Gå til innhold

Når man er ute å flyr. Hva synes du er irriterende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enig. Så rart at gjennomsnittshøyden på norske flyvninger plutselig har blitt 1,90...

Ps. På Ryanair går det ikke ann å ta ned setene, så det er ordinære rutefly/charterfly de mener.

Aha, det visste jeg ikke. Har kun flydd med dem en gang for lenge siden, og det ga ikke mersmak. Godt tips for dem på 190 med beinskjøre knær ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor store bein har du egentlig?

Veldig korte faktisk, er kun 163 høy. Og når jeg synes det er jævlig, hvordan tror dere der er for de på 170 og oppover??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig korte faktisk, er kun 163 høy. Og når jeg synes det er jævlig, hvordan tror dere der er for de på 170 og oppover??

Jeg er 165, jeg synes det er langt i fra helt "jævli". Faren min er 180 i tillegg til å ha litt ekstra kilo, han synes det er langt i fra helt "jævli". Vi har reist med de fleste flyselskaper, og aldri har vi noen sinne klagd på at noen tar setet ned foran oss. Helt ærlig så høres du bare ut som en klagekjerring.

Jeg kommer til å legge ned setet uansett hva mennesker som deg mener om det. Unntaket er hvis en person med barn i fanget sitter bak, eller at personen bak meg har en eller annen problem som gjør at jeg ikke kan det. Men sånn ellers så gir jeg langt faen i deres definisjon av såkalt folkeskikk, har ikke tenkt å sitte på rett vinkel i 4-5 timer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 165, jeg synes det er langt i fra helt "jævli". Faren min er 180 i tillegg til å ha litt ekstra kilo, han synes det er langt i fra helt "jævli". Vi har reist med de fleste flyselskaper, og aldri har vi noen sinne klagd på at noen tar setet ned foran oss. Helt ærlig så høres du bare ut som en klagekjerring.

Jeg kommer til å legge ned setet uansett hva mennesker som deg mener om det. Unntaket er hvis en person med barn i fanget sitter bak, eller at personen bak meg har en eller annen problem som gjør at jeg ikke kan det. Men sånn ellers så gir jeg langt faen i deres definisjon av såkalt folkeskikk, har ikke tenkt å sitte på rett vinkel i 4-5 timer.

Nei, jeg klager ikke bare for å klage! Jeg synes det er utrolig ubehagelig , jeg får en klaustrofobisk følelse og jeg sitter bom fast med setet foran i fanget. Sånn er det bare!

Synes selvfølgelig ikke det er behagelig å sitte i rett vinkel i flere timer jeg heller, men jeg setter tydeligvis andres behov før mine.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg klager ikke bare for å klage! Jeg synes det er utrolig ubehagelig , jeg får en klaustrofobisk følelse og jeg sitter bom fast med setet foran i fanget. Sånn er det bare!

Synes selvfølgelig ikke det er behagelig å sitte i rett vinkel i flere timer jeg heller, men jeg setter tydeligvis andres behov før mine.

Hvis du får en klaustrofobisk følelse av det, så tror jeg at det heller det er deg som er problemet og ikke den som lener ned setet.

Forresten så har moren min klaustrofobi, men at hun får det av at noen lener ned seteryggen? Aldri.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlige SAS-fly for eksempel. Og Norweigian! Det er helt jævlig trangt fra før UTEN at den foran tar ned setet, hvordan tror du det er når de faktisk tar ned setet?

Åhhh.. Kjenner det er lite som provoserer meg mer en disse setevipperne altså! Tror jeg hadde max flaks sist jeg tok fly, for i løpet av 4 flyturer fordelt på to dager va det faktisk INGEN av de foran som tok ned setet. Det er første gang det har skjedd meg iallefal.. Somregel er jeg ekstremt uheldig og får disse setevipperne foran meg nemlig! Neste gang jeg møter noen som ikke tar ned setet og knuser beina mine, skal jeg gi personen en STOR takk, det er godt det finnes noen folk igjen med folkeskikk:)

Signerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du får en klaustrofobisk følelse av det, så tror jeg at det heller det er deg som er problemet og ikke den som lener ned setet.

Forresten så har moren min klaustrofobi, men at hun får det av at noen lener ned seteryggen? Aldri.

Hun sa vel ikke at hun har klaustrofobi, men at det gir en klaustrofobisk følelse. Jeg elsker små rom, men får angst hvis kjæresten ligger for tett. Man kan ikke sammenligne alle, alltid :)

Hvor store bein har du egentlig?

Jeg har bittesmå bein, så har heldigvis aldri problemer med at knærne blir most. På en annen side er det helt umulig å få tak i sekken min som ligger under setet foran hvis setet foran er nede - så trangt er det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhh jeg er så dritt lei dere kjerringer som bare gir faen og legger ned setetryggen uten å bry dere om de bak.

Jeg bruker mest charterreiser og der er det TRANGT til dere som ikke vet det. Jeg er over 170 og ikke noe digg å få en seterygg i knærne pga h*n foran skal sitte så komfortabelt som overhodet mulig.

Sist jeg skulle til Kreta prøvde vi å få eksta beinplass, men det gikk ikke. Typen min MÅ sitte ytterst pga han er 192 høy. Legger noen ned setetyggen sitter han fast.

Anonym poster: fa01906651eeb7cf796001c9d1bf24e7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bittesmå bein, så har heldigvis aldri problemer med at knærne blir most. På en annen side er det helt umulig å få tak i sekken min som ligger under setet foran hvis setet foran er nede - så trangt er det.

