Gå til innhold

Når man er ute å flyr. Hva synes du er irriterende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom på en ting som irriterer meg grenseløst og som jeg ikke har sett nevnt her så langt. Nemlig alle de unødvendige kunngjøringene de kommer med. Vi er nå xxxx meter oppe i lufta, blablabla, ved ankomst er det 3 plussgrader blabla, vi kommer snart rundt med vår taxfreevogn og blabla. Og så kommer samme regla på alt fra ett til fire ulike språk. Fryktelig irriterende hvis man prøver å lese, enda verre hvis man ser på en film som stopper opp hver gang det kommer unyttige meldinger over anlegget. Og som gjerne har hoppet et par minutter frem når de endelig er ferdige med å skravle. Jeg synes det KUN bør være sikkerhetsinformasjon og info om evt forsinkelser og avvik.

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

Veldig enig i dette! Det er ekstra irriterende på nattflyvning, men uansett når det er på døgnet så er det føktisk en del av oss passasjerer som prøver å få noen timer med sårt tiltrengt søvn på flyet. At de typisk akkurat når du er på vei til å skli inn i søvnen finner det for godt å mase drithøyt over høyttalerne om hvor de har tenkt å fly og så videre syns jeg er utrolig unødvendig og irriterende. INGEN bryr seg så lenge vi ender opp der det står på billetten.Vi stoler på at pilotene flyr så høyt/lavt som det trengs og at de finner veien greit.

Jeg fikk aldri applaus når jeg serverte i selskaper, eller når jeg ekspederte kunder, eller når jeg laget mat på storkjøkken - why?? Jeg vil også ha! :snurt:

Jeg har vært på flere bryllup der man kaller inn serveringspersonalet og kokkene mot slutten av middagen og gitt de applaus, så det er faktisk ikke uvanlig.

Anonym poster: 1c12be04bfa441d0526f84f45e813d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk som sitter i nærheten som bruker parfyme, eller enda verre, sprayer rundt med den nye parfymen de har kjøpt i tax-free'en på flyet. Jeg får migrene av det.

Anonym poster: 57a8584a1aaf799a875711df7c6df090

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som sitter i nærheten som bruker parfyme, eller enda verre, sprayer rundt med den nye parfymen de har kjøpt i tax-free'en på flyet. Jeg får migrene av det.

Anonym poster: 57a8584a1aaf799a875711df7c6df090

Er det egentlig lov? Man trenger da virkelig ikke fylle ett lukket rom med sterk lukt.. Huff. Parfyme er en uting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i mange av de klassiske eksemplene som nevnes her, men opplever likevel at de aller fleste reisende gjør en god "jobb" som passasjerer.

Selv prøver jeg så godt jeg kan å ikke gjøre ting som jeg selv irriterer meg over.

Ang. klapping når man lander har jeg opplevd det på et vanlig rutefly da vi landet i Malaga.

Ang. gul stripe ved bagasjebåndet kan jeg ikke huske å ha sett det på noen flyplasser jeg har vært på. Kan jo selvfølgelig ha vært sløv da, eller hatt jetlag. :sjenert:

Når det kommer til seterygger som vippes bakover har jeg absolutt irritert meg noen ganger, spesielt på korte flyturer på dagtid.

Min verste opplevelse ang. seterygg var dog på en ti timers nattflyvning fra Frankfurt til Beijing. Seteryggen min hadde låst seg av en eller annen grunn, så jeg satt rett opp og ned alle disse timene mens alle andre lå behagelig tilbakelent.

Fullt fly og ingen som kunne fikse feilen før flyet landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må legge ned setet for å få sove på fly, hadde blitt rimelig paff om noen skulle finne på å skjelle meg ut for det. Vel, det ville ikke vært jeg som fremstod som en dust fremfor andre passasjerer hvertfall.

Forøvrig bestiller jeg alltid sete med ekstra benplass, fordi jeg har lange ben. Betaler ekstra for dette.

http://www.seatguru.com har oversikt over hvilke seter en bør velge og hvilke en bør holde seg unna på forskjellige flygninger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Irriterer meg over svært lite på fly. Er ikke noe glad i å fly. Det er fryktelig kjedelig, men jeg pleier bare å stappe musikk i ørene og lukke øynene til vi lander.

