Gå til innhold

Når man er ute å flyr. Hva synes du er irriterende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det bagasjebånd-greiene har alltid irritert meg grønn. men det fikk en ny dimensjon i Vietnam! :daane: Det var faktisk helt sykt!

Makan til mangel på baggasjebånd oppførsel har jeg aldri opplevd! Virkelig ukordinerte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis man er syk og absolutt må reise så bruker man munnbind.

En irriterende ting som ingen har nevnt er når sidemannen promper gjevnt og trutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært en av de flere ganger..... :sjenert:

Det ene var en tvungne turer med et klassisk samtidskor som ikke akkurat kjørte "her synger vi for gøy". Vi snakker sykemelding for å droppe korøvelser(da maks 3 i året), og "skipper du turer kan du fucke off". Hva de skulle med en skingrende, stemmeløs sopran som omtrent svimte av skjønte jeg aldri.

De andre har vært jobbturer hvor jeg har dratt fordi jeg ikke hadde noe valg - nettopp fordi man er denne ene personen med ansvar for et eller annet arrangement/konferanse/møte hvor man bare må stille med mindre du er i din egen begravelse, fordi man har planlagt det i lang tid og masse folk har betalt i dyre dommer for å delta eller planen er å hanke inn penger/en viktig samarbeidspartner eller noe ;)

Men at det er irriterende skjønner jeg veldig godt. Jeg var irritert sjøl :P

Å var det deg? :P

Nå var det ikke noen vanlig forkjølelse det var snakk om, dilemmaet du nevner er jo aktuelt for veldig, veldig mange av oss - vi kan ikke bli hjemme pga en vanlig forkjølelse, så det er nesten noe man må påregne (selv om det kan være syyyykt irriterende det og, ja).

Dette var av typen hard influensa som gir deg 40 i feber i 2 uker, prosjektil-oppkast, sterke leddsmerter og et DUNDRENDE hue som ikke noen smertestillene kan overkomme. Jeg mistenker egentlig at hun hadde 40 i feber selv der hun satt, og forbannet meg over uansvarligheten hennes i alle de dagene jeg var satt ut av spill etterpå.

Og jeg ønsket meg min egen begravelse mens det sto på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er syk og absolutt må reise så bruker man munnbind.

En irriterende ting som ingen har nevnt er når sidemannen promper gjevnt og trutt.

Haha! Eller er driiiitings og skal tafse og klå og sprute deg i ansiktet med den ekle pusten sin, det hjelper faktisk ikke med en på trynet en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har problemer med å forholde meg sindig når jeg er tvunget til å oppholde meg i et hermetisk lukket rom med x antall ukjente mennesker. Folk gir bare rett og slett faen i å prøve å vise seg fra sin beste side når de er ute og reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Folk med unger og som ikke passer på dem. Jeg er IKKE barnevakt!(Tenker på dem som bare gir fint faen, barn er jo barn).

2. Folk som tar setet bakover i full fart så jeg får glohet kaffe/te/mat utover hele fanget

3. Folk som ikke klarer å begrense alkoholinntaket

4. Vet du ikke hvem jeg er?!-folk

Anonym poster: 369eceb953ae7b8f8113d71137efe052

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man er syk og absolutt må reise så bruker man munnbind.

Forkjølet med munnbind? Da må det jo uansett av hvert femte minutt minimum. Jeg har ikke inntrykk av at man så lett får igjen på forsikringen ved forkjølelse, så da må man jo nesten reise. Spesielt hvis man er i utlandet og skal hjem. Er ikke sikkert man har råd tli en uke ekstra på hotell og nye billetter da.

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er syk og absolutt må reise så bruker man munnbind

Haha....seriøst?! Tror det skaper mer frykt enn beroligelse blant medpassasjerer. Har hun ebolavirus, liksom.

Dessuten hjelper ikke munnbind da man gjerne berører ting underveis, og smittefaren oftest er størst tiden før personen faktisk er blitt syk.

