Gå til innhold

Når man er ute å flyr. Hva synes du er irriterende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest strykebrett

Jeg syns det er irriterende med folk som har med seg et halvt flyttelass på flyet slik at det tar kjempelang tid å få plass til alt sammen. Syns flyselskapene burde begynne å bli strengere på å håndheve begrensningene på håndbagasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Daenerys

Hvis man er syk og absolutt må reise så bruker man munnbind.

En irriterende ting som ingen har nevnt er når sidemannen promper gjevnt og trutt.

Jeg hadde en person foran meg på fly fra Detroit - Amsterdam (8 timer tror jeg) som prompet hver jævla 5. minutt HELE flyturen. Helt forferdelig. Det er det verste jeg har opplevd.

På samme fly var det en unge som klikket i vinkel og hylte og hylte og hylte, folk skrek til moren "shut that fucking kid up!!". De gjorde ett eller annet med ungen, men den familien fulgte oss selvsagt på alle de 3 flyturene vi hadde fra Miami til Norge...

Det var ikke en moro tu :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Unger som hele tiden snur seg for å glo.

Anonym poster: 3f565841fb4bcf1ef5ac91ca8fb1b436

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt svett av tanken på en lang flytur, men noen ganger må man bare lide seg gjennom det. Var i Thailand nylig, og på flyturen dit ble kjerringa i setet foran skikkelig oppgitt på meg fordi jeg hadde lagt skoene mine under setet hennes. Det var jo hennes sete, ergo var det hun som skulle plassere ting der, mente hun. At hun også hadde okkupert plassen under setet foran seg reflekterte hun ikke videre over.

Ellers er det irriterende med:

- folk som legger ned setet

- folk som bruker en evighet på å sette seg, de skal "bare" lete gjennom hele kofferten først

- folk som venter til det er deres tur til å gå gjennom sikkerhetskontrollen med å ta av sko og lete fram ting i kofferten som skal ligge i den lille plastposen.

- folk som tar med seg hele familien og plasserer seg på rekke inntil bagasjebåndet slik at ingen andre slipper til eller ser hva som kommer på båndet

- folk som henger over seteryggen min for å prate med folk i andre seter

- folk som hoster og nyser uten å prøve å dekke seg til. Greit nok at folk er syke, men det går an å passe på litt. Sist jeg var ute og fløy var det som å sitte på venterommet på legevakta i influensasesongen.

Anonym poster: 12ece116e893b42a59f7f068f1c31481

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater folk som vandrer rundt i flyet på måfå. 12 timer fra Tokyo, vi hadde betalt for å sitte ved nødutgang fordi business var utsolgt og vi ville ha benplass. Fikk vi det? Nei der sto det folk hele tiden, snublet i bena våre. Grrrr!

Gikk faktisk og stilte seg inne på plassene deres? Altså mellom bena og seteryggen? Da hadde jeg fått hakeslepp. Det jeg dog ofte ser er folk som absolutt må stå i midtgangen i lange perioder, gjerne rett foran videoskjermen.

folk som setter seg på setet mitt fordi de har sett feil på billetten (det samme gjelder i tog der man har fått plassbillett)

Synes det er enda verre når folk gjør det med vilje. Når de bare smiler fornøyd og forteller deg at de tok plassen din fordi de ville sitte sammen med venninnen eller slippe å sitte mot kjøreretningen på tog.

Kom på en ting som irriterer meg grenseløst og som jeg ikke har sett nevnt her så langt. Nemlig alle de unødvendige kunngjøringene de kommer med. Vi er nå xxxx meter oppe i lufta, blablabla, ved ankomst er det 3 plussgrader blabla, vi kommer snart rundt med vår taxfreevogn og blabla. Og så kommer samme regla på alt fra ett til fire ulike språk. Fryktelig irriterende hvis man prøver å lese, enda verre hvis man ser på en film som stopper opp hver gang det kommer unyttige meldinger over anlegget. Og som gjerne har hoppet et par minutter frem når de endelig er ferdige med å skravle. Jeg synes det KUN bør være sikkerhetsinformasjon og info om evt forsinkelser og avvik.

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, flyturer er kilde til mye frustrasjon ja. Nå har jeg ikke lest hele tråden, men hvis dette har blitt nevnt før kan det uansett nevnes igjen:

Folk som bruker setet foran seg til å dra seg opp når de skal reise seg, helt uten å tenke på at det faktisk sitter noen der! Jeg rykkes bakover og skvetter som bare det. En gang fikk jeg også rødvin utover hele meg, selv om jeg prøvde å drikke forsiktig siden jeg er klar over at dette kan skje... Irriterende!!!