Greit, unger som sparker er fryktelig slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valiumsjunkie

Ut ifra denne tråden har jeg tydeligvis sluppet en hel haug, skjønner jeg! HJELPES, tenk å ha en unge som sparker i setet bak. Jeg har aldri flydd med charter før, og det er jeg stolt av og, kanskje sluppet mye rart grunnet det. :fnise: For noen år siden satt jeg ved siden av en mann som tok med seg frokost på flyet, naaam, deilig sursildpålegg. Yuck, husker fremdeles den stramme, vemmelige stanken.

Blir litt irritert når mannen foran tar ned setet sitt, egentlig er det kvinner i større grad som dytter ned setet foran. De få gangene jeg vil senke setet er det ofte på lengre flighter, type over tre timer, og jeg spør alltid pent om det er greit først! Sitter også ofte med vinduet siden jeg ikke orker de som må av med en gang, koste hva det koste vil, selv om jeg ikke har innsjekket bagasje eller hvis jeg skal rekke et annet fly. Er også en av de siste som går inn på flyet.

Ellers blir jeg noen ganger stående og se på mine medpassasjerer når det er tid for bagasjeutlevering, blir litt sånn :klo: (som smilisen). Går liksom ikke opp for meg at det er mulig å oppføre seg så kvegaktig, som om bagasjen plutselig vil forsvinne fra båndet på magisk vis.

Synes det er litt rart at noen få i tråden skriver at de blir irriterte når andre ikke forstår hvor viktig enkelte ting er for dem, som om jeg skal forstå at hvis jeg sitter med vinduet at sterkt lys kan føre til migrene, eller at lukket vindu kan føre til kvalme. Grrrr! Merker jeg blir sur på sånt, jeg blir irritert over folk som er dårlig til å kommunisere, de bare forventer at jeg skal forstå AKKURAT hva de mener, og NØYAKTIG hvor viktig det er for dem Jeg kan ikke lese tanker heller. Egosentriske vesner, meg, meg, meg og MEG. Ikke opplevd sånne passasjerer heller (ennå). :danse:

Vet om en som tok fly, ved siden av ham satt det en baby og skrek ham rett inn i øret i to timer! OMG, det er ille. Utenom det synes jeg folk er flinke til å vise hensyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig. Jeg syns ikke den som ofte tilfeldigvis sitter ved vinduet ene og alene skal bestemme over vinduet. Jeg bestemmer ikke over midtgangen selv om jeg ofte bestiller plass der fordi jeg liker det best.

Men jeg skjønner problemet ditt, og det må da være mulig å bytte på om det er veldig viktig for noen å ha den oppe.

Derfor er kommunikasjon viktig. Om noen snakker med meg om det, kan jeg være tilbøyelig til å endre på om vinduet skal få inn lys eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes folk kan sjekke om det faktisk er greit før de vipper ned seteryggen!! Å si ting som " det er MITT sete og da bestemmer jeg" blir for dumt.

Sitter det en lang person bak deg, så er det upraktisk å vippe sete ditt i fanget hans. Det er trangt nok på fly som det er og det blir ikke noe mindre trangt når personen foran vipper ned setet for å få skjønnhets søvnen sin.

Det går ann å spørre først uansett om det er ditt sete du vipper ned eller ikke.

Egoistiske mennesker!!!!!!!!

Anonym poster: d7ab0f220448d782da8b411d7764e4dc

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt rart at noen få i tråden skriver at de blir irriterte når andre ikke forstår hvor viktig enkelte ting er for dem, som om jeg skal forstå at hvis jeg sitter med vinduet at sterkt lys kan føre til migrene, eller at lukket vindu kan føre til kvalme. Grrrr! Merker jeg blir sur på sånt, jeg blir irritert over folk som er dårlig til å kommunisere, de bare forventer at jeg skal forstå AKKURAT hva de mener, og NØYAKTIG hvor viktig det er for dem Jeg kan ikke lese tanker heller. Egosentriske vesner, meg, meg, meg og MEG. Ikke opplevd sånne passasjerer heller (ennå). :danse:

Signerer!

