Gå til innhold

Når man er ute å flyr. Hva synes du er irriterende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil du bli klappet for eller ikke? Nå er du vanskelig her synes jeg :fnise:

Nei jeg ser helst at alle forholder seg rolige jeg. Også på fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke fordi det er så overraskende at pilotene klarte jobben sin at folk klapper. Det er vel mer en hyggelig gest, et lite "takk for turen". Jeg klapper ikke selv, men synes det hyggelig at noen gjør det. Det er i hvert fall ikke flaut.

Det er heller ikke overraskende at skuespillerne kom seg gjennom stykket uten å glemme replikkene sine, eller at universitetsprofessoren klarer å holde en forelesning i elementær biologi for førsteårsstudentene. Likevel får de applaus etter endt dyst.

Flypersonalet står jo ved utgangen og venter på ros. Er bare å si det da. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Idioter som ikke lukker vinduet når jeg spør pent om de kan når jeg kjenner jeg får migrene (noe som skjer hver gang pga sutrende unger)
  • Folk som okker og stønner over at jeg lukker vinduet når det kommer sol inn i flyet. Jeg bestiller vindusplass for å ha den muligheten dersom jeg skal sove/får migrene, og ønsker å kunne lukke den.

Hvorfor skaffer du deg ikke en øyemaske/sovemaske, så slipper du å få det sterke lyset, pluss at du slipper å irritere andre?

Anonym poster: 8d8288756a683d3836e15a0942d79086

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det finnes flere av oss. Det burde ikke være mulig å legge ned setet, siden man både kan få mat og drikke over seg og det blir mikroskopisk plass. Jeg vil ikke ødelegge turen for passasjeren bak for å skaffe meg selv noen cm ekstra plass. "Bare legg ned setet du også da", sier folk, men et sted stopper det, Nemlig bakerst i flyet, der man ikke kan legge ned setet. Den ekstra komforten man får ved å legge ned setet kan uansett ikke sammenlignes med ulempen man påfører medpassasjeren. Det bekreftes av det store antallet passasjerer som glemmer at de i det hele tatt har lagt ned setet, og må minnes på det av flyvertinnen før landing.

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

Anbefaler dere å fly med ryanair, der går det ikke an å legge ned setet!

Anonym poster: 8d8288756a683d3836e15a0942d79086

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkerhetskontrollen er helt ufattelig irriterende.

Før kunne jeg komme 15 minutter før flyet gikk og spasere rett ombord med elektronisk billett. Nå er det kaos og panikk, helt koko. Akkurat som om sikkerhetssjekken gjør noen forskjell. De tullingene de prøver å beskytte oss mot finner jo bare andre ting å gjøre. Skulle ønske folk var mindre redde, folk flest dør ikke i terror-aksjoner. Alt de nekter oss å ta ombord, bortsett fra bomber og granater, finnes på flyet allerede. Bare tull hele greia.

Jeg lurer på hvor mange timer jeg har kastet bort på det tullet. Jeg reiser mye og begynner å bli ufattelig lei av frykt-regime vi lever under.

De som er villige til å ofre frihet for trygghet fortjener ingen av delene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klagde på dem med for mye håndbagasje tidligere i tråden. Det er ikke deg med en veske og en kamerabag som irriterer meg. Det er de som i tillegg til vesken og kamerabagen har med seg trillekoffert, ryggsekk, dyne og pute og tre handleposer. Tro det eller ei, men det er mange av dem.

Det så jeg, og det er jeg enig i!! :)

Det ser jeg virkelig ikke poenget med, ikke er det lov å ha med seg så mye heller!

Det er lov å ha med ett kolli håndbagasje + en av dameveske, pc-veske og etc. (Kameraveske går vel under her om den er stor). Poser kjøpt i tax free virker det ikke som om noen bryr seg om.

aha, takk! :)

Men nå måtte jeg sjekke :fnise:

Som dere kan se på tickeren skal jeg snart ut på tur igjen, og flyr med Finnair, så dermed måtte jeg inn på siden dems og sjekke nå ;)

Og der står følgende;

  • Hvis du reiser med en Business- eller Business Saver-billett, eller hvis du er Finnair Plus Platinum-, Gold-, Silver- eller Finnair Club-medlem: to kolli med en vekt på maksimalt 10 kg totalt, som består av én veske med maksimale ytre mål på 56 x 45 x 25 cm, og én stresskoffert eller bærbar PC.
  • I andre tilfeller: ett kolli med en vekt på maksimalt 8 kg og maksimale ytre mål på 56 x 45 x 25

Så sånn egentlig har jeg vel bare lov til å ha med en ting, men jeg har som nevnt hatt med meg veske og kamerabag før, og ingen har sagt noen ting.

