Gå til innhold

Når man er ute å flyr. Hva synes du er irriterende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har testet den da? :danse:

Anonymous poster hash: 560c3...1a0

Er vel forbudt i de fleste flyselskaper.

Anonymous poster hash: e9ce9...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel forbudt i de fleste flyselskaper.

Anonymous poster hash: e9ce9...4ae

Bra er det! Trenger du mye plass, reserver et sete som har det. Flyseter kan taes ned for en grunn. Ærlig talt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittunger og de dumme foreldrene som ikke har kontroll på dem.



Anonymous poster hash: b64f8...fe3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater de som skal være sosiale bare fordi vi sitter ved siden av hverandre. Jeg vil fly og blir ferdig med turen, ikke småprate. Og de som hører på høy musikk, særlig hvis de ikke er ved siden av deg, og du ikke kan be de skru ned. Og de som prater høyt hele turen... Herregud du er plagsom!!!

Ang unger som skriker, så finnes det to ulike "scenario". Dersom foreldrene ikke gjør en dritt, blir jeg forbannet og kan godt ta tak i ungen og be de holde kjeft. ( Dersom de sitter nær meg). I andre tilfeller har du foreldre som nesten er på gråten fordi de ikke klarer å roe ned barnet sitt, og vet at hele flyet forbannet de. DA syns jeg syns på de og prøver å ikke se lynende forbannet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blue Ivy.

Jeg hater de som skal være sosiale bare fordi vi sitter ved siden av hverandre. Jeg vil fly og blir ferdig med turen, ikke småprate. Og de som hører på høy musikk, særlig hvis de ikke er ved siden av deg, og du ikke kan be de skru ned. Og de som prater høyt hele turen... Herregud du er plagsom!!!

Ang unger som skriker, så finnes det to ulike "scenario". Dersom foreldrene ikke gjør en dritt, blir jeg forbannet og kan godt ta tak i ungen og be de holde kjeft. ( Dersom de sitter nær meg). I andre tilfeller har du foreldre som nesten er på gråten fordi de ikke klarer å roe ned barnet sitt, og vet at hele flyet forbannet de. DA syns jeg syns på de og prøver å ikke se lynende forbannet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke gidder reservere sete men som likevel ønsker å velge sete på øverste hylle.

"Jeg har flyskrekk, så jeg MÅ sitte akkurat der eller så blir jeg superstressa!"

"Jeg har lovet ungen min at han skal få sitte ved et vindu!"

Anonymous poster hash: 29f2b...fb6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke gidder reservere sete men som likevel ønsker å velge sete på øverste hylle.

"Jeg har flyskrekk, så jeg MÅ sitte akkurat der eller så blir jeg superstressa!"

"Jeg har lovet ungen min at han skal få sitte ved et vindu!"

Anonymous poster hash: 29f2b...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Vanligvis prøver jeg så godt det lar seg gjøre å ikke la meg stresse når jeg er ute og reiser. Setet forhåndsbestilles hvis det er mulig, jeg prøver å få god tid mellom flyvingene hvis jeg må mellomlande, og minst mulig håndbagasje.

Etter flere tiår med store og småreiser er det dog visse aspekter som irriterer meg irrgrønn:

- Den der personen som sitter bak meg. Han (fordi jeg kun har opplevd dette fra menn) som tar tak i setet mitt og bruker det til å heise seg opp. Det hadde vært nesten i orden hadde det ikke vært for at vedkommende til tider også har tatt tak i mitt lange faks, og så dratt til. Lugging er ikke greit!!!

- Ekstremt overvektige mennesker som i en eller annen vrangforestilling tror at de passer ned i et sete. Hvilket de ikke gjør. Så da er det opp med armlenet, og jeg sitter klistret inntil vinduet som ei ihjelslått flue. Veldig morsomt på interkontinentale flyturer. Beklager, men av og til må man bare erkjenne at man er veldig stor, og heller booke to flyseter ved siden av hverandre.

- Jeg er veldig glad i barn, og jeg kan forstå at det kan være stressende å reise med de. At det kan bli langdrygt å måtte sitte i ro i timesvis. Men kjære foreldre - det er ikke greit at din ufeilbare sønn/datter bruker setet - eller rettere sagt setene - som stupeslott. Og jeg er heller ikke overveldende begeistret når hele flyet tas i bruk i leken "Politi og røvere", "Sisten", og "Haien kommer!". Og vær så snill og skru ned lyden/anskaff øreklokker når minsten skal spille "Bubble Bitch Saga" e.l. Disse lydene føles ut som det dras piggtråd gjennom øregangene.

