Gå til innhold

Når man er ute å flyr. Hva synes du er irriterende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg opplevde en 3 timer flytur en gang hvor den uoppdragne dritungen bak meg konstant sparket meg i setet. Til slutt snudde jeg meg mot ungen, og så hyggelig som jeg kunne sa jeg "lille venn, vær så snill å slutt å spark i setet, hva?". Og da klikket moren "HERREGUD han er jo BARE 7 år, hva er det du tror, at du eier hele flyet, ærlig talt, jeg blir sjokkert av mennesker som deg som blablablabla". Hele flyet snudde seg og kabiansatte kom også, har ikke vært så flau som da noensinne, hadde gladelig forlatt flyet i 50000fots høyde om det gikk an å åpne døra..!

Anonym poster: 43a77b117e0a191b89c394269434a9c9

Fy søren, her hadde jeg tatt skikkelig sats tror jeg, og partert med noe sånt som: "HerreGUD, han er 7, ikke RETARDERT, at det er uhøflig å sitte og sparke en annen en i ryggen i timevis greier selv en 4-åring å forstå hvis de har foreldre som GIDDER å lære dem det - så lær deg folkeskikk og snakk til drittungen din, KJÆRRING!!"

Du hadde fått stående applaus, ikke en kjeft som ikke hadde tenkt akkurat det samme som deg.

Også veldig irriterende er:

Folk som sitter med feberhete øyne og surklende hoste på setet ved siden av deg og snyter den røde nesen sin hele flyturen, mens du bare må innse at slaget er tapt etter å ha sett deg desperat om etter et ledig sete i et smekk fullt fly. Og du skjønner at det egentlig bare er å sende en SMS til sjefen når du lander og forberede på 2 ukers sykemelding, midt i prosjektet som er avhengig av DEG for å komme i mål til tiden.

Jæææævlig surt - jeg HÅÅÅÅPER de har en god grunn, for å sitte der, istedenfor å bli liggende der de var til det er forsvarlig å bevege seg rundt blant folk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, når jeg reiser meg, med bøyd hode under taket og bagasjen i hånda og prøver å klatre over dem så bør de skjønne hintet.

Jeg tror bare du er en irriterende idiot som skal ut for å komme først frem for å vente ved bagasjebåndet i 20 minutter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange ting... La meg tenke:

- Dødtiden som følge av at innsjekk stenger lenge før flyavgang.

Det burde vært bagasjedropp på Oslo S, og så Flytoget rett til Gardermoen, gjennom sikkerhetskontroll og så rett ombord på flyet.

Ikke bagasjedropp i den forstand, men man kan faktisk sjekke inn både seg selv og koffertene på Oslo S, og så bare gå til drop-in på gardemoen. Utrolig høvelig, spesielt med barn på slep..

Sånn på flyreise:

- Irriterende når ungen MIN griner, og ikke vil høre etter, slik hun vanligvis gjør..

- Mennesker som blir irriterte fordi jeg og ungen ikke er raske nok ut av sete...det er bare å spørre, altså, jeg kan fint flytte meg, fremfor at du står og himler med øynene fordi vi sitter til vi kommer oss ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Jeg kjenner også mennesker som blir kvalme av å se ut vinduet. Jeg mener det er den som sitter ved vinduet som bestemmer over setet og da også vinduet, MEN hvis man sier i fra at man sliter med kvalme etc i en hyggelig tone så kan jeg ikke skjønne at det kan løses ganske raskt. Jeg mener hensyn går to veier, men det er også vanskelig å ta hensyn hele tiden. Det vil dessverre alltid noen som føler at man ikke er hensynsfull nok. Hvorfor er det mer hensynsfullt å la vindusskjermen være oppe enn å trekke den ned? Selv foretrekker jeg å ha den nede.

Mvh Yvonne :heiajente:

Enig. Har man et problem, så må man si i fra!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er snakk om behov for å kunne se ut vinduet under avgang og landing for ikke å bli kvalm burde det jo ikke være noe problem, når det er regler om at vindusskjermen skal være åpen under A+L uansett? Eller er det kun norwegian som har den regelen?

Anonym poster: 0332cf67e6ec84ee8f3c7388a967a2a6

Nope. Det har vel alle. Alle jeg har flydd med hvertfall. Har noe med sikkerhet og rømning om det skulle skje noe under letting/landing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om unger som griner: ja, det er irriterende, men (litt avhengig av alder) er det ofte fordi de får vondt i ørene av lufttrykksforskjellen. Barn er ofte mye mer følsomme enn voksne, og får de ikke ut trykket så hjelper det ikke så mye når man kommer opp i stabil høyde heller.