Veska er passe stor,høyden er vel som låret mitt omtrent i lengde..

Og kamerabagen er litt stor, firkanta. Så ja.. Men da regner jeg med det går bra uansett ;) Tenkte jeg bare måtte høre med dere her inne :)

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det så jeg, og det er jeg enig i!! :)

Det ser jeg virkelig ikke poenget med, ikke er det lov å ha med seg så mye heller!

aha, takk! :)

Men nå måtte jeg sjekke :fnise:

Som dere kan se på tickeren skal jeg snart ut på tur igjen, og flyr med Finnair, så dermed måtte jeg inn på siden dems og sjekke nå ;)

Og der står følgende;

  • Hvis du reiser med en Business- eller Business Saver-billett, eller hvis du er Finnair Plus Platinum-, Gold-, Silver- eller Finnair Club-medlem: to kolli med en vekt på maksimalt 10 kg totalt, som består av én veske med maksimale ytre mål på 56 x 45 x 25 cm, og én stresskoffert eller bærbar PC.
  • I andre tilfeller: ett kolli med en vekt på maksimalt 8 kg og maksimale ytre mål på 56 x 45 x 25

Så sånn egentlig har jeg vel bare lov til å ha med en ting, men jeg har som nevnt hatt med meg veske og kamerabag før, og ingen har sagt noen ting.

Veska er passe stor,høyden er vel som låret mitt omtrent i lengde.. :ler:

Og kamerabagen er litt stor, firkanta. Så ja.. Men da regner jeg med det går bra uansett ;) Tenkte jeg bare måtte høre med dere her inne :)

Som en annen rettet meg på er det selvsagt forskjellig fra flyselskap til selskap (eller kanskje de har felles regler innenfor de forskjellige samarbeidsalliansene?). Så du får jo sjekke slik du har gjort. Men jeg tviler på at noen nekter deg ta med veske i tillegg til en større enhet inn i kabinen uansett. Så lenge det er et "skikkelig" selskap som Finnair.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuntzilla

Irriterer meg over det meste som er skrevet her, jeg prøver faktisk alltid å være påpasselig med å være uthvilt og holde blodsukkeret oppe når jeg skal fly for jeg kan få så kort lunte at ALT går meg på nervene.

Det verste for meg må være at noen folk er så ineffektive under boarding.

Dersom det ikke er inngang bak på flyet så er det jo vanlig at de som sitter bakerst blir bedt om å gå på først, men det ender jo uanfaensett med at det blir en propp på rad 4 fordi alle de som kjempet seg først på flyet sitter langt foran. Jeg skjønner ikke hva sånne tenker med engang, i hastverket sitt så gjør de jo bare at alt går treigere. Har A-L-D-R-I opplevd å boarde flyet tidlig som en av de "bakerste rekke"-folka og faktisk kunne spankulere gjennom første halvdel av flyet uten hindringer.

Noen folk står også i midtgangen og skikkelig breier seg og loker og roter i sekken og diskuterer med kona om hva som skal opp i hylla og ikke, imens det danner seg en kø bak dem. Folk tror liksom de er i mål når de har entret flyet, da er det bare å ta alt med knusende ro. De klarer ikke å begripe at sosingen deres medfører at det fremdeles står folk i kø utenfor flyet, ei heller at flyet er på en streng timeplan når det gjelder takeoff og at om ikke alle passasjerer setter ned den dvaske ræva si i setet fortest mulig så kan hele flyet bli forsinket. Det er faktisk mulig å åpne håndbagasjelukene etter takeoff og lete etter kryssordbladet ditt!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

You'd be surprised. Personlig blir jeg like flau på deres vegne hver eneste gang. Er det så overraskende at pilotene klarte å fly flyet dit det skulle uten å drepe noen, liksom? What a compliment.. :klo:

Ryanair vinner tror jeg, de kjører fanfare over høyttaleranlegget ved landing når de holder rutetiden. Ble lettere flau da jeg fløy til Krakow i sommer - først kom fanfaren, deretter den gledelige meldingen om at vi var i rute og til slutt applausen.