Uansett er det ett tonn bakterier overalt på flyplasser, så manglende håndvask blant de friske passasjerene ernok en større smittekilde enn de som er syke og kanskje er som meg som stiller med antibac i veska til enhver tid:P

Den derre Flair historien hadde jeg dauet av å oppleve....hørtes traumatiserende ut for begge:S

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som sinker sikkerhetskontrollen. Feks. venter med å ta av seg jakke, belte etc til de er først i køen.

Folk som legger ned seteryggen uten å ta hensyn til den som sitter bak.

Folk som har munndiare.

Folk som står klistret inntil baggasjebåndet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkjølet med munnbind? Da må det jo uansett av hvert femte minutt minimum. Jeg har ikke inntrykk av at man så lett får igjen på forsikringen ved forkjølelse, så da må man jo nesten reise. Spesielt hvis man er i utlandet og skal hjem. Er ikke sikkert man har råd tli en uke ekstra på hotell og nye billetter da.

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

Kanskje ikke ved forkjølelse, men jeg forventer at folk med omgangssyke eller influensa bruker munnbind og spriter hendene om de absolutt må reise med fly eller tog. Det er ikke hyggelig å sitte ved siden av noen som hoster og man ikke har mulighet til å flytte seg bort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Unger som griner og/eller sparker i setet.

~ Fulle nordmenn.

~ Folk som stinker- enten svette, røyk eller dårlig hygiene.

~ Folk som hoster eller nyser uten å dekke det til.

Ellers så har det skjedd noen ganger med meg at noen har villet bytte plass, og da har det blitt mye "tull". Sist gang det skjedde var det ei gammel dame som ble trillet inn av en kabinansatt, og satt ned på et sete ved midtgangen. Jeg var på tur med faren min og skulle ha et sete ved midtgangen og det i midten, og denne damen sa at hun hadde setet ved vinduet, og om det var greit at hun satt i setet mitt (ved midtgangen) fordi det var vanskelig å flytte seg. Så faren min og jeg sa helt greit. Og satte oss. Så kommer det da noen andre og ei skikkelig irrritert dame sier at jeg sitter på plassen hennes (som da er vindusplassen). Så viser det seg videre at den eldre damens plass var på den andre siden av midtgangen, ved vinduet. Så mye tull og slikt som fulgte, og så kleint jeg synes det var. Den irriterte damen fikk den eldre damens plass- ved vinduet på den andre siden, slik at hun måtte se ut til høyre i stedenfor til venstre.

Alt jeg tenkte på var at kunne ikke denne kabinansatte ha sjekket hvor den eldre damen skulle sitte? Hadde han bare satt henne på den andre siden av midtgangen så hadde det ikke vært noen som helst problemer. Meh. >.<

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer til Miami med to unger bak oss som sparket i setet og grein. Lett den værste flyturen jeg har vært med på. Irriterer meg også grenseløst over folk som spurter til gaten for å stå i kø for å gå om bord. Ikke at det påvirker meg altså. Med mindre vi flyr prioritert sitter vi bare å venter til alle har gått om bord. Synes folk bør begynne å planlegge antrekk/baggasje litt bedre, i forhold til sikkerhetskontrollen. Lei av folk som må gå ut og inn, ta av smykker, belter og alt som er. Har man flydd mer en èn gang vet man at man tar av seg alt av sko osv. så slipper man det. Irriterer meg også sinnsykt over folk som blir irriterte fordi jeg legger ned setet mitt. Hvis den bak synes det er så grusomt bør han/hun legge ned sitt egent eller ikke fly i det hele tatt. Hater folk som vandrer rundt i flyet på måfå. 12 timer fra Tokyo, vi hadde betalt for å sitte ved nødutgang fordi business var utsolgt og vi ville ha benplass. Fikk vi det? Nei der sto det folk hele tiden, snublet i bena våre. Grrrr!

Misliker generellt å fly egentlig. Men man må jo det en gang i blandt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk som bruker ekstremt lang tid på å legge fra seg bagen sin i hylla over/kle av seg/hva de nå enn gjør før de setter seg, så jeg må vente.

folk som setter seg på setet mitt fordi de har sett feil på billetten (det samme gjelder i tog der man har fått plassbillett)

folk som ikke gidder å slippe folk foran dem forbi først, når vi skal ut. De pare peiser på og skal ut før alle andre,

og ja, folk som står klemt inntil bagasjebåndet.