Anonym poster: d7ab0f220448d782da8b411d7764e4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri flydd med charter før, og det er jeg stolt av og, kanskje sluppet mye rart grunnet det. :fnise:

For en rar ting å være stolt av. Og min opplevelse er at det stort sett er like ille på alle typiske feriefly. Charter eller rute. Om du flyr på avganger som stort sett blir brukt av pendlere o.l. derimot, så er det ofte en helt annen verden.

Vet om en som tok fly, ved siden av ham satt det en baby og skrek ham rett inn i øret i to timer! OMG, det er ille. Utenom det synes jeg folk er flinke til å vise hensyn.

Klager du på at ungen skriker, at foreldrene ikke får den til å tie stille eller at babyen er på flyet i utgangspunktet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

For en rar ting å være stolt av. Og min opplevelse er at det stort sett er like ille på alle typiske feriefly. Charter eller rute. Om du flyr på avganger som stort sett blir brukt av pendlere o.l. derimot, så er det ofte en helt annen verden.

Klager du på at ungen skriker, at foreldrene ikke får den til å tie stille eller at babyen er på flyet i utgangspunktet?

For et spørsmål. Ingen vil ha en skrikerunge ved siden av seg selv om foreldrene gjør sitt ytterste for å roe babyen. Og ja, babyer får også lov til å fly, ingen har nevnt noe om å nekte babizzer.

Glad jeg har sluppet unna charter, grøsser bare ved tanken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Crazycatlady

Hadde glemt det når skal mase om alt. Irriterende.

De er helt ekstreme på det på charterflyvninger.Får ikke sove eller slappe når de konstant skal selge alt mulig. Blir nesten krampaktig på enkelte flyvninger, men de vil vel få mest mulig penger ut av folk som er på tur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste for meg må være at noen folk er så ineffektive under boarding.

Noen folk står også i midtgangen og skikkelig breier seg og loker og roter i sekken og diskuterer med kona om hva som skal opp i hylla og ikke, imens det danner seg en kø bak dem. Folk tror liksom de er i mål når de har entret flyet, da er det bare å ta alt med knusende ro. De klarer ikke å begripe at sosingen deres medfører at det fremdeles står folk i kø utenfor flyet, ei heller at flyet er på en streng timeplan når det gjelder takeoff og at om ikke alle passasjerer setter ned den dvaske ræva si i setet fortest mulig så kan hele flyet bli forsinket. Det er faktisk mulig å åpne håndbagasjelukene etter takeoff og lete etter kryssordbladet ditt!

Vi irriterer oss "alle" over de folkene, men samtidig er det utrolig hvor mange sånne folk som finnes. Jeg lurer på hva de tenker? Tenker de faktisk ikke over at de hindrer alle, eller bryr de seg ikke?

Da tenker ikke du mye over at den bak deg kanskje er en høy person som allerede har dårlig nok plass, folk som har små barn eller andre årsaker. Alle skal faktisk sitte i x antall timer på flyet og trangt er det uansett hvem man er.

Jeg skjønner ikke hvorfor setene har den funksjonen på trange fly.

Så jeg syns det er egoistisk å bare slenge setet ned uten å spørre den bak om det er ok, og det er ingen til dags dato som har spurt om det er ok og alle har blitt sure når jeg har spurt pent om de kan ta opp seteryggen igjen.

Det skader ikke å tenke at ingen på flyet sitter behagelig så hvorfor gjøre turen enda mer ubehagelig for den bak deg?

Så enig. Det verste er de nymotens flyene der noen har vært så lure å tenke at setene ikke skal ha mykt tøy bak, men knallhard plast med skruer som stikker ut her og der. På enkelte flyturer har jeg sittet anspent hele turen og konsentrert meg dypt om å holde bena unna de kantene. Ille nok når setet er oppreist, men når man vet at kneskåla ryker hvis han foran legger ned setet så blir man en smule anspent, ja. Og jeg skjønner virkelig ikke hvem som fant opp de plastsetene. De som har for lange ben kan til en viss grad skvise seg inn i seteryggen hvis den er myk, men når den er av hard plast så har de jo ikke annet valg enn å sitte med ett kne på hver side eller ut i midtgangen.