Og folk spør meg i fullt alvor hvorfor jeg ikke liker Ryanair :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryanair vinner tror jeg, de kjører fanfare over høyttaleranlegget ved landing når de holder rutetiden. Ble lettere flau da jeg fløy til Krakow i sommer - først kom fanfaren, deretter den gledelige meldingen om at vi var i rute og til slutt applausen.

Og folk spør meg i fullt alvor hvorfor jeg ikke liker Ryanair :fnise:

Hahah, seriøst?! Da hadde jeg brytt ut i et hysterisk latteranfall, tror jeg.. :fnise:

"Thank you for flying with Ryanair, this is your captain speaking - WE ALL SURVIVED AND WE ARRIVED AT THE CORRECT DESTINATION, tamtararadadadaaaaaaaa!" :skratte:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazycatlady

Jeg blir irritert av folk som klager på at jeg seteryggen ned, ellers så bryr jeg meg veldig lite om personen foran meg tar setet ned. Skjønner ikke hvorfor det skal irritere andre heller, er en grunn til at den funksjonen finnes der. -_-

Da tenker ikke du mye over at den bak deg kanskje er en høy person som allerede har dårlig nok plass, folk som har små barn eller andre årsaker. Alle skal faktisk sitte i x antall timer på flyet og trangt er det uansett hvem man er.

Jeg skjønner ikke hvorfor setene har den funksjonen på trange fly.

Så jeg syns det er egoistisk å bare slenge setet ned uten å spørre den bak om det er ok, og det er ingen til dags dato som har spurt om det er ok og alle har blitt sure når jeg har spurt pent om de kan ta opp seteryggen igjen.

Det skader ikke å tenke at ingen på flyet sitter behagelig så hvorfor gjøre turen enda mer ubehagelig for den bak deg?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det å vandre rundt i fly. Mulig det er irriterende, men på lengre flyturer må jeg gå litt frem og tilbake. Jeg får vanvittig vondt i kroppen av å sitte stille så lenge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel faktisk anbefalt å bevege seg noe når en flyr. Sitte i ro er jo ikke akkurat kjempesunt i utgangspunktet (om vi skal tro diverse mediaoppslag).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazycatlady

Dere som er sånne som lener tilbake setet: er dere klar over hvor trangt det blir for de som sitter bak(spesielt på et trangt sas-fly!)? Det blir forbanna trangt, og ikke minst klaustrofobisk! Jeg får seriøst helt noia jeg når folk lener setet sitt bakover sånn at de omtrent har hodet i fanget mitt. Jeg når ikke tak i veska mi på gulvet en gang, og jeg sitter bom fast. Det er skikkelig ekkelt, spesielt om man må sitte sånn i 4 timer!

Jeg har reist med fly jevnt og trutt i mange, mange år, både innenlands og utenlands og jeg har ALDRI så mye som beveget setet mitt en cm bakover heller! Finnes det flere av oss?

Jeg synes det er skikkelig ufint og hensynsløst.

Jeg har heller aldri gjort det på fly. Syns det er utrolig unødvendig og hater det når andre gjør det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Idioter som ikke lukker vinduet når jeg spør pent om de kan når jeg kjenner jeg får migrene (noe som skjer hver gang pga sutrende unger)
  • Folk som okker og stønner over at jeg lukker vinduet når det kommer sol inn i flyet. Jeg bestiller vindusplass for å ha den muligheten dersom jeg skal sove/får migrene, og ønsker å kunne lukke den.

Hvorfor skaffer du deg ikke en øyemaske/sovemaske, så slipper du å få det sterke lyset, pluss at du slipper å irritere andre?

