AnonymBruker Skrevet 21. mars 2013 #441 Skrevet 21. mars 2013 Trenger råd for ikke å bli sosialt isolert. Derfor jeg vurderer å flytte hjem. Samt hvordan løse problemet med dårligere råd og ikke ha mulighet til å ordne opp i ting selv. Det er belastende å ikke kunne ta tak i ting man egentlig må ta tak i. Vinteren er spesielt vanskelig også, får ikke godt tur etc som hjelper veldig på en monoton tilværelse. Skriver litt detaljert søik at folk kan få en innsikt av at det er ingen ferie å være hjemme. Ville kjøpt en egen leilighet. Anonym poster: f37b1d5a0e918a58fe382478aba8db3f 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2013 #442 Skrevet 21. mars 2013 Dessuten vil jenter/kvinner ha menn som tar vare på de. Som mann ser jeg et problem med det å treffe noen nye. Kanskje prøve å treffe en ufør i samme situasjon økonomisk og helsemessig. Slett ikke alle som ønsker noen til å ta vare på dem. Jeg ønsker å ta vare på meg selv, og motta kjærlighet fra partneren. Anonym poster: 0b68951c2496d9a8cf1f4b9e8fa65881 1
Gjest vye Skrevet 21. mars 2013 #443 Skrevet 21. mars 2013 Tenk å være misunnelig på å være syk. Er selv kronisk syk og akkurat blitt ufør. Aner ikke hvordan jeg skal innrette meg. Samboer har estemt seg for å forlate meg, ( nå som ung ufør endelig er på plass.) eventelt selge hus ( blir for mye for meg selv om jeg kanskje kunne tatt over). Pga dårlig fysisk helse vet jeg ikke hva jeg skal gjøre? Flytte hjem til foreldre? Kjøpe eget, har problemer med å gjøre de store tingene, innkjøp etc. Saken er den at jeg har 19 000 netto i mnd, samt en forsikringsutbetaling og sparte midler på ca. 1 mill. Aner ikke om jeg skal satse på leilighet, flytte hjem. Dessuten vil jenter/kvinner ha menn som tar vare på de. Som mann ser jeg et problem med det å treffe noen nye. Kanskje prøve å treffe en ufør i samme situasjon økonomisk og helsemessig. Selv får jeg ikke reist noe særlig pga av sykdom og føler også jeg er mer til besvær for folk. Nå blir problemet mitt å innrette meg som singel med mine problemer. Noen råd til min situasjon? du får kontakte tv2 og be om hjelp til å finne kjærligheten
Anoia Skrevet 22. mars 2013 #444 Skrevet 22. mars 2013 Trenger råd for ikke å bli sosialt isolert. Derfor jeg vurderer å flytte hjem. Samt hvordan løse problemet med dårligere råd og ikke ha mulighet til å ordne opp i ting selv. Det er belastende å ikke kunne ta tak i ting man egentlig må ta tak i. Vinteren er spesielt vanskelig også, får ikke godt tur etc som hjelper veldig på en monoton tilværelse. Skriver litt detaljert søik at folk kan få en innsikt av at det er ingen ferie å være hjemme. Hvis jeg var deg så ville jeg skaffet meg en lettstelt og veldig sentral leilighet. Det er lettere å være sosial om du bor et sted der det er fort gjort å komme seg ut og hjem igjen + enkelt for folk å bare stikke innom på kortere besøk. I tillegg er det kortere vei til butikker osv. For meg ville det helt klart vært verdt dårligere økonomi. 2
Pringle Skrevet 22. mars 2013 #445 Skrevet 22. mars 2013 Hvis jeg var deg så ville jeg skaffet meg en lettstelt og veldig sentral leilighet. Det er lettere å være sosial om du bor et sted der det er fort gjort å komme seg ut og hjem igjen + enkelt for folk å bare stikke innom på kortere besøk. I tillegg er det kortere vei til butikker osv. For meg ville det helt klart vært verdt dårligere økonomi. Enig, nettopp fordi jeg er enslig har jeg satset på mindre men sentral leilighet som gir akkurat disse fordelene (i tillegg til at jeg foretrekker gamle bymiljøer framfor nye og synes det er koselig og trivelig og stas å bo i bykjernen).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå