn den andre. Ikke egentlig for å skryte, men fordi man opplever at andre kjenner seg igjen. Og når andre gjør det samme, kan man ikke være så ille likevel? Så da deler man det man selv har følt nærmest er det verste av det verste... Og får en betryggende "det der gjør jeg også!" i retur. Barna våre er noe av det mest dyrebare i livene våre, og det er godt å få avkreftet at man svikter dem ved å ikke gjøre det man "burde". For de perfekte mødrene er det som fortelles i denne tråden helt utenkelige handlinger, det er derfor de tror det er noe vi bare finner på. Type gidamegmødre, som aldri kan bryte rutinen. Kjenner et par av dem. Anonym poster: a50da30262b3b77a245648283d46532c 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #307 Skrevet 7. mai 2013 For de perfekte mødrene er det som fortelles i denne tråden helt utenkelige handlinger, det er derfor de tror det er noe vi bare finner på. Type gidamegmødre, som aldri kan bryte rutinen. Kjenner et par av dem. Anonym poster: a50da30262b3b77a245648283d46532c Mødre som er "gidameg", aldri kan bryte en rutine og tror normale mennesker er gale? Ingen som har kalt de for perfekte!! De fleste er redd for å bli sånn! Anonym poster: f33b720f51ffdfa50dfd74c468fbee30 1
ainna Skrevet 10. mai 2013 #308 Skrevet 10. mai 2013 Poenget er vel til syvende og sist at de aller fleste har blitt utsatt for andres foreldres fasadeskryt og nedsettende kommentarer...og at det oppleves ubehagelig. "De perfekte" er kanskje selv og skriver her inne, om uperfekte ting de gjør. Jeg ønsker i allefall å bli forsiktigere med å kommentere andre mødre jeg møter, på en måte som fremstiller meg som perfekt, og at mine løsninger er bedre.
ainna Skrevet 10. mai 2013 #309 Skrevet 10. mai 2013 Jeg får ikke til å Sitere noen innlegg akkurat nå, Men mitt poeng ved innlegget er at ingen er perfekte, noen gjør det "lille ekstra". Men ved å lage en sånn tråd, der den ene er verre enn den andre, og i tillegg kommentere at "sånn hadde ikke de perfekte mødrene gjort". Jeg synes det er å rakke ned på seg selv og andre. Du rakker ned på de som fremstår som perfekte og rakker ned på mennesker som ikke gjør det. Greit nok at det er betryggende og få høre at du er den eneste som ikke gjør ting på en enkel måte eller annerledes måte. Men ved å lese den tråden her og se ting som jeg tror de fleste gjør og det under tittelen "ikke perfekte mødre". Jeg er vel lei sv at folk skal omtrent sette hverandre i bås, lage egne klasseskiller og håne hverandre på bakgrunn av ting som er så himla ubetydelig. Jeg synes man skal få det opp og frem at man ikke er en dårlig mor selv om man kjøper kneip eller lar ungene få tørre weetos foran tv'n. Ikke lage egne tråder for de som da vil gå som "ikke perfekte". Ikke rart folk får psykiske problemer og prestasjonsangst i dagens samfunn, når man prøver det man kan for at hverdagen skal gå opp også ender opp med å lese om ting man selv gjør i en tråd som heter "ikke perfekte" og med folk som håner de perfekte. Men det er jo ofte slik at jeg føler meg hånet av "de perfekte"... Det er derfra behovet for en slik tråd kommer for min del. Håper for guds skyld jeg selv ikke er en slik "perfekt" mot noen... :omg: 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #310 Skrevet 10. mai 2013 Jeg får ikke til å Sitere noen innlegg akkurat nå, Men mitt poeng ved innlegget er at ingen er perfekte, noen gjør det "lille ekstra". Men ved å lage en sånn tråd, der den ene er verre enn den andre, og i tillegg kommentere at "sånn hadde ikke de perfekte mødrene gjort". Jeg synes det er å rakke ned på seg selv og andre. Du rakker ned på de som fremstår som perfekte og rakker ned på mennesker som ikke gjør det. Greit nok at det er betryggende og få høre at du er den eneste som ikke gjør ting på en enkel måte eller annerledes måte. Men ved å lese den tråden her og se ting som jeg tror de fleste gjør og det under tittelen "ikke perfekte mødre". Jeg er vel lei sv at folk skal omtrent sette hverandre i bås, lage egne klasseskiller og håne hverandre på bakgrunn av ting som er så himla ubetydelig. Jeg synes man skal få det opp og frem at man ikke er en dårlig mor selv om man kjøper kneip eller lar ungene få tørre weetos foran tv'n. Ikke lage egne tråder for de som da vil gå som "ikke perfekte". Ikke rart folk får psykiske problemer og prestasjonsangst i dagens samfunn, når man prøver det man kan for at hverdagen skal gå opp også ender opp med å lese om ting man selv gjør i en tråd som heter "ikke perfekte" og med folk som håner de perfekte. Oh gaaaad, lighten up! Dette er en tråd for moro skyld.. Anonym poster: decab80d70c75c34f943ab6c4ca12e86 5
