Gå til innhold

Tråden for ikke-perfekte foreldre

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bruker trusler og lokkemidler for å få vilja mi...way to go, mama... :rolleyes:

Altså, dette blir jo bare for dumt!!

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Altså, dette blir jo bare for dumt!!

Hva skjedde med å holde tråden fri for fordømmelse? Det er jo nettopp innrømmelser av ting man ikke er så stolt av man kommer med her. Folk VET at det ikke er bra.

Når det er sagt syns jeg ikke det er verdens undergang å servere pølse og spaghetti en gang i blant når man har en litt sliten dag. ;) (Til et innlegg lenger opp her)

Anonym poster: 2e4b85242b65b9864cbaf18f669a0828

• Liker 25
Skrevet

Og jeg syns det absolutt ikke er noe galt med å servere pølse og spaghetti i det hele tatt. Hallo liksom.

• Liker 29
Skrevet

Stekt fiskepudding med råkost ... Er man virkelig dårlig mor hvis man serverer barna dette?

I såfall er det ikke rart at det er mange mammaer med dårlig samvittighet der ute.

Skrevet

Nei, ikke sant.

Min lettvinte løsning er egg og bacon på skiver eller rundstykker. Jeg har ikke det spor dårlig samvittighet for det og syns det er helt grei mat når mor ikke gidder lage middag.

• Liker 17
Gjest Marmot
Skrevet (endret)

Og jeg syns det absolutt ikke er noe galt med å servere pølse og spaghetti i det hele tatt. Hallo liksom.

Helt enig. Spagetti med tomatsaus og pølser til er helt normal middag her i huset. Når jeg er lat får guttungen ostesmørdbrød eller brødskive med stekt egg til middag og det vi måtte ha av grønnsaker som kan spises rå ved siden av. Jeg har heldigvis en gutt som er glad i tomat, paprika, agurk osv. ellers hadde det neppe blitt noen grønnsaker i det hele tatt den middagen. Stekt fiskepudding med råkost og brødskive er også noe jeg kan servere til middag uten snev av dårlig samvittighet. Sånne enkle middager kan han forresten få i helgene hvis jeg har lyst å spise "voksenmiddag" (f.eks. biff som han absolutt ikke liker) alene eller sammen med gjester etter at han har lagt seg, har ikke dårlig samvittighet for det heller.

Endret av Marmot
  • Liker 5
Gjest Magdalene
Skrevet

Denne tråden blir jo som det alltid blir.

En sjult skrytetråd...

• Liker 4
Gjest vilma2000
Skrevet

Det meste er jo bare skryt! Å fremstille det som helt forferdelig å servere vanlig mat 1 gang i uka er jo helt meningsløst. Flaut.

• Liker 13
Skrevet

Det som tynger min samvittighet mest er at sånn som i dag, hvor jeg har fri fra paksis (egentlig studiedag, men vi har ikke kommet i gang med praksisoppgavene enda), så har jeg han likevel i barnehagen. Jeg har behov for egentiden, og føler jeg blir en mye bedre mamma på ettermiddagstid av det. Klokken to tar jeg vognen, triller til barnehagen og satser på å bruke lang tid tilbake (han får gå hvis han vil, altså), men fram tid da så ligger jeg på sofaen, trener, gjør husarbeid eller noe annet. Så kan vel ikke skryte av at jeg er noen supermamma. ;)

Men jeg er en kjempebra mamma selv om jeg velger å ta meg litt egentid på formiddagen når jeg har mulighet, selv om jeg vet at veldig mange vil komme med kommentarer som "hvorfor i all verden fikk du barn??" osv.

Og her har vi forøvrig en eller annen variant med pølser ca. en gang i uken. ;) I tillegg til fisk, kylling, kjøttkaker etc. Ser virkelig ikke problemet. :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flere ganger sendt ungene bort på overnatting til for eksempel besteforeldre, slik at jeg kan ha hemningsløs sex med elskeren min! :nigo:

Anonym poster: decab80d70c75c34f943ab6c4ca12e86

• Liker 10
Skrevet

Utrolig mange her som ikke liker å være sammen med ungene sin og heller plasserer dem i barnehage fordi de vil ha alenetid og gjøre husarbeid. Hvorfor får dere unger egentlig, hvis dere ikke liker å være sammen med dem? Og dere rettferdig gjør handlingene med at barna har godt av det....har ikke barna godt av å være sammen med og å bli kjent med foreldrene sine?