Endret av Kjempeliten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hater å fly, men ser at jeg har vært heldig i forhold til mange av dere. Først irriterer jeg meg mest over meg selv. Jeg pakker alt for mye dill jeg ikke trenger, så jeg må drasse med et lass med bagasje rundt på flyplassen, og så glemmer jeg ofte den hersens tieren jeg trenger for å få tralle til bagasjen. Og så irriterer jeg meg over at alle i hele verden skal ut for å reise samme dag som meg :P På flyet irriterer jeg meg over de som sparker i setet bak, og de som tar ned setet sitt foran meg uten å sjekke at det faktisk er plass. Når jeg har en 1,5-åring på fanget, så hadde det vært fint med litt plass. Det er et trangt fly. Er det ikke plass til å ta ned setet, så mener jeg at det også er personen foran sitt problem også. Sove kan han/hun gjøre hjemme. Og så irriterer jeg meg (mest på de ansatte sine vegne) over de som MÅ ut i midtgangen når personalet skal frem/bak med trillevognene sine. Nei, det GÅR ikke an å gå forbi, da må man klatre oppå en av de andre passasjerene. Og så irriterer det meg at når de viser TV på skjermene, så er det ofte uten tekst. Sånn at man må ha de spesialøretelefonene for å høre hva som skjer. Ja, det er også irriterende. Hvorfor kan de ikke ha standardplugger til de? Jeg har allerede kjøpt slike øretelefoner forrige gang jeg reiste, men nå aner jeg ikke hvor de er, og jeg gidder ikke kjøpe nye hver gang! Hvor miljøvennlig er det?

Har aldri opplevd, heldigvis, og er glad for at jeg har sluppet å oppleve fulle folk, unger som kaster opp (hadde synes mest synd på de, da, og foreldrene), folk med parfyme-/mat-/røyk-/svettelukt osv.

Har heller ikke opplevd folk som vil bytte plass. Nå bestiller jeg faste plasser, fordi vi har 3 unger og må sitte samlet for å kunne passe på alle, og avlaste hverandre. Men hvis jeg hadde reist alene og hadde bestilt plass, så skulle jeg sagt til de som ville bytte plass, at det er vanlig å bestille plass om de ønsker noe spesielt, men at jeg er villig til å gi avkall på min plass for 250,- (om jeg har reservert min for 125,-).

Huff, glad det er lenge til jeg skal ut for å fly!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazycatlady

Det er vel mye av det som allerede er nevnt.

-Når de skal begynne med boarding og roper opp at de med barn får komme først. Da kan du jo vedde på andre idioter stiller seg opp for de er jo så viktige og tenk om det ikke er flere ledige seter igjen.

- Folk som legger seteryggen bak på deg og gjerne ignorerer deg om du sier ifra. Det er trangt nok på fly så jeg trenger ikke enda mindre plass.

- Unger som sparker i setet uten at foreldrene reagerer.

- Unger som hele tiden snur seg for å glo.

- Frekke nordmenn som gjerne blir alt for fulle.

- At alle skal stimle seg rundt bagasjebåndet sånn at man må presse seg inn og slå ned et par unger med kofferten siden ingen kan flytte seg.

Skulle tro det var enkelt og greit, men det er det jo ikke alltid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda sofie

Jeg synes det er fælt å fly. Hater alt med det. Det verste er:

- unger foran deg som snur seg for å glo på deg Slutt å glo. Det er uhøflig!

- Unger som sparker i setet mitt og foreldre som gir faen. Arrg!! :kjefte:

- Folk som står klistret oppi bagasjebåndet.

- Folk som er livredde for at flyet skal reise fra de eller som er livredde for at det ikke er plass til alle på flyet. Slapp av og slutt å press dere fram.

- H*n ved siden av meg som stinker og som har munndiare.

- Folk som klapper når flyet lander. Seriøst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Funky Punk

De som presser seg forbi fordi det tydeligvis er en tidsfrist å komme seg til sitt sete, selv om de kunne ventet i 2 sekunder slik at jeg kunne flyttet på meg.

De som ikke klarer å tenke på at det finnes folk bak dem og de bare smeller setet bakover. Jo takk, jeg har fortsatt vondt i kneet etter at det skjedde for 2 år siden.

De som ikke eier sosiale antenner og fatter når folk ikke har lyst til å høre på livshistorien din. Selv når jeg fant frem bok og satte musikk i ørene så klarte du ikke holde kjeft, frøken Johanssen fra Lørenskog som har vært gift 2 ganger og har vært på Gran Canaria hvert år

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne du svarte på her gjør seg ikke vanskelig og sær - reisesyke skyldes at de signalene man får fra balanseorganet i det indre øret og det man ser ikke stemmer overens med hverandre. I tillegg kan andre sanseinntrykk som lukt, syn, hørsel og smak forverre kvalme og uvelhet.

Dette kan forebygges og bedres ve l å se på et stabilt punkt, eksempelvis landskap under flyvning - eller horisonten på båt. Jeg personlig unngår reisesyke om jeg titter ut vinduet, men kan bli reisesyk på under 1 minutt om jeg kikker rett ut av vindu på raske bevegelser på tog/bil eller ser bevegelser inni flyet/tog - fordi kroppen ikke forstår sammenhengenen.

Det er like reelt som når noen får migreneanfall, og har ingenting med å gjøre seg vanskelig eller ikke.

Denne regelen blir jo aldri fulgt da vertene/vertinnene sitter på sin plass under letting og landing. Aviser som totalsperrer sier de jo ingenting på.

De fleste lener jo avisen litt ned mot forsetet så det fortsatt er utsyn, men ikke alle har skjønt det poenget.

Eller så er de som de to her som mener de eier vinduet ;)

Om jeg møter på en av disse hensynsløse "vinduseierne" på fly skal jeg nekte reise meg, samt legge en svær bag på fanget så de ikke kan stige over meg når de er tissetrengte, er dårlige eller trenger bevege seg for å forebygge blodpropp/soveben ved lengre flygninger fordi "jeg bestilte dette setet og bestemmer over gangen". :rolleyes:

Nei, du bestemmer ikke over gangen, men den som har bestilt vindusplassen bestemmer over vinduet. Om du er avhengig av å ha den åpen så får du sørge for å bestille det setet, eller spørre høflig om det er ok å ha den åpen. Kanskje den som sitter innerst sitter der for å kunne lukke vinduet. Om det er viktigere for deg å sitte i midtgangen, så sir du fra deg retten til vinduet. Jeg sover ikke med sola i øynene fordi du valgte å ikke bestille det setet, men blir kvalm av å ikke se ut vinduet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne ha vindussete, også fordi jeg da kan ta det med ro og gå ut etter landing i mitt tempo. Det er ikke alltid det er ledig, og da skal du banne på at den ved vinduet stresser noe sinnsykt med en gang flyet har tatt bakken.

Er du en slik stresseperson som skal rekke en annen avgang/flybuss, så se da til å booke et midtgangssete!

Ellers irriterer jeg meg over de som ikke tar opp stolryggen når det er matservering, eller gjerne gjør det i én brå bevegelse etter at jeg har helt drikke i glasset, eller som spiser superkjapt og legger ned setet mens jeg sitter bak og spiser.

Bagasjebåndsaueflokken er et kapittel i seg selv, og spesielt glad er jeg i deg som stiller deg rett foran meg, når jeg står en meter fra båndet for å gi plass til andre, slik at jeg likevel ikke ser en dritt eller har sjanse til å få tak i kofferten.

Jeg irriterer meg også over de som sitter og sender og mottar sms under take-off og landing. Jada, sannsynligvis er det ikke farlig, men reglene er der og du er ikke spesiell og unntatt fra reglene.

Anonym poster: 0fa73fc13b048efb14c9eca9a963a66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...