Gå til innhold

Når man er ute å flyr. Hva synes du er irriterende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har selv opplevd at ryggen min fikk seg en skikkelig knekk og ødela nesten hele ferien når en røsket tak i setet mitt, så jeg er veldig forsiktig selv når jeg må bruke setet til hjelp. Om jeg ikke klarer å gjøre det forsiktig nok, så sier jeg ifra til personen foran at jeg dessverre må bruke setet deres til hjelp.

Man kommer langt ved å være litt hyggelig mot andre. Mulig de tenker stygge tanker, men har iallefall utad vært hyggelige tilbake

Jeg ville selvfølgelig hatt full forståelse dersom en person var nødt til å bruke setet til å reise seg, og advarte meg om det først :) Som du sier kommer man langt med å være hyggelig.

Jeg har aldri opplevd det dessverre, og har inntrykk av at de fleste som gjør dette ikke ofrer personen foran seg en tanke.

Anonymous poster hash: 1c12b...d4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unger som slippes løs i midtgangen eller får turne i setet. Og unger som griner og skriker uten at foreldra gjør noe. Ta for faen ansvar og stropp fast kreka deres og få dem til å holde kjeft!

Også er det irriterende med kjærringer i sikkerhetskontrollen som bruker evigheter.

Folk som har ekstremt hastverk med å reise seg opp med en gang flyet stopper (det vil si nesten alle sammen) også blir da stående der i 10 minutter før dørene åpner er også litt latterlig, men irriterer meg ikke over det, det er deres problem.



Anonymous poster hash: 225db...846
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer som skriker har jeg derimot en høyere toleranse for. Det er jo ikke noe man kan gjøre så mye med,

Jo. Kan man få en bikkje til å holde kjeft så kan man få en unge til å holde kjeft.

Anonymous poster hash: 225db...846

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har forskjellig lengde på beina. Derfor kan det like godt være et problem for dem som ikke er så høye, men som har lange bein.

Anonym poster: 22e6c4ac0aeea01a34736f1ecb10696f

Det har jo mest med hvordan du sitter å gjøre. Jeg er 185 og har ingen problemer med å få plass til beina. Det er bare å stikke dem fremover under setet foran og ha liten vinkel i knærne. Sitter man med knærne i 90 graders vinkel vil man jo selvsagt få knærne i setet foran selv om man har korte bein, men hva i all verden er vitsen med å sitte slik?

Anonymous poster hash: 225db...846

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater når folk bruker ryggen på setet foran seg (som jeg sitter i) til å trekke seg selv opp i stående stilling.

Hvis du er i så dårlig form at du ikke greier å reise deg opp uten å vekke personen foran deg med et rykk i setet, bør du pelle deg på trening.

Anonymous poster hash: 1c12b...d4a

Denne er jeg uenig i. Det er såpass trangt i fly, og jeg er såpass lang og kraftig og blir ofte stiv av å sitte mer enn en time at det er nesten umulig om jeg sitter ved vinduet. Det er greit å forvente at 200kg+ personer kjøper et ekstra sete, men ikke at jeg trener spesifikt for å klare den manøveren der. Spesielt når den foran har lagt ned setet i tillegg.

Men jeg prøver å ta hensyn.

Anonymous poster hash: e6c6b...1ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da ikke SÅ vondt å få dotter i ørene?

Anonymous poster hash: d81df...244

Jo, det er det. Hadde det selv en gang når jeg fløy med forkjølelse, og det var så vondt at jeg trodde jeg skulle svime av.

Så når jeg et par år senere måtte fly med sønnen min og han fikk dotter i ørene var de andre passasjerenes komfort det aller siste jeg tenkte på, fordi. jeg visste hvor vondt han hadde det og konsentrerte meg om ham. Om hele flyet la meg for hat så vær så god!

Anonymous poster hash: 12ece...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fly er generelt sett en ganske jævlig måte å reise på. Er enig i svært mye av det som er nevnt her, særlig stolsparkere og bagasjebåndidioter.

Irriterer meg også over dem som på lange flyreiser (type 8-10 timer) lar vinduet stå åpent og lyset på for fullt når lyset ellers skrus av i hele flyet så folk kan få sove. Det er jaggu ikke så lett når sola står rett inn i fjeset mitt.

Endret av Aomame
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. Kan man få en bikkje til å holde kjeft så kan man få en unge til å holde kjeft.

Anonymous poster hash: 225db...846

Hvis en baby skriker trass i nyskiftet bleie, full mage og trøst, hva skal man gjøre da mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er jeg uenig i. Det er såpass trangt i fly, og jeg er såpass lang og kraftig og blir ofte stiv av å sitte mer enn en time at det er nesten umulig om jeg sitter ved vinduet. Det er greit å forvente at 200kg+ personer kjøper et ekstra sete, men ikke at jeg trener spesifikt for å klare den manøveren der. Spesielt når den foran har lagt ned setet i tillegg.

