Gå til innhold

Når man er ute å flyr. Hva synes du er irriterende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner at folk irriterer seg over barn som skriker på fly, men sånn er nå livet en gang. Noen barn er overtrøtte, har vondt osv. Det som irriterer meg er foreldre som driter i å roe ned ungen. Ungen skriker fra take-off til landing uten at de gidder å reise seg opp og gå med de en gang. Jeg uttaler meg selv som mor med spedbarn på fly som kan finne på å skrike, men ikke krever så veldig mye før han roer seg ned. Og 2 minutter skriking på en flytur må man vel faktisk tåle (jeg også for den del) :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkerhetskontroll! Ja , det er en haug med regler for hva du kan ha med deg, pc må ut av veska og beltet må av. Er det virkelig så forbannet vanskelig å sette seg inn i dette på forhånd? Det er alltid noen som sakker ned hele køen fordi de ikke har tatt ut pc, må av med belte\sko , har lommene fulle av småpenger osv osv.

Ombordstigning! Når sete rad this eller that har fått beskjed om å gå på først; da er det de som går først. Får man beskjed om å bruke inngangen bak så gjør man det. Og når man først kommer fram til setet; vær nå litt effektiv! Bagasje opp, plasser rumpa i setet.

Selve flyturen! Unger som hyler. Eller som sparker i seteryggen. Folk som lklasker sete sitt bakover uten å sjekke om det faktisk er greit for meg som sitter bak. Feite folk; som gjør at jeg bare får halve setet mitt.

Landing! Nei, du kommer ikke fortere av flyet om du river av deg setebeltet så snart hjulene er på bakken. Det går ann å vente med å fikle med mobilen; verden har neppe gått under i løpet av flyturen. Og om den hadde det vil du alltids finne det ut allikevel.

Bagasjeutlevering! Den streken på gulvet er der for en grunn. Stå bak den; så også andre har mulighet til å se og hente bagasjen sin. Og nei, hele familien trenger ikke stå på rad og rekke helt framme ved båndet.

Taxfree! Ja, du må vise boardingkortet ditt. Alltid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LanaLane

1. Folk som åpenbart vil sitte sammen, men som ikke har giddet å betale de 100 kronene det koster å velge seter hos f.eks Norwegian. Så spør de meg (nærmest forventer, vil jeg si), om jeg ikke vær så snill kan bytte med dem.

2. Barn som sparker i setet, og foreldre som ikke stopper dem.

3. Folk som sperrer midtgangen leeenge...

4. Folk som omtrent knuser baggene som allerede ligger i baggasjehylla for å få plass til sin egen.

Jeg er ikke spesielt glad i å fly, og foretrekker å kjøre bil så fremt det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tenker jeg stikk motsatt. Utrolig irriterende når de ved midtgangen bare blir sittende fordi de har goood tid. Så når de åpner dørene så skal de først slippe forbi alle som står i gangen, og så skal de opp og ta ned bagasje, på med jakke, skru på mobil, fikse og ordne, fortsatt goood tid. Tips til neste gang: Kom dere på beina, ikke alle har god tid.

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

TIPS: bestill sete ved midtgangen!

Anonym poster: 52491377ed673a6f4cc5918c4f86dc9e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIPS: bestill sete ved midtgangen!

Jeg blir syk på fly om jeg ikke kan se ut vinduet.

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir syk på fly om jeg ikke kan se ut vinduet.

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

Jeg blir syk om jeg må presse meg ut i en midtgang full av mennesker.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Plass bakerst og innerst på deg da? :)

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste er vel nevnt her, men må si jeg virkelig ikke skjønner meg på foreldre som ikke klarer/gidder å passe skikkelig på barna sine. Noen folk burde rett og slett ikke få være med på fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plass bakerst og innerst på deg da? :)

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

Nei, hvorfor det? Jeg kjøper oftest ekstra beinplass jeg. Så da må jeg sitte der hvor de setene er. Kanskje du burde skaffe deg et sete lengre fremme?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som lukter skikkelig røyk! Holdt seriøst på å kaste opp av den innrøkte eimen som kom fra raden bak sist jeg tok fly, vondt i hodet fikk jeg også. Har aldri vært så godt med frisk luft før når jeg endelig kom meg av flyet!

Skjønner heller ikke hvordan folk klarer å bruke SÅ lang tid på å komme seg ut av flyet. Ja, jeg er en av de som "presser" som faen for at folk skal få ræva i gir. Uheldigvis må jeg ha vindusplass, dermed er det vanskelig å komme seg ut først. Har som regel en ny flygning med meget kort ventetid jeg skal rekke, og da vil jeg helst ikke miste flyet mitt pga av folk som har flere timer til gode for å komme seg av flyet!