Gjest RockOn Skrevet 10. mai 2013 #311 Skrevet 10. mai 2013 Denne tråden er jo til for å vise at de fleste av oss (alle?) ikke er perfekte foreldre, og at det er helt fint! Ingen er jo perfekte, men mange forsøker å fremstå slik, noe som gjør at mange foreldre(les: mødre) føler seg utilstrekkelige. Poenget med denne tråden er vel å vise at "du er ikke alene" Tråden burde hete "for oss mødre". Alle vet at det ikke finnes perfekte mødre.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #312 Skrevet 10. mai 2013 Tråden burde hete "for oss mødre". Alle vet at det ikke finnes perfekte mødre. Men mange vet jo at det finnes fisefine mødre, som bestreber å være som hun i bloggene med vakre hjem osv, som vi i denne tråden ikke føler oss komfortable med Type" oi jeg ødela stylen i huset mitt gitt jeg fikk en gave til bursdagen som ikke passet inn" Ofte mødre med kontrollbehov over barna sine, kan jo ødelegge stylen må vite. Jeg tror slike mødre innerst inne har svært dårlig selvbilde. Anonym poster: a50da30262b3b77a245648283d46532c 3
Gjest Riskjeks Skrevet 10. mai 2013 #313 Skrevet 10. mai 2013 Men mange vet jo at det finnes fisefine mødre, som bestreber å være som hun i bloggene med vakre hjem osv, som vi i denne tråden ikke føler oss komfortable med Type" oi jeg ødela stylen i huset mitt gitt jeg fikk en gave til bursdagen som ikke passet inn" Ofte mødre med kontrollbehov over barna sine, kan jo ødelegge stylen må vite. Jeg tror slike mødre innerst inne har svært dårlig selvbilde. Anonym poster: a50da30262b3b77a245648283d46532c Har hørt om sånne interiør-friker som ikke lar ungene leke i stua fordi de er redde for at ungene skal ødelegge stilen og skitne til... Trist
meesah Skrevet 10. mai 2013 #314 Skrevet 10. mai 2013 hver fredagskveld jeg har ungene, tilbringer vi med pizza, og filmkveld i sengen min. da gjør dt ingenting at jeg sovner kl 8:-)
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #316 Skrevet 6. juni 2015 Jeg og 3åringen sitter i sofaen og koser oss (jeg med tv og hun med YouTube på mobilen min) ihvertfall halvtime-time hver dag (hun er ikke i barnehage enda) Det blir oftere pasta og pølse til middag enn det som er ideelt (typ en-to ganger i uka) Anonymous poster hash: ef28c...e7d
Tanuki Skrevet 7. juni 2015 #317 Skrevet 7. juni 2015 Morsom traad! Hender jeg gir junior, 10mnd, snacks a spise i senga om morgenen. han vaakner saa tidlig, og jeg legger meg saa sent, saa snacks, flaske og leker i senga gir meg 1 time ekstra med sovn;) 1
MarianneE Skrevet 7. juni 2015 #318 Skrevet 7. juni 2015 Det hender i helgene at ungen får starte filmen på nytt når den er ferdig slik at mannen og jeg kan ha sex før vi står opp... 3
Vival Skrevet 7. juni 2015 #319 Skrevet 7. juni 2015 Det blir nok det, all erfaring med denne typen tematikk tilsier at det er om å gjøre å være "verst", det er da man er "kulest" og minst "politisk korrekt". For at jeg ikke skal framstå som helt surmaga: For noen år siden hadde vi (ungen og jeg) dilla på Harry Potter. Da en av bøkene endelig kom ut, endte vi med å bruke en hel lørdag på høytlesning av boka.... spiste frokost i senga, og ble der og leste og leste og leste. Tror vi sto opp i 5 -tiden, kjøpte en ferdigpizza og spiste den, og så leste vi videre til sene kvelden (og boka var utlest). Det hørtes jo bare super koselig ut 😊
Gjest agnesb Skrevet 7. juni 2015 #320 Skrevet 7. juni 2015 jeg har to-åringen i barnehagen ca 8 timer hver dag, selv om jeg går hjemme i permisjon.... Hvorfor? fordi jeg tror både jeg, han og lillebror har det bedre på denne måten. Den lille krever mye oppmerksomhet, og i kombinasjon med en trassig to-åring blir det ikke noen hyggelig stemning i hjemmet når vi ikke kommer oss ut og leker i noen stor grad. Håper dette blir bedre etterhvert som den minste vokser litt til, og vi får mer rutine på ting...Anonym poster: 004cf5f110435005a5979b8472405752 signerer.. gpr ut i permisjon i oktober og hu blir 3 da kommer da til og vøre like mye i bhg. Ihvertfall 6 timer. De skal være der innen 930 og vi henter sjelden senere enn 16. Muligens det blir noe korte dager eller hjemme dager.. men skal da ikke ha to barn hjemme i permisjon..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå