Gå til innhold

Når man er ute å flyr. Hva synes du er irriterende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sitter bestandig langt fram i flyet, og har aldri opplevd å få beskjed om når jeg kan gå ombord, så jeg lurer bestandig på hvor lenge jeg skal vente. Det er det eneste jeg irriterer meg litt over, for jeg er redd for å få "kjeft" hvis jeg går for tidlig inn. :fnise:

Anonym poster: bb63bb90651ad27c38a927b0ca3a2685

Nettopp, de "glemmer" jo gi beskjed om når 1-15 egentlig skal komme. Og når jeg kommer til 3a så har uten unntak 3b og 3c sittet der lenge og stønner oppgitt når de må reise seg og ut i midtgangen. Egentlig burde de først boarde alle vindusplasser, så alle midtseter, og til slutt alle midtgang. Men det der med blokkering av midtgangen er jo stort sett unødvendig, da man som regel har plass til å legge opp bagasjen uten å blokkere veien for andre. Men flyvertinnene kan si "ta et skritt til siden" til de blir blå i ansiktet, folk hører ikke uansett.

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men dette med sånn oppmerket tape ved bagasjebånd, har de virkelig det overalt? Det kan jeg aldri huske å ha sett noen plass jeg?! :klo:

De har det hvertfall veldig mange steder. På gardermoen har de hatt det hvertfall rundt 5 år. Har sett det mange steder rundt i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Prisnivået på flyplasser.

Man skal lete lenge for å finne steder med høyere pris for mat/drikke enn på en flyplass. 1 pils = 100 kroner takk!

Ja, det er jeg helt enig med deg i! Jeg holdt på å gå i bakken når de krevde 45 eller 55 kr for en vaffel på Gardermoen. Greit. det var en stor vaffel, men allikevel?

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jeg helt enig med deg i! Jeg holdt på å gå i bakken når de krevde 45 eller 55 kr for en vaffel på Gardermoen. Greit. det var en stor vaffel, men allikevel?

Mvh Yvonne :heiajente:

Og ikke minst prisen på vann og mineralvann, de skor seg godt på at man må kjøpe det innenfor. Jeg henter vann i krana, men det vil de nok helst også ha slutt på siden man må lete lenge etter en kran med kaldt vann. Hva er ellers greia med å ha vannkraner der man ikke kan stille temperaturen? Man må ofte inn på handicapen for å finne kaldt vann, og da havner man garantert i en gruppe andre irriterer seg over igjen - de oppegående som bruker handicapen :)

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jeg helt enig med deg i! Jeg holdt på å gå i bakken når de krevde 45 eller 55 kr for en vaffel på Gardermoen. Greit. det var en stor vaffel, men allikevel?

Mvh Yvonne :heiajente:

Også får man jo selvfølgelig ikke ha med seg drikke inn selv, så man er nødt til å kjøpe en halv liter ett eller annet til 40kr. eller mer.

Skulle ikke disse væske-reglene forsvinne fra neste år?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også får man jo selvfølgelig ikke ha med seg drikke inn selv, så man er nødt til å kjøpe en halv liter ett eller annet til 40kr. eller mer.

Skulle ikke disse væske-reglene forsvinne fra neste år?

De skulle forsvinne fra i år, men det er utsatt og utsatt. Jeg er usikker på om det blir bedre, var på en flyplass med sånn væskeskanner. Der ble folk med væskebeholdere tatt til side og grundig sjekket. Blir ikke akkurat mindre kø av sånt. Men man slipper i hvert fall å kaste håndkremen man hadde glemt igjen i håndbagasjen.

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har det hvertfall veldig mange steder. På gardermoen har de hatt det hvertfall rundt 5 år. Har sett det mange steder rundt i verden.

Mulig det er bare jeg som aldri har lagt merke til det da.. Men må innrømme at jeg er en av de som "hauker" bagasjebåndet, for jeg er ekstremt redd for at noen skal ta kofferten min(det holdt nemlig på å skje en gang!). Jeg står ikke kliss inntil altså, men jeg følger NØYE med :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skulle forsvinne fra i år, men det er utsatt og utsatt. Jeg er usikker på om det blir bedre, var på en flyplass med sånn væskeskanner. Der ble folk med væskebeholdere tatt til side og grundig sjekket. Blir ikke akkurat mindre kø av sånt. Men man slipper i hvert fall å kaste håndkremen man hadde glemt igjen i håndbagasjen.

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

De har vel skullet forsvinne i noen år allerede, men blitt utsatt og utsatt.

Sånn væskescanner har jeg ikke hørt om før. Man legger jo vanligvis den posen med flaskene synlig, var det de som ikke hadde gjort dette som ble tatt ut til kontroll??

Edit: misforstod. Dette var kanskje et sted man ikke brukte disse posene ja. Det vil jo ta en evighet hvis de skal scanne alle som har med seg noe flytende. Det erjo sikkert 90% som har ett eller annet.

Har forresten vært i en sånn kroppsscanner i NY. Det tok jo 15-20 sekunder jeg måtte stå helt stille inni der. Der var det bare hver 5.person som måtte gjennom den. De andre gikk i den vanlige. Så det er hvertfall ikke gjennomførbart at alle skal scannes.

Endret av Mynona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er bare jeg som aldri har lagt merke til det da.. Men må innrømme at jeg er en av de som "hauker" bagasjebåndet, for jeg er ekstremt redd for at noen skal ta kofferten min(det holdt nemlig på å skje en gang!). Jeg står ikke kliss inntil altså, men jeg følger NØYE med :fnise:

Ofte er de veldig slitt de der merkene, for folk står op oppå den :daane: Jeg følger også nøye med. Fra avstand. Følger med på det som kommer ut, også går jeg mot båndet når jeg ser at min kommer ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg uenig, selv om jeg selv blir flysyk. Jeg løser det ved å bestille vindusplass alltid. Og da er det jeg som bestemmer over gardingreia. Akkurat som jeg bestemmer over min egen luftdyse i taket, men jeg har opplevd at sidemannen skrur av den også. Jeg må ha min på full guffe. En av grunnene til at man bestiller vindusplass er for å kunne lene puten sin på veggen og sove. Og selvsagt må man få lov å lese på sin egen svært begrensede plass. Helt greit at sidemannen kikker ut vinduet når gardinen er oppe, ikke greit når han lener seg over meg for å se ut. Jeg har opplevd det siste også.

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

Så....selv blir du reisesyk av å ikke kunne se ut vinduet - men det plager deg ikke at andre blir det om du oppfører deg unødig urimelig?

Luftdyse har alle hver sin av, samme med seteregulering/matbrett/lommer osv.

Håndlener og vindu har man på deling, og da må man ta hensyn.

Det er jo merkelig at du selv vet hvor ille det er å være reisesyk, men velger å kun ta hensyn til deg selv.

Det at du driter i hva andre synes om at du trekker ned hele utsikten(som jo er til deling på alle, man har ikke èn hver som med alt annet) blir jo like hensynsløst som at jeg skulle nekte å reise meg hyppigere når folk må forbi meg som sitter ytterst, nettopp fordi jeg bevisst har valgt den plassen og derfor "bestemmer".

Om noen hadde nektet å ta opp vindussperren også etter jeg hyggelig hadde forklart årsaken til hvorfor jeg gjerne ville ha den oppe hadde jeg nok gitt vedkommende valget mellom å ta den opp, eller få en spyende passasjer ved siden av seg.

Jeg tar mest mulig hensyn til andre passasjerer, og forventer de gjør det samme - spesielt om man fort blir syke om man ikke gidder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg uenig, selv om jeg selv blir flysyk. Jeg løser det ved å bestille vindusplass alltid. Og da er det jeg som bestemmer over gardingreia. Akkurat som jeg bestemmer over min egen luftdyse i taket, men jeg har opplevd at sidemannen skrur av den også. Jeg må ha min på full guffe. En av grunnene til at man bestiller vindusplass er for å kunne lene puten sin på veggen og sove. Og selvsagt må man få lov å lese på sin egen svært begrensede plass. Helt greit at sidemannen kikker ut vinduet når gardinen er oppe, ikke greit når han lener seg over meg for å se ut. Jeg har opplevd det siste også.

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

Enig! Har man bestilt seg vindusplass så er det du som "bestemmer" over vinduet. Om sidemannen ikke vil at du skal "lukke" vinduet, bør han skaffe seg vindusplass selv!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Har man bestilt seg vindusplass så er det du som "bestemmer" over vinduet. Om sidemannen ikke vil at du skal "lukke" vinduet, bør han skaffe seg vindusplass selv!

Det kan hende den personen vil skåne de ved siden av seg om man blir reisesyk ;)

Jeg sitter jo nettopp ikke ved vinduet fordi jeg vil skåne de andre om jeg blir dårlig og trenger bevege med ofte ut på flytoalettet da jeg følgelig ikke sitter og kaster opp foran andre.

Samme som at jeg er den som selvsagt flytter på meg om jeg blir dårlig til et sted hvor andre kan skånes fra meg/bytter sete med andre så de friske og raske kan sitte sammen, og jeg kan ta en bortgjemt plass om mulig.

Dere tar ikke spesielt hensyn til andres reelle behov på reise, skjønner jeg ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har spesielle behov på reise så er det vel bare å fortelle det til de man sitter ved siden av med en gang. Det er lite som er så irriterende som å få en "haallooo... kan du ta opp den vindusskjemen, jeg blir så dårlig!!!" når du nesten har sovnet.

Har du fått beskjed idet du satt deg ned om at "jeg blir veldig fort kvalm i fly, er det i orden for deg at vinduet er åpent gjennom hele flyvningen? Jeg har ett sånt øyebind du kan låne hvis du vil sove" så blir instillingen en helt annen.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sitter alltid på en vindusplass så langt frem jeg kan komme. Det er likevel irriterende når sidemannen lener seg godt tilbake og sier "ahh, kan like godt slippe frem resten av flyet (bortsett fra de på radene innenfor) siden vi må vente på våre utallige kolli bagasje.

