Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest pærecider
Skrevet

Beklager, ser jeg har sitert feil innlegg... Det var selvfølgelig ikke ment til pærecider, men dette innlegget pærecider selv siterte :-) :

"En ting jeg gjerne skulle visst litt mer om, hvilke konkrete 'diagnoser' er det som er grunn til at flere i denne tråden er uføre? Er det fysisk? Psykisk?"

Beklager.

Anonym poster: aef322fdc2c0b406846149bda91c7cbc

No problem :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror du har misforstått hvem som er hvem, les de andre svarene mine i denne tråden, så ser du hvor jeg står. Det er verken meg eller andre i denne tråden som skal godkjenne noe som helst. Kun din lege og NAV.

Neida jeg misforstod ikke. Jeg bare trodde at hele innlegget ble sitert da jeg klikket "svar", men så kom bare ditt innlegg med så jeg i etterkant.

Skrevet

Jepp, jeg er også et bevis på at jeg er en notorisk trygdesnylter, jeg jobber to dager i uka fordi jeg ikke kan jobbe hver dag, og skal reise langt utenlands snart. :ironi:

Hvis du kan drive å reise, så er du frisk nok til å jobbe fullt. Jeg kunne også tenkt meg å reise når jeg selv hadde lyst, men det kan jeg ikke. Og jeg ser at det er mange som støtter slike som meg her på KG. Jeg vil tross alt ikke snylte på samfunnet, og andre skal ikke betale for meg. Jeg har riktignok betalt skatt i 30 år, men de kronene har gått til barneskoler i bydelen, derfor har jeg ikke rett på trygd. Har snakket med NAV, og de skal si fra når skattekronene mine går til trygd.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du kan drive å reise, så er du frisk nok til å jobbe fullt. Jeg kunne også tenkt meg å reise når jeg selv hadde lyst, men det kan jeg ikke. Og jeg ser at det er mange som støtter slike som meg her på KG. Jeg vil tross alt ikke snylte på samfunnet, og andre skal ikke betale for meg. Jeg har riktignok betalt skatt i 30 år, men de kronene har gått til barneskoler i bydelen, derfor har jeg ikke rett på trygd. Har snakket med NAV, og de skal si fra når skattekronene mine går til trygd.

Mener du helt ærlig dette du nå sier? At folk som ikke kan jobbe mer enn 2 dager i uken heller ikke skulle kunne klare å reise? Seriøst?? For det høres utrolig naivt ut. Tenker du da på de som er uføre eller mottar noe fra NAV overhode?

For det betyr jo i praksis at en kreftpasient ikke skal få mulighet til å ta en etterlengtet ferie for eksempel.

Som jeg har skrevet over så har jeg inne en søknad om delvis ufør. Jeg har også mottatt støtte fra NAV de siste tre årene. Jeg kommer nok aldri dessverre tilbake i full jobb etter et hjerneslag og hjerteinfarkt. Og din mening er altså at jeg heller aldri mer i mitt liv skal få reise på ferie uten å bli stemplet snylter av deg?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mener du helt ærlig dette du nå sier? At folk som ikke kan jobbe mer enn 2 dager i uken heller ikke skulle kunne klare å reise? Seriøst?? For det høres utrolig naivt ut. Tenker du da på de som er uføre eller mottar noe fra NAV overhode?

For det betyr jo i praksis at en kreftpasient ikke skal få mulighet til å ta en etterlengtet ferie for eksempel.

Som jeg har skrevet over så har jeg inne en søknad om delvis ufør. Jeg har også mottatt støtte fra NAV de siste tre årene. Jeg kommer nok aldri dessverre tilbake i full jobb etter et hjerneslag og hjerteinfarkt. Og din mening er altså at jeg heller aldri mer i mitt liv skal få reise på ferie uten å bli stemplet snylter av deg?

Er du virkelig så treg? :murvegg:

Har du ikke lest hva Havbris skriver tidligere i tråden?

