Gå til innhold

Tråden for ikke-perfekte foreldre

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har ikke barneforsikring. Fordi jeg tror det er noe unødvendig nymotens tull som forsikringsselskapene prøver å presse på oss.

Jeg synes ikke dette er i kategorien ikke-perfekte foreldre, men jeg har skjønt at mange andre absolutt mener det er meget klanderverdig. :)

Anonym poster: 38a81f5a229ccd58610ba3a431dda989

Jeg er iallefall glad vi har barneforsikring da ene jentungen ramlet og slo løs begge de blivende fortennene. Forsikringen dekket behandling hos rotfyllingspesialist, mange timer til privat tannlege, og siden hun mest sannsynlig må ha den ene tanna på stift om noen år så betaler forsikringselskapet det også, selv om hun ikke får behov for det før i voksen alder.

Vi forsikrer jo innbo og hunder også, så jeg skjønner ikke helt de som ikke forsikrer barna sine, som er det mest dyrebare vi har.

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er iallefall glad vi har barneforsikring da ene jentungen ramlet og slo løs begge de blivende fortennene. Forsikringen dekket behandling hos rotfyllingspesialist, mange timer til privat tannlege, og siden hun mest sannsynlig må ha den ene tanna på stift om noen år så betaler forsikringselskapet det også, selv om hun ikke får behov for det før i voksen alder.

Vi forsikrer jo innbo og hunder også, så jeg skjønner ikke helt de som ikke forsikrer barna sine, som er det mest dyrebare vi har.

Vi er dekket av folketrygdloven.

Det er kun skadde tenner som jeg ser det at man kan dra fordeler.

Sønnen min skadet tennene på skolen og er således dekket av yrkesskadeforsikringen gjennom NAV.

Blir barna mine mer alvorlig skadet er penger det minste problemet vårt. Vi vil få dekket det vi trenger da også.

Anonym poster: aefbf37dd2445a0d48c9e2f7e9113baa

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg liker denne tråden for det er så frigjørende å bekjenne alle mine "hysj"

En gang jeg hadde mensen var jeg så godtesyk at jeg spiste rubbel og bit i barnas påskeegg mens de var hos faren. Jeg rakk ikke kjøpe nytt( litt for lat) før de kom hjem selv om jeg hadde tenkt å gjøre det i tide det var hvertfall det jeg sa til meg selv mens jeg gomlet det i meg, men utsatte det litt for lenge for plutselig var de der. Da var det å gjemme de tomme eggene og kjørte av gårde til butikken i ekspressfart for så å hjem å fylle dem med nøyaktig det samme jeg like før hadde slukt, mens jeg hørte ungene romstere og lete etter eggene sine. Men, bank i bordet, jeg naila den fint uten at de fikk mistanke. Jeg slang til og med på litt ekstra. Bonus å ha en grådig mamma! :wow:

Nå er barna mine voksne og jeg har fortalt dem det men de på sin side har innrømmet mye rart jeg aldri hadde anelse om de hadde gjort til meg. Også ler vi godt sammen.

Hvis jeg møter mennesker som prøver å fremstå som perfekte blir jeg ganske betenkt jeg. :danse:

Anonym poster: a50da30262b3b77a245648283d46532c

• Liker 17
Skrevet

Altså, dette blir jo bare for dumt!!

Men, det er så effektivt!

"Kom her NÅ, ellers....!" med bestemt stemme og strengt blikk. Drøyer han det da også, må jeg jo fullføre: "Ellers...ellers får du ikke is etter middag!" (Selv om jeg ikke hadde tenkt vi skulle ha det, også fordi jeg vet det ikke er mer is igjen i fryseren heller...)

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forsikring til sønnen min også, men dette du nevner hadde dere fått dekket uansett. Barn har gratis tannbehandling, og tannskader som oppstår i barndomen dekkes livet ut.

Anonym poster: 0c3d3154ad2cc32e802ce170aad081e0

• Liker 5
Gjest Riskjeks
Skrevet

07? Hallo.

Jeg lærte eldste det samme. Dvs jeg sto opp, laget mat, ga henne fjernkontrollene og døste til 9-10.

Mini har streng beskjed om at før 09 får hun ikke lov å komme inn til meg i helgene, med mindre det er noe som hun må si.

Haha, jeg sover i alle fall til 9 med god samvittighet i helgene :) Står opp og fikser mat til ungene (de er ikke helt trygge å slippe løs på kjøkkenet ennå), slår på TV'en og går og legger meg..

Gjest Riskjeks
Skrevet (endret)

Altså, dette blir jo bare for dumt!!

Hvorfor det?

Det funker ;)

Barna mine hater f.eks å vaske håret. Men en gang i mellom må det jo gjøres. En seigmann e.l pr vask gjør det langt enklere for både mor og barn :P

Endret av Riskjeks
  • Liker 10
Skrevet

Jeg har forsikring til sønnen min også, men dette du nevner hadde dere fått dekket uansett. Barn har gratis tannbehandling, og tannskader som oppstår i barndomen dekkes livet ut.

Anonym poster: 0c3d3154ad2cc32e802ce170aad081e0

Her som vi bor er den offentlige tannhelsa ganske dårlig. Vi oppsøkte de da uhellet var ute, og løsningen til den tannlegen var å trekke ut de løse tennene, og bruke plastikktenner til hun ble gammel nok til å sette på stift.

Er glad vi ikke gjorde det, men at vi heller kontaktet privat tannlege og han igjen henviste videre til spesialist. Gikk helt greit å fikse tennene. Det var den private tannlegen som sa at vi burde høre med forsikringselskapet om de dekket det at vi gikk privat, og det gjorde de.