Anonym poster: 8d8288756a683d3836e15a0942d79086

Fordi det gjør vondt å ha noe stramt rundt hodet når jeg får migrene. Jeg bestiller det setet av en grunn, og vet du hva? Da benytter jeg muligheten til å lukke vinduet dersom jeg ønsker det. Skulle de ved midtgangen ha et problem med det får de si i fra til meg (min samboer sitter som regel ved siden av meg og har ikke noen problemer med at jeg lukker igjen når det kommer sol). Dessuten er jeg lysømfintlig uavhengig av migrene, men sola kan få meg til å få migrene. Den som har bestilt vindusplass bestemmer over om vinduet skal være lukket for sol eller ikke. Dersom noen har noen problemer med det får de bestille seg vindusplass. Om jeg irriterer andre bryr jeg meg faktisk fint lite om, da burde de bestilt det setet selv.

Bortsett fra det (som er av helsemessige grunner som regel) prøver jeg å komme meg raskt gjennom sikkerhetskontrollen, sjekker om jeg kan ta ned setet før jeg gjør det og prøver å være vennlig og høflig mot andre på fly. At jeg kan irritere meg over andre, selvsagt, men er jo ikke alltid jeg lar det vise ikke sant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi det gjør vondt å ha noe stramt rundt hodet når jeg får migrene. Jeg bestiller det setet av en grunn, og vet du hva? Da benytter jeg muligheten til å lukke vinduet dersom jeg ønsker det. Skulle de ved midtgangen ha et problem med det får de si i fra til meg (min samboer sitter som regel ved siden av meg og har ikke noen problemer med at jeg lukker igjen når det kommer sol). Dessuten er jeg lysømfintlig uavhengig av migrene, men sola kan få meg til å få migrene. Den som har bestilt vindusplass bestemmer over om vinduet skal være lukket for sol eller ikke. Dersom noen har noen problemer med det får de bestille seg vindusplass. Om jeg irriterer andre bryr jeg meg faktisk fint lite om, da burde de bestilt det setet selv.

Bortsett fra det (som er av helsemessige grunner som regel) prøver jeg å komme meg raskt gjennom sikkerhetskontrollen, sjekker om jeg kan ta ned setet før jeg gjør det og prøver å være vennlig og høflig mot andre på fly. At jeg kan irritere meg over andre, selvsagt, men er jo ikke alltid jeg lar det vise ikke sant.

Uenig. Jeg syns ikke den som ofte tilfeldigvis sitter ved vinduet ene og alene skal bestemme over vinduet. Jeg bestemmer ikke over midtgangen selv om jeg ofte bestiller plass der fordi jeg liker det best.

Men jeg skjønner problemet ditt, og det må da være mulig å bytte på om det er veldig viktig for noen å ha den oppe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar seteryggen min forsiktig opp og ned akkurat som det passer meg! (Selvfølgelig oppe under måltider, og nede kanskje 1/3 av flyturen.)

Hadde faktisk blitt veldig paff om folk skulle begynne å bestemme over min seterygg! Da får dere heller sende en klage til flyselskapet over "teit" funksjon, og i mellomtiden betale for et sete med bedre plass.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde en 3 timer flytur en gang hvor den uoppdragne dritungen bak meg konstant sparket meg i setet. Til slutt snudde jeg meg mot ungen, og så hyggelig som jeg kunne sa jeg "lille venn, vær så snill å slutt å spark i setet, hva?". Og da klikket moren "HERREGUD han er jo BARE 7 år, hva er det du tror, at du eier hele flyet, ærlig talt, jeg blir sjokkert av mennesker som deg som blablablabla". Hele flyet snudde seg og kabiansatte kom også, har ikke vært så flau som da noensinne, hadde gladelig forlatt flyet i 50000fots høyde om det gikk an å åpne døra..!

Anonym poster: 43a77b117e0a191b89c394269434a9c9

:sur:

Du burde gjort http://www.youtube.com/watch?v=NWjZpWaii9o, gjerne med mora også.

*Fagre drøm*

Anonym poster: fac5230e53c1d33c09319cd08da6c661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, seriøst?! Da hadde jeg brytt ut i et hysterisk latteranfall, tror jeg.. :fnise:

"Thank you for flying with Ryanair, this is your captain speaking - WE ALL SURVIVED AND WE ARRIVED AT THE CORRECT DESTINATION, tamtararadadadaaaaaaaa!" :skratte:

Verste av alt er at det var ikke så himla langt unna det som ble sagt :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...