Trange seter. Hvorfor kan de ikke lage litt større fly, med litt større seter? Nå er jeg ei lita jente, og JEG sliter. Hvordan er det da for folk med litt for mange kg på kroppen eller som er over 170 lang? Må jo være tortur..

Men dette med sånn oppmerket tape ved bagasjebånd, har de virkelig det overalt? Det kan jeg aldri huske å ha sett noen plass jeg?! :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hvorfor det? Jeg kjøper oftest ekstra beinplass jeg. Så da må jeg sitte der hvor de setene er. Kanskje du burde skaffe deg et sete lengre fremme?

Jeg sitter alltid på en vindusplass så langt frem jeg kan komme. Det er likevel irriterende når sidemannen lener seg godt tilbake og sier "ahh, kan like godt slippe frem resten av flyet (bortsett fra de på radene innenfor) siden vi må vente på våre utallige kolli bagasje.

Hvis du kjøper ekstra beinplass så er du ikke blant de jeg irriterer meg over. For det første sitter jeg da ikke ved siden av deg, siden jeg er avhengig av å ha håndbagasje med div medisin og ikke kan sitte ved nødutganger. For det andre så kan jo folk bare smette forbi deg hvis du sitter ved nødutgangen. :)

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av disse som bestiller "den plassen hvor det er minst bevegelse i hele flyet" - altså midtgang&kliss inntil vingene, fordi jeg blir så usannsynlig fort reisesyk.

Samtidig med dette har jeg behov for å kunne se ut vinduet som andre her, spesielt ved letting og landing - også pga reisesyke, og jeg blir så irritert på de ved vinduet som sperrer hele utsikten med avisen sin - eller like gjerne trekker ned hele "gardin"greia fordi de sjøl skal sove. Hallo. Vi er tre stykk her, ikke èn.

Det skjer ofte.

Så irriterer jeg meg over de som bruker parfyme fordi 1; det stinker og 2; det fører garantert til kvalme hos meg, og større sannsynlighet for reisesyke for absolutt alle på flyet.

Irriterer meg ingenting over barn som gråter, jeg syns mest synd på dem og foreldrene. Kan også ha en sammenheng med at jeg ruker ørepropper og lyden dermed ikke blir så påtrengende. Tar heller aldri charterfly, så mulig det er grunnen til at jeg har sluppet unna de verste skrikefestene.

Unger som sparker i baksetet får streng tilsnakk asap, og skulle en forelder bli sur får h*n tilsnakk også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som lukter skikkelig røyk! Holdt seriøst på å kaste opp av den innrøkte eimen som kom fra raden bak sist jeg tok fly, vondt i hodet fikk jeg også. Har aldri vært så godt med frisk luft før når jeg endelig kom meg av flyet!

Skjønner heller ikke hvordan folk klarer å bruke SÅ lang tid på å komme seg ut av flyet. Ja, jeg er en av de som "presser" som faen for at folk skal få ræva i gir. Uheldigvis må jeg ha vindusplass, dermed er det vanskelig å komme seg ut først. Har som regel en ny flygning med meget kort ventetid jeg skal rekke, og da vil jeg helst ikke miste flyet mitt pga av folk som har flere timer til gode for å komme seg av flyet!

Trange seter. Hvorfor kan de ikke lage litt større fly, med litt større seter? Nå er jeg ei lita jente, og JEG sliter. Hvordan er det da for folk med litt for mange kg på kroppen eller som er over 170 lang? Må jo være tortur..

Røyk: Enig, det er ille. Men faktisk verre på buss. På flyene har de fleste rukket å kvitte seg med i hvert fall deler av lukten før de kommer på flyet. Men jeg var nylig på en flyplass med røykeavdeling, der stinket det over hele terminalen.

Folk som somler: My point exactly. De gangene jeg selv har god tid, blir jeg sittende (i vindussetet) og lar folk som har det travelt komme frem. Disse somlerne er over alt, de blokkerer rulletrapp og rullebånd når de kommer inn i terminalen også, og ser dumt på de som kommer løpende bakfra med fanden i hælene. Kunne visst ikke falle somlerne inn at løperne løper av en grunn.

Trange seter: Dette er vi som passasjerer skyld i. Færre seter på fly gir dyrere billetter, men vi kjøper de billigste.