Så jeg forsøker alltid å bite det i meg akkurat den irritasjonen, annerledes seff når man skjønner at det bare dreier seg om dårlig oppdragelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror bare du er en irriterende idiot som skal ut for å komme først frem for å vente ved bagasjebåndet i 20 minutter.

Skrev han til en som har reist 20-30 flighter i året de siste 10 år uten å sende bagasje en eneste gang. :danse:

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev han til en som har reist 20-30 flighter i året de siste 10 år uten å sende bagasje en eneste gang. :danse:

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

Hvorfor er det relevant? Han som sitter ved siden av deg vet ikke det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det relevant? Han som sitter ved siden av deg vet ikke det.

Han skjønner at jeg har det travelt, han gidder bare ikke flytte seg. Fordi han selv skal ut og vente 20 minutter på bagasje og tilbringe resten av kvelden i taxfree.

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev han til en som har reist 20-30 flighter i året de siste 10 år uten å sende bagasje en eneste gang. :danse:

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

Men hvordan skal i vite det, når du bare står der og prøve å presse deg fram, istedenfor å informere om at du ikke har bagasje med deg og har dårlig tid for å rekke noe?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skjønner at jeg har det travelt, han gidder bare ikke flytte seg. Fordi han selv skal ut og vente 20 minutter på bagasje og tilbringe resten av kvelden i taxfree.

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

Nå er vi jo der du begynte igjen. Om du åpner kjeften din og bruker 15 sekunder på å være høflig og be personen om å la deg slippe ut fordi du har det travelt av grunn X, så vil personen mest sannsynlig flytte seg. I stedet velger du altså å stå der som en idiot og forvente at andre vet akkurat hva du tenker. Og du irriterer deg over det.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi jo der du begynte igjen. Om du åpner kjeften din og bruker 15 sekunder på å være høflig og be personen om å la deg slippe ut fordi du har det travelt av grunn X, så vil personen mest sannsynlig flytte seg. I stedet velger du altså å stå der som en idiot og forvente at andre vet akkurat hva du tenker. Og du irriterer deg over det.

Vanvittig hvor mye folk klarer å tolke seg til på kg. Jeg sier selvsagt fra at jeg har det travelt når de ikke flytter seg. Men skal love deg jeg får sure blikk og at ikke alle flytter seg av den grunn.

1. Jeg reiser meg og viser at jeg skal frem.

2. Jeg sier unnskyld, jeg har det travelt

3. Hvis de enda ikke har reagert så prøver jeg faktisk å trenge meg frem, ja. På ikke noe tidspunkt velger jeg å bli "stående som en idiot" og miste bussen min.

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, går det an å gjøre seg vanskelig og sær?

Anonym poster: 52491377ed673a6f4cc5918c4f86dc9e

Denne du svarte på her gjør seg ikke vanskelig og sær - reisesyke skyldes at de signalene man får fra balanseorganet i det indre øret og det man ser ikke stemmer overens med hverandre. I tillegg kan andre sanseinntrykk som lukt, syn, hørsel og smak forverre kvalme og uvelhet.

Dette kan forebygges og bedres ve l å se på et stabilt punkt, eksempelvis landskap under flyvning - eller horisonten på båt. Jeg personlig unngår reisesyke om jeg titter ut vinduet, men kan bli reisesyk på under 1 minutt om jeg kikker rett ut av vindu på raske bevegelser på tog/bil eller ser bevegelser inni flyet/tog - fordi kroppen ikke forstår sammenhengenen.

Det er like reelt som når noen får migreneanfall, og har ingenting med å gjøre seg vanskelig eller ikke.

Dersom det er snakk om behov for å kunne se ut vinduet under avgang og landing for ikke å bli kvalm burde det jo ikke være noe problem, når det er regler om at vindusskjermen skal være åpen under A+L uansett? Eller er det kun norwegian som har den regelen?

Anonym poster: 0332cf67e6ec84ee8f3c7388a967a2a6

Denne regelen blir jo aldri fulgt da vertene/vertinnene sitter på sin plass under letting og landing. Aviser som totalsperrer sier de jo ingenting på.

De fleste lener jo avisen litt ned mot forsetet så det fortsatt er utsyn, men ikke alle har skjønt det poenget.

Eller så er de som de to her som mener de eier vinduet ;)

Om jeg møter på en av disse hensynsløse "vinduseierne" på fly skal jeg nekte reise meg, samt legge en svær bag på fanget så de ikke kan stige over meg når de er tissetrengte, er dårlige eller trenger bevege seg for å forebygge blodpropp/soveben ved lengre flygninger fordi "jeg bestilte dette setet og bestemmer over gangen". :rolleyes:

Endret av norah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Vanvittig hvor mye folk klarer å tolke seg til på kg. Jeg sier selvsagt fra at jeg har det travelt når de ikke flytter seg. Men skal love deg jeg får sure blikk og at ikke alle flytter seg av den grunn.