Ja, det er jo helt umulig å tak i vesken som ligger på gulvet når noen vipper ned setetryggen. lenge leve egoistiske mennesker! :roll:

Anonym poster: fa01906651eeb7cf796001c9d1bf24e7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo helt umulig å tak i vesken som ligger på gulvet når noen vipper ned setetryggen. lenge leve egoistiske mennesker! :roll:

Anonym poster: fa01906651eeb7cf796001c9d1bf24e7

Jeg har ikke klaget noe på det, jeg sitter bra uansett :) Dessuten har jeg veldig sjeldent opplevd å ha mennesker foran meg som legger den ned. Men det går ikke an å få tak i den nei - jeg mose halsen/brystet inn mot setet og strekke armen ned i blinde i håp om at jeg får tak i ett eller annet som jeg kan dra den opp etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sa vel ikke at hun har klaustrofobi, men at det gir en klaustrofobisk følelse. Jeg elsker små rom, men får angst hvis kjæresten ligger for tett. Man kan ikke sammenligne alle, alltid :)

Jeg har bittesmå bein, så har heldigvis aldri problemer med at knærne blir most. På en annen side er det helt umulig å få tak i sekken min som ligger under setet foran hvis setet foran er nede - så trangt er det.

Jeg sier ikke at hun har det heller, derfor er det ganske rart at hun får klaustrofobisk følelse når ikke en gang en med virkelig klaustrofobi ikke plages av en lent seterygg. Og hvor mange ganger i løpet av flyturen er det du bøyer deg ned for å få tak i sekken?

Jeg har merket at flere her kommer med de dummeste grunnene for å ikke like lent seterygg. Greit samma, jeg gjør hva jeg vil uansett.

Endret av apekatt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazycatlady

Skjønner at det er mange som ikke gidder å ta hensyn til andre når de er på tur.

Så lenge man har betalt for det så kan man jo gjøre hva man har lyst uten å ta hensyn til at også andre mennesker er i akkurat samme situasjon. Virker bare tåpelig å tenke at du og din komfort er så mye viktigere enn andres.

Den bak deg har også betalt for sitt sete så hvorfor skal ikke h*n også få sitte så behagelig som det går an på et fly?

Jeg ville forresten vært mer positivt innstilt om personen kikket bak og spurte om det var ok eller noe i den dur. Man kommer langt med litt vennlighet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazycatlady

Jeg sier ikke at hun har det heller, derfor er det ganske rart at hun får klaustrofobisk følelse når ikke en gang en med virkelig klaustrofobi ikke plages av en lent seterygg. Og hvor mange ganger i løpet av flyturen er det du bøyer deg ned for å få tak i veska?

Jeg har merket at flere her kommer med de dummeste grunnene for å ikke ikke lent seterygg. Greit samma, jeg gjør hva jeg vil uansett.

Hvorfor er det rart? En situasjon kan oppleves veldig forskjellig fra person til person. Trenger ikke nedvurdere en annens opplevelse bare fordi du kjenner noen med klaustrofobi som ikke blir plaget av det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det rart? En situasjon kan oppleves veldig forskjellig fra person til person. Trenger ikke nedvurdere en annens opplevelse bare fordi du kjenner noen med klaustrofobi som ikke blir plaget av det.

This :)

Endret av melly666
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunshine23

Hvorfor er det rart? En situasjon kan oppleves veldig forskjellig fra person til person. Trenger ikke nedvurdere en annens opplevelse bare fordi du kjenner noen med klaustrofobi som ikke blir plaget av det.

Jeg må si meg enig.

Synes egentlig apekatt er litt frekk her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at hun har det heller, derfor er det ganske rart at hun får klaustrofobisk følelse når ikke en gang en med virkelig klaustrofobi ikke plages av en lent seterygg. Og hvor mange ganger i løpet av flyturen er det du bøyer deg ned for å få tak i sekken?

Jeg har merket at flere her kommer med de dummeste grunnene for å ikke like lent seterygg. Greit samma, jeg gjør hva jeg vil uansett.

For en elendig holdning på deg.

Jeg gjør hva jeg vil og jeg driter i alle andre.

Anonym poster: 8bfb3c863d55b2030d4c86528fad5c7d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en elendig holdning på deg.

Jeg gjør hva jeg vil og jeg driter i alle andre.

Anonym poster: 8bfb3c863d55b2030d4c86528fad5c7d

Det finnes unntak som sagt i andre innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda sofie

Hvis du får en klaustrofobisk følelse av det, så tror jeg at det heller det er deg som er problemet og ikke den som lener ned setet.

Forresten så har moren min klaustrofobi, men at hun får det av at noen lener ned seteryggen? Aldri.

Så fordi at moren din aldri har fått en klaustrofobisk følelse av det, så betyr det at ingen andre kan få det heller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fordi at moren din aldri har fått en klaustrofobisk følelse av det, så betyr det at ingen andre kan få det heller?

Nei, jeg synes at akkurat denne personen overdriver særdeles mye. Knust ben? Jævli trangt? Klaustrofobisk følelse? Tror du jeg gidder å ta hun seriøs da eller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes at akkurat denne personen overdriver særdeles mye. Knust ben? Jævli trangt? Klaustrofobisk følelse? Tror du jeg gidder å ta hun seriøs da eller.

Har ikke sagt at bena mine blir knust. Men når setet foran plutselig kommer rett ned i susende fart moser det knærne mine når jeg sitter vanlig.

Og jo, det er helt jævlig trangt i et vanlig sas-fly, enten du vil eller ikke. Du merker sikkert ikke så mye til det du siden du ikke tar særlig hensyn og kjører seteryggen ned i den bak deg.. Ikke så rart det ikke er trangt til deg da veit du ;)

Menmen, det er jo sånn JEG føler det(og sikkert mange andre). Selv om du ikke har samme meningene som meg trenger du ikke å kalle meg useriøs, du aner ikke hvordan det er for MEG å sitte i et fly!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...