Uenig. Jeg syns ikke den som ofte tilfeldigvis sitter ved vinduet ene og alene skal bestemme over vinduet. Jeg bestemmer ikke over midtgangen selv om jeg ofte bestiller plass der fordi jeg liker det best.

Men jeg skjønner problemet ditt, og det må da være mulig å bytte på om det er veldig viktig for noen å ha den oppe.

Det er ikke tilfeldig hvem som sitter hvor, det ordner man på forhånd. Spesielt hvis man har bestemte behov.

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er til tider tilfeldig hvor man sitter jo.

Ikke på mine siste 2-300 flighter med et utall forskjellige flyselskaper.

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wilhelmine

Jeg tipper det meste allerede er sagt - men her er mine irritasjonsmomenter.

- Barn som hyler, barn som sparker i setet, barn som står på hodet i setet, barn som løper i midtgangen, barn som kaster lekene sine i hodet på meg, og generelt alle varianter av barn som ikke kan oppføre seg, særlig de som er såppass store at de burde lært folkeskikk og kanskje til og med hadde det før foreldrene begynte å fore barna på sukker for å få dem til å sitte stille. Veldig kortvarig løsning. Klart jeg kan ha forståelse for at barn går i vranglås, men det er like fullt irriterende. Og aller verst er det når foreldrene ikke skjønner problemet eller gir blanke.

- De som stresser på flyet og totalt overhører personalets "seterad 15-30 bes gå om bord først". Likevel er det alltid noen som sitter på rad 3 som må presse seg fram og okkupere midtgangen... Har dere det travelt? Tror dere flyet kommer til å fly sin vei uten dere, mens dere står i kø i gaten? Hmpfr.

- De som somler i sikkerhetskontrollen. Jeg sørger alltid for å ta av jakke, belte og sko, putte mobil og mp3 i veska og gjøre meg klar til å gå gjennom kontrollen enten før jeg stiller meg i køen eller mens jeg står i køen. Blir irritert over de som skal stå å glo i taket gjennom hele køen, og så - når det er deres tur - skal begynne å omorganisere absolutt alle eiendelene sine, ta av klær osv. Tar unødvendig lang tid i kontrollen hvis alle skal gjøre det sånn.

- Folk som ikke har giddet å reservere sete (og betale ekstra for det, eventuelt), og som ikke likte det de fikk tildelt, så de har enten tatt ditt sete eller forlanger at dere skal bytte, fordi "jeg måååå se ut av vinduet" eller "jeg mååå jo sitte ved siden av mannen min" eller en eller annen teit unnskyldning. Det er lov å spørre, men å forvente/forlange å få ditt sete som du har bestilt - nei, vet du hva. Det skulle du tenkt på før.

- Folk som omtrent står klar i midtgangen i det øyeblikket flyet har landet og presser seg fram. Har forståelse for at enkelte har det travelt, men det er gjerne ikke disse som er oppe først, fordi de er gjerne såppass flyvante at de VET at de ikke kan hoppe av flyet i fart, og det tar noen minutter fra flyet har landet til døra er åpen.

- Fulle folk, bråkete folk, folk med bråkete duppeditter, folk som er frekke mot medpassasjerer og kabinpersonale osv.

Men de fleste er heldigvis både høflige og greie når de er ute å flyr da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og søsteren min satt på et fly hjem fra syden da tenåringsjenta foran oss var kjempeirriterende og la setet sitt ned i fanget vårt. Hun var av de som har det "jeg er bedre enn deg og jeg er bortskjemt så ikke si noe til meg før jeg sladrer til pappa" greiene. Men det endte hvert fall med at jeg og søsteren min ble sittende å lugge henne. Og det var utrolig gøy å se henne sint på vei ut av flyet på Gardemoen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og søsteren min satt på et fly hjem fra syden da tenåringsjenta foran oss var kjempeirriterende og la setet sitt ned i fanget vårt. Hun var av de som har det "jeg er bedre enn deg og jeg er bortskjemt så ikke si noe til meg før jeg sladrer til pappa" greiene. Men det endte hvert fall med at jeg og søsteren min ble sittende å lugge henne. Og det var utrolig gøy å se henne sint på vei ut av flyet på Gardemoen.

Da oppførte jo dere dere mye dårligere enn henne

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...