Anonym poster: f37b1d5a0e918a58fe382478aba8db3f

Gjest pærecider
Skrevet

Jeg skal sende deg en redegjørelse med kopier av kvitteringer for hver eneste krone som jeg har brukt i Kina, samt dokumenteringer av medisinforbruk og foto av meg i hotellsenga etter et par timers tusling i Hong Kongs gater. Så får du en fortløpende oppdatering på hva jeg bruker skattepengene dine på. Skal si fra til NAV og ligningskontoret om at skattepengene fra spesifikt Havbris skal gå til Pæreciders fornøyelser i Kina. Gjør det ikke deg glad at du kan finansiere mine utskeielser, og samtidig gjøre meg glad? Og så får du en billig plastsuvenir, en smakfull statue av Mao som bevis for din gavmildhet.

AnonymBruker
Skrevet

Hun er ironisk :) Hun skriver slik en del her skriver, at hallo... kan du puste og blunke med øynene, så kan du vel jobbe fulltid.

Anonym poster: 47eedc22527fc266ffc3d90526846277

AnonymBruker
Skrevet

Er du virkelig så treg? :murvegg:

Har du ikke lest hva Havbris skriver tidligere i tråden?

Nei jeg er ikke spesielt treg. Jeg har ikke lest hele tråden og svarer på innlegget Havbris her skriver, og som for meg fremstår som et generelt argument fra hennes side.

• Liker 1
Gjest pærecider
Skrevet

Hehe, Havbris og jeg driver og tuller her. Denne tråden trenger litt humor også;)

Skrevet

Jeg beklager at du ikke så ironiflaggene på tidligere innlegg. Les det jeg skrev på nytt, så ser du hvor jeg står.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du kan drive å reise, så er du frisk nok til å jobbe fullt.

:hakeslepp: Jeg har også reist selv om jeg får AAP, og min saksbehandler ønsket meg god tur, både da jeg ikke jobbet og da jeg jobbet 50%. Det er et meget svart/hvitt bilde av verden du har. Jeg mener nå at både for meg og for samfunnet er det bedre om jeg fikk bli ganske frisk ved å ikke jobbe, så jobbe en stund 50% før jeg går tilbake til full jobb, enn at jeg skulle presse meg til å jobbe 100% fordi jeg klarte å sitte noen timer på et fly. Ved 100% stilling ville jeg blitt sykere og endt opp på trygd til slutt. Da vil jeg heller bruke litt tid på å bli frisk og kunne være yrkesaktiv i 35 år til. Og det vil staten også, siden AAP fins.

Nå jobber jeg forøvrig uten å få en krone mer for det enn jeg hadde fått om jeg bare satt hjemme, som mange virker som tror er folks mål. Det er mange som jobber gratis fordi de så gjerne vil jobbe.

Anonym poster: fb143b43c7a41ec57621e9158cb97464

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

:hakeslepp: Jeg har også reist selv om jeg får AAP, og min saksbehandler ønsket meg god tur, både da jeg ikke jobbet og da jeg jobbet 50%. Det er et meget svart/hvitt bilde av verden du har. Jeg mener nå at både for meg og for samfunnet er det bedre om jeg fikk bli ganske frisk ved å ikke jobbe, så jobbe en stund 50% før jeg går tilbake til full jobb, enn at jeg skulle presse meg til å jobbe 100% fordi jeg klarte å sitte noen timer på et fly. Ved 100% stilling ville jeg blitt sykere og endt opp på trygd til slutt. Da vil jeg heller bruke litt tid på å bli frisk og kunne være yrkesaktiv i 35 år til. Og det vil staten også, siden AAP fins.

Nå jobber jeg forøvrig uten å få en krone mer for det enn jeg hadde fått om jeg bare satt hjemme, som mange virker som tror er folks mål. Det er mange som jobber gratis fordi de så gjerne vil jobbe.

Jeg ser nå at dere spøkte. Ikke godt å vite, siden mange faktisk mener slike ting.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg er ikke spesielt treg. Jeg har ikke lest hele tråden og svarer på innlegget Havbris her skriver, og som for meg fremstår som et generelt argument fra hennes side.

Litt teit å delta aktivt i tråden om du ikke leser hva folk skriver.

Skrevet

Alt jeg har skrevet her er skrevet med IRONI. Jeg gir meg nå, og jeg beklager at jeg har tråkket noen på tærne her, jeg har virkelig sporet av.

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, Havbris og jeg driver og tuller her. Denne tråden trenger litt humor også ;)

Godt å høre. Ikke like lett å se forskjellene med så mange type innlegg som her skrevet og som faktisk er seriøst ment.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange av oss som jobber hver dag har faktisk mye å slite med i hverdagen og kunne glatt fått sykemelding om vi hadde lagt fram alt for en lege.