- Illeluktende mennesker. Gjerne kombinasjonen gammel fyll ispedd ny fyll. Gjerne med snus - som bare spyttes på gulvet. Og med en snakkesalighet verre enn prinsessa som ingen kunne målbinde.

- Par som krangler på flyet. Høylytt nok at du som sidepassasjer får med deg at han visstnok skal ha flørtet med jenta i tax-free'en, hun har brukt for mye penger på tull og vas (les: shopping), han har ignorert henne i hele ferien, hun er alltid så sur, han er en idiot som ikke forstår henne, hun har for høye krav, han vil helt garantert gjøre det slutt slik at han kan reise tilbake til tax-free-dama osv.

- Bagasjebåndbandittene. Bagasjen blir ikke raskere levert jo nærmere man står bagasjebåndet. Typisk scenario: Familie på fem henter seg hver sin bagasjevogn, og stiller seg opp i bredden så nært bagasjebåndet at ikke selv ei flatlus kunne ha kommet seg mellom. Bagasjevognene står rett bak de, og det er derfor mer umulig enn mulig å i det hele tatt få øye på bagasjebåndet. Og selv om fire av fem familiemedlemmer har fått bagasjen sin, så står de der lojalt og venter på at sistemann også har fått sin. Som selvsagt er blant de siste på båndet. Multipliser nå denne familien med i allefall ti, og du har en typisk og trolig velkjent situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å stå klin oppi bagasjebåndet er sykt irriterende. Heldigvis er jeg forholdsvis høy og kraftig, så jeg bare brøyter meg gjennom når jeg ser at min bag kommer. Men for mindre mennesker må det være utrolig irriterende.

Skjønner heller ikke hvorfor hele familien skal stå der. Spesielt ikke når mamma/besteforeldre/eldre søsken står i bakkant og venter på at far skal finne kofferter. Hvorfor kan ikke de 8 ungene vente med dem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Ekstremt overvektige mennesker som i en eller annen vrangforestilling tror at de passer ned i et sete. Hvilket de ikke gjør. Så da er det opp med armlenet, og jeg sitter klistret inntil vinduet som ei ihjelslått flue. Veldig morsomt på interkontinentale flyturer. Beklager, men av og til må man bare erkjenne at man er veldig stor, og heller booke to flyseter ved siden av hverandre.

Enkel løsning: ikke ta opp setedeleren. Jeg har nektet før fordi jeg likte å ha den nede. Gidder ikke å jenke meg bare fordi noen er for feite til ett sete og forventer at jeg skal få mindre plass pga dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Enkel løsning: ikke ta opp setedeleren. Jeg har nektet før fordi jeg likte å ha den nede. Gidder ikke å jenke meg bare fordi noen er for feite til ett sete og forventer at jeg skal få mindre plass pga dem.

Tenkte samme tanken, men ville samtidig være grei mot passasjeren, da flyet var fullt og han hadde kommet til å måtte sitte der lell. Vedkommende beklaget seg og ba om unnskyldning, men like forbanna satt jeg klistra til veggen.

Hvordan reagerte personen på at du nektet å ta opp armlenet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skrev i en tidligere post at babyer irriterte meg, men ville bare nevne at ikke-babyer og -foreldre er det beste med flyturen for min del. Jeg har ekstrem angst for å fly, noe jeg har en tendens til å fortelle sidemannen i anledning hver eneste flytur. Det fungerer som en slags komfort for meg, da jeg ikke klarer å tenke rasjonelt under flyturen, men jeg har oppdaget at det hjelper meg å engasjere i sosial kontakt (noe jeg til vanlig aldri ville gjort på en buss eller lignende, men føler at jeg må på fly, om bare for å beklage på forhånd i tilfelle jeg får panikk). Jeg har møtt utrolig mange fantastiske folk i løpet av flyturer, inkludert en pensjonert pilot som underviste meg i hvordan fly fungerer og en kvinne på 60-70 som holdt meg i hånden i åtte timer.

Men for å nevne noe negativt, jeg hater fortsatt babyer på fly. Men ikke like mye som jeg hater turbulens. Ikke det at turbulens er noens feil, men for min del finnes det ikke noen verre beskjed enn, "it's gonna be a bumpy ride!".



Anonymous poster hash: d81df...244
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg håper ikke jeg blir sittende ved siden av en person som bruker meg som hobbypsykolog for å få bukt med flyskrekken sin.



Anonymous poster hash: 29f2b...fb6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte samme tanken, men ville samtidig være grei mot passasjeren, da flyet var fullt og han hadde kommet til å måtte sitte der lell. Vedkommende beklaget seg og ba om unnskyldning, men like forbanna satt jeg klistra til veggen.

Hvordan reagerte personen på at du nektet å ta opp armlenet?

Vedkommende ble litt satt ut, men hadde egentlig ikke så mye å fare med.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vanligvis prøver jeg så godt det lar seg gjøre å ikke la meg stresse når jeg er ute og reiser. Setet forhåndsbestilles hvis det er mulig, jeg prøver å få god tid mellom flyvingene hvis jeg må mellomlande, og minst mulig håndbagasje.

Etter flere tiår med store og småreiser er det dog visse aspekter som irriterer meg irrgrønn:

- Den der personen som sitter bak meg. Han (fordi jeg kun har opplevd dette fra menn) som tar tak i setet mitt og bruker det til å heise seg opp. Det hadde vært nesten i orden hadde det ikke vært for at vedkommende til tider også har tatt tak i mitt lange faks, og så dratt til. Lugging er ikke greit!!!

- Ekstremt overvektige mennesker som i en eller annen vrangforestilling tror at de passer ned i et sete. Hvilket de ikke gjør. Så da er det opp med armlenet, og jeg sitter klistret inntil vinduet som ei ihjelslått flue. Veldig morsomt på interkontinentale flyturer. Beklager, men av og til må man bare erkjenne at man er veldig stor, og heller booke to flyseter ved siden av hverandre.

- Jeg er veldig glad i barn, og jeg kan forstå at det kan være stressende å reise med de. At det kan bli langdrygt å måtte sitte i ro i timesvis. Men kjære foreldre - det er ikke greit at din ufeilbare sønn/datter bruker setet - eller rettere sagt setene - som stupeslott. Og jeg er heller ikke overveldende begeistret når hele flyet tas i bruk i leken "Politi og røvere", "Sisten", og "Haien kommer!". Og vær så snill og skru ned lyden/anskaff øreklokker når minsten skal spille "Bubble Bitch Saga" e.l. Disse lydene føles ut som det dras piggtråd gjennom øregangene.

- Illeluktende mennesker. Gjerne kombinasjonen gammel fyll ispedd ny fyll. Gjerne med snus - som bare spyttes på gulvet. Og med en snakkesalighet verre enn prinsessa som ingen kunne målbinde.

- Par som krangler på flyet. Høylytt nok at du som sidepassasjer får med deg at han visstnok skal ha flørtet med jenta i tax-free'en, hun har brukt for mye penger på tull og vas (les: shopping), han har ignorert henne i hele ferien, hun er alltid så sur, han er en idiot som ikke forstår henne, hun har for høye krav, han vil helt garantert gjøre det slutt slik at han kan reise tilbake til tax-free-dama osv.

- Bagasjebåndbandittene. Bagasjen blir ikke raskere levert jo nærmere man står bagasjebåndet. Typisk scenario: Familie på fem henter seg hver sin bagasjevogn, og stiller seg opp i bredden så nært bagasjebåndet at ikke selv ei flatlus kunne ha kommet seg mellom. Bagasjevognene står rett bak de, og det er derfor mer umulig enn mulig å i det hele tatt få øye på bagasjebåndet. Og selv om fire av fem familiemedlemmer har fått bagasjen sin, så står de der lojalt og venter på at sistemann også har fått sin. Som selvsagt er blant de siste på båndet. Multipliser nå denne familien med i allefall ti, og du har en typisk og trolig velkjent situasjon.

OMG dette er så irriterende at jeg får lyst til å hyle!! Å hvorfor skal barn stå klistret inntil båndet? Kan ikke de bare flytte seg og gi plass til andre?!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fotballflue

-Sparking i seteryggen

-De som legger setet for langt ned, så de bak ikke får plass til bena

-Svettelukt. En gang satt jeg foran en som lukta så ille, at jeg var kvalm resten av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Når personen foran meg slenger setet ned slik at drikken min søler

2. Når personen foran meg ikke takler at jeg f.eks lener beina mine på setet hans (har de helt rolig, sitter ikke å sparker), og må snu seg gjentatte ganger og gi stygge blikk.

3. Folk som kliner seg opp i bagasjebåndet

4. Folk som må opp å tisse HELE tiden. Selvfølgelig er det naturlig å tisse en gang eller to på en åtte timers flytur, jeg forstår det, men kan du være snill å la være å drikke tre liter vann rett før maten, slik at jeg må reise meg hver gang jeg endelig får sove?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

OMG dette er så irriterende at jeg får lyst til å hyle!! Å hvorfor skal barn stå klistret inntil båndet? Kan ikke de bare flytte seg og gi plass til andre?!

Ja, tror jeg skal prøve hyle-varianten ved neste reise. Hittil har jeg bare sendt blikk som kunne drepe, men det har vært fånyttig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...