Anonym poster: ac4cc75680128c8043c1f5a81769a849

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir irritert av folk som klager på at jeg seteryggen ned, ellers så bryr jeg meg veldig lite om personen foran meg tar setet ned. Skjønner ikke hvorfor det skal irritere andre heller, er en grunn til at den funksjonen finnes der. -_-

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir irritert av folk som klager på at jeg seteryggen ned, ellers så bryr jeg meg veldig lite om personen foran meg tar setet ned. Skjønner ikke hvorfor det skal irritere andre heller, er en grunn til at den funksjonen finnes der. -_-

For min del har det kun vært frustrerende de siste to årene, da jeg har reist med barn på fanget. Sier seg selv at man dermed har mye mindre plass..

Sånn ellers er den biten kun irriterende når man spiser. Jeg liker å kunne slå ut "bordet", ikke sitte og balansere maten på fanget. ( Tenker nå på når det serveres, ikke det de selger. )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del har det kun vært frustrerende de siste to årene, da jeg har reist med barn på fanget. Sier seg selv at man dermed har mye mindre plass..

Sånn ellers er den biten kun irriterende når man spiser. Jeg liker å kunne slå ut "bordet", ikke sitte og balansere maten på fanget. ( Tenker nå på når det serveres, ikke det de selger. )

Ja, disse to årsakene respekterer jeg selvfølgelig, har ikke tenkt å mose de bak meg heller. Og hvis personen bak spiser så kan man bare "rygge" forsiktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter på et fly akkurat nå. Det eneste som er irriterende er kanskje hastigheten på Norwegians såkalte "highspeed WiFi".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til det som alt er nevnt her, er det fryktelig irriterende med folk som har med seg så mye håndbagasje at de fyller opp hele bagasjeluken slik at jeg ikke får plass til vesken min eller den lille trillekofferten min.

Hvis du trenger å ha med deg dyne, ryggsekk og sportsbag i tillegg til shoppingposene dine, kan du vel sjekke inn noe av det. Vi andre har faktisk forholdt oss til regelen om maks én stk håndbagasje, og det er langt fra ubegrenset med plass på flyet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups! :/ Jeg har aldri reistmed fly og denne tråden gir meg ikke så lyst heller . For det er mange regler og ting som man skal vite og følge skjønner jeg ..

Ikke gå for fort ut av flyet , og for all del ikke for sakte.. Man MÅ vite hvordan man oppfører seg i sikkerhetskontroll og ved bagasjebånd .. Jada ; man kan lese seg til det meste men regner med at første gang jeg skal fly , vil jeg være veldig usikker og slett ikke så rask .

Så jeg sier bare ; prøv å tenk på at ikke alle er like reisevandt som DEG da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mesteparten som er nevnt her er bare vanlig folkeskikk da, det virker nok bare som så mye fordi alt blir listet opp på denne måten. Har man vanlige, sosiale antenner er det lett å unngå, selv om man ikke er flyvant :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er sånne som lener tilbake setet: er dere klar over hvor trangt det blir for de som sitter bak(spesielt på et trangt sas-fly!)? Det blir forbanna trangt, og ikke minst klaustrofobisk! Jeg får seriøst helt noia jeg når folk lener setet sitt bakover sånn at de omtrent har hodet i fanget mitt. Jeg når ikke tak i veska mi på gulvet en gang, og jeg sitter bom fast. Det er skikkelig ekkelt, spesielt om man må sitte sånn i 4 timer!

Jeg har reist med fly jevnt og trutt i mange, mange år, både innenlands og utenlands og jeg har ALDRI så mye som beveget setet mitt en cm bakover heller! Finnes det flere av oss?

Jeg synes det er skikkelig ufint og hensynsløst.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enda flere irritasjonsmomenter på flyplassen enn på selve flyet.

- Sikkerhetsteateret på flyplassene som videreføres til tross for omfattende dokumentasjon på at det ikke virker til å øke sikkerheten, det videreføres bare fordi det gir en illusjon av sikkerhet, og sannsynligvis fordi det er blitt en milliardindustri.

- De som står i rulletrappens fulle bredde og gjør det umulig å komme forbi, selv om det er tydelig merket: Stå til høyre, gå til venstre.

