Cumulus Skrevet 24. april 2013 #81 Skrevet 24. april 2013 Dette har vel ikke så mye med å være dårlig foreldre å gjøre. Men da jeg var liten hadde jeg et sånt badehåndkle med hette på. Da vi var på stranden var min mor alltid snar med å foreslå en morsom lek, nemlig leke-skilpadde-leken. Den gikk ut på at jeg skulle ligge helt i ro under håndkleet og... ja, late som om jeg var en skilpadde. Jeg elsket denne leken. Men det var først etter at jeg fikk barn selv at jeg skjønte hva som var mamma sitt motiv med leken! 32
Gjest Marit-mor Skrevet 24. april 2013 #82 Skrevet 24. april 2013 Jeg har gjentatte ganger lagt avkommet uten kveldsmat fordi h*n er for treg med å spise, og jeg nekter å etterkomme hjerteskjærende "jeg er så sulten!" når de kommer fra sengen etter at barnet er lagt. Jeg har nulltoleranse for bevisst somling og "sabotasje" av leggetiden. Timene på kvelden er MINE! Om jeg trenger "litt" pusterom (total stillhet!) noe som kan inntreffe flere ganger i uka, ber jeg rett og slett avkommet om å gå på rommet sitt og være stille, fordi jeg er mentalt sliten og ikke orker gnål og innpåslitent oppmerksomhetsmas. Det sier jeg rett ut. Det å forholde seg til småbarns mentale verden, og delta i samtale med dem om deres mildt sagt fantasirike og uopplyste forestillinger, er psykisk krevende for en lite fantasifull akademiker. Jeg er ingen mamma-maskin, jeg er et høyst menneskelig menneske, som barnet er nødt til å lære seg å respektere og ta hensyn til. ...og jeg forer gjerne en grinete unge med søtt bakverk eller godteri for å justere avkommets blodsukker til mer behagelige lydfrekvenser, for meg. Syting og gnål fra en unge som henger i klærne mine stimulerer irritasjonsnerven kraftig. Da er jeg langt mer komfortabel med en unge som spinner rundt seg selv i turbofart mellom butikkreolene. ..selv om dette ser ut til å plage andre kunder i butikken mer
Rotemor Skrevet 24. april 2013 #83 Skrevet 24. april 2013 Dette har vel ikke så mye med å være dårlig foreldre å gjøre. Men da jeg var liten hadde jeg et sånt badehåndkle med hette på. Da vi var på stranden var min mor alltid snar med å foreslå en morsom lek, nemlig leke-skilpadde-leken. Den gikk ut på at jeg skulle ligge helt i ro under håndkleet og... ja, late som om jeg var en skilpadde. Jeg elsket denne leken. Men det var først etter at jeg fikk barn selv at jeg skjønte hva som var mamma sitt motiv med leken! Morsom! Vi har lekt "stilleleken" ganske mye. Samme motiv:)
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #84 Skrevet 24. april 2013 Jeg er omgitt av tilsynelatende pefekte mødre hvor barna sitter sharp ved mabordet og spiser alt som blir servert, slutter med bleier på en uke, aldri er frekke eller uhøflige osv, jeg vet jo at det ikke er tilfelle, men det er slike sider man leser om på FACEBOOK, ikke sant? Denne tråden får meg til å smile, lene meg tilbake og vite at jeg ikke blir en middels mor om barna mine spiser frokostblanding fra kopper plasser på gulvet eller pirker puffet ris ut av hull i tripptrappstolen sin ( genialt ), eller jg ønsker at timene på kvelden er mine =) takk.. Anonym poster: 856ecf902a1fb65f85056380eb6ade92 8
kisskissbangbang Skrevet 24. april 2013 #86 Skrevet 24. april 2013 (endret) Jeg lager ostesmørbrød til middag i snitt én gang i uka, og kaller det pizza siden gutten min synes brødskiver er dødskjedelige men pizza er the shit. Han går på den foreløpig, får nyte det så lenge det varer. Kaller også bær og andre sunne ting godteri eller sjokolade, han blir mye mer interessert og stolt av å få det med en gang. Kaller jeg det frukt eller bær nekter han å smake på det. Setter gjerne på en YouTube-film for ham for å få noen minutter med ro. Priser meg egentlig lykkelig de gangene han er interessert i YouTube eller Elias-film, for han har aldri vist noen stor interesse for TV og det har vært et savn av og til. Ellers spiser han for mye brødmat, vi lager av og til Grandiosa til middag, og jeg har ikke bakt et eneste brød siden den dagen han ble født. Endret 24. april 2013 av kisskissbangbang 5
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #87 Skrevet 24. april 2013 Vi bor en halv time unna barnehagen og jeg smører alltid mat som vesla får spise i bilen. Jeg orker rett og slett ikke stå opp en halvtime tidligere også sitte å pushe for å få ho til å spise på det tidsrommet vi har til rådighet. Dessuten blir det litt stille i bilen når ho spiser, og det er deilig på morningen det! Rommet hennes er for øvrig også det som blir vasket mest sjelden, ettersom det nesten alltid ligger leker utover og jeg har en regel med meg selv at hun må rydde rommet selv.. Det er ikke sånn at det er ekstremt skittent der altså, bare ikke like rent som jeg liker å ha det ellers rundt meg. Nå som det er vår og sommer passer jeg på at det er svalt i rommet, da blir hun liggende under dyna, i stedet for å herje rundt når hun skal sove, da sovner hun mye fortere.. Anonym poster: 34f83f09a1e1591f1948a085d693599a 1
Redbull Skrevet 24. april 2013 #88 Skrevet 24. april 2013 Har lest alle innleggene og jeg må si at det er ingenting her som får meg til å tenke dårlig om noen. Jeg synes de fleste tingene her er geniale! Anonym poster: 84419f99f5a086404bfb63905a9642d7 Npr folk bruker trussler for å få viljen sin er det noe som skurrer!! 3
Redbull Skrevet 24. april 2013 #89 Skrevet 24. april 2013 Ene jenta hadde en periode der hun var umulig å få til sengs. Standart var at hun var tørst, hun måtte tisse.....gjentatte ganger i et par timer. Da hun forsto at hun ikke kom noen vei med meg, så fant hun ut at det var for lyst på soverommet til at hun kunne sove (aldri hørt den før, hun hadde ganske mørke gardiner og). Da rant begeret mitt over og jeg hentet et tykt pledd, spiker og hammer, og spikret teppet foran vinduet........ Alle pedagogiske tanker og rasjonalitet var da fullstendig borte..... (men hun ble stille, skjønte nok at hun hadde tøyd strikken min litt vel mye..)