• Liker 2
Gjest Riskjeks
Skrevet

Her som vi bor er den offentlige tannhelsa ganske dårlig. Vi oppsøkte de da uhellet var ute, og løsningen til den tannlegen var å trekke ut de løse tennene, og bruke plastikktenner til hun ble gammel nok til å sette på stift.

Er glad vi ikke gjorde det, men at vi heller kontaktet privat tannlege og han igjen henviste videre til spesialist. Gikk helt greit å fikse tennene. Det var den private tannlegen som sa at vi burde høre med forsikringselskapet om de dekket det at vi gikk privat, og det gjorde de.

Men slik skal det jo ikke være...

• Liker 2
Skrevet

Men slik skal det jo ikke være...

Det er dessverre slik mange plasser. Her er det mangel på tannleger i det offentlige, unger må gå 2-3 år mellom hver kontroll. Venninna mi si datter fikk påvist et ganske stort hull i oktober, neste uke har hun fått time til å borre det.

Vi begynte for noen år siden å ta med jentene til årlig sjekk hos den tannlegen vi går til, så betaler jeg heller de 695kr det koster.

(avsporing, jeg vet!)

• Liker 1
Skrevet

Moren min brukte forresten å få broren min og meg til å leke frisør og "fotlege" med henne da vi var små. Hun var nok litt trøtt og sliten, så hun la seg på sofaen mens vi var opptatt med å dille med håret hennes, file tånegler og massere inn føttene hennes med fotkrem.

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Det er dessverre slik mange plasser. Her er det mangel på tannleger i det offentlige, unger må gå 2-3 år mellom hver kontroll. Venninna mi si datter fikk påvist et ganske stort hull i oktober, neste uke har hun fått time til å borre det.

Vi begynte for noen år siden å ta med jentene til årlig sjekk hos den tannlegen vi går til, så betaler jeg heller de 695kr det koster.

(avsporing, jeg vet!)

Ønsker ikke å avspore men må bare si at å gå 2-3 år mellom hver kontroll hadde aldri jeg godtatt.

• Liker 2
Skrevet

Ønsker ikke å avspore men må bare si at å gå 2-3 år mellom hver kontroll hadde aldri jeg godtatt.

Ikke så mye vi kunne gjøre med det. Fikk bare beskjed om at siden barna mine ikke hadde hull så kom de lengre ned på listen. Så derfor valgte vi å gå privat i stedet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

(avsporing, jeg vet!)

Normal privat tannlegebruk dekkes ikke av forsikring uansett.

Skrevet

Normal privat tannlegebruk dekkes ikke av forsikring uansett.

Det har jeg heller ikke skrevet. Jeg skriver at vi fikk dekket tannskaden til ene jenta privat, da det offentlige ville trekke tennene helt ut og ertstatte med plast til hun ble gammel nok til å sette tennene på stift.

Den årlige sjekken betaler vi av egen lomme, da vi ikke er interessert i å vente 2-3 år på rutinesjekk hos det offentlige.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg heller ikke skrevet. Jeg skriver at vi fikk dekket tannskaden til ene jenta privat, da det offentlige ville trekke tennene helt ut og ertstatte med plast til hun ble gammel nok til å sette tennene på stift.

Den årlige sjekken betaler vi av egen lomme, da vi ikke er interessert i å vente 2-3 år på rutinesjekk hos det offentlige.

Vil oppfordre til å lage en egen tråd om dette for har her på følelsen at mange, liksom meg, har mye på hjertet vedrørende dette.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Av og til når jeg ikke gidder å lese eventyr for barna, lyver jeg og sier at klokken er mer enn den er og at det da ikke blir eventyr i kveld siden de kom seg så sent i seng.. :lur:

Anonym poster: decab80d70c75c34f943ab6c4ca12e86

• Liker 7
Gjest Marmot
Skrevet

Hvorfor kan dere ikke heller bare si at dere ikke orker? Jeg leser stort sett for sønnen min hver kveld, men noen dager orker jeg ikke, og da forteller jeg ham det. Minner om at vi må ta hensyn til hverandre i familien og bla bla bla. Føler meg kjip, men egentlig tror jeg det bare er nyttig lærdom.

• Liker 11
Skrevet

Ene jenta hadde en periode der hun var umulig å få til sengs. Standart var at hun var tørst, hun måtte tisse.....gjentatte ganger i et par timer. Da hun forsto at hun ikke kom noen vei med meg, så fant hun ut at det var for lyst på soverommet til at hun kunne sove (aldri hørt den før, hun hadde ganske mørke gardiner og). Da rant begeret mitt over og jeg hentet et tykt pledd, spiker og hammer, og spikret teppet foran vinduet........

Alle pedagogiske tanker og rasjonalitet var da fullstendig borte.....

(men hun ble stille, skjønte nok at hun hadde tøyd strikken min litt vel mye..)

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan dere ikke heller bare si at dere ikke orker? Jeg leser stort sett for sønnen min hver kveld, men noen dager orker jeg ikke, og da forteller jeg ham det. Minner om at vi må ta hensyn til hverandre i familien og bla bla bla. Føler meg kjip, men egentlig tror jeg det bare er nyttig lærdom.

Fordi jeg heller tar den lettvinte løsningen å skylder på noe annet enn at jeg ikke gidder. Derfor passer denne "tråden for ikke-perfekte foreldre" meg..

Anonym poster: decab80d70c75c34f943ab6c4ca12e86

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...