- Fortollingen på Gardermoen når du kommer fra utlandet og skal videre med innenlandsfly, helt utrolig at det skal være nødvendig å drasse bagasjen så langt.

- Dokøene på Gardermoen.

Ellers synes jeg det er irriterende at reglene om begrensing av antall og størrelse håndbagasje ikke praktiseres konsekvent, særlig dresskledde menn tillates å ta med mye.

Jeg irriterer meg ikke over barn, selv om de klager og blir urolige. Barn er vanligvis lett å avlede når jeg godsnakker litt med dem. Hvis de er veldige ute av seg, kan det kreve litt tid og innsats å få kontakt og vinne tillit, men desto morsommere når jeg får det til.

Anonym poster: 8956e0c7bddce91fae4c17e8eea4ee65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere som er sånne som lener tilbake setet: er dere klar over hvor trangt det blir for de som sitter bak(spesielt på et trangt sas-fly!)? Det blir forbanna trangt, og ikke minst klaustrofobisk! Jeg får seriøst helt noia jeg når folk lener setet sitt bakover sånn at de omtrent har hodet i fanget mitt. Jeg når ikke tak i veska mi på gulvet en gang, og jeg sitter bom fast. Det er skikkelig ekkelt, spesielt om man må sitte sånn i 4 timer!

Jeg har reist med fly jevnt og trutt i mange, mange år, både innenlands og utenlands og jeg har ALDRI så mye som beveget setet mitt en cm bakover heller! Finnes det flere av oss?

Jeg synes det er skikkelig ufint og hensynsløst.

Ja, det finnes flere av oss. Det burde ikke være mulig å legge ned setet, siden man både kan få mat og drikke over seg og det blir mikroskopisk plass. Jeg vil ikke ødelegge turen for passasjeren bak for å skaffe meg selv noen cm ekstra plass. "Bare legg ned setet du også da", sier folk, men et sted stopper det, Nemlig bakerst i flyet, der man ikke kan legge ned setet. Den ekstra komforten man får ved å legge ned setet kan uansett ikke sammenlignes med ulempen man påfører medpassasjeren. Det bekreftes av det store antallet passasjerer som glemmer at de i det hele tatt har lagt ned setet, og må minnes på det av flyvertinnen før landing.

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikke eier sosiale antenner og fatter når folk ikke har lyst til å høre på livshistorien din. Selv når jeg fant frem bok og satte musikk i ørene så klarte du ikke holde kjeft, frøken Johanssen fra Lørenskog som har vært gift 2 ganger og har vært på Gran Canaria hvert år

åh herregud :ler:

så irriterende med folk som absolutt må sitte der og nærmest holde foredrag om seg selv..

skjønner ikke at folk får det for seg at det er greit å sitte der og snakke hull i hodet på fremmede folk Oo

Ups! :/ Jeg har aldri reistmed fly og denne tråden gir meg ikke så lyst heller . For det er mange regler og ting som man skal vite og følge skjønner jeg ..

Ikke gå for fort ut av flyet , og for all del ikke for sakte.. Man MÅ vite hvordan man oppfører seg i sikkerhetskontroll og ved bagasjebånd .. Jada ; man kan lese seg til det meste men regner med at første gang jeg skal fly , vil jeg være veldig usikker og slett ikke så rask .

Så jeg sier bare ; prøv å tenk på at ikke alle er like reisevandt som DEG da!

Detta blir du vandt med med engang, og skjønner greia fort! ;)

Så ingen fare, men nå vet du hvert fall om litt du kan være obs på ;) hehe

Anonym poster: 5007ead0da1fecc5a677acb84a23fae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå høres jeg sikkert dum ut her, og ja jeg har flydd flere ganger, men det ang. håndbagasje..

Det er vel egentlig bare lov med en ting? en veske, eller en liten koffert osv??

Jeg har alltid med meg en veske og en kamerabag.. :sjenert:

Slenger kamerabagen oppi bagasjeboksen og veska litt under setet til den foran meg..

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå høres jeg sikkert dum ut her, og ja jeg har flydd flere ganger, men det ang. håndbagasje..

Det er vel egentlig bare lov med en ting? en veske, eller en liten koffert osv??

Jeg har alltid med meg en veske og en kamerabag.. :sjenert:

Slenger kamerabagen oppi bagasjeboksen og veska litt under setet til den foran meg..

Ikke alle flyselskap er like nøye på dette. Dessuten handler noen folk masse stæsj på flyplassen, osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...