Gå til innhold

Tråden for ikke-perfekte foreldre

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

signerer.. gpr ut i permisjon i oktober og hu blir 3 da kommer da til og vøre like mye i bhg. Ihvertfall 6 timer. De skal være der innen 930 og vi henter sjelden senere enn 16.

Muligens det blir noe korte dager eller hjemme dager.. men skal da ikke ha to barn hjemme i permisjon.. :)

Ikke for å spolere temaet for tråden, men vil dere virkelig ha barnet såpass lange dager i bhg når dere selv er hjemme i permisjon? Jeg er selv hjemme i perm med baby nå, og har i tillegg en på 2,5 som går i barnehagen hver dag. Han er stort sett 5 timer i bhg hver dag (fra 10-15), og en sjelden gang kanskje inntil 6-7 timer.

Han er absolutt ikke en spesielt enkel toåring, han er trassig, sta og krevende, men jeg har jo likevel veldig lyst til å tilbringe så mye tid som mulig med ham. Jeg synes det har vært en flott ekstra-bonus ved permisjonen denne gangen at det også gir meg litt mer tid med eldstemann. Kunne selvsagt ha hatt han ENDA mer hjemme, men da ville det fort ha gått litt på bekostning av tiden jeg bruker på minsten igjen, så derfor synes jeg at rundt 5 timer i bhg er forholdsvis ideelt.

Anonymous poster hash: 5b970...986

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest agnesb
Skrevet

Ikke for å spolere temaet for tråden, men vil dere virkelig ha barnet såpass lange dager i bhg når dere selv er hjemme i permisjon? Jeg er selv hjemme i perm med baby nå, og har i tillegg en på 2,5 som går i barnehagen hver dag. Han er stort sett 5 timer i bhg hver dag (fra 10-15), og en sjelden gang kanskje inntil 6-7 timer.

Han er absolutt ikke en spesielt enkel toåring, han er trassig, sta og krevende, men jeg har jo likevel veldig lyst til å tilbringe så mye tid som mulig med ham. Jeg synes det har vært en flott ekstra-bonus ved permisjonen denne gangen at det også gir meg litt mer tid med eldstemann. Kunne selvsagt ha hatt han ENDA mer hjemme, men da ville det fort ha gått litt på bekostning av tiden jeg bruker på minsten igjen, så derfor synes jeg at rundt 5 timer i bhg er forholdsvis ideelt.

Hovedsklig ja. Da henter pappaen som e ferdig 1530 hver dag.

Men klart det blir hjemmedager, kortere dager osv som jeg skrev..

Hu trives der veldig godt og har behov for og være i bhg om man kan si det sånn :)

Skrevet

Dette er vel heller gode tips, enn ikke-perfekt foreldreskap, men jeg innser at andre kan føle det anderledes.

Jeg setter frem lørdagsgotteriet på fredags kveld, slik at det kun er for de unge lovende å stå opp og skru på morgenbarnetv. Det kan vare og rekke før de føler behovet for å vekke mor og far.

På travle hverdager serverer jeg glatt ostesmørbrød, stekt egg, fiskekaker på brødskive og andre sunne, greie, enkle middager. Pølser serveres minst en gang i uka.

Når jeg er sliten putter jeg barna i badekaret, mens jeg legger meg på badegulvet. Jeg får en pust i bakken, de blir rene.

Når ungene var små og jeg trengte å oppholde dem litt, satte jeg dem gjerne i stolen og gav dem rusiner, puffet ris, cornflakes e.l. småtterier, som de kunne sitte å putle med på egen hånd.

AnonymBruker
Skrevet

KG, blogger og samfunnet forøvrig er fullt av perfekte foreldre som aldri slipper tre-åringen sin ut av syne, alltid har middag laget fra bunnen av og lørdagskosen bestående av oppskåret frukt i festlige former og brettspill. Dette er tråden for alle oss andre.