Men jeg prøver å ta hensyn.

Anonymous poster hash: e6c6b...1ee

Man trenger jo ikke å trene spesifikt for å greie å reise seg fra et sete uten å dra seg opp. En normal frisk og sunn person burde fint greie det. Og om det ikke er mulig kan man jo bruke armlenene til å støtte seg på da. Eller veggen om man sitter ved vinduet. Å rykke tak i setet foran burde uansett være unødvendig for friske personer.

Anonymous poster hash: 1c12b...d4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Hvis en baby skriker trass i nyskiftet bleie, full mage og trøst, hva skal man gjøre da mener du?

Hvis du finner løsninga, så ta patent - du kommer til å tjene deg styrtrik (uff, styrtrik blir kanskje litt feil når vi snakker om fly) :fnise:

Babyer som gråter og hyler synes jeg bare synd på, selv om det tidvis skjærer i ørene. For alt jeg vet, kan det være at de har kolikk, problemer med å utligne trykket i ørene (som faktisk er grusomt smertefullt); kanskje er babyen skremt og redd, kanskje har h*n vondt et eller annet sted. Og hvis jeg flyr ut fra storbyer, tenker jeg at kanskje har babyen vært til sykehusbehandling grunnet en eller annen fæl sykdom, og at jeg skal være glad for at jeg er sånn noenlunde frisk selv.

Men når den der omlag tre år gamle djevelungen - som tror h*n er sjef over alt og alle - setter igang et uleorkester uten sidestykke fordi h*n ikke fikk tretti poser med Kinder-sjokolade, sytten Malaco-skattekister, og tolv poser med annet snop i tax-free'en - da røyner det på selvbeherskelsen her i gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hvis det er fysisk umulig å ta fly uten å plage andre (pga at man er for stor og ikke får seter som er store nok, og dermed må bruke halve setet til sidemannen, eller at man har så lange ben at han foran får knærne langt inn i ryggen, f.eks.), så får man ta tog, ferge, eller kjøre bil. Det er ingen menneskerett å fly. Og har jeg betalt for ETT sete, så skal jeg ha ETT sete (ikke et halvt), og jeg skal kunne sitte uten å få blåmerker i ryggen pga at han bak meg er 2,3 meter lang.



Anonymous poster hash: 73522...47a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hvis det er fysisk umulig å ta fly uten å plage andre (pga at man er for stor og ikke får seter som er store nok, og dermed må bruke halve setet til sidemannen, eller at man har så lange ben at han foran får knærne langt inn i ryggen, f.eks.), så får man ta tog, ferge, eller kjøre bil. Det er ingen menneskerett å fly. Og har jeg betalt for ETT sete, så skal jeg ha ETT sete (ikke et halvt), og jeg skal kunne sitte uten å få blåmerker i ryggen pga at han bak meg er 2,3 meter lang.

Anonymous poster hash: 73522...47a

:klappe: :klappe: :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4. Folk som må opp å tisse HELE tiden. Selvfølgelig er det naturlig å tisse en gang eller to på en åtte timers flytur, jeg forstår det, men kan du være snill å la være å drikke tre liter vann rett før maten, slik at jeg må reise meg hver gang jeg endelig får sove?

Det å drikke rikelig med vann/ juice og å reise seg å gå litt minst annnehver timer er det viktigtse du kan gjøre for å forebygge blodpropp på så lange flyturer, så istedet for å irritere deg, kan du jo ta dette som en påminnelse.

Anonymous poster hash: af13b...d93

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unger som slippes løs i midtgangen eller får turne i setet. Og unger som griner og skriker uten at foreldra gjør noe. Ta for faen ansvar og stropp fast kreka deres og få dem til å holde kjeft!

Også er det irriterende med kjærringer i sikkerhetskontrollen som bruker evigheter.

Folk som har ekstremt hastverk med å reise seg opp med en gang flyet stopper (det vil si nesten alle sammen) også blir da stående der i 10 minutter før dørene åpner er også litt latterlig, men irriterer meg ikke over det, det er deres problem.

Anonymous poster hash: 225db...846

Er det ikke bedre at et barn kan løpe fra seg litt energi i midtgangen enn at det sutrer og gråter fastspent i setet?

Og ingen babyer gråter fordi de har lyst til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det å drikke rikelig med vann/ juice og å reise seg å gå litt minst annnehver timer er det viktigtse du kan gjøre for å forebygge blodpropp på så lange flyturer, så istedet for å irritere deg, kan du jo ta dette som en påminnelse.

Anonymous poster hash: af13b...d93

Sant det du skriver her.

Hun kan jo også spørre om de kan bytte plass hvis hun selv har lite behov for å gå på toalettet/røre på seg.

Anonymous poster hash: e9ce9...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...