1. Jeg reiser meg og viser at jeg skal frem.

2. Jeg sier unnskyld, jeg har det travelt

3. Hvis de enda ikke har reagert så prøver jeg faktisk å trenge meg frem, ja. På ikke noe tidspunkt velger jeg å bli "stående som en idiot" og miste bussen min.

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

Jeg ler av slikt. Man kommer ikke fortere frem. Uansett hvor hastverk du har.

Hilsen hun som alltid kommer først ut av flyplassen (reiser nesten alltid med håndbagasje) og som ikke stresser ut av flyet. Men er rå på å gå slalom mellom trege ruslebiffer ut av ankomsthallen der det er plass å komme seg kjapt avgårde ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk kan begynne å presse seg fram når de åpner dørene, ellers bør man holde seg litt rolig. Dere kommer ikke noe fortere ut med å hive av dere beltene, presse seg ut i midtgangen osv så fort flyet stopper!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også veldig irriterende er:

Folk som sitter med feberhete øyne og surklende hoste på setet ved siden av deg og snyter den røde nesen sin hele flyturen, mens du bare må innse at slaget er tapt etter å ha sett deg desperat om etter et ledig sete i et smekk fullt fly. Og du skjønner at det egentlig bare er å sende en SMS til sjefen når du lander og forberede på 2 ukers sykemelding, midt i prosjektet som er avhengig av DEG for å komme i mål til tiden.

Jæææævlig surt - jeg HÅÅÅÅPER de har en god grunn, for å sitte der, istedenfor å bli liggende der de var til det er forsvarlig å bevege seg rundt blant folk.

Jeg har vært en av de flere ganger..... :sjenert:

Det ene var en tvungne turer med et klassisk samtidskor som ikke akkurat kjørte "her synger vi for gøy". Vi snakker sykemelding for å droppe korøvelser(da maks 3 i året), og "skipper du turer kan du fucke off". Hva de skulle med en skingrende, stemmeløs sopran som omtrent svimte av skjønte jeg aldri.

De andre har vært jobbturer hvor jeg har dratt fordi jeg ikke hadde noe valg - nettopp fordi man er denne ene personen med ansvar for et eller annet arrangement/konferanse/møte hvor man bare må stille med mindre du er i din egen begravelse, fordi man har planlagt det i lang tid og masse folk har betalt i dyre dommer for å delta eller planen er å hanke inn penger/en viktig samarbeidspartner eller noe ;)

Men at det er irriterende skjønner jeg veldig godt. Jeg var irritert sjøl :P

Endret av norah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Barn som skriker og ikke klarer å oppføre seg, og foreldre som ignorerer.
  • Folk som sparker i setene. Ikke at de håndterer bordet sitt altså, men sparking.
  • Familier som sperre for å komme seg frem til bagasjen. En gang måtte jeg albue meg gjennom dem etter gjentatte forsøk på å spørre pent og høhlig.
  • Forsinkelser
  • Folk som ikke skjønner at du vil ha armlenet ditt.
  • Idioter som ikke lukker vinduet når jeg spør pent om de kan når jeg kjenner jeg får migrene (noe som skjer hver gang pga sutrende unger)
  • Folk som okker og stønner over at jeg lukker vinduet når det kommer sol inn i flyet. Jeg bestiller vindusplass for å ha den muligheten dersom jeg skal sove/får migrene, og ønsker å kunne lukke den.
  • Folk som ikke flytter seg når man skal av flyet. Spesielt når jeg var i militæret var dette et problem, ofte kommer militærbagger samlet når de først kommer ut på båndet, og jeg skulle rekke flybussen hjem. Da er det irriterende å ikke være der pga folk som ikke gidder å flytte seg eller at familier står foran meg og nekter å la meg slippe til ved bagasjebåndet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så er de som de to her som mener de eier vinduet ;)

Om jeg møter på en av disse hensynsløse "vinduseierne" på fly skal jeg nekte reise meg, samt legge en svær bag på fanget så de ikke kan stige over meg når de er tissetrengte, er dårlige eller trenger bevege seg for å forebygge blodpropp/soveben ved lengre flygninger fordi "jeg bestilte dette setet og bestemmer over gangen". :rolleyes:

Hvem mener du styrer over skjermen hvis det ikke er den som har bestilt setet? Er det den som sitter i nabosetet? Dette minner meg litt om et irritasjonsmoment på tog (burde kanskje vært en egen tråd for det), så er det uten unntak slik at den som er varm må lukke vinduet hvis sidemannen fryser. Fordi fryserne mener de har en forrang.

Anonym poster: 560c33583b478ac0ed7b6532e27601a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...