Anonym poster: 8964371781af3869ac33924cd6bdd6bc

Jeg synes dette er en morsom tråd å lese. Vær så snill og ikke ødelegg den. :)

• Liker 13
Skrevet

Jeg brukte å legge puffetris på bordet og putte de i tripptrapp-stolen hvis jeg var trøtt og lei. Trøyde seg lenge med å pille opp og putte i munnen...kokt makaroni fungerte også..

Dette er kjempegod motorisk trening - helt utmerket, faktisk. Trener pinsettgrepet.

:-)

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Merket meg det puffet ris-trikset! Skal testes!

I går la jeg treåringen uten å lese for henne - hun fikk med seg ipaden i senga og fikk se en episode av Lille Prinsesse i stedet..... :sjenert: Hadde litt dårlig samvittighet, men mannen var borte, og jeg måtte også legge lillebror og lese for ham, og på denne måten slapp hun å vente på tur.

Vi (jeg) har gitt opp å holde det rent i huset, og har nå kontaktet en vaskehjelp. Tør ikke innrømme dette for mine flinke venninner med gullrene, grønnsåpeduftende hus.

Anonym poster: 38a81f5a229ccd58610ba3a431dda989

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Merket meg det puffet ris-trikset! Skal testes!

I går la jeg treåringen uten å lese for henne - hun fikk med seg ipaden i senga og fikk se en episode av Lille Prinsesse i stedet..... :sjenert: Hadde litt dårlig samvittighet, men mannen var borte, og jeg måtte også legge lillebror og lese for ham, og på denne måten slapp hun å vente på tur.

Vi (jeg) har gitt opp å holde det rent i huset, og har nå kontaktet en vaskehjelp. Tør ikke innrømme dette for mine flinke venninner med gullrene, grønnsåpeduftende hus.

Du skal slite i årene fremover når du selv tror at dette er "dristig oppførsel"....

Anonym poster: aefbf37dd2445a0d48c9e2f7e9113baa

• Liker 14
Gjest Riskjeks
Skrevet

Tror jeg er en helt normal forelder, og gidder ikke prøve å være noe annet heller. Mine "synder" som forelder synes jeg ikke er synder, men helt normal oppførsel. Men jeg er enig i at både KG, "mammaforum" (får trang til å spy bare jeg ser ordet), blogger, FB osv stiller store krav til hva det vil si å være en god forelder. Det aller meste av dette er dessverre kvinner som stiller krav til andre kvinner... Menn er visst "flinke" bare de gidder å ta del i oppdragelsen... :roll:

Jeg plasserer ungene foran TV'en og sover lenge hver gang jeg har muligheten til det, bestikker dem med godteri, rydder for dem fordi det er enklere enn å mase på dem til de gjør det selv, gjør lite husarbeid fordi jeg synes det er kjedelig osv.

• Liker 10
Gjest Riskjeks
Skrevet

Jeg har flere ganger sendt ungene bort på overnatting til for eksempel besteforeldre, slik at jeg kan ha hemningsløs sex med elskeren min! :nigo:

Anonym poster: decab80d70c75c34f943ab6c4ca12e86

Skyldig... :sjenert:

• Liker 2
Skrevet

Jeg lærte ganske tidlig minstejenta å slå på tven. Stilte inn barnekanal før jeg la meg, og når hun sto opp i 5.30-tida så slo hun på tvn, tok seg ei eple og jeg kunne sove litt lengre. Er ikke det at jeg sover til langt på dag, men det er litt godt å sove til kl 7 iallefall på en lørdag og søndag.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke barneforsikring. Fordi jeg tror det er noe unødvendig nymotens tull som forsikringsselskapene prøver å presse på oss.

Jeg synes ikke dette er i kategorien ikke-perfekte foreldre, men jeg har skjønt at mange andre absolutt mener det er meget klanderverdig. :)

• Liker 6
Skrevet

07? Hallo.

Jeg lærte eldste det samme. Dvs jeg sto opp, laget mat, ga henne fjernkontrollene og døste til 9-10.

Mini har streng beskjed om at før 09 får hun ikke lov å komme inn til meg i helgene, med mindre det er noe som hun må si.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har lest alle innleggene og jeg må si at det er ingenting her som får meg til å tenke dårlig om noen. Jeg synes de fleste tingene her er geniale!

Anonym poster: 84419f99f5a086404bfb63905a9642d7

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...