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

* Barn som gråter hele flyreisen

* Barn som løper opp og ned midtgangen

* Barn som sparker i setet

* Folk som lukter veldig sterkt

* Folk som står helt klistra inntil bagasjebåndet

* Fulle folk

* Folk som sperrer for andre i midtgangen, f.eks når man går ut eller inn av flyet.

* Folk som forventer at man skal gi vekk plassen sin sånn helt uten videre. Jeg betaler som regel for å få en bestemt plass (gjerne vindusplass), og nei, jeg gir ikke den vekk hvis jeg har fått en god plass, og spesielt ikke hvis jeg har betalt for plassen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele greia med at man må være på flyplassen lenge før.

Anonym poster: 2d2fe75cc247bef295c59effc62755ad

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av disse som bestiller "den plassen hvor det er minst bevegelse i hele flyet" - altså midtgang&kliss inntil vingene, fordi jeg blir så usannsynlig fort reisesyk.

Samtidig med dette har jeg behov for å kunne se ut vinduet som andre her, spesielt ved letting og landing - også pga reisesyke, og jeg blir så irritert på de ved vinduet som sperrer hele utsikten med avisen sin - eller like gjerne trekker ned hele "gardin"greia fordi de sjøl skal sove. Hallo. Vi er tre stykk her, ikke èn.

Her er jeg uenig, selv om jeg selv blir flysyk. Jeg løser det ved å bestille vindusplass alltid. Og da er det jeg som bestemmer over gardingreia. Akkurat som jeg bestemmer over min egen luftdyse i taket, men jeg har opplevd at sidemannen skrur av den også. Jeg må ha min på full guffe. En av grunnene til at man bestiller vindusplass er for å kunne lene puten sin på veggen og sove. Og selvsagt må man få lov å lese på sin egen svært begrensede plass. Helt greit at sidemannen kikker ut vinduet når gardinen er oppe, ikke greit når han lener seg over meg for å se ut. Jeg har opplevd det siste også.

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kom på en ting til. De "kan familien Somlesen komme til gate 42 STRAKS; gaten stenger". Det hender at man har gyldig grunn som sent ankommende fly, men de fleste avslører seg med sine brede smil og overfylte handleposer når de kommer inn på flyet.

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lagt merke til at de svært sjelden sier noe om når de foran faktisk skal få gå på. Så man blir bare sittende der og vente til de begynner å se stygt på en når en ikke har gått ombord.

Jeg sitter bestandig langt fram i flyet, og har aldri opplevd å få beskjed om når jeg kan gå ombord, så jeg lurer bestandig på hvor lenge jeg skal vente. Det er det eneste jeg irriterer meg litt over, for jeg er redd for å få "kjeft" hvis jeg går for tidlig inn. :fnise:

Anonym poster: bb63bb90651ad27c38a927b0ca3a2685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge til at ingen av disse irritasjonsmomentene kan måle seg med de aller verste: Nemlig kansellerte avganger, streiker, uvær og askeskyer. Kort sagt alt som holder oss på bakken. Da er det bedre å komme seg opp i lufta der man kan irritere seg over sine medpassasjerer den tiden det varer :)

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange ting... La meg tenke:

- Dødtiden som følge av at innsjekk stenger lenge før flyavgang.

Det burde vært bagasjedropp på Oslo S, og så Flytoget rett til Gardermoen, gjennom sikkerhetskontroll og så rett ombord på flyet.

- Prisnivået på flyplasser.

Man skal lete lenge for å finne steder med høyere pris for mat/drikke enn på en flyplass. 1 pils = 100 kroner takk!

- Forsinkelser.

De to siste flyturen har blitt betydelig forsinket. Den ene var dagstur innenlands der både tur og retur ble en times tid forsinket. Den andre var ferietur utenlands der avreise var 2 timer forsinket.

- De som stopper opp i midtgangen ved ombordstiging.

Slipp folk forbi før du tar av deg jakken, omrokkerer på hele kofferten m.m.

- Unger som griner.

Enkelte foreldre har åpenbart problemer med å kontrollere ungene sine, slik at de kan grine og bråke i flere minutter før det blir stille.

- Fulle folk.

Helt i orden å ta en øl eller to, men ikke når man er drita og mener man er størst, sterkest og kan snakke høyest av alle i hele verden.

- Folk som står helt inntil bagasjebåndet.

Det er en grunn til at det er en sperrelinje 1 meter fra båndet, slik at man faktisk kommer frem når ens koffert ankommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...