Her er det lov å innrømme at vi slenger en Grandiosa i ovnen når vi er slitne, setter på TV'en fordi vi har mer lyst til å lese et blad enn å leke med biler eller rett og slett har kjøpt is til barnet i butikken så de ikke skulle begynne å hyle, helt uten at det gjør oss til dårlige foreldre! Del din historier og få andre foreldre til å slappe av og føle seg mindre mislykket (og kanskje til og med nikke gjenkjennende).Bruker en gang i blant streng stemme ved grensesetting noe som medfører at mini spør resten av dagen og ved legging om mamma er sint....😕skaper uro i mamma hjertet

Jeg håper vi kan holde tråden fri for fordømmelser og negative kommentarer. Har skal det være stor takhøyde og en god porsjon humoristisk sans og selvironi.

Anonymous poster hash: aa9c7...b75

AnonymBruker
Skrevet

KG, blogger og samfunnet forøvrig er fullt av perfekte foreldre som aldri slipper tre-åringen sin ut av syne, alltid har middag laget fra bunnen av og lørdagskosen bestående av oppskåret frukt i festlige former og brettspill. Dette er tråden for alle oss andre.

Her er det lov å innrømme at vi slenger en Grandiosa i ovnen når vi er slitne, setter på TV'en fordi vi har mer lyst til å lese et blad enn å leke med biler eller rett og slett har kjøpt is til barnet i butikken så de ikke skulle begynne å hyle, helt uten at det gjør oss til dårlige foreldre! Del din historier og få andre foreldre til å slappe av og føle seg mindre mislykket (og kanskje til og med nikke gjenkjennende).Bruker en gang i blant streng stemme ved grensesetting noe som medfører at mini spør resten av dagen og ved legging om mamma er sint....😕skaper uro i mamma hjertet

Jeg håper vi kan holde tråden fri for fordømmelser og negative kommentarer. Har skal det være stor takhøyde og en god porsjon humoristisk sans og selvironi.

Anonymous poster hash: aa9c7...b75

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er forkjøla og orker ingenting, men måtte hente junior i bhg siden faren er på jobb. Det ble ostesmørbrød og biola med bringebær til middag i dag. Fortært foran tv'n. Når far kommer hjem skal han få lage pizza som vi kan kose oss med etter at minsten er sovnet.

Er det tilfeldig at autocorrect for "minsten" er "monster"?

Anonymous poster hash: 7dff0...375

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skjærer opp brødskiver fredags kveld, slik at ungene kan finne seg frokost selv på lørdags morgen. Gull verdt å sove litt lengre når man kan, mens ungene koser seg foran tv.

Anonymous poster hash: 2cc15...f13

Skrevet

Har hendt et par ganger at jeg har gitt 2 åringen ipaden når jeg har vært sliten og lei.
Eller "glemt" å pusse tennene fordi han har vært sur og trassig og jeg ikke har orket å ta kampen med tannpussen. Gitt han en fluor istedet. 
Kan også være at jeg har vært så snopesyk og spist snop i sjul når jeg var gravid med nr to.
:fnise:

Skrevet

Min 2 åring skal begynne i barnehagen nå til høsten, da er han 2 år og 3 mnd. Jeg tenker også å ha han korte dager fra 10-15 og noen dager også hjemme. Jeg er i permisjon med ei på 2 mnd. Syns det blir tøft at han skal begynne i barnehagen, men han har nok godt av det også :) Men det blir en myk overgang, for jeg vil jo være mest mulig sammen med han jeg også :)

Og så begynner lille å kreve litt mer hun også og da vil jeg ha god tid på å bli kjent med henne også :) 

AnonymBruker
Skrevet

Her går det i:

-la mini leke med telefonen min (eller kontrollen til tv, bok osv)i senga på morgenen, da får jeg en halvtime til.

-har latt han sitte alene i bilen mens jeg løp inn på butikken

-er han sutrete, bader vi. Har endt opp med å la han sitte i badekaret tre ganger på en dag, så jeg får en pust i bakken.

-når jeg har ting jeg MÅ, gir jeg han div fingermat som han kan sitte å dille med.

-jeg legger han av og til tidligere på dagsoving for jeg selv vil sove

Anonymous poster hash: 1dfcd...909

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...