Jeg har mistet begge mine foreldre i ung alder, datteren min ble narkoman, mannen min ble tatt for underslag og var utro mot meg, jeg har slitt psykisk med angst - men har bitt tennene sammen og gått på jobb hver dag selvom jeg har ligget våken halve nettene og grått.

Idag er jeg en oppegående kvinne som faktisk er tomt og glad for alt jeg har kommet gjennom .... uten sykemelding og medisiner.

Er sikker på at mange flere kunne gjort det samme.

Anonym poster: a2861a5286f22cc2f03296dad22cde73

• Liker 1
Gjest lille my
Skrevet

Jeg har gått på aap i flere år grunnet PTSD, med omskolering. Underveis i studiet utviklet jeg MS. Jeg er de fleste dagene ikke synlig syk, men presser jeg meg for langt, blir det meget synlig. All min tid bruker jeg på å balansere for å fungere best mulig og ha minst mulig funksjonsutfall. Jeg trener jevnlig for både å opprettholde min styrke i kroppen mtp MSèn, samt for å ta vare på min sårbare psykiske helse.Jeg sørger for at jeg til enhver tid får nok søvn, har et fornuftig kosthold og minimerer stress i min hverdag. For mange kan det nok se ut som at jeg kunne forsøkt i større grad å være i arbeid etter endt utdanning, da jeg alltid ser velstelt ut og er blid og fornøyd i sosiale sammenhenger (fordi jeg har tatt en hel del forhåndsregler). Når jeg ikke har krefter overhodet, sliter med å opprettholde ADL-funksjoner, ikke klarer å fungere i en samtale osv, ja da holder jeg meg langt unna folk.

Jeg håper virkelig ikke at mine omgivelser går rundt med meninger om hvorvidt jeg er syk nok til å være hjemme, eller er misunnelig. For realiteten er at jeg taper 20 000 kr i mnd, på bare å "være hjemme". Det er minimalt givende hverken på det mentale plan eller det økonomiske plan, å leve slik jeg gjør og slik som min situasjon ble. La meg i det minste da få lov å se fresh ut og ha krefter til hyggelig ting i ny og ne, uten å bli satt under tvil, på hvorvidt jeg er syk nok. Mest av alt er det bare trist. Det var definitivt ikke dette som var min drøm.

AnonymBruker
Skrevet

Mange av oss som jobber hver dag har faktisk mye å slite med i hverdagen og kunne glatt fått sykemelding om vi hadde lagt fram alt for en lege.

Jeg har mistet begge mine foreldre i ung alder, datteren min ble narkoman, mannen min ble tatt for underslag og var utro mot meg, jeg har slitt psykisk med angst - men har bitt tennene sammen og gått på jobb hver dag selvom jeg har ligget våken halve nettene og grått.

Idag er jeg en oppegående kvinne som faktisk er tomt og glad for alt jeg har kommet gjennom .... uten sykemelding og medisiner.

Er sikker på at mange flere kunne gjort det samme.

Stolt og glad, mente jeg - selvom jeg har levd i et sant helvete de siste 20 årene.

Gjest Gjest
Skrevet

Alt jeg har skrevet her er skrevet med IRONI. Jeg gir meg nå, og jeg beklager at jeg har tråkket noen på tærne her, jeg har virkelig sporet av.

Nå har jeg bare skummet litt, orker ikke å lese gjennom alle innleggene tidligere. Men du har en 100 % ufør venninne som har samme lidelse i omtrent samme grad som deg, og likevel tar du så lett på det? Synes du virkelig ikke det er bittert at hun ikke jobber mens du jobber fullt?

Gjest pærecider
Skrevet

Stolt og glad, mente jeg - selvom jeg har levd i et sant helvete de siste 20 årene.

Som jeg og et par andre har nevnt tidligere i tråden, mange har lett for å synse og mene ting om andres situasjon ut i fra eget ståsted uten å ha fullt innsyn i deres liv/situasjon. Det er sikkert noen som kunne klart å jobbe mere, men det er virkelig ikke opp til oss å avgjøre hvem som er hvem. Så det er sagt, kudos og respekt til deg for at du klarte deg så bra, men det er også mange som ikke klarer det så bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...