Hvis du kjøper ekstra beinplass så er du ikke blant de jeg irriterer meg over. For det første sitter jeg da ikke ved siden av deg, siden jeg er avhengig av å ha håndbagasje med div medisin og ikke kan sitte ved nødutganger. For det andre så kan jo folk bare smette forbi deg hvis du sitter ved nødutgangen. :)

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

Har du prøvd å snakke til de som sitter ved siden av deg? Om du spør før dere lander om de kan slippe deg ut fordi du har dårlig tid, så gjør de sikkert det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Jeg kjenner også mennesker som blir kvalme av å se ut vinduet. Jeg mener det er den som sitter ved vinduet som bestemmer over setet og da også vinduet, MEN hvis man sier i fra at man sliter med kvalme etc i en hyggelig tone så kan jeg ikke skjønne at det kan løses ganske raskt. Jeg mener hensyn går to veier, men det er også vanskelig å ta hensyn hele tiden. Det vil dessverre alltid noen som føler at man ikke er hensynsfull nok. Hvorfor er det mer hensynsfullt å la vindusskjermen være oppe enn å trekke den ned? Selv foretrekker jeg å ha den nede.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med vindusplass når man trenger det er et mikroskopisk problem. Jeg trenger det som sagt selv, og reiser MYE: Av flere hundre flyvninger har jeg opplevd en gang å ikke få vindusplass. Jeg bestiller selvsagt på forhånd når det er mulig da, og er ute i god tid hvis det må gjøres ved innsjekking.

Til hun som spurte om væskeskanneren: Vet ikke om det var sånne som skal installeres på alle flyplasser, men dette her var en håndholdt greie. Så de som hadde pose med væsker fikk den skannet separat. Jeg håper virkelig de får en væskeskanner som de kan sende alt gjennom, og ikke at væsker må gå separat. For det vil ta vanvittig lang tid.

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blir syk på fly om jeg ikke kan se ut vinduet.

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

Herregud, går det an å gjøre seg vanskelig og sær? Jeg sitter som oftest ved vinduet siden jeg ikke gidder å stresse med å komme meg kjappest mulig av, men kommer meg ofte kjapt av siden jeg har sete langt fremme og siden jeg aldri har særlig mye stuff med meg. En reisekoffert, veske, og sitter som regel med jakken min, stapper lue og annet i vesken min som ligger under setet foran.

Anonym poster: 52491377ed673a6f4cc5918c4f86dc9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å snakke til de som sitter ved siden av deg? Om du spør før dere lander om de kan slippe deg ut fordi du har dårlig tid, så gjør de sikkert det.

Tja, når jeg reiser meg, med bøyd hode under taket og bagasjen i hånda og prøver å klatre over dem så bør de skjønne hintet.

Enig. Jeg kjenner også mennesker som blir kvalme av å se ut vinduet. Jeg mener det er den som sitter ved vinduet som bestemmer over setet og da også vinduet, MEN hvis man sier i fra at man sliter med kvalme etc i en hyggelig tone så kan jeg ikke skjønne at det kan løses ganske raskt. Jeg mener hensyn går to veier, men det er også vanskelig å ta hensyn hele tiden. Det vil dessverre alltid noen som føler at man ikke er hensynsfull nok. Hvorfor er det mer hensynsfullt å la vindusskjermen være oppe enn å trekke den ned? Selv foretrekker jeg å ha den nede.

Mvh Yvonne :heiajente:

Jepp, jeg har migrene, og at jeg trekker ned skjermen når sola kommer kan du stole på. Så hvis noen høflig sier at de må se ut av vinduet så må jeg bare høflig svare at jeg må trekke ned skjermen. Og da er jeg den som har bestilt den plassen jeg trenger. Jeg har opplevd mange lange halser over vindusplassen min gjennom tidene. Kan virkelig ikke skjønne hvorfor de som trenger vindusplass ikke ordner seg det. Vet ikke folk om muligheten, eller hva?

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, når jeg reiser meg, med bøyd hode under taket og bagasjen i hånda og prøver å klatre over dem så bør de skjønne hintet.

Jepp, jeg har migrene, og at jeg trekker ned skjermen når sola kommer kan du stole på. Så hvis noen høflig sier at de må se ut av vinduet så må jeg bare høflig svare at jeg må trekke ned skjermen. Og da er jeg den som har bestilt den plassen jeg trenger. Jeg har opplevd mange lange halser over vindusplassen min gjennom tidene. Kan virkelig ikke skjønne hvorfor de som trenger vindusplass ikke ordner seg det. Vet ikke folk om muligheten, eller hva?

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

Nei, si det. Selv betaler jeg ofte for vindusplass, nettopp for å kunne ha denne muligheten.

Mvh Yvvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er snakk om behov for å kunne se ut vinduet under avgang og landing for ikke å bli kvalm burde det jo ikke være noe problem, når det er regler om at vindusskjermen skal være åpen under A+L uansett? Eller er det kun norwegian som har den regelen?

Anonym poster: 0332cf67e6ec84ee8f3c7388a967a2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...