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #90 Skrevet 24. april 2013 Npr folk bruker trussler for å få viljen sin er det noe som skurrer!! Tror kanskje du legger noe annet i trusler enn det vedkommende som skrev det mente...? Anonym poster: 1dfb2a320eaa40ffeb3c2070d2454dce 5
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #91 Skrevet 24. april 2013 Npr folk bruker trussler for å få viljen sin er det noe som skurrer!! Her er det kun trusler som fungerer ved trassoppførsel. "Hvis du ikke spiser opp maten din, blir det ikke barne-TV". "Hvis du ikke sier unnskyld nå, blir det ikke lørdagsgodt i dag." "Hvis du ikke vil ta på regnjakken, går vi ikke ut." Anonym poster: 38a81f5a229ccd58610ba3a431dda989 16
Tabris Skrevet 24. april 2013 #92 Skrevet 24. april 2013 Her er det kun trusler som fungerer ved trassoppførsel. "Hvis du ikke spiser opp maten din, blir det ikke barne-TV". "Hvis du ikke sier unnskyld nå, blir det ikke lørdagsgodt i dag." "Hvis du ikke vil ta på regnjakken, går vi ikke ut." Anonym poster: 38a81f5a229ccd58610ba3a431dda989 Det funker vel bare hvis truslene faktisk blir gjennomført. 5
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #93 Skrevet 24. april 2013 Det funker vel bare hvis truslene faktisk blir gjennomført. Ja, vi er konsekvente og gjennomfører det. Såklart. Anonym poster: 38a81f5a229ccd58610ba3a431dda989 8
Tabris Skrevet 24. april 2013 #94 Skrevet 24. april 2013 Min mor forsøkte det en gang. Min bror var liten guttunge og skulle være med en slektning med den lokale ferja til byen. De skulle ha det kjempegøy - nyte ferjeturen, gå i gatene, kjøpe is til gutten - bare kose seg. Men da slektningen kom på døra for å hente min bror, så nektet han å ta på seg jakken mor ville han skulle ha på. "Hvis du ikke tar på jakken så får du ikke reise!" sa min mor som trussel. "Nei vel", sa min bror, snudde seg og gikk opp på rommet. Det ble ingen tur, og min bror var heller ikke spesielt sur. Den turen var rett og slett ikke verd det å ha på seg den jakken, etter hans mening. Så enkelt var det. 4
Norbertine Skrevet 24. april 2013 #95 Skrevet 24. april 2013 Tråden er ryddet for avsporinger og personangrep. Alice i Eventyrland, mod
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2013 #96 Skrevet 24. april 2013 Jeg lar datteren min på 9 drikke cola light så og si daglig fordi jeg selv er avhengig og ikke orker diskusjon og det er av og til den måten jeg best roer litt ned på etter travel dag på jobb. På lettvintdager i matveien, f.eks ved egen sykdom, kan jeg godt koke nudler å ta pølser oppi, hvilket tar 2-3 minutter oppi og datteren min synes det er helt topp mat.
Miss I.W. Skrevet 24. april 2013 #97 Skrevet 24. april 2013 Npr folk bruker trussler for å få viljen sin er det noe som skurrer!! Her blir blir det faktisk brukt med hell hver dag på 3-åringen; "vasker du ikke hendene før middag, blir det ikke mat" og "kommer du ikke hit innen jeg har talt til tre, så kommer jeg og henter deg", går igjen. Det er ikkr urimelige krav så trenger ikke å være så galt som du tror. Men jeg prøver å ikke komme med tomme trusler da. 16
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #98 Skrevet 24. april 2013 Kom på en ting til jeg gjør som muligens ikke er helt bra. Jeg har fortalt datteren min at hun ikke liker brus, og at det derfor ikke er noe vits i å smake. Enn så lenge går hun på det og sier at ho ikke liker hvis noen tilbyr henne det. Grunnen til at jeg begynte å si det er at jeg drikker alt for mye brus og ikke greier å la være når ho er våken. Kan jo ikke gi jentungen brus hver dag. Hun er forøvrig 4år. Anonym poster: 34f83f09a1e1591f1948a085d693599a 4
skruf Skrevet 24. april 2013 #99 Skrevet 24. april 2013 Jeg har lurt oppi pepsimax i et kaffekrus og sagt til minsten at det er kaffe. 19
kisskissbangbang Skrevet 24. april 2013 #100 Skrevet 24. april 2013 Jeg har lurt oppi pepsimax i et kaffekrus og sagt til minsten at det er kaffe. Det gjør jeg daglig. "Nei, dette er kaffe, kjempevarmt!". 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå