AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #21 Skrevet 23. april 2013 Ungene elsket at jeg var fyllesyk for da hadde vi kosedag med Pizza og mange filmer. Lite visste vel de... Det hadde vi HVER gang tante Rød var på besøk... Helt utrolig at det er blitt folk av ungene mine ..... Vi har/hadde forresten et alkoholfritt hjem men du verden for et slaraffenhjem Anonym poster: a50da30262b3b77a245648283d46532c 7
Missy1 Skrevet 23. april 2013 #22 Skrevet 23. april 2013 En gang kjøpte jeg en barbiedukke, med dukketøy og greier til gutten min på tre fordi jeg aldri fikk det selv som barn. SELV om han var en typisk guttegutt som bare likte biler... Det ble så mange biler synes jeg.. Anonym poster: a50da30262b3b77a245648283d46532c Jeg kjøpte furby til sønnen min for litt siden. Ønsket meg en sånn da jeg var liten, men fikk ikke fordi det var for dyrt. Gutten min liker den ikke og jeg har visst blitt litt for gammel for jeg ble litt fort lei så nå står den til pynt i vitrineskapet vel brukte 900kr ja. Niesa mi syns den er dritkul da og låner den når hu er på besøk 5
Elizia Skrevet 23. april 2013 #23 Skrevet 23. april 2013 Jeg hadde 3 åringen i bhg hver ukedag da jeg gikk hjemme med minstemann. Har aldri hatt dårlig samvittighet for det. Da jeg ble lei av den syngende/dansende donaldfiguren til eldstemann, datt han plutselig ned trappa du . Steker fiskepudding til barna en dag i uka med kun råkost til. Ferdig på 10 minutter. De elsker det. Jeg er ikke så glad i å være ute på lekeplassen i all slags vær (syns det er dørgende kjedelig). Så det hender at jeg lokker de med inn for å se en film, eller lokker de med is, vafler e.l. 8
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #24 Skrevet 23. april 2013 Jeg lot sønnen min på tolv overnatte hos mormoren sin to netter på rad kun fordi jeg var så lidenskapelig opptatt med å elske med den nye kjæresten min slik at taket løftet seg Også snek jeg meg inn i huset mitt kl 5 om morgenen ,"sov" (er du gal jeg gørrsmilte) ti minutter før han kom hjem, og han møtte en superopplagt mamma som angivelig hadde vært på kino med venninner kvelden før.. Anonym poster: a50da30262b3b77a245648283d46532c 16
kisskissbangbang Skrevet 23. april 2013 #25 Skrevet 23. april 2013 Når jeg har vært alene med barna og vært litt ekstra sliten har det hendt at jeg har løyet om hva klokka er og lagt dem en halvtime tidelig, for så å finne frem en bøtte med is og sette meg i sofaen og se tv resten av kvelden. Det kommer nok . Da min første var ca 2,5 mnd var jeg utrolig sliten, og slet masse med ammingen. Så en kveld jeg ikke orket mer satte jeg ham i bæresjal på magen og satte meg til å spille dataspill. Da han ble sulten satte jeg fast en flaske i sjalet til ham og spilte videre. Nå er Mini ikke så veldig gammel ennå (10 mnd), men når han nekter å leke på gulvet, putter jeg en liten neve snacks (havrefras, baby-puffs) i en av stablekoppene hans og setter den midt mellom lekene på gulvet, som om ungen var en hund... Det funker da, han spiser snacksen først og så blir han gjerne så distrahert at han leker videre etterpå. Disse lo jeg høyt av. Elsker denne tråden, skal komme med bidrag etterhvert. 2
Anciol Skrevet 23. april 2013 #26 Skrevet 23. april 2013 (endret) Da sønnen min var baby så var det wow raid som jeg måtte være med på, fordi jeg var en av healerne(priest) så jeg simpelthen satte vuggen vedsiden av dataen min og vugget han, mens jeg var på ventrilo og healte i vei;! Endret 23. april 2013 av Anciol 10
Jens Skrevet 23. april 2013 #27 Skrevet 23. april 2013 Jeg har fri fra jobben fredager og bruker dagen på meg selv. 8 åringen og jenten min på 5 henter jeg ikke før 1500! Deilig! 7
~umulia~ Skrevet 23. april 2013 #28 Skrevet 23. april 2013 Barna mine får bare 6 uker sommerferie, selv om jeg har 8. Gleder meg stort til en uke hjemme alene på dagtid mens barna er i barnehagen/sfo i begynnelsen og slutten av ferien. Da er planen både å få unna klesvask og husvask men også shopping og slaraffenliv. 5
Niennas Skrevet 23. april 2013 #29 Skrevet 23. april 2013 Haha, flere morsomme innlegg her Jeg prøvde hardt det første halve året i datteren min sitt liv å være en perfekt mor, og var veldig stressa hvis hun ikke fulgte andre barns kurve når det gjaldt søvn, motorikk osv. Heldigvis la det jeg etterhvert av meg, og matet henne midt på natta fram til hun var 15 måneder. Jeg prøvde også å lage masse hjemmelaget mat til henne, men hun likte ingenting. Så et at mine ikke-perfekte foreldrebidrag er at jeg ga datteren min middagsglass fra hun var 4-5 måneder til 15 måneder. Jeg elsker også at det har blitt varmt nå, for jeg bare kler på ungen (nå 16 måneder) og lar henne løpe rundt i hagen, kaste løv (jepp, jeg har ikke raket en gang!) og smake på pinner mens jeg sitter i en hagestol og leser en bok. Ikke akkurat mom of the year 11
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #30 Skrevet 23. april 2013 Jeg har en som egentlig ER perfekt, men som antagelig ikke så sånn ut Mini på 9 mnd har hatt litt vondt i gommene sine den siste tiden (tenner på gang), så det har ikke vært lett å få i ham mat til tider. Til lunsj har jeg oppdaget den geniale varianten lunsjvafler! Dette går ned på høykant og ungen blir attpåtil helt ellevil. Hadde med disse lunsjvaflene i åpen barnehage og følte at de andre foreldrene formelig skulte på meg. Hvem var jeg som gav ungen VAFLER på en helt vanlig ukedag? Hadde lyst til å rope høyt at "jammen, det er ikke sukker i dem! og de er laget på havregryn! Det er egentlig bare en havregrynsbefengt omelett!" Det virket som en så god idé hjemme på kjøkkenet, men ikke fullt så smart når alle andre så på... Anonym poster: 2e4b85242b65b9864cbaf18f669a0828 7
Miss I.W. Skrevet 23. april 2013 #31 Skrevet 23. april 2013 Kjenner meg igjen i masse her; TV når jeg er sliten, lokking for å få inn ungen når været er dårlig og glassmat fordi ungen ikke likte hjemmelaget! Nå gjør jeg det jeg ALDRI skulle gjøre; lage egen mat til 3åringen litt for ofte fordi jeg ikke gidder sure miner, trass og hyling ved middagsbordet. Og ja hun er i barnehagen selv om jeg er hjemme i permisjon, men hun har nok veldig godt av det!
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #32 Skrevet 23. april 2013 Jeg leverer 2-åringen i barnehagen selv om jeg har fri eller sene vakter på jobb. Dog bare i kjernetiden, 9-14:30, jeg vil jo nyte litt rolige morgener og koselige ettermiddager også. Hun har godt av å få vært med aktiv de andre barna, ha rutiner og få vært med på tur/samlinger/formingsdager. Og jeg har godt av både å sove litt ekstra, få unna ekstra husarbeid uten at hun skal henge i bena/kjede seg eller annet forefallende (også inkludert bare mamma-tid). Og om jeg er ekstra sliten en dag, så setter jeg på Fantorangen eller annen barne-tv, lager kveldsmat, og slumrer en liten halvtime på sofaen mens hun er opptatt. Får aldri sovnet helt uansett, siden hun skravler og styrer, men det er jo SÅ deilig å bare hvile litt. Anonym poster: f0417be2d7d4340cca1c8b5aada283b3 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #33 Skrevet 23. april 2013 Det ble visst flink-flinkesen tråd likevel.... Småbarnsforeldre klarer ikke la vær å fremme seg..... Ikke rart de regnes som selskapets kjedeligste. Anonym poster: aefbf37dd2445a0d48c9e2f7e9113baa 4
skruf Skrevet 23. april 2013 #34 Skrevet 23. april 2013 Jeg brukte å legge puffetris på bordet og putte de i tripptrapp-stolen hvis jeg var trøtt og lei. Trøyde seg lenge med å pille opp og putte i munnen...kokt makaroni fungerte også.. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #35 Skrevet 23. april 2013 Utrolig mange her som ikke liker å være sammen med ungene sin og heller plasserer dem i barnehage fordi de vil ha alenetid og gjøre husarbeid. Hvorfor får dere unger egentlig, hvis dere ikke liker å være sammen med dem? Og dere rettferdig gjør handlingene med at barna har godt av det....har ikke barna godt av å være sammen med og å bli kjent med foreldrene sine? Anonym poster: 8964371781af3869ac33924cd6bdd6bc 9
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #36 Skrevet 23. april 2013 Utrolig mange her som ikke liker å være sammen med ungene sin og heller plasserer dem i barnehage fordi de vil ha alenetid og gjøre husarbeid. Hvorfor får dere unger egentlig, hvis dere ikke liker å være sammen med dem? Og dere rettferdig gjør handlingene med at barna har godt av det....har ikke barna godt av å være sammen med og å bli kjent med foreldrene sine? Anonym poster: 8964371781af3869ac33924cd6bdd6bc Liker å være sammen med ungen min jeg, veldig godt faktisk. Og derfor vil jeg heller bruke min tid med ungen på henne, i stedet for husarbeid og handling, så da gjør jeg unna ting når hun ikke er hjemme. Har heller ingen problemer med å "rettferdiggjøre" det med at ungen har godt av det - hun stortrives i barnehagen. Anonym poster: f0417be2d7d4340cca1c8b5aada283b3 24
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #37 Skrevet 23. april 2013 Hos oss blir det gjerne dessert på en mandag fordi jeg og pappaen har lyst på. Og jeg er seriøst godtegal og spiser dermed sjokolade daglig. Gjerne rett for nesa på poden, uten å dele. Han har ikke helt oppfatta at det er noe snadder jeg spiser ennå, da. I går,da vi var nesten ferdig med desserten, ble jeg provosert (ja, av en toåring.. ) fordi han lata som jeg skulle få smake litt fra skjea hans før han røska den til seg og putta i egen munn. Som hevn tok jeg tallerkenen hans og slikka litt vaniljesaus rett fra den. Enda jeg visste han ville bli kjempesint og lei seg. Fy, slem mamma. Han hylte så tårer og snørr flomma. Skriver denne som anonym, ja.. Anonym poster: 5d7107f8e5bed33ac6235ddb17f1f856 16
Frøken eple Skrevet 23. april 2013 #38 Skrevet 23. april 2013 Jeg er skikkelig dårlig på soverutiner. Får det liksom ikke til...
~white lady~ Skrevet 24. april 2013 #39 Skrevet 24. april 2013 Sier jeg har mensen når jeg spiser sjokolade rett foran nesa på guttungen. Han har av en eller annen grunn godtatt det ) Lar han sitte med iPaden i både en og to timer og surfe på nettet, spille og se på YouTube. Da får jeg være i fred på kjøkkenet... Kan holde han oppe utover kvelden i helgene bare fordi det er så koselig, fordi jeg har jobbet mye og savnet han. Bruker trusler og lokkemidler for å få vilja mi...way to go, mama... 7
Redbull Skrevet 24. april 2013 #40 Skrevet 24. april 2013 Hos oss blir det gjerne dessert på en mandag fordi jeg og pappaen har lyst på. Og jeg er seriøst godtegal og spiser dermed sjokolade daglig. Gjerne rett for nesa på poden, uten å dele. Han har ikke helt oppfatta at det er noe snadder jeg spiser ennå, da. I går,da vi var nesten ferdig med desserten, ble jeg provosert (ja, av en toåring.. ) fordi han lata som jeg skulle få smake litt fra skjea hans før han røska den til seg og putta i egen munn. Som hevn tok jeg tallerkenen hans og slikka litt vaniljesaus rett fra den. Enda jeg visste han ville bli kjempesint og lei seg. Fy, slem mamma. Han hylte så tårer og snørr flomma. Skriver denne som anonym, ja.. Anonym poster: 5d7107f8e5bed33ac6235ddb